Jump to content
Sign in to follow this  
BigSAL

Sfat achizitionare masina grup VAG si norme euro

Recommended Posts

lucaflo26

As avea nevoie si eu de o parere.Stie cineva ce norma euro este aceasta masina?Scrie ca e euro 3 dar nu sunt sigur de asta daca nu este  euro 4 fiind 2005 anul de fabricatie.

Edited by flotouran95

Share this post


Link to post
Share on other sites
mugur79

Eu am o skoda fabia si este euro 4 din 2008  motorul de 70 cp asa ca nu stiu ce sa zic..nu prea cred sa fie euro4 mai ales la diesel...vw a mers mult cu euro 3 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AkaManah

Buna

As vrea sa imi schimb masina si sa cumpar tot un Passat Variant dar, de prin 2010-1011. Am vazut ca exista site-uri de licitatii online dar, nu imi dau seama ce trebuie sa fac si mai ales care sunt aspectele legale implicate. Cine se pricepe la asa ceva? Cateva sfaturi mi-ar prinde exceptional de bine. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rune

As avea nevoie si eu de o parere.Stie cineva ce norma euro este aceasta masina?Scrie ca e euro 3 dar nu sunt sigur de asta daca nu este  euro 4 fiind 2005 anul de fabricatie.

Pentru Euro 4 sunt 2 date:

 

De la 1. Jan. 2005  a fost aprobata construirea masinilor ce respecta norma E4

 

De la 1. Jan. 2006  Ziua din care masinile respectan norma E4 au fost imatriculate.

 

De aici pleaca acesta chestie ca masini fabricate in 2005 avand un filtru de particule  au norma , inca E3,

 

Un indiciu ar fi  diesel +catalizator = E3 ,  si diesel + catalizator + filtru particule = E4, dar masinile produse intre jan 2005  si pana la jan 2006 sunt E3.

 

LA un E3 daca ii montezi un filtru de particule este trecut la E4 numai daca ii faci din nou omologarea  ceea ce costa, e o mare tampenie.

 

E1  de la  1. Jan. 1993

 

E2  de la 1. Jan. 1997

 

E3  de la 1. Jan. 2001

 

E4  de la  1. Jan. 2006

 

E 5a  de la 1. Jan. 2011

 

E 5b de la 1. Jan. 2013

 

E 6  de la 1. Jan. 2015

 

Acestea sunt datele primei imatriculari

Edited by Rune

Share this post


Link to post
Share on other sites
sonny_vayo

Salut, 
Vreau sa va salut si sper sa ma integrez repede printre voi....Una peste alta ieri am fost cu un prieten sa vedem o masina interesanta...octavia 2 (04.2005), 1.9tdi BJB, DSG,turbina Garrett, Clima, senzori de parcare, pilot, Interior masina se prezenta foarte bine cu o piele placut rigida si o stofa interesanta pe mijlocul scaunelor, dar aspectul exterior lasa de dorit (o bula de rugina pe pragul din stanga fata de toata frumusetea). Prietenul meu avand un VAG.com am testato si au aparut niste errori 4 erori -Clima, DSG- P1850 parca dar stergandu-le nu au mai aparut, si 2 becuri arse inlocuite(ulterior cautand pe internet a constatat ca erorile ar fi aparut de la lipsa de putere a bateriei). Injectoarele si Turbina au iesit ok la test indicand valori normale numai ca injectoarele indicau 0.02///0.2///0.3///0.9-1/// Prietenul meu a spus ca nu e o valoare anormala cand ele ar trebui sa fie intre -2.8 si +2.8. Vreau sa va cer pareri si opinii in combinatia asta de BJB+Garrett+DSG. Mai sunt printre voi care a-ti avut probleme la praguri cu rugina (specific ca masina a fost si va fi rulata in Danemarca unde conditile de clima sunt mai ''naprasnice'').

Cand am rasfoit cartea de service a masinii am constatat cu uimire ca nu am gasit nici un schimb de ulei al cutiei de viteze, restul reviziilor fiind facute la timp (ba chiar mai devreme-distributia la 70000 km). Intreband dealerul de uleiul in DSG el a sunat ultimul proprietar al masinii si zice ca ar fi fost scihmbate dar nu prea m-a linistit chestia asta ''verbala''. Mentionez ca masina a fost inregistrata,intretinuta si condusa in Danemarca. Intrebarea mea este daca as putea sa verific la o reprezentanta VAG daca a fost facute schimburile de ulei, deoarece am inteles ca e un proces mai ''complicat'' si daca ar fi putut fi inregistrat electronic undeva...ori in masina ori la reprezentantele unde au fost schimbate....Masina avand 150k ar fi trebuit sa aibe deja 2 schimburi...

Va multumesc anticipat.

Edited by sonny_vayo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rune

NU trebuie sa te ingrijorezi daca nu gasesti explicit daca a fost schimbat un anumit lucru la un anumit nr de km deoarece reprezentanta lucreaza de foarte multe ori cu service la un anumit nr de km, si garajul stie exact se trebuie facut la  acest tip de service, adica ce contine iar aceste amanunte nu le vei gasi in carte unde sunt stampilate service urile.

 

Deja amanuntul precum ca distributia a fost facuta inainte de termen pote zice  ca fostul propietar a avut grija de masina!!

 

La sfarsit este masina ta si daca nu poti dormi bine din cauza acestul schimb de ulei cutie cine iti interzice sa il schimbi ptr a avea certitudinea ca ai ulei bun in cutie.

 

Contra extinderii ruginii sunt spray-uri care stopeaza extinderea, si poate e mai bine sa incepi asa deoarece daca slefuiesti, in vederea revopsirii, distrugi stratul de protectie al caroseriei  si daca nu e prelucrat corect poti avea mai tarziu mai multa rugina.

 

Daca vrei sa stii mai multe despre starea actuala a motorului cel mai corect ar fi sa faci un log in mers, il postezi la locul potrivit, si sigur cineva se v-a uita pe el ptr ati spune in ce stadiu se afla motorul.

 

Eu personal la o masina cu acesti km asi face 2 lucruri : 1, curatat/deblocat EGR ul, 2, diagnosticat/schimbat MAF ul, deoarece, cu functionarea acestor doua piese este mai defectuasa, cu atat efectul negativ asupra turbo ului este mai mare, si se poate ajunge la schimbarea turbo ceea ce este destul de scump.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

,, Deja amanuntul precum ca distributia a fost facuta inainte de termen pote zice  ca fostul propietar a avut grija de masina!!''

 

Indraznesc sa te contrazic, in sensul constructiv al discutiei pentru colegul in cauza, si eu zic ca acest amanunt poate fi un semn al faptului ca are mai multi km decat cei din bord si de fapt nu a fost schimbata chiar inainte de vreme ... Daca o iei de la om de acasa si cel care o vinde e aceeasi persoana de pe cartea de identitate si a luat-o el de noua de la reprezentanta mai tragi sperante sa fie ok, insa intermediarul niciodata nu o sa zica ... domle are 300 mii km, face distributia, da kilometrajul inapoi si zice ca e ok, deoarece romanul fuge in general de masina cu multi km si ai place sa fie mintit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
croconelu

http://www.auto.ro/vw-golf_plus/1958360.html

 

Buna dimineata si sărbători fericite in continuare.

 Am si eu o rugăminte: doresc părerile dvs cu privire la posibilitatea achiziției masina din link.

 

Merită ? E teapa cu nr de km ? Pretul e destul de ridicat...

 Ce parere aveti despre acest dealer ? La ce sa fiu atent la verificarea masinii ?

Multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sz.robert

Salut,

 

Ce parere aveti despre aceste 2 masini? Asi dori sa cumpar ceva cu cutie automata (golf plus, jett, octavia)

 

La jetta am seria de sasiu daca va ajuta (wvwzzz16zbm112796)

 

 

http://www.autovit.ro/volkswagen-golf-plus-C30896788.html

 

http://www.autovit.ro/volkswagen-jetta-C30832255.html

 

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites
croconelu

Bună, ce părere aveți de motoare tiguan, ce sa aleg 2.0 tdi varianta de 140 de cai sau 170 de cai ? Am auzit ca unele din aceste motoare au ceva probleme la axul cu came la unul este dublu si nu e prea ok... Ma lămurește cineva cu privire la aceste aspecte ?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Buna seara!

Redeschid discutia d.p.d.v. al normelor euro.

Pentru cei care au urmarit topicul, precizez ca am mers deja aproape 3 ani cu skodita cu volan dreapta fara probleme in Ro., insa acum am pus-o la vanzare si ma orientez spre Octavia 2 1.9 tdi.

 

Din nou apare dilema:

- care sunt euro 3 si care sunt euro 4? Pe diverse site-uri si la diverse anunturi la care am sunat care zic ca e euro 3, care zic ca e euro 4...is total in ceata?

 

De ex http://olx.ro/oferta/skoda-octavia-2-ID2KbOt.html#5b7bac02b2, cei care au Octavia 2, ce ziceti , este euro 3 sau 4?

 

Cel care o vinde mi-a spus la telefon ca pot foarte bine sa o inregistrez la Primarie pe ROL-ul meu si sa fie pe numele meu la primarie dar nu mai merg la Politie, circul pe vechiul talon si carte de identitate sa nu mai platesc taxa. Nu mai inteleg nimic, lol.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Stiu ca dupa 2007 s-au comercializat euro 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Euro 4 din cate stii eu ; so octavia 1 ( tour ) dupa 2003 inclusiv tot euro 4 este ; O2 clar sunt toate euro 4, ca si golf 5, dar mai asteapta niste pareri ;

Poti foarte bine sa faci cum zice nenea ; dar la un control daca vrea nenea politatiu iti da amenda ca n-ai inmatriculat-o in 30 de zile ? Daca te loveste unul si nu este vina ta, RCAul iti mai deconteaza reparatia ? Nu ! La politie trebuie sa fie proprietarul din acte ; am fost in situatiile astea si am preferat sa vand masina decat sa merg cu ea neinscrisa ; la o adica, daca imi da unul dauna totala, raman cu epava? Alegerea e a ta

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Pai tocmai aici e cheia.... daca e euro 4 si e gen 700 euro taxa, ma duc direct la fisc, am achitato si nu ma doare capu.

Daca e euro 3.....atunci nu am chef sa dau vreo 1800 euro taxa. Intrebam in ideea in care am vazut multe pe tocmai sau olx unde vanzatorul spune ca e euro 3... adica si el are interesa sa-ti spuna ca e euro 4, nu euro 3, de aici am tras concluzia ca totusi ar putea fi si Octavii 2 pe euro3...

 

Da e problematica treaba, vanzatorul imi explica ca pe talon cel care o instraineaza nu scrie instrainat catre... si nici data, deci politaiul nu are ce sa te amendeze cu cele 30 zile, ca nefiind data si nefiind scrisa instrainata,,,,,,nu are motiv. I-am pus si eu intrebarea bine, scap de amenda sa zicem ma opreste politia si zic ca e masina unui amic si circul cu ea, insa ... la accident cum fac, el a pus problema ca fac asigurarea online in continuare pe numele din certificatul de inmatriculate...

 

Incurcate sunt caile romanului :)

 

Mai astept sfaturi in legatura cu norma euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Intr-adevar daca nu scrii instrainat catre nu are cum sa te amendeze si o poti lua doar la fiscal ; dar cu accidentul, trebuie sa fie dispus sa te ajute cu prezenta in caz de ceva si rca-ul il faci in continuare pe numele lui ; sau faci o procura..nu stiu sigur cum se mai practica cu procura ; trebuie sa ti legatura cu vanzatorul ; oricum si el isi asuma ub risc..daca te prinde pe tine cu masina la furat, pe el il salta din pat ; dar poate sa nu fie de credinta si dupa 30 zile sa se duca la politie sa te reclame ca nu ai inscris-o ; prea putin posibil asa ceva dar trebuie sa iei in calcul toate variantele ; o procura e bine venita..

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucian 1m

Sunt octavia 2 si euro 3 si euro 4. De ce nu te uiti in cartea masinii ca acolo scrie ce euro este s-au posteaza o poza aici cu numarul de omologare si iti spunem noi ce euro este.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alxalex

Salut băieţi am şi eu o întrebare.La vară vreau să îmi cumpăr maşină şi cum voi fi student nu voi avea bani să întreţin o maşină premium şi m-am gândit la Volkswagen Golf 4 1.9 TDI. Se merită să mai iau golf 4 tocmai după atâţia ani de la fabricare? Golf 4 deja are peste 10 ani de la fabricare, sigur nu găsesc nimic sub 200.000 KM-250.000KM reali, îmi este frică dacă iau golf 4 să nu cadă o droaie de piese să am surpriză să paţesc ceva deoarece voi face traseul Iaşi-Bucureşti cam la două-trei săptămâni.

Bani de maşină plus bani acte(înmatriculare, asigurare, etc.) plus bani schimbat filtre, consumabile şi ce mai este până în 4000 Euro.

Edited by alxalex

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Pana in 4000 euro cu acte si schimbat consumabile + distributie -> 3300-3500€ pt achizitie ; -> Golf 4 1.9 tdi ; poate gasesti de la 2003 in sus ; poate te intereseaza si seat cordoba / seat ibiza / seat leon 1M / skoda octavia ; pt seat poti opta si pt 1.4 tdi ; e mai ieftin la intretinere si la taxe ; consumul e cam la fel, mai mic urban cu o leaca ;

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

bgd_b92,fara pic de atac/flame, ce-ai patit astazi? tu de obicei nu recomanzi masini vechi, de ce nu ii recomanzi de ex o ibiza ca si a ta?cu mult mai putini km, si consumabile ieftine. Sau un opel astra la 3500 E.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alxalex

Eu mă refeream dacă se merită in 2015 să cumpăr o maşină rulată cu peste 200.000 KM şi peste 10 ani de la fabricare...

Mă gândeam şi la Seat Ibiza/Leon, dar leonul vechi este cam urât.

Share this post


Link to post
Share on other sites
warlock

Vezi ca mai era cineva la "masina mea" care doar g4 1.9 stie ca exista pe lumea asta. Mai ridicati privirea si in alta parte.

Alegerea, cautarea si cumpararea unei masini sh nu e treaba usoara.

Spor in alegeri!

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Deenman : i-as recomanda cu mare placere o masina cat mai noua si in stare foarte buna ; dar de regula imi place sa vorbesc la subiect ; i-am zis de altfel in postul de mai sus sa se uite si la alte masini ;

Alx : depinde ce intelegi prin " merita "...eu nu mi-am cumparat niciodata masini mai vechi de 7 ani si peste 100.000 km ; dar nu mi-am cumparat masini dupa care romanul e topit ; adica alea care se vand cel mai bine manarite, precum TDI-urile ; personal, decat sa-mi iau un golf tdi cu peste 300-400.000 km reali, care a fost garantata 10 ani..prefer sa-mi iau un peugeot 206 1.4 hdi din 2008, 207, 307, opel astra G 2007-2008, seat leon 1p 2007, si alte dastea ;

Inca nu sunt sigur daca deenman ma ia la misto sau nu, dar parerea mea este ca daca incerci sa cauti o masina cumparata RO, cu carte servis, km sub 150.000 reali si cat mai noua, ai sanse mult mai mari sa nimeresti o masina buna in care sa nu investesti prea mult ; multi traiesc cu gandul ca vw e indestructibil, durabil, nemaipomenit, indiferent de achizitie, dar dupa achizitie isi cam baga unghia in gat ; despre seat iti pot da multe detalii daca vrei ; in special ibiza ; la munca conduc 1.2, avut 1.4 75 cp si 86 cp, acum am 1.4 tdi 70 cp ; sunt masini foarte bune, simple, fara electrica multa, fiabile si ieftine la intretinere ; eu sunt foarte multumit de acest model ; de aceea am si revenit la aceasta masina, pt ca am avut mai multe masini intercalate si ma cam saturasem de probleme :)

Warlock : asta e..tre sa se vand ai alea pan la urma nu??

Edited by bgd_b92

Share this post


Link to post
Share on other sites
alxalex

warlock cred ca nu ai citit bine ce-am scris.Eu nu vreau Logan şi Renault pentru că am condus Logan si Renault iar scaunele sunt vai de mama lor, după 30 minute de condus spatele meu era distrus.

Eu timp de 3 ani cât voi fi student am nevoie de maşină cu piese oarecum ieftine, piese pentru g4 găseşti peste tot.Am nevoie de diesel pentru consum că voi face traseu de 800 km de două pe lună.Ce să îmi iau altceva cu 4000 euro plus acte plus consumabile?Hyundai Accent clar nu vreau, e foarte instabil în viraje pentru că am condus şi îmi dă emoţii.

Alte mărci sunt scumpe la piese cum ar fi Lancia,Fiat,Alfa Romeo etc. pentru că majoritatea românilor au nemţeşti.Eu asta caut, ceva care se întreţine oarecum uşor, consum mic şi dacă mai este convenabil să fie cumparată in 2015 cu atâţia kilometri. Evident că nu e uşor să îmi aleg maşina SH de asta am nevoie şi de părerile voastre.


bgd 92 : Seat Leon 2007 din câte ştiu trece cu mult peste bugetul meu.Ce poţi să îmi spui de opel astra g sau de seat ibiza mai nou... din câte ştiu e mai ieftin ca leon..dar Diesel!!am spus şi de ce. De Ford Focus ce parere aveti ?

Edited by alxalex

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Am scris 15 minute pe tel un raspuns si a aparut eroare la postare...daca esti din Bucuresti iti fac un test drive cu ea si iti explic mai multe..

Normal, 1p-ul nu se incadreaza in buget ; eu as alege in locul tau 1.4 tdi sau 1.4 benzina + gpl

In principiu sunt masini foarte bune, fara defecte de fabricatie , tdi-ul de 1.4 e galagios fiind in 3 cilindrii, derivat din motorul de 1.9, fiabil, fara probleme specifice cu injectia sau alte nebunii, fara dpf, fara volant masa dubla, deci un kit ambreiaj e ~ 600 lei fata de ~ 1500-2000 cat e la 1.9, turbina e cu geometrie fixa, un cap de planetara e ~ 130 lei, filtre mann + ulei ~ 300 lei, placute ~ 70 lei, etc, preturi minimale zic eu, iar rezistenta in timp e destul de buna ; e o masina rigida dar stabila pt clasa ei, este totusi o masina grea, are ~ 1250 kg ; ca si consum, ~ 5-6-7 pe oras, 4-5-6 afara ; pe a mea am resoftat-o a 2a zi de la achizitie si se misca foarte bine ; iarna se incalzeste repejor pt un diesel, impozitu e vreo 60 lei / an..in opinia mea e o masina frumoasa, care putin aranjata poate atrage priviri ; iti recomand pe cea facelift 2006-2008 ; deja sunt putin nervos ca mi-a dat eroare la primul post si am scris informatia putin amestecata..cum mi-a venit in minte ;

P.s ; astra G , masini foarte bune, in special Z16xep-ul , 1.6 103 cp twinport ; are un consum foarte bun si se misca foarte bine ; daca intrii pe topicul de la semnatura mea cu ibiza visinie vei vedea poze si detalii despre unul din ele ; mai am unul ( tata il conduce ) cumparat de nou in 12.2008 si nu mi-a facut nicio problemA ; cele 1.7 sunt foarte ok si ele, mai ales la consum, dar sunt cam puturoase

Ford focus 2, sunt ok ; suspensia e buna, masina e inchegata, dar nu-s asa ieftine la intretinere ; 1.6 le de 110 cp hdi are un cuplu de te baga in scaun ; m-a surprins placut pt 110 cp..insa are ceva probleme si nu e chiar ieftin la intretinere. ;

Edited by bgd_b92

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Multumesc pentru raspunsurile prompte. In urma raspunsurilor voastre si a indoielilor pe care le aveam am sunat pe cineva care e la circulatie si, ca si voi, m-a lamurit in sensul sa nu iau o masina de la Y, care la randul lui a luat-o de la X, a radiat-o X de la primarie, acuma e pe rolul lui Y si eu sa o trec pe rol la mine. Problema e ca daca X nu s-a inteles cu Y si s-a dus si a radiat-o si de la politie e problema. A doua chestie: te opreste candva politia la o rutina, sau li se pare ca nu iti merge un proiector, nu ai un cauciuc de iarna conform si e prea uzat, etc si iti ridica certificatul de inmatriculare, cand te duci cu dovada ca ai remediat problema iti spune ca nu da certificatul decat celui pe el cui nume este, deci ma duc si caut proprietarul initial pe la Iasi, Neamt, etc.

Singura chestie care este fara riscuri este sa iei masina de la un cunoscut de ex, mergem amandoi la notar si facem procura pe numele meu, ma obliga sa platesc eventualele amenzi si impozitul auto si sa ma inteleg cu el sa ramana pe numele lui si platesc impozit si asigurare pe numele lui.

 

Acum revenind la oile (normele euro :) ) noastre:

Ce parere aveti : http://olx.ro/oferta/super-oferta-ID2LCpn.html#c424d1dccc

http://olx.ro/oferta/2-0tdi-schimb-ID2K4ZX.html#360b3aed9b

 

Din cate imi dau eu seama masina a avut volanul schimbat (in pozele in care nu are numere - anuntul al doilea, la interior are ceasuri in mile) , insa dati-mi un sfat in legatura cu motorul, sa nu-mi iau teapa cu euro... daca este euro 3 am pus-o.

 

Poate un coleg din Bucuresti care le are cu dieselurile sa ma ajute eventual intr-o zi, poate maine cu un drive test ? Mi-e frica in sensul ca am fost benzinar de cand ma stiu si nu cunosc problemele specifice diesel.

 

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri