Jump to content

Pornirea la rece - plecam imediat sau asteptam?


Luca
 Share

Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?  

450 voturi

  1. 1. Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?

    • Plec imediat indiferent de anotimp
      148
    • Vara plec imediat dar iarna astept 1-5 minute
      157
    • Astept 1-5 minute indiferent de anotimp
      144


Postare recomandată

Aerofan din cate stiu eu mentiunile insotie de o floare in cartea masinii sunt sfaturi pentru o folosire ecologica a masinii. Daca stai cu ea sa se incalzeasca la ralani nu stiu cat de daunator este pentru motor, dar pentru mediu sigur este mai daunator decat daca ai pleca direct dupa pornire. Am auzit ca motoarele diesel nu trebuie incalzite la ralanti pentru ca la turatie joasa ( <1000 rpm) nu este destula presiune in circuitul de ulei. Nu stiu daca se aplica si la motoarele pe benzina.

Atat iarna cat si vara plec direct mai putin in cazul in care, iarna, trebuie sa curat gheata de pe parbriz.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    13

  • andREI

    4

  • soila

    4

  • wabbit

    3

la mine la 1.8t dupa ce pornesc, ramane un pic turata si vacumul din motor sta la -6, pe ceasul de boost... dupa ce merge cam 1-2 minute, scade la -8, cum sta el normal, cand e cald motorul, dupa ce scade, mai las putin sa mearga, apoi pornesc :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca maxim 5 secunde vara si 15-20 de secunde iarna este de ajuns...

OffT: Treaba este la benzinarele Turbo la oprirea motorului trebuie lasate aprox 30-40 de secunde asta daca tineti la turbina masinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si vara si iarna plec imediat insa o schimb in turatii joase pana se incalzeste motorul, mai ales iarna, pe gerul asta :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abuwz pana o scot, inchid garajul si-mi pun centura... dureaza 1 minut :(... eu zic ca la cat polueaza alte "conserve" de pe drumurile noastre (vezi autobuzele din 1900 toamna) cele 166 de g/km de CO sunt infime... deci nu stau cu motorul sa se incalzeasca, in plus e bine ca macar ajunge ceva ulei la arborele cu came si pe camasile cilindrilor in timpul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca maxim 5 secunde vara si 15-20 de secunde iarna este de ajuns...

OffT: Treaba este la benzinarele Turbo la oprirea motorului trebuie lasate aprox 30-40 de secunde asta daca tineti la turbina masinii...

Trebuie lasat motorul la relanti DOAR daca ai mers forjat inainte si turbina e fierbinte, pentru a se raci. Daca ai mers lejer/normal nu vad de ce ai astepta la relanti 30-40 de secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plec imediat indiferent de anotimp. Si in 'carte ' stiu ca asa e recomandat.

Cateodata iarna las motorul pornit cat curat masina de zapada(foarte rar).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

stau 1 min vara si 2-3 pana la 5 min iarna. la benzinarul meu in acele 5 min se incalzeste destul de tare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vara 30 secunde-1 minut.

Iarna 2 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu 15-30 sec. vara si iarna 1-2 min (cat carat masina de zapada, gheta etc..) dar parerea mea este ca dupa un anumit timp 20 - 50 sec (functie de anotimp) se simte o relexare a motorului si scada putin turatia semn (pt. mine) ca "gata", dar binenteles fara accelerari bruste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general plec imediat indiferent de anotimp. Mai astept 1-2 minute doar daca am de curatat masina de zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Vara plec dupa circa 2 min(dimineata la rece)relantiul coboarand la valoarea nominala. Iarna dupa 3-4min. Eu sunt "old school" am avut masini cu pornire clasica cu soc manual, stiu ce inseamna sa pleci cu motorul rece(pina se dilata toate componentele motorului,segmentii, axele cu came,pina se mai reduc jocurile inclusiv presiunea uleiului ) . Cel mai bun ex este in motor racing. Oare de ce este incalzirea dinaintea cursei? Ce este scris in cartea masinii este ce vrem noi sa auzim..chestiile astea cu plecatul,poluarea sunt de marketing.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemplul referitor la curse nu e bun. In curse nu-si permit sa schimbe la 3000 rpm pana se incalzeste motorul si sa n-o calce prea tare, de aceea trebuie incalzit motorul dinainte. Oricum pe ei nu-i intereseaza fiabilitatea masinii pe termen lung, doar sa termine cursa cu bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu astept MEREU, pana scade turatia la 800. :blah: Din moment ce motorul, in mers, la relanti ( la semafor de exemplu) sta la 800 rpm, de ce nu ar trebuii sa fie la fel si la plecare ?! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avem doua masini:una cu multi km efectuati dar putine cicluri de pornire(exemplul cel mai concludent la masini aduse de afara) si alta cu putini km dar cu multe cicluri de pornire oprire.Oare la care este uzura mai mare?Evident la cea de-a doua.

Ar trebui sa ne gindim de doua ori cind plecam de pe loc cu motorul rece(chiar si pina la 3000rpm).

Votul meu este pentru 1-5min. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e condusul in afara vs condusul prin oras unde se stie ca uzura e mai mare si alta e cat astepti pana sa pleci de pe loc.

Modificat de GildedBullet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

nu conteaza iarna sau vara lasi pina se stinge becul in bord la ulei si pleci .ATENTIE nu depasesti 3000 rot pina nu ajunge la 90 de grade temperatura .motorul se incalzeste mai repede in sarcina si mai e o problema DETONATIILE din cauza amestecului prost de la pornire

ps pornesti indiferent de anotimp ,vara astepti 1-2 minute ca motorul si turbina sa se unga si sa se raceasca inainte de a opri

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Astept pana turatia scade la 800, indiferent ca e vara sau iarna pentru ca am observat ca daca plec imediat ce o pornesc nu merge motorul regulat (parca se ineaca).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca trebuie sa ajung undeva destul de repede, astept pana scade turatia si se mentine constanta la 750 RPM, apoi plec.

Daca nu ma grabesc sa plec, o las sa se incalzeasca pana cand acul de la temperatura se ridica cel putin pe la 60-70 de grade si apoi imi vad de drum.

Insa NICIODATA nu plec cu masina, pana cand nu se intruneste una dintre conditiile de mai sus. :P

Poate sunt eu mai grijuliu, insa cred ca aceste lucruri pot ajuta motorul sa se uzeze un pic mai greu in timp. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu dimineata vara plecat in 30 de secunde dupa ce se deschidea usa la garaj, acum astept sa se si inchida

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tsi,de exemplu la mine,cel mai ok(parerea mea,nu dati cu pietre) e sa plec imediat ce am pornit pt ca oricum cel mai bine sa incalzeste in sarcina,dar bineinteles merg ponderat pana se incalzeste.brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornesc motorul si pun masina in miscare, atentie am spus "pun masina in miscare", si nu "plec", deoarece parcarea "mea" este langa un drum destul de circulat, asa ca pana fac manevrele la ralantiu in parcare si pana ma lasa careva sa ma inscriu in trafic, trece 1 minut, ceea ce este mai mult decat suficient. Dar in general, pornesc motorul si imi vad de drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat varianta a doua pentru ca si eu stau iarna pana se "stabilizeaza" turatia la relanti dupa care plec. Vara nu prea e cazul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vara plec dupa ce se stabilizeaza turatia la 750 rpm. Iarna plec dupa ce am curatat geamurile, asta inseamna cca 5min. In cazul in care nu trebuie curatat geamul las motorul 1-3min in relati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

de preferat este sa-l lasi cam 2-5 minute indiferent de anotimp doarece la prima cheie relantiul sta undeva la 1100 de ture trebuile lasat macar 2-3 minute sa se incalzeasca si este totul OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!