Jump to content

Pornirea la rece - plecam imediat sau asteptam?


Luca
 Share

Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?  

450 voturi

  1. 1. Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?

    • Plec imediat indiferent de anotimp
      148
    • Vara plec imediat dar iarna astept 1-5 minute
      157
    • Astept 1-5 minute indiferent de anotimp
      144


Postare recomandată

Nah... nu zic ca nu e asa, dar: pe carburator este un dispozitiv aditional, care trebuie actionat (manual sau automat) pe cand pe injectie este o functie "intrinseca", doar sa fie prevazuta in software. Si am avut impresia, de-a lungul timpului, ca unii cred ca exista inca ceva fizic, numit "soc automat".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    13

  • andREI

    4

  • soila

    4

  • razdan

    3

La unele motoare mai vechi, de ex. 1,8 benzina, 90 de cai, cod JN) exista al 5-lea injector, asa-zisul "injector de pornire", cred ca la asta se refereau distinsii nostri colegi. Practic poti sa areti cu degetul catre injector si sa zici "uite frate socul automat". La modelele noi cu perfuzia injectia controlata electronic se pare ca a disparut injectorul de pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu plec in 20-30 de secunde,indiferent de anotimp,de obicei nu am ce face pe la bord.dar trebuie sa o scot din garaj,o intorc,totul aproape la relanti,mai ia 1 minut pana ies la strada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Indiferent de anotimp astept 10-30 sec pana cand turatia se stabilizeaza. Iarna aceasta stabilizare se face mult mai greu. Daca masina a mers de curand(adica in ultimele 1-2h) turatia porneste normal, semne ce motorul si masina sunt pregatite, nu mai astept decat 5 sec pana pun centura.

Merg pe ideea occidentalilor, mai bine previn decat sa tratez.

Sunt sigur ca in primii 2 ani de garantie nu o sa existe probleme cu motorul indiferent de cum pornesti, oare ce se intampla dupa ce iese din garantie?

Cine are de castigat daca se stica motorul?

Oare producatorul care-mi pune "note" prin manual?

Aaaaa am uitat el e producator, daca nu produce nu castiga, oare chiar are interesul sa-mi dea sfaturi astfel incat sa nu am probleme cu masina 10 ani de cand o cumpar?

Dar gura lui ce mananca? Revizii?

Poate sunt putin superstitios dar chiar nu mi se pare normal sa ma urc in masina sa ii dau cheie si sa plec, daca sunt grabit sigur ca fac asta, dar nu in mod general. Este ca si cand te intreaba cinva tabla inmultirii cand te trezesti din somn(ok nu e acelasi lucru) dar principiul este acelasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in functie de temperatura de afara astept de la cateva secunde la cateva minute..niciodata nu plec cu masina direct

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca asteptam sa se stinga martorii nu slabeste bateria intre timp sau tot e mai bine decat sa pornim cu ei aprinsi?

iar la mine in manual scrie ca se tine ambreiajul apasat pt ca demarorul sa actioneze decat motorul.prefera sa spuna asta decat punctul mort.nu inteleg tehnic de ce e mai bine daca in timp ce motorul merge nu e bine sa stai cu piciorul pe ambreiaj.

alta intrebare,daca stam cu piciorul pe frana ,in afara de stopuri care slabesc bateria,servo-directia ingreuneaza pornirea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jag Martrori de la bord au un rol, ei se stig in momentul in care calculatorul masini termina de facut anumite verificari de exemplu. Cat crezi ca pot consuma 3-4 beculetze timp de 10 sec pana se sting ei?

E mai bine sa ti piciorul pe ambreiaj ca sa decuplezi cutia de viteze de motor, in acest fel usurezi sarcina. Chiar daca stai pe loc daca ambreajul nu este clacat, arborele pricipal din cutia de viteze tot se invarte.

La ultima intrebare cel putin eu nu inteleg ce vrei sa spui, ce legatura are servo-directia cu frana? Sau.....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna astept cam 2-3 minute obligatoriu ,apoi plec si nu trec de 2000-2200 rpm pana nu s-a incalzit motorul.

Vara astept cam 1 minut.

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt pareri si pareri. In manual scrie ca poti pleca imediat. Eu astept totusi cele 30 de secunde necesare ca turatia motorului sa coboare de la 1200 rotatii la cele 7-800 cat are la relanti in mod normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarna pornesc dupa 2-3 minute, dupa ce dispare autosocul.

vara la fel, astept sa se faca putina presiune la ulei, altfel "chinui" motorul pe uscat :icon_thumright:

offtopic: nu toti fac la fel, de exemplu directorul de la noi de la firma are un A8L si un Range Rover Supercharged V8

si pleaca ca o racheta mereu, indiferent cat e temperatura afara... dar si intretinerea la ele costa o caruta...

land rover zice chiar oficial ca te costa 1$ pe km intretinerea unei astfel de masini..

cred ca si la Audi A8L e la fel :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vara la fel, astept sa se faca putina presiune la ulei, altfel "chinui" motorul pe uscat :icon_thumright:

Presiunea uleiului apare/se creeaza "instant" in momentul pornirii. Daca nu ar fi asa, ti s-ar aprinde in bord martorul de presiune. :lol:

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general plec in max 1 min de la pornirea motorului, timp in care scade si turatia la 840rpm insa am observat ca pe timp de iarna la temp de -n grade la plecarea de pe loc "da in nas" daca nu este turata peste 2000 rpm. Acest lucru nu se intampla si vara cand dau cheie, imi pun centura si plec normal fara caderi de putere sau turari excesive la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea uleiului apare/se creeaza "instant" in momentul pornirii. Daca nu ar fi asa, ti s-ar aprinde in bord martorul de presiune. :scratch:

asta se intampla teoretic, dar cand afara sunt -10 grade uleiul are o densitate mai mare si nu se face presiune chiar instant..

am observat asta la vechea masina un T4 1.9 TD :nono:

e bine sa lasi putin motorul sa se "unga"

plus ca motorul mai are si curele, senzori, furtunase etc.. si daca e bocna si tu il pornesti si pleci de pe loc, o mai si turezi sanatos

il uzezi mai repede :P

eu zic din experienta mea, nu de expert ci de sofer care are tata fost mecanic, nu ce scrie prin manuale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta se intampla teoretic, dar cand afara sunt -10 grade uleiul are o densitate mai mare si nu se face presiune chiar instant..

eu zic din experienta mea, nu de expert ci de sofer care are tata fost mecanic, nu ce scrie prin manuale

Dupa logica si experentia ta, senzorul de presiune ulei face "nani" la pornire si se trezeste putin mai tarziu, dupa ce s-a creeat presiunea ^_^.

Aaa...nu sunt mecanic si nici nu "citez" din manual. Spun si eu din experentia mea (nu a tatalui) de "stat" pe sub diverse masini, probleme de care m-am lovit, etc. si nu in ultimul rand, putina logica.

Nu uita ca, vorbesti/vorbim despre presiune. :D

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila, logica imi spune si mie ca exista presiune la ulei inca din secunda unu. Altfel, ai auzi niste zgomote crunte la motor. Iar manualele sunt facute de niste tehnicieni care orice s-ar spune, au mai multa experienta decat noi. Altfel ai dreptate, excesele in utilizare nu pot aduce nimic bun.

Sa auzim numai de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu indiferent de anotimp plec dupa cateva secunde, dar iarna daca sunt geamurile inghetate, pornesc motorul si ies sa le "dezghet", dureaza cam 2-3 minute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea la ulei este foarte mare la pornire, daca este sa te uiti pe acul din bord. Ea scade pe masura ce se incalzeste uleiul. Asa ca problema nu e de presiune cand motorul este rece ci fapul ca uleiul este foarte vascos. Cu cat e mai vascos, cu atat presiunea facuta de poma e mai mare. Partea proasta este ca, cu cat uleiul este mai gros, cu atat viteza pe conducte a acestuia este mai mica, cu atat ajunga mai greu in chiulasa si astfel apar uzuri la elementele in miscare. De altefel o somitate in domeniu spunea ca daca e rece - uzeaza, daca e prea cald - gripeaza. In consecinta, avand in vedere ca motorul are performante atuci cand este la termperatura de regim, se indica ca pana la atingerea acesteia sa fie fortat cat mai putin - fie pe loc, fie in mers. Probabil s-a ajuns la un compromis si cu plecarea de pe loc imediat dupa pornire (daca mergi fooooarte linistit cu el) dacat sa il incalzesti pe loc. Oricum, plecarea de pe loc cu motorul abia pornit in conditiile din aceste zile (-20 grd C) este o tampenie, motorul trebuie lasat o perioada sa mearga in gol pentru a ajunge macar la temperatura de 20 - 30 grd C dupa care sa pot pleca cu el de pe loc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele cu turbo e obligatoriu sa astepti ca uleiul sa ajunga macar la 40 grade. Turbina e f pretentioasa la ungere, iar cu ulei vascos e imposibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tatal Nostru si Costi, ati uitat sa adaugati ca este parerea voastra strict personala. Sau aveti vreun link care sa sustina afirmatiile voastre? Pentru ca eu am 100 care le infirma :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba al dracu ulei,n-o fi miere...

eu plec imediat,incalzesc mot in mers,se incalzeste mai repede,baga caldura mai repede,uzura expusa la un timp mai scurt...parerea mea TM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca am postat la topic de benzinare.

eu unu dupa ce pornesc masina, mai stau iarna cam 5 min pana dau zapada sau gheata de pe ea...dupa caz, si apoi plec.

vara plec imediat, ca se incalzeste repede, dar in ambele cazuri si iarna si vara evit turatiile peste 2500, pana nu ajung apa si uleiul la parametrii de exploatare conforma aprox 90 grade.

Modificat de gtigabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am impresia ca fiecare pleaca indiferent de anotimp dupa un obicei instalat in viata lui.

Eu stand la casa, un singur garaj si doua masini, unul sta afara in curte. Pornesc motorul, deschid poarta ies cu masina, inchid poarta si plec la drum. Cand sunt mai mofturos, astept in curte pana se dezgheata total geamurile, se face cald si urc in masina imbracat mai subtire, mai ales daca plec la drum lung sa nu trebuiasca sa ma opresc dupa 10 min pentru dezbracat.

Evident vara nu se pune faza cu incalzitul masinii.

Iarna prefer sa evit plecatul in stilul dau cheie si am plecat caci in primele minute se comporta altfel motorul turatia de relanti fiind pe la 1400 rotatii.

In rest dupa parearea mea conteaza mai mult sa nu dau blana cand e rece, max 2500-3000 rpm pana se incalzeste motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa luam exemplu concret, dimineata ma duc la serviciu, cobor la "fara zece". In primul rand, daca ar fi sa astept pana se incalzeste motorul la 40 de grade stand pe loc ar trebui sa cobor cu 15 minute mai devreme, 15 minute sa stau in frig si sa ma uit la pereti. In al doilea rand, un diesel nu se incalzeste stand pe loc in turatia de mers in gol, poate creste temperatura pana la 10 grade, dar mai sus nu urca, in schimb din mers, fara sa-l fortezi, pana in 2000 rot/min incepe sa dea caldura in cateva minute si in 5 km se misca deja acul din loc.

Pariul meu, astept 5-10 secunde vara si 30 sec - 1 min iarna (pana dau jos zapada, gheata, pana dispar toate zgomotele ciudate).

Ca o mica paranteza, dimineata dupa o noapte geroasa pornesc motorul si astept cu farurile stinse si alti consumatori inutili deconectati, pentru a da posibilitatea alternatorului sa livreze ceva curent si catre bateria chinuita. Bineinteles nu renunt la incalzirea lunetei si nici la incalzirea in scaun(e), insa imediat ce nu mai este nevoie le deconectez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da . Fiecare isi foloseste masina asa cum vrea. Eu am luat exemplu de la cei batrani. N-au fost niciodata nervosi si grabiti , cu masina. Inainte se folosea un turism si cate 20 de ani fara a face reparatii majore. Combustibilii si uleiurile erau mult mai slab calitativ decat acum. mai trebuie si rabdare cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu obisnuiesc sa plec dupa ce se incalzeste motorul suficient cat sa se simta putina caldura venind de la aeroterma...asta inseamna aproximativ 1min de stat cu motorul mergand la relanti, si vreo 2-3 de turat mai insistent cat sa se ridice acul de pe 60 de grade...iarna asta, ma refer! vara cred ca ajung 40-50secunde de stat cu motorul la relanti inainte de plecare...parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!