Jump to content

Pornirea la rece - plecam imediat sau asteptam?


Luca
 Share

Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?  

450 voturi

  1. 1. Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?

    • Plec imediat indiferent de anotimp
      148
    • Vara plec imediat dar iarna astept 1-5 minute
      157
    • Astept 1-5 minute indiferent de anotimp
      144


Postare recomandată

pai vara oricum astept 20-30 secunde, ca pana ppu centura, muzica, etc..

iarna astept mai mult inspre 2-3 min, pana pun muzica, centura + sterg geamurile..etc

si pana nu se incalzeste (temp apei la 90) nu trec de 2000-2500 rotatii, si dupa ...conteaza de stare de spirit.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    13

  • andREI

    4

  • soila

    4

  • wabbit

    3

in general astept pana cand turometrul coboara sub 1000 de ture, iar consumul instantaneu e sub 1,5l/h

vara dureaza putin pana in 30 de sec, iarna mai mult max 2 min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
daca vrei sa nu ai probleme cu ungerea motorului cand pornesti la rece recomand Metabond, is mai multe tipuri, de exemplu pt masini uzate, pt camioane, masini noi, etc.

Metabond are 250ml, 200 bagi in motor si 50 in cutia de viteze, si ai rezolvat problema.

Un prieten de-al meu venea din bucuresti cu un golf 4 , si dreq stie ce a facut si si-a spart baia de ulei, utiliza metabond , va inchipuiti ca a ajuns pana in pitesti ( la cel mai apropiat service auto) fara ulei in baie?? adevarata chestia, acum , metabond costa mult de tot dar merita, pt masini uzate 250ml is 1300000 lei vechi sau cel putin atat era. Si eu am auzit de el de la un coleg de camera, zicea ca are o compozitie care nu lasa pistoanele sa se frece pe cilindrii , fier pe fier, ci creaza un strat intre ele, de asemenea nu lasa uleiul sa se aseze in baia de ulei.

Are si Tubina?! Cum a mers fara ulei? Astea sunt povesti de marketing

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul meu de 1984cc benzina consuma in ralanti 1l/ora.

Inseamna ca e economic....

Cei de la daewooclub.ro au ajuns la concluzia ca un Matiz (800cmc) consuma 2l/ora...la relanti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat consuma... colegul nostru Valentin a masurat cu vag-com, fara clima, motorul era la maxim 50 oC, pozitiile aprinse.

Poate sa confirme.

Si incet-incet am ajuns si eu la concluzia ca e un motor rezonabil de economic, am citit pe-aici consumuri mai mari pt un passat sau chiar golf pe benzina.

Un consum de 8 extraurban (gol) sau 9 condus semi-sportiv mi se pare un consum decent pt o masina de 1,8 tone, motor de 2 litri si 115 cai si o arie frontala dubla fata de Golf. Iar in oras 12-14% e OK. Mentionez ca acel 14 este maxim absolut, nici macar acum iarna nu am trecut de 14%. Puteam sa zic 13,8, ca suna mai bine, dar in fond e acelasi lucru.

bineinteles ca la consum ramane in continuare "diesel rules" :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sharanele ma surprinde economia de care da dovada benzinarul tau pe care tu l-ai botezat "betziv" :blink: - no offense dar tu ziceai nu eu! :P

bineinteles ca la consum ramane in continuare "diesel rules" :P

mersi! :D

Eu am masurat consumul la TDI-ul meu la ralanti fizic. Am scos tur si retur si le-am bagat in solutie de curatat injectoare de 500 ml. A consumat 450 ml in cam 72 minute rezultand 0,375 L / h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, la 14% poti sa-i spui "betivan ratat", avand in vedere ca un tico consuma 6.

spuneam ca incet-incet mi-am dat seama ca degeaba vreau consum de Tico sau de Polo, nu se poate obtine asa ceva cu un motor de 115 cai si o caroserie de 1,8t.

8-9 in afara si 12-14 urban zic eu ca e un consum rezonabil PENTRU MASINA MEA. Mai putin nici nu ar avea cum sa consume, cu motorizare pe benzina. Si un consum urban de 12-14% nu e unul iesit din comun pt nici o masina pe benzina, exceptand clasa mica, minuscula si microscopica :blink:

Dar ce legatura au toate astea cu pornirea la rece dimineata? Cer sa mi se dea un tempban cu durata de 1 minut pt hofftopic. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masurat consumul la TDI-ul meu la ralanti fizic. Am scos tur si retur si le-am bagat in solutie de curatat injectoare de 500 ml. A consumat 450 ml in cam 72 minute rezultand 0,375 L / h.

Si BCul cat arata la relanti? 0.4L/h? Poate a consumat mai incet acea solutie ( ce turatie avea acel relanti?) sau poate mai avea pe unde motorina (desi nu vad pe unde). Oricum e super bine 0.4L/h pt un motor diesel greu si 1.9L.

Cat despre acel 1/16 la benzina si 1/200 la motorina nu prea inteleg eu... ceea ce inteleg e ca se "baga" in camera 1 parte benzina si 16 aer nu? Sau o parte motorina si 200 partzi aer. Dar de unde stim noi ca 1 parte benzina = 1 parte motorina? :blink:

Ca o paranteza fie BCul meu si la prietenii mei minte de rupe, fie consumul la diesel e in general mai mare la relanti ( cand e motorul cald). Cel putin mai mare ca la 1.4 si 1.6 fsi. La 1.8T am inteles ca e "cam" 1.5L/h... si asa inteleg si eu cum de se incalzeste motorul repede la relanti.

Am mai facut un test cu relanti si a ajuns la 38grade dupa cam 10min cred. Mashina a stat cam 10h ( noaptea) nepornita iar dimineatza erau cam 2grade afara.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Eu n-am prea mers vara cu ea...fabia...1.2...dar iarna daca pleca imediat dupa ce pornesc, am o scadere in turatzii a motorului, de parca-mi moare...daca stau dupa pornire max un minut, nici o problema...ce sa fie?

Ai aflat ce poate fi?

Mi s-a intamplat si mie odata, dar tocmai schimbasem benzinaria(Petrom in loc de Rompetrol) asa ca am dat vina pe ceva cantitate de apa suplimentara livrata in rezervor :D

De obicei plec imediat ce am pornit motorul(scadem timpul pentru centura si alte operatiuni necesare ... mai mult sau mai putin), si tocmai eram hotarat sa-mi schimb putin obiceiul, sa astept incalzirea motorului la relanti, dar topicul curent m-a facut sa-mi metin obiceiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept si varna si iarna putin pana plec de pe loc prima oara in zi.De obicei astept cam 2 min in functie de cat este de frig afara, nu turez pana nu ajunge temperatura apei la 90 grade mai mult de 2700 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...in primul rand astept ca turometrul sa revina la 900 rpt/min.

Clapeta de acceleratie o tine mai mult iarna in 1000 de rot/min 20-30 de secunde.

Uneori uit si imediat ce pornesc o turez un pic sa ,,ascult motorul,, apoi o las domol ,,la vale,,.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt obisnuit sa o las cand temperaturile sunt sub 10 grade cam 1 min.Vara nu prea o las...poate cateva secunde in functie de cat de tare ma greabesc!

Oricum nu trec de 2500rpm pana ce ajunge acul ''batz'' la 90 grade! :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La banzinare aspirate chiar nu e indicat sa o lasi sa se incalzeasca.

Eu plec imediat, dar schimb undeva la 2.300 - 2/500 RPM pana urca apa macar la 60 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot timpul stau cam 20-30 de secunde cat sa-si ia motorul un pic de ulei. Nu trec de 2500....3000 rpm pana nu ajunge motorul la 90 de grade. Astea 3000 le ating uneori pentru ca in drum spre servici am de urcat un deal si n-o pot tine nici subturata in panta sau sa incurc circulatia mergand cu 40 la ora... si asa ma injura unii ca merg incet :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La banzinare aspirate chiar nu e indicat sa o lasi sa se incalzeasca.

Eu plec imediat, dar schimb undeva la 2.300 - 2/500 RPM pana urca apa macar la 60 de grade.

ee.nu chiar imediat ...zic eu..la 1-2 minute asa...sa aibe timp uleiul pe vreme f rece sa se incalzeasca putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand revine turometrul la 900 rpm plec de pe loc si conduc ponderat pana cand ajunge apa la 90 grade + inca 4-5 minute ca sa fie si uleiul la o temperatura cat mai apropiata. In orice sezon.

Mi se pare ca suprasolicit masina daca plec inainte sa se lase socul automat.

Eu cred ca procedez corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu astept cam 3-4 minute pana sa plec de pe loc, mai ales acum iarna inainte pornesc motorul si fac cald in masina si apoi plec. Intre timp se "rupe" si uleiul, se incalzeste un pic, ungerea se face mai bine. Sper ca e bine asa. Inainte la vechea dacie daca nu stateam 5 min sa se incalzeasca nu puteam pleca de pe loc, murea :blah: dar nu e cazul la vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu plec cu ea din loc pana cand turometrul nu revine la 900rpm indiferent de anotimp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vara, cheie si direct talpa;

Sub 10 grade, stau (stateam) un singur minut, chiar daca erau -25oC, tot doar un minut stateam. Nu are rost sa arzi gazul de pomana, in mers se incalzeste f repede si mai "sanatos". Mersul prelungit in relantiu ancraseaza bujiile. In schimb, pana nu ajungea acul aproape de 90 de grade, nu treceam de 2000-2500 rpm.

Bineinteles ma refer la motoare ASPIRATE, pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sub -5 grade stau pana urca acu pana la min 60 grade ( asta daca nu is in graba mare ). Nu mi se pare normal plecarea imediata... nu stiu ce sa zic. Eu am un polo, iar polo`urile is masini mai "subtiri" asa. Au putin joc la schimbator, nu sta asa fix ca si la golf passat sau masini mai tari decat polo si iarna daca pornesc fara sa stau unpic, simt uleiul foarte gros in cutie, adica imi merge mult mai greu in viteze.

Am citit mai devreme un post legat de cineva care zicea ca poate sa steie si 2-3 ore si nu ii urca acu stand la relanti, legat de asta.. daca iti tii venilatorul pe 3-4 si maxim pe cald, o sa dureze mult mai mult pana sa ti se incalzeasca apa (daca is -10 afara) ca preia caldura de la motor si fiind asa rece (si doar la relanti adica nu o turezi) ii ia mult mai mult timp.

P.S. ce semnifica cuvantul "aspirat" ?:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aspirat inseamna ca motorul isi trage aerul doar prin actiunea pistonului, nu exista turbina care sa bage aerul in cilindrii.

In manual scrie ca se pleaca de pe loc la pornirea la rece indiferent de anotimp. se are in vedere mersul normal, adica sa nu-l turezi pana nu se incalzeste. Eu personal stau cu motorul pornit timp in care inchid usa la garaj, i-mi pun muzica, i-mi leg centura si apoi plec si merg pana in 2500 de ture pana temperatura ajunge la 90. Doar apoi incep sa-l mai fortez daca am nevoie.

Conform celor din poza atasata sunt indicatiile producatorului nu ale noastre. Am varianta in germana in masina si este exact la fel.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

plec imediat in orice anotimp,masina o incalzesc in mers,schimb la max 3000 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e cald plec imediat si pana nu ajunge apa la 90 schimb pe la 2500.

Iarna daca e teperatura mai scazuta ( mai aproape de 0 grd sau cu minus) o mai las sa se mai incalzeasca, cam pe la 60 de grade.

Asa se dezgheta geamurile sau se dezaburesc se mai dezmortesc scaunele.

In general nu o turez cand e rece motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las masina sa se incalzeasca in functie de temperatura exterioara:

- daca sunt -20 grade o las sa se incalzeasca si 8-10 min.

- daca sunt 45 grade plec imediat. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice-ar fi, pana nu scade relantiul n-o misc de pe loc :( Pana deschid usile garajaului, portile, pana aranjez scaunul si oglinzile...trece' timpul.

Iarna o las mai mult un pic in garaj, mai ales cand e foarte frig si, fie vara fie iarna, peste 2500 rpm nu trec pana nu se ridica "apa" macar la 60 de grade :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!