Jump to content

Pornirea la rece - plecam imediat sau asteptam?


Luca
 Share

Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?  

450 voturi

  1. 1. Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?

    • Plec imediat indiferent de anotimp
      148
    • Vara plec imediat dar iarna astept 1-5 minute
      157
    • Astept 1-5 minute indiferent de anotimp
      144


Postare recomandată

Am mai auzit de asemenea "performante" ale unor aditivi, dar....

Cateva minute, 2-3, merge motorul fara ulei... hai sa zicem...

Mai mult... nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    13

  • andREI

    4

  • soila

    4

  • razdan

    3

tocmai de aia folosesc metabond :P, deci motorul este uns in permanentza, stai sa vad un site cu detalii despre metabond, e super aditivul :P , plus scade si consumul de carburant si zgomotul motorului :P

http://www.metabond.com/pages/english/additiv/additiv4.htm

vezi aici detalii :P

oricum prefer sa stau 1-3 min cu masina pe loc si dupa aia plec la drum, indiferent de anotimp :P

Modificat de iZOTOPE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am votat ca plec imediat, dar recunosc ca vara mai ales motorul merge cam 10 minute cu A/C pornit, dar fara mine in masina (am modul de pornire)... La iarna va fi la fel... Dar toamna (si primavara probabil, am masina din vara asta :D) plec dupa cca. 10 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai citit pe forum despre aditivi si parerile sunt asa de impartite... Bine, eu nu ma gandesc sa bag aditiv in motor (nici 25.000 km), dar am vazute mai multe pareri contra decat pro...

Raman si eu la sugestia lui Negoctav: daca este cineva care STIE sigur ceva, sa ne ajute si pe noi... Si taica-meu e mecanic auto de 30 si ceva de ani, dar inca se gandeste la Dacia si uleiul ala vechi cand vorbeste de plecarea la rece, asa ca nu pun aici ce parere are el.

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai scris/discutat/discutii in contradictoriu pe forum....Exista si un forum in care se scrie numai despre asta.

Rezultatul: dupa ce ai pornit motorul in 10 sec pleci de pe loc. Cand ai plecat de pe loc urca si uleiul din baia de ulei. Nu se tureaza motorul prea tare max 3000rpm la benzinare pana cand motorul ajunge la temperatura optima. Specialistii spun ca daca faci cele de mai sus maresti durata de viata a motorului cu 100K km. La pornire se uzeaza motorul cel mai mult. Calca acceleratia tare atunci si ii furi din viata!

Pana si manualul de instructiuni de la ibiza si la bora scrie ca trebuie sa pleci imediat ce ai pornit motorul.

Discutia de pe forumul nostru ajunsese la cate secunde e bine sa pleci.....

Lucrurile de mai sus mi-a fost confirmat si de mecanicii de la Metrotehnica, Brady trade si PBN.

Cele de mai sus nu se refera la motoarele f vechi!

In concluzie nu-ti trebuie aditivi sau alte prostii, respecta doar specificatiile producatorului in ceea ce priveste uleiul folosit si modul de pornire al masinii.

Sunt convins ca unii o sa citeasca manualul de instructiuni a masinii lor( :) asa am facut si eu) dupa ce va veti convinge puteti posta si voi in functie de modelul masinii ca sa se "linisteasca" mai multi. Pt mine a functionat!

Later Edit: si in manualul de la skoda fabia 1,4 16V 101Cp. Scria acelasi lucru in leg cu plecatul imediat!

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ori stai la ralanti (tot o sarcina e si aia) ori mergi in sarcina mica tot cam asa se uzeaza.

E pacat sa-l uzezi degeaba fara sa-l pui sa-ti impinga un pic masina.

Ca sa ajunga uleiul peste tot pe unde trebuie cred ca e nevoie de maxim 2-3 secunde, cat sa bagi in viteza si sa pleci usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Pornesc motoul (in garaj).

2. Plec in aprox. 10 sec (vara sau iarna) din garaj pina ies pe poarta (10m) ... :flower:

3. Dupa alte aprox 30-40 sec. (pana inchid garajul si poarta la curte) plec in sfarsit dupa un timp ce nu depaseste un minut de la pornirea motorului.

4. Accelerez lent fara sa depasesc turatia de cuplu maxim cu mai mult de 100-200rpm cand schimb treptele.

5. Merg aproximativ la turatia de cuplu maxim pana se incalzeste motorul la temperatura uzuala de exploatare ~ 90 grade C (iarna imi trebuie 5-6 km, dar stau cuminte si nu fortez).

6. Accelerez puternic doar la cateva minute bune (5-10) de la atingerea temp. de regim.

Subscriu deci ideii cu "incalzitul motorului in sarcina slaba pana la moderata".

Cred ca nu spun nimic nou, dar asta este ... :beerchug:

P.S. As fi mai linistit cu un termometru de ulei dar nu stiu cum se face asta la G5.

(pe vremuri, la dacie foloseam un traductor pt. temperatura apei in locul busonului de ulei de la baie, cuplat la un instrument de bord suplimentar ... si era f. bine)

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cu benzinarul cum faci? Ca asta-i subiectul topicului ;)

Daca ai MFA, poti sa-l pui sa-ti arate temperatura uleiului. La benzinare, cartea zice ca poti "trage" progresiv de motor dupa ce temperatura uleiului trece de 50 de grade. De fapt, la mine MFA nici nu indica nimic inainte de 50.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze daca m-am manifestat OT.

Nu am MFA ;)

Am si benzinar ;) , un Astra 1.6i16V(100CP) si aplic aceeasi tactica bazata pe principiul ca motorul trebuie incalzit la sarcini mici - medii si nu trebuie tras de el decat dupa ce s-a incalzit uleiul la temperatura normala de lucru. Practic nu fortez motorul decat dupa cel putin 15 minute de mers.

Pare subiectiv, dar timpul acesta l-am constatat pe dacia de care aminteam (cu termometru de ulei).

Oricum, daca mergi la turatii mari (de benzinare vorbesc ;) ) temperatura uleiului creste f. mult.

Tot din vechea experienta: la turatii ce se aproiau constant de turatia de putere maxima, vara la drum lung, uleiul ajungea la 120 grade C ! deci uzura lui era mult mai intensa.

Acum nu am mai vazut discutii pe tema asta, sau nu am cautat bine... mai incerc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot sa merg cu Golful meu si in 5000-6000rpm ca temperatura lichidului de racire nu creste peste 90. Indicatorul nu este defect, doarece am vazut si temperaturi mai mari, 100-110 grade atunci cand am schimbat antigelul si pana ce s-a facut aerisirea a crescut temperatura.

@razdan Daca nu ai MFA unde ai vazut tu temperatura uleiului. Indicatorul de pe bord reprezinta temperatura lichidului de racire si nu a uleiului. Oricum, ideea expusa de tine s-a inteles. :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se citesc mai atent posturile e posibil sa fie si mai bine intelese ... :))

Pentru cei care nu au facut asta in cazul problemei legate de temperatura uleiului, reafirm ca era vorba de valori constatate pe dacia veche, pe care o dotasem cu termometru de ulei (a se revedea posturile 33-PS si 35).

Si mai ales incercam sa subliniez utilitatea afisarii temperaturii uleiului si la masinile actuale (inclusiv la cele fara MFA) in conditiile in care se merge la turatii mai mari. Dar probabil ca asta trebuie discutat in alt topic ...

@istef: Multumesc pt. indicatia "Indicatorul de pe bord reprezinta temperatura lichidului de racire si nu a uleiului." A fost si constructiva si utila in context ... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu astept vara cam 30 sec (pana pun centura, hands-free-ul, telefonul). Iarna pornesc motorul si dau gheata/zapada. Dureaza max 5 min.

<{POST_SNAPBACK}>

Identic. Cred ca e cel mai bine ptr. motor si transmisie. Ajunge uleiul chiar peste tot si se mai dilata putin si fieraria :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plec imediat indiferent de anotimp [ 23 ] [33.33%]

Vara plec imediat dar iarna astept 1-5 minute [ 23 ] [33.33%]

Astept 1-5 minute indiferent de anotimp [ 23 ] [33.33%]

e clar. de acum stim cum sa procedam. dupa 69 de voturi se poate trage in sfarsit o concluzie.....

:banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mai e o chestie in legatura cu indicatiile producatorilor de a pleca imediat dupa pornirea motorului si anume considerentele ecologice...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plec imediat dar evit turatiile ridicate inca ceva timp dupa ce acul de temperatura a atins pozitia de mijloc. Consider ca in relanti ungerea este insuficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la voi.. dar la mine pot sa stau pe loc 5 ore. Nu trece de 40grade motorul cand afara sunt 2grade. Chiar am oprit o data mashina si cum era frig a trebuit sa astept in mashina.. la relanti in 30 de min ( erau -5grade afara) a scazut de la 90 la 54 grade.. si era in scadere a am plecat. Din ce am observat eu nu are nici un rost sa astepti 5 min "sa se incalzeasca" Cine nu crede sa verifice cu clima. In mod diagnoza pe loc.. am asteptat 3 min si apa era la 10grade... cred ca asteptam 5 ore sa ajunga la 30-40. Singuru lucru care l-am "castigat" e ca am ajuns acasa cu consum mai mare decat atunci cand plec imediat de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am prea mers vara cu ea...fabia...1.2...dar iarna daca pleca imediat dupa ce pornesc, am o scadere in turatzii a motorului, de parca-mi moare...daca stau dupa pornire max un minut, nici o problema...ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la carte zice sa "Porniti imediat", dar eu astept cam juma de minut - un minut. Iarna il pornesc si il las sa mearga pana curat geamurile de zapada sau pana le dezghetz sa vad ceva...asta doar daca masina a stat mai mult intr-un loc, si de obicei dimineata.

Tot in carte zice ca "Motoarele cu benzina, injectie, furnizeaza automatamestecul corespunzator carburant-aer indiferent de temperatura exterioara" si "nu se accelereaza inaintea si in timpul pornirii la motoarele reci sau incalzite in functionare"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plec imediat. De fapt sunt cam 10-15 secunde pana plec de pe loc, trebuie pusa centura, casetofonul etc.

Timp de cam 10 minute, pana apa trece de 60-70 grade nu fortez deloc, adica crec viteza treptat si nu depasesc 3000, 3500 turatii. Apoi totul depinde de trafic :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la voi.. dar la mine pot sa stau pe loc 5 ore. Nu trece de 40grade motorul cand afara sunt 2grade. Chiar am oprit o data mashina si cum era frig a trebuit sa astept in mashina.. la relanti in 30 de min ( erau -5grade afara) a scazut de la 90 la 54 grade..

Parerea mea e ca ai ceva probleme la instalatia de racire. Stand pe loc, in relanti, apa trebuie sa treaca de 90 grade. La mine temperatura creste pana porneste termocupla, chiar daca afara sunt -10 grade. La fel era si la Audi80.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel nu se incalzeste motorul la relanti, spre deosebire de benzina. Sau, mai exact, se incalzeste mult mai incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect s_c!

Desi capacitatile cilindrice sunt relativ apropiate:

benzinare 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 etc.

diesel: 1.9, 2.0, 2.5

rapoartele aer/combustibil sunt

benzinare: 1/16, 1/16, 1/16 (etc. raport constant, stoichiometric)

diesel: 1/200 (ralanti) .. 1/10 (sarcina maxima)

De aceea la ralanti un diesel se va incalzi muuuuult mai greu (ca arde mai putin combustibil) si pentru ca eficienta termodinamica e ceva mai mare si mai multa caldura se transforma in lucru mecanic si mai putina se transforma in caldura a lichidului de racire - sursa incalzirii habitaclului de exemplu.

Totusi este un topic despre motoarele benzinare. Ma retrag discret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu asta cu diesel cum consuma mai putin mai relati.. mie mi se pare ca consuma mai mult... ( toate componentele motorului sunt mai grele... nu?) plus de asta.. la mine la relanti am 0.4-0.5/h iar un prieten cu diesel are 0.6-0.7/h. E drept ca el are 130cai. ( desi nu cred ca asta conteaza f mult). Despre probleme nu stiu ce sa zic.. nu cred ca mashina are probleme.. pur si simplu nu se poate incalzi.. cred .. la relanti.. o sa mai intreb si pe altii cu 1.4fsi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi suntem total offtopic:

s_c: intr-adevar se incalzeste mai greu un diesel, dar se INCALZESTE, si nu se raceste. Si, colack peste pupaza, NetFlow are benzinar :icon_cheesygrin: cel putin in semnatura.

andREI: ai dreptate, dieselul are randament mai mare, pierde mai putina energie prin caldura.

motorul meu de 1984cc benzina consuma in ralanti 1l/ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!