Jump to content

Pornirea la rece - plecam imediat sau asteptam?


Luca
 Share

Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?  

450 voturi

  1. 1. Cand pornim motorul dupa o perioada mai lunga (o noapte) plecam imediat sau asteptam un pic sa se incalzeasca?

    • Plec imediat indiferent de anotimp
      148
    • Vara plec imediat dar iarna astept 1-5 minute
      157
    • Astept 1-5 minute indiferent de anotimp
      144


Postare recomandată

Daca e doar rece afara, pornesc si plec. Daca e rece si am zapada pe masina, pornesc motorul, o curat de zapada apoi plec. Deci dureaza cam 5 min pana e gata. De ce manualul zice sa plecam imediat indiferent de temperatur?

28a5ah.jpg

Modificat de didus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    13

  • andREI

    4

  • soila

    4

  • razdan

    3

(...) De ce manualul zice sa plecam imediat indiferent de temperatur?

Din motive ecologice, de protectia mediului. Sa nu ardem gazul de pomana. De altfel, aceasta intrebare si acest raspuns apare, in medie, o data la fiecare pagina. E bine sa cititi macar 1-2 pagini in urma inainte de a pune intrebari existentiale :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ideea principala din acel paragraf e ca nu tre' sa stai sa astepti pe loc ajungerea acului de temperatura la valoarea optima, nu ca sa nu stai macar cateva secunde cu motorul pornit inainte sa te pui in miscare :D

Modificat de RoSonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina iese din fabrica in garantie, iar manualul spune ca se poate porni indiferent de temperatura exterioara, asa ar trebui sa fie. Daca ar avea repercusiuni negative asupra motorului, nu si-ar fi asumat riscul. Mai presus de asta, sa nu uitam ca vorbim de benzina, si nu de diesel !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul se incalzeste cel mai repede in sarcina in mers...nu la mers incet in gol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drw99, ai pus degetul pe rana.

Cineva mentiona mai sus ca motiv (pentru plecarea de pe loc imediat dupa pornirea motorului) - protectia mediului. Nu este de lepadat si subscriu la asa ceva, insa nu acesta ar fi motivul principal.

Orice aparat, masinarie, motor se deterioreaza cel mai mult in regimurile tranzitorii (iar pornirile/opririle sunt cele mai severe dintre acestea). Ce trebuie sa faci pentru a minimiza uzurile? Printre altele - sa reduci timpul in care echipamentul respectiv se afla in acel regim tranzitoriu. In cazul motorului - trebuie sa ajungi cat mai repede la temperatura de regim, iar asta nu se obtine la mersul in gol, ci la cel in sarcina.

Oricum, cred (sper ca nu ma insel) ca acest topic a fost creat pentru a vedea cum se procedeaza in mod obisnuit (realitatea de zi cu zi), nu cum este corect. Ce este corect este trecut in carte si (din cate stiu) mentionat de toti constructorii de automobile.

soila, nu cred ca ceea ce auzi este uleiul. Cred ca este mai degraba de la clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imediat dupa stingerea indicatorului de presiune ulei (adica imediat dupa pornirea motorului) este presiune ulei si implicit o ungere in limitele normale de functionare. Uzura e mai mica dupa pornirea de pe loc la cat mai scurt timp si rularea fara accelerari puternice decat dupa minute de asteptare la rece la relanti.

Cred ca discutia asta se aseamana cu disputa daca sa tii celularul cat mai departe de tine sau pe tine. Chiar nu conteaza fata de radiatia de la antenele GSM de pe blocuri.

Asa si cu pornitul la rece. Degeaba ai grija exagerata de masina la pornire daca, poate fara sa stii, uleiul care il folosesti e contrafacut, benzina proasta, mergi subturat etc. Sunt atatea variabile incat...porniti domnilor (si doamnelor :D ) la scurt timp dupa pornire. Masina se strica mai repede din alte motive decat din acesta.

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Uleiul se incalzeste mai greu decat lichidul de racire. Deci daca temperatura lichidului a ajuns la 90gr, asta nu inseamna ca uleiul s-a incalzit destul, deci inca nu e bine sa se tureze prea mult motorul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul se incalzeste mai greu decat lichidul de racire.

Eu stiam ca e exact invers. Fosta masina avea computer de bord si imi arata temperatura uleiului, care era mai mare decat cea a lichidului de racire. Dupa o urcare putin mai agresiva apa se ridica f putin peste 90 oC, pe cand uleiul ajungea repejor la 120 oC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu astept putin pana plec de pe loc, de obicei astept sa scada relantiul la normal.

Nu plec de pe loc cat este socul automat in functiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine am observat ca daca plec imdeiat dupa pornire, cand temperaturar este sub zero grade,are tendinta de a da in bot, si asta la o turatie de circa 2000rot,daca astept minim un minut fenomenul dispare in totalitate. Legat de temperatura ,oricat as sta pe loc temperatura nu urca mai mult de 60-70 grade ,caldura baga bine s-i la acesta temperatura ,daca plec de loc,se incalzeste rapid la 90 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine am observat ca daca plec imdeiat dupa pornire, cand temperaturar este sub zero grade,are tendinta de a da in bot, si asta la o turatie de circa 2000rot,daca astept minim un minut fenomenul dispare in totalitate.

Am avut doua masini pe benzina, un Audi80/1990 si un Sharan/1998, si ambele aveau un comportament identic cu cel descris de tine. Asa ca am trecut "problema" la categoria "asa face toate" si nu m-am mai agitat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O trec s-i eu la aceiasi categorie " asa fac toate ",ii fac placerea si astept cateva minute dupa pornire cand am temperaturi sub zero grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu face toate asa! Am avut Dacia Supernova si nu facea (era de-a dreptul spectaculoasa dupa berlina lui tata, pe care sa o conduci imi parea o arta). Dar Skodita se pare ca face... Nu ca ar fi foarte deranjant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca sunt tanar , am ajuns la concluzia ca e mai bine sa asteptam putin sa se incalzeasca motorul (1-2 min ) si apoi sa plecam , chiar daca in cartea masinii scrie ca nu trebuie sa stam dar dupa cum spune si didus , pasajul se refera la statul si asteptatul temp optime si nu a celor 2-3 min cat dezghetzam toate alea. Daca plecam imediat nu facem nimic decat sa uzam piesele deoarece cu totii stim ca un metal sufera contractii si dilatari si e bine sa se incalzeasca treptat si nu brusc .Va salut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma cu zapezile astea nici nu ai putea sa pleci imediat daca nu ai garaj. Azi i-am dat o cheie, am pus pe degivrat si oglinzile pe incalzit. Pana am dat zapada jos de pe masina in 5 minute s-a incalzit putin motoru si masina la interior.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cand nu e zapada, dar sunt -10 grade, tot 5 minute astepti ? :))

eu personal astept sa scada turatia normal dupa auto-soc, cam 3-4 minute..

iar cand e zapada... uneori imi ia si 10 minute sa curat zapada (eu o curat toata, de pe capota, de pe cupola etc.. am o obsesie) si tot ajung la timp la servici :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi mai multi ca soila ar fi ceva ... si mai am prieteni care tot dupa ce scade turatia la normal dupaautosoc pornesc la drum ... o fi ceva national ?!:P)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea nasoala, din punctul meu de vedere, cand pornesti motorul si il lasi la ralanti sa se incalzeasca 3-4 min este lipsa de presiune a uleiului. La mine se aud tachetii vreo 10-20 de secunde cum bat cand pornesc motorul si il las la ralanti. Prefer sa plec direct cu tot discomfortul asociat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine am observat ca daca plec imdeiat dupa pornire, cand temperaturar este sub zero grade,are tendinta de a da in bot, si asta la o turatie de circa 2000rot,daca astept minim un minut fenomenul dispare in totalitate.

Eu incepeam sa-mi fac probleme ca nu mai stiu sa conduc :). Cred ca din cauza ca e tras socul automatic face asa. Si asa ia putin aer daca-i mai si dai spritz in plus merge numa cu benzina si aer deloc si atunci nu mai arde.

Iarna nu stau mult pe loc insa astept dupa prima cheie macar jumatate de minut. Si cel mai important (deoarece tin masina in garaj), nu dau drumul la degivrare si alte chestii ce solicita bateria pentru ca fac drumuri scurte in oras si omor bateria... (dar asta se discuta in alt topic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista nici un soc! E un "soc virtual", nu se trage. Are regimul de ralanti mai sus si amestecul imbogatit, atat. Sau poate si voi ziceati tot virtual de "soc automatic tras"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma lasi motorul pornit inainte sa placti cat ti-o lua sa dai los zapada... poate 3 minute, poate 15...

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxscorp, socul manual, "de dacie", tot asta facea, imbogatea amestecul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!