Jump to content

Pornirea la rece - plecam imediat sau asteptam?


Luca
 Share

Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?  

450 voturi

  1. 1. Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?

    • Plec imediat indiferent de anotimp
      148
    • Vara plec imediat dar iarna astept 1-5 minute
      157
    • Astept 1-5 minute indiferent de anotimp
      144


Postare recomandată

Intrebarea care face obiectul poll-ului am adresat-o multor persoane, am citit in cartea tehnica a masinii si am avut raspunsuri diferite.

In cartea tehnica este recomandat sa pleci imediat fara a oferi o justificare tehnica a acestei recomandari.

Multi soferi mi-au recomandat sa astept un pic, indiferent de anotimp (iarna mai mult) pentru a permite uleiului sa urce din baie.

As vrea sa am parerea voastra insotita de o argumentare pentru a vedea care este varianta optima.

Multumesc,

Luca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    13

  • andREI

    4

  • soila

    4

  • wabbit

    3

Eu astept vara cam 30 sec (pana pun centura, hands-free-ul, telefonul). Iarna pornesc motorul si dau gheata/zapada. Dureaza max 5 min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandarea cu plecatu' imediat se refera la faptul ca ungerea se realizeaza mai bine, adica mai repede, daca masina lucreaza in regim, astfel incat se reduce timpul de mare uzura -perioada de functionare cu "film" de ulei, imediat dupa pornire; desi de cele mai multe ori ai citeva lucruri de facut inainte de demaraj: centura, radioul s.a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la plecarea imediata (tot sfatuit de mecanicul masini) pentru ungerea cat mai buna a motorului. Singurul lucru diferit este ca la oprire, dupa un drum mai lung, astept la relanti cca 1min pana sa opresc motorul complet (to la indicatia mecanicului de la reprezentanta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la plecarea imediata (tot sfatuit de mecanicul masini) pentru ungerea cat mai buna a motorului. Singurul lucru diferit este ca la oprire, dupa un drum mai lung, astept la relanti cca 1min pana sa opresc motorul complet (to la indicatia mecanicului de la reprezentanta)

<{POST_SNAPBACK}>

Subscriu

Singura diferenta: Las motorul 2 min pina sa il opresc cind ii dau forja; Dupa mersul "normal" din oras chiar nu este nevoie. Daca turometru a lucrat aproape de zona rosie este nevoie sa mearga motorul linistit circa 2 min pt. a raci turbina.

(motoarele cu aspiratie nu au nevoie de acest tratament sau trebuie lasate mai putin)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@trans30:

1-2 min pana la oprirea motorului este recomandata in urma unui regim de solicitare mare a motorului.

1 minut inainte de plecare (fata casetofon, telefon, tigari+bricheta la locul lor, centura) cred ca nu face rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt nemultumit :D

Vroiam o optiune la modul: Vara astept 3-5 secunde de ralanti pana pornesc si folosesc normal iar iarna astept 20-30 secunde la ralanti si apoi merg usor (nu pedala mai mult de 30-40% si maxim 2500 rpm) timp de 7-8 min apoi merg normal.

Ideea este sa trag suficient ulei in motor (tacheti etc.). Nu are nici o legatura cu "incalzitul motorului". Acesta din urma se realizeaza cel mai bine in sarcina si turatie slaba (de ex ralanti + mers usor in ambuteiajele de dimineata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca ceva totusi va scapa de va tot luati de presiunea uleiului... voi uitati ca la rece relantiul este mai mare (shoc automat, zi-i cum vrei..)? Oare de ce?

Eu sunt de parere ca e un lucru sanatos ca iarna sa mearga motorul macar 1-2 minute inainte de a lucra in sarcina.. macar sa-l aduc cat de cat peste temperaturile cu minus :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am boala. Si vara si iarna o las intre 2-5 minute sa se incinga un pic motorul. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vara stau cam 30-60 de sec, iar iarna 2-5 minute. Stiu ca la orice masina se sta la relanti minim 30 de sec. inainte de a pleca cu masina (asta cand e motorul rece). Gandeste-te ca te trezeste cineva dimineata la prima ora si te pune sa alergi. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gandeste-te ca te trezeste cineva dimineata la prima ora si te pune sa alergi. Parerea mea.

<{POST_SNAPBACK}>

Ai gasit cuvintele potrivite. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am garaj :si la mine e aceeasi porcedura de fiecare data : pornesc motorul si in max 10 sec dau masina afara din garaj. Inchid garajul (aproximativ 1 min) si ... am plecat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vara - 10-15 sec la relanti si apoi plec usor, undeva pana in 2500rpm.

Iarna - 30sec-1min sau chiar mai mult daca am de dat zapada, gheata ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt nemultumit :D

Acesta din urma se realizeaza cel mai bine in sarcina si turatie slaba (de ex ralanti + mers usor in ambuteiajele de dimineata)

<{POST_SNAPBACK}>

Te contrazic aici! Motorul diesel se incalzeste mai bine in sarcina!!!Putem face un test. Plecam dimineata de acasa de la mine si mergem cu maxim 2500 rot/min si vedem in cat timp/Km s-a incalzit si a doua zi plecam direct de pe autostrada si mergem cu maxim 2500 rot/min si vedm in cat timp/Km se incalzeste. Eu am masurat si al meu se incalzeste de 3 ori mai repede daca merg in sarcina.

Deci revenind on topic :D dimineata pana ma pregatesc de decolare tin masina pornita cam 30 sec, iar iarna cand am zapada si gheata pe masina pana o dau jos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti aici e pentru benzinare, de ce va contraziceti pe diesel? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu am scris la modul general INCLUSIV benzinar. Mai conduc din cand in cand un benzinar.

@RedEagle: Raspuns pe PM pentru a nu balari topicu oamenilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

'pe vremuri' uleiul facea diferenta, precum si faptul ca toti specialistii recomandau sa mergi ca in rodaj, dar de fapt este inertie de pe vremea daciilor cu motoare "stranse" sau prea "relaxate". poate ar fi preventiv sa nu mergi 'la blana' cel putin pana nu creste temperatura la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vara plec imediat, iarna astept putin, in general sa scada turometrul pana la 1000 de turatii. In acest timp curata gheta / zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am auzit de la un profesor universitar (la catedra de autovehicule rutiere)care e expert in testari auto ca uzura e minima cand pornesti motorul si pleci fara insa a merge la sarcini si turatii mari...Ca daca stai cu motorul oprit oricum nu se incalzeste (mai ales iarna)si maresti durata in care functioneaza rece si uzura e mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca mai ales iarna supui motorul unui stres inutil plecand imediat ce ai pornit. Chiar la inceput sunt diferente mari intre temperatura cilindrilor, care creste repede, si temperatura extremitatilor, care va creste ulterior datorita lichidului de racire, incalzit de la cilindri. Asta ar insemna ca materialele se dilata in mod diferentiat, in functie de temperatura. In concluzie, incalzitul rapid al motorului (pornesti si-i dai bice), duce la stres in material, care se va manifesta prin uzura precoce. Prefer sa "pierd" ceva combustibil si 2-3 minute la pornire, permitand motorului sa se "dezmorteasca" un pic.

Presiunea uleiului nu este chiar o problema in cazul pornirii la rece, stiut fiind faptul ca oricum in instalatie exista un minim necesar de presiune (alfel se apride becu' :D, chiar mai mare decat presiunea inregistrata la motorul cald, la aceeasi turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general plec imediat. Dar daca motorul e solicitat imediat dupa plecare, de exemplu o rampa abrupta si masina incarcata (masina a stationat in rampa - curte sau la munte), las motorul sa se incalzeasca un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stai 1-5 minute iarna nu se incalzeste aproape deloc masina. Testat azi de dimineata, comparativ cu ieri (aceiasi temperatura exterioara) : in 5 minute de stat pe loc temperatura nu a ajuns la 70, pe cand in trafic, fara a depasi 3000, cam in 5 minute e cald.

Chestia aia cu statul pe loc ca sa devina uleiul mai nustiucum e poveste veche, de pe vremea Daciilor (cand era recomandabil iarna sa "rupi" uleiul cu o tura - doua cu motorul oprit). Cred ca un 5W sau un 0W40 n-are probleme de ungere iarna, chiar daca-i rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai ales iarna cat timp iti trebuie sa incalzesti motorul la ralanti pornbind de la rece....eu ma refer la sarcini mici si medii (max ),adik fara talpa,motorul se va incalzi mai repede si uzura va fi aceeasi numa ca va dura mai putin aceasta uzare....

Ceea ce crezi tu e parerea ta ,la fel cum si asta e parerea mea.Daca cineva de aici e specialist sa spuna..eu sunt inginer auto ,dar specialist...nu cred.Daca omul ala care e docta in automobile a zis asta si poate demonstra oricand (apropo fac teste comparative la autoexpert cu masuratori,acceleratii,etc)eu il cred.Dar si asta e parerea mea personala... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stai 1-5 minute iarna nu se incalzeste aproape deloc masina. Testat azi de dimineata, comparativ cu ieri (aceiasi temperatura exterioara) :  in 5 minute de stat pe loc temperatura nu a ajuns la 70, pe cand in trafic, fara a depasi 3000, cam in 5 minute e cald.

Chestia aia cu statul pe loc ca sa devina uleiul mai nustiucum e poveste veche, de pe vremea Daciilor (cand era recomandabil iarna sa "rupi" uleiul cu o tura - doua cu motorul oprit). Cred ca un 5W sau un 0W40 n-are probleme de ungere iarna, chiar daca-i rece.

<{POST_SNAPBACK}>

Ceea ce ziceam eu de ulei se refrea la urcarea uleiului din baie in tot motorul si sa inceapa sa faca ungerea inainte de a solicita motorul peste turatia de relanti (rezulta o uzura mai mica - cred eu). Nu sunt un specialist, chiar ma pricep foarte putin la motoare, are sens ce am scris mai sus?

In legatura cu incalzitul masinii, nici nu ma asteptam sa reusesti sa aduci masina la temperatura optima stand pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa nu ai probleme cu ungerea motorului cand pornesti la rece recomand Metabond, is mai multe tipuri, de exemplu pt masini uzate, pt camioane, masini noi, etc.

Metabond are 250ml, 200 bagi in motor si 50 in cutia de viteze, si ai rezolvat problema.

Un prieten de-al meu venea din bucuresti cu un golf 4 , si dreq stie ce a facut si si-a spart baia de ulei, utiliza metabond , va inchipuiti ca a ajuns pana in pitesti ( la cel mai apropiat service auto) fara ulei in baie?? adevarata chestia, acum , metabond costa mult de tot dar merita, pt masini uzate 250ml is 1300000 lei vechi sau cel putin atat era. Si eu am auzit de el de la un coleg de camera, zicea ca are o compozitie care nu lasa pistoanele sa se frece pe cilindrii , fier pe fier, ci creaza un strat intre ele, de asemenea nu lasa uleiul sa se aseze in baia de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!