Jump to content
Sign in to follow this  
BigSAL

Sfat achizitionare masina grup VAG si norme euro

Recommended Posts

BigSAL

Buna ziua!

Rog colegii de forum sa ma ajute cu un sfat in legatura cu normele euro ale unor masini din grup VAG. Va rog un sfat mai ales de la cei care au adus masini din strainatate si le-au inscris aici, ma intereseaza la RAR ce norma euro ,, scot '' ei pentru anumite tipuri de automobile.

Deocamdata detin un Daewoo Cielo din 2004, sunt foarte multumit de masina dar in curand va trebui sal las in familie probabil si am zis sa trec la altceva. Ma intereseaza o masina care sa fie fiabila si ieftina in exploatare si intretinere (sunt obisnuit cu piese foarte ieftine din gama daewoo si manopera pe masura deoarece nu sunt asa complicate).

De ceva timp urmaresc siteurile din Uk deoarece acolo sunt foarte ieftine masinile, mult mai ieftine decat in Germania si inainte de a achizitiona o masina sa o aduc in tara vreau sa stiu cum e cu norma euro. Am observat ca daca vrei sa-ti permiti taxa de poluare trebuie sa-ti iei o masina care are cel putin norma euro 4. M-am orientat mai ales la Skoda Octavia Tour (febletea mea :icon_thumright: )intre anii 2001 - 2004, VW Passat intre anii 2001-2004, VW Golf 2001 - 2004, Seat Toledo 2001 - 2004 /LEon. Din aceste masini care ar fi cea mai ieftina la intretinere.

De asemeni postez niste linkuri si va rog sa ma ajutati sa identific ce euro au masinile prezentate. Stiu ca la benzina norma euro 4 a aparut in 2001, da nu e musai ca toate masinile din 2001 2002 sa iasa euro 4 la noi la rar nu? La fel si la diesel stiu ca norma euro 4 a aparut abia in 2004 da nu e musai ca toate masinile din 2004 sa fie euro 4 nu?

Rog ajutorul posesorilor urmatoarelor masini:

skoda octavia 1.6 2001

Skoda octavia 1.8 turbo 2001

Skoda octavia 2.0 2001

VW Golf 1.6 2001

VW Passat 1.8 T

VW Passat 1.9 TDI 2003

VW Passat 2.0 2001

Seat Leon 2001 1.6

Seat Leon 2001 1.8T

Cam astea ar fi. M-am gandit si la un Audi ca si astea sunt foarte ieftine in Uk sar cred ca is cam scumpe la intretinere si piese asa-i? La fel si in ceea ce priveste BMW :offtopic: ?

Iar in ceeea ce priveste Opel (la ei Vauxhall) asta e alta discutie deoarece majoritatea motoarelor din 2001 incoace is euro 4 stiu asta sigur ( la cele pe benzina ma refer) iar la cele diesel deocamdata taxa e cam mare cam la toate, sa vedem daca o reduce cu 30 % asa cum se speculeaza prin presa.

Va multumesc anticipat pentru timpul acordat. :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
IONUTBLV

tu vrei defapt masina cu volan pe dreapta ? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moog

Prima teoretic ar trebui sa fie E4. A mea e E4 si e din 2001.

Vezi ca nu are cliamtronic si nci ASR...

Daca vrei ieftineala uita de Passat, Audi, sau Skoda Superb...

Si eu am trecut de la Cielo la VAG si am avut acelasi lucru ca prim criteriu...cost service, piese etc...

Cauta ceva fara suspensie independenta, benzinara in 8 valve (si pui GPL pt pret/km) sau ALH la diesel...depinde citi km faci lunar...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

Exista un singur diesel euro 4 din gama vw g4 si passat si anume cel de 101 cai cod motor AXR. Am avut asa ceva si am fost mai mult decat multumit din toate punctele de vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Da, pentru mine nu e un inconvenient foarte mare masina cu volan pe dreapta.

Ca si experienta - am consud cu volan pe dreapta:

- Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 130 HP, 6 trepte pe ruta Bacau - Moinesti ( in jur de 60 km cred) si nu am intampinat probleme...

- VW Passat 2001 1.9 TDI 130 HP, 5 trepte, foarte putin prin oras si un VW Passat 2.0 din 2001 (m-a dezamagit prin prisma faptului ca nu era mai fasnet/vioi decat Cielo asa cum ma asteptam)

- Jaguar XType automatic - nu stiu an , stiu doar ca avea motor 3.0 - putin anafara orasului...

- Citroen C5 2.0 - putin anafara orasului

- Peugeot 407, 1.9 Disel putin inafara orasului.

Inafara orasului nu e problema volanul (ma vazut pe net ca se rezolva in ceea ce priveste depasirile cu montarea unei oglinzi speciale in interior in partea stanga a parbrizului, numai arunci un ochi pe ea si vezi daca vine ceva din fata inainte sa te incadrezi in depasire)

In oras nu prea am condus dar ma gandesc ca o sa mie mai dificil cu parcarile probabil, nu stiu :vaidecapulmeu:

De ex la Skoditza ta in momentul in care ai gpl ia mult din puterea motorului? Cam cat te-a costat o instalatie?

Ma tenteaza si pe mine o instalatie GPL deoarece sunt unele zvonuri precum ca pentru masinile de tip ,, hybrid'' nu se plateste taxa de poluare, iar un tip a adus o masina cu gpl, a inscris-o si apoi a dat statul in judecata pentru recuperarea taxei deoarece masina lui era hibrid la momentul intrarii in tara. Cica s-a legat de un articol in care conform legislatiei din Romania o masina hibrid e o masina cu cel putin 2 surse de alimentare in vederea rularii, deci masina lui e hibrid si a luat taxa inapoi. Nu stiu exact pe ce articol din ce lege a mers deoarece am auzit asta la o emisiune auto si nu au precizat, iar informatiile cautate pe google sunt putin contradictorii.

Va multumesc de sfaturi si astept in continuare din experientele voastre ;)

Apropo - km rulez destul de putini, in jur de 10 - 12 mii anual si cam 60% in mediul urban.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moog

Instalatia poate costa intre 24-30 mil...depinde ce vrei si unde montezi...

Nu scade puterea vizibil...poate pe Dyno se vede vreo citiva magari pierduti...

Share this post


Link to post
Share on other sites
AdyAero

In oras folosesti oglinzile mai intens decat in afara, masina cu volan pe dreapta poate fi o problema.

Cel mai bine ar fi sa schimbi bordul de dreapta cu unul "clasic" de stanga. Oricum, conform legislatiei esti obligat sa schimbi cel putin farurile, la maisnile cu volan pe dreapta ele trebuie sa bata mai spre stanga iar la cele cu volan pe stanga trebuie sa bata mai spre dreapta (explicatia e ca trebuie sa vezi si ce e pe marginea drumului: pietoni, biciclisti, caini care iti ies in fata...).

Asteptam oricum feed-back dupa ce iti iei ceva din Anglia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Multumesc de sfaturi.

Cu siguranta daca o sa reusesc o sa prezint impresiile si voi fi mai activ pe acest forum, practic vom deveni ,, colegi '' in adevaratul sens al cuvantului.

Da cu farurile e adevarat deoarece la volanul pe dreapta farul din stanga bate mai sus si mai larg deoarece in Uk pe stanga e marginea drumului dar la noi... v-ati prins ;) .... in stanga e celalalt participant la trafic care vine din fata si tu cu farul tau de UK il orbesti de-a binelea, mai ales daca ai xenon cum am vazut ca se poarta in ultima vreme. Te pune sa schimbi farurile dar la unii am auzit ca s-au dus la RAR cu farurile asa cum erau ( precizez ca am vazut multe masini cand ies din uk au ca un fel de abtipilduri pe far sa nu bata de-aiurea le corecteaza putin, mi se pare ca in vama le pune asa ceva nu stiu sigur) si pe langa asta le-au reglat sa bata cat mai jos si pe testeru lor nu a aparut ca bate de-aiurea si au trecut asa. :Driver:

post-39339-0-90615400-1307702390_thumb.j

post-39339-0-89881700-1307702396_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
AdyAero

In cartea de la Felicia mea este un capitol care descrie ce sa faci cand te deplasezi cu masina intr-o tara cu circulatia pe partea stanga a drumului. Temporar trebuie sa acoperi o portiune a farului sa nu bata aiurea, cica sunt marcaje pe sticla sa te ghideze. Daca vrei insa sa o inmatriculezi la noi cel mai corect e sa schimbi farurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jpn_karz

Ca si cost de intretinere Seat-ul este mai ieftin. Este doar marketing. Ora de manopera e mai ieftina la Seat (reprezentatnta) decat la VW desi unele modele sunt identice. La Skoda (reprezentanta) oricum preturile sunt nesimtite (nemeritat) iar la Audi...luxul (imaginea de fapt) se plateste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P o p i c a

Buna,

Am fost ieri sa vad un Passat B5.5 Trendline, an 2003, 131 bhp, 6 trepte, cod AVF, 195.000km in bord in in cartea service.

M-am invartit umpic pe langa masina si am observat ca (virgula) capota nu se alineaza cu grila fata, avand o distanta ce circa 1,5-2 cm (intra un deget intre capota si colturile grilei). Cele 2 panouri laterale se alineaza perfect cu capota, usile si bara fata. Am intrebat pe tip ce s-a intamplat acolo si mi-a zis sec " E nesemnificativ".

Apoi am pornit mororul. Tremura de parca ar avea frisoane si motorul si masina.

La testdrive, viteza a 4-a, 70 km/h constant, apas acceleratia si schimbatorul se misca ca un c*i intro caldare de unul singur, masina tremura, are un lag impresionant de mare (nu stiu daca e normal sau nu), se aude un suierat la accelerare, trage dreapta si la 80 si la 20km/h pe drum sau in parcare, iar martorul Airbag a stat aprins pe toata perioada in care am condus-o.

"Domnu'" zice ca tremuratul e de la un suport al motorului care il rezolva ei.

Am umblat umpic prin BC sa vad consum, alea alea, si a aparut "Airbag Fault" (ceea ce nu cred ca-i de bine :P )

Daca deschid o usa oarecare imi arata ce e deschisa doar usa soferului.

Parerea mea e ca masina a fost lovita si vor sa scape de ea.

Pretul e cam mic pentru o masina cu carecteristicile ei (poate din cauza defectelor).

Parerile, impresiile si observatiile sunt binevenite.

Cu respect!

Edited by Konfabulator

Share this post


Link to post
Share on other sites
myh21ro

Salut.

Fugi de ea ca nu merita, indiferent de ce bani ai da.

Legat de airbag ori nu le mai are pentru ca o fi fost busita, ori e calculatorul care te va duce undeva in 150 - 200 euro. Legat de tremurat cred ca e volant care te va mai duce si aia vreo 500 de euro cu kitul de ambreiaj daca nu mai bine.

Incearca sa mergi pe un drum mai accidentat cu ea si vezi daca troncane. Ca ai lag e simplu, e dusa turbina care nu stiu cat o mai costa una. Poate merge curatata, dar ma indoiesc pentru ca o curatau ei inainte ca e ieftin si nu te lasau sa o vezi asa.

Am impresia ca e o masina alergata care nu are sigur km aia, o masina care vorba aia, si-a slujit stapanul cat a putut ea de bine o buna perioada si a venit vremea sa plece. Nu mai te uita la masini vechi dupa carte service. Prin toata Europa am ramas numai noi romanii cei care mai credem povestile astea si ne uitam dupa rable cu kilometrii putini.

Poate sa aibe si 500000 de km daca merge bine, go for it ca nu vei regreta. Aia nu te lasa in drum.

Bafta multa!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moog

Ai stat prea mult in soare?

Las-o dreacu', la cite ai zis ca are poate daca dai 1000-1500 inmatriculata cu acte in regula sa merite...

Si nici atunci...daca e sasiul dus nu prea gasesti ateliere sa-l indrepte cum trebuie...

Tre' sa ne mai dam noi cu parerea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Parerea mea fugi de ea chiar si moca daca o iei, tot trebuie sa bagi bani in ea :offtopic:

In al doilea rand haideti sa va spun o mica povestioara despre fratele meu care a fost cu o ruda sa-si ia o masina. Deci a fost doamna X, mama baiatului Y, fratele meu si tatal meu (fratele meu sa pricepe mai bine la masini ,, straine'' decat tata care e gen dacie, loganis, sau Daewoo cel mult iar tata sa pricepe la ce acte se fac la primarie etc.)

Baiatu Y varza in ceea ce priveste anumite detalii mecanice la orice tip de masina si permis de incepator, de-abia l-a luat iar dna X varza intr-ale masinilor dar na... plateste masina baiatului.

Au gasit un golf 5 undeva la 5 k si ceva euro, motor de 1.4 i. Omu mai avea unu la fel dar cu km mai multi...

Pe primul golf omu avea carte service cu 90 k km dar ca linii arata mai nasol decat celalalt care nu avea carte service dar avea vreo 180 k pe bord. Fratemiu i-a zis tipului, frate i-ao pe asta, chiar daca are km mai multi, nu are cotiera si super muzica treburi, fata de ailalta, omu nepricepandu-se a ales-o pe aia cu 90 k km ca domle are climatronic, cotiera, cd mp3 si alte prostii de gen care poti sa ti le pui dupa aia.

Iar sa revenim la subiectul cu cartea service i-a zis frate-miu mai in particular samsarului domle, oricum ti-o ia pe asta dar eu personal as lua-o pe aia cu 180 k km ca nici la asta nu-s reali asa-i? La care omu zice ca: ,, Eiii, stii cum e, tre sa mancam si noi o paine, da de unde ti-ai dat seama?'' la care fratemiu ai zice fratioare: ,, Pe cartea service primele 3 revizii is cu stampila tot de la un service din Germania si scris cu pixul in mod diferit si de nuante diferite, in schimb ultimele revzii apar la alt service, stampila exact aceeasi nuanta, pixul exact aceeasi nuanta si culmea acelasi scris de mana, identic pe toate, hai ca nimeresti la acelasi mecanic la acelasi service si scrie la fel e una, dar de la an la an sa scrie cu exact acelasi pix, aceeasi nuanta si stampila la fel cu acelasi tus de aceeasi nuanta, aici te-ai dat de gol '', la care samsarul cica l-a busit rasu si ia zis lu fratemiu : ,, Ba baiete pai atunci zi frate s-i ia pe astalalta de 180 k km ca macar is reali si si-o pune el dupa aia cotiera, geamuri electrice spate si nu mai stiu ce muzici etc '' :blink:

Deci atentie si la cartile astea service! plus de asta cel mai simplu lucru faceti o medie: intrati pe site de germania, cautati masina pe care o doriti si pur si simplu notati intr-un excel si faceti un tabel cu kilometrii, doar atat, an si kilometri, apoi faceti o medie pe an... si cand mergeti in targ la noi si cautati de germania vedeti astea de la noi bag la pariu ca au kilometrii la jumate fata de medie :lol:

Edited by silviu4you2003

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moog

Aia avea o "carte de service" ieftina... sint si mai scumpe dar la alea service-urile sint reale, cerneala stampile diferite, pix si scris diferit, foaia putin sifonata, eventual ceva urme de ulei/mizerie...

Adicatelea reale...inclusiv facturi de Germania etc...

Traiasca copiatoarele color de calitate :)

La a mea am gasit proprietarul, dealer-ul si primul service post garantie...dupa aia s-a pierdut in ceata...service-urile existau dar masina nu era in baza lor de date...

Macar cartea e originala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Nu mai sare nimeni cu nici un raspuns?

Inca nu am reusit sa ma lamuresc cu normele euro si nu vreau sa risc sa merg mai departe spre vreo teapa cu taxa asta de poluare....

Mai dati-mi exemple de motoare euro 4.

Octavia 2 1.9 TDi din 2004 este euro 4?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moog

Raspuns la intrebare de mai bine de 1/2 an ?:))

Diesel-urile majoritatea pina in 2003-2004 sint euro3...

Benzinarele sint E4.

La diesel e cu risc depinde de RAR cred...

Share this post


Link to post
Share on other sites
nsm

@#16 silviu4you2003 Octavia 2 1.9 tdi 105 cai din 2004 este EUR 3. Depinde si din ce tara o cumperi. In Romania s-a introdus EUR4 pe acest model la 1 ian 2007 (cu aderarea la UE) Un prieten si-a luat octavia 1.9 tdi in dec 2006 si a fost EUR 3. Eu am luat-o in apr 2007 si a fost EUR 4

Edited by nsm

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Da, deci pana la urma am optat pentru benzina... A venit fratele meu din Anglia cu o Octavia 1.6 Mpi din 2003, 75kw. Pe actele de Anglia la motor scrie ceva de genu AVU, niste cifre, BFQ. Din cate am mai vazut pe acest forum ar fi euro 4. O sa vad cand o sa ajung la RAR, dar avand in vedere ca din punct de vedere al normelor legale , euro 4 a fost introdus inca din 2001, nu cred ca acest motor din 2003 nu o sa iasa euro 4....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moog

AVU/BFQ este E4.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

:icon_cheesygrin: se pare ca m-am scos

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Gata, am facut RAR-ul si am inmatriculat-o.

Este euro 4 - Octavia 1.6i, 2003, 75Kw.

M-am temut la inceput sa nu fii diferente intre Anglia si restul Europei deoarece din cate mi-a zis fratemiu care e stabilit acolo ei nu stiu de normele euro prea multe, nu pun accent prea mare pe asta, ci pe emisii. Daca il intrebi pe unu ce euro are masina lui nu stiu, dar daca il intrebi ce emisii de carbon are atunci se uita pe ultimul ITP si iti spune.

Mai astept pareri de la alti colegi care au adus masini dinafara ce experiente au avut cu norma euro, cum ai iesit aici la RAR, poate topicul va fi folositor si pentru altii care vor sa achizitioneze o masina dinafara.

Oricum am transpirat oleaca la RAR, chiar cu o zi inainte de a fi programat mi s-a aprins becul acela galben care dupa parerea mea e un motor cu 3 ramificatii hidraulice - check engine cred ca se cheama. Cand am ajuns acolo, dupa ce am bagat-o in hala, inainte de a merge mai departe pe banda la verificat frane, etc era un nene care statea cu sonda in mana. A inchis usa, a pus sonda in teava de esapament si o sonda in loc de joja pentru ulei si a zis hopa, uite ,, ai senzor aprins on bord, sa n-ai pretentii la euro'' si ai zic domle, face asa de ieri de cand i-am pus benzina din alta parte, n-are nimic, la care el ma trimite inapoi in biroul ala din hala si zice stai acolo pana te chem eu. Cand ma intorc, avea capacul de plastic de la motor scos si zice, uite ti-am zis ca e belea, ai OBD-ul dus, si imi arata acea ramificatie ( nu stiu cum sa explic - e cam ca aia de la Cielo - care era galeria de admisie si de recirculare a gazelor nearse etc) de unde pleaca furtunul pentru filtrul de aer, etc, cred ca e galeria de admisie. Si zic cum domle, nu mi-a facut probleme si imi zice pai domle aia e cu recircularea gazelor la motor si de la aia uite ca iti turez masina in 3000 ture si dupa ce iau picioru de pe pedala se duce singura la 4000 ture deci se va duce si clapeta de acceleratie si OBD-ul si dupa ce se duce OBD-ul se vor duce si altele pe langa, asa ca domle nici sa nu te duci la service ca nu ti-l schimba nimeni ca stiu ca or sa apara si alte probeleme pe langa el dupa aia. La care eu mirat ai zic cum domle, da inainte sa o ia din UK fratemiu i-a facut o revizie, o inspectie ITP la ei ca sa stie cu ce ajunge in Romani nu, ce facem acuma.? La care omu se pune la volan si o acceleraza tare brusc, apoi ia picioru de pe pedala si zice uite: vezi, am accelerat, am luat picioru si ea se duce singura in 5000 ture, eu am accelerato numai pana in 3000. ( bineinteles ca daca bagi pedala la fund intr-o fractiune de secunda si apoi ieie picioru de pe pedala in urmatoarea fractiune se va tura ,, singura'' la 5000 ture :lol: )

In acel moment nu stiam daca sa rad sau sa injur asa ca i-am zis sefule, cum facem acuma sa fie treaba buna? El statea la volan si se uita la mine si nu zicea nimic. O clipa m-am gandit sa-i dau un bacsis, dar in clipa urmatoare am vazut ca sondele lui duceau intr-un aparat care scotea un raport ca de la bonul fiscal si mi-am zis in mintea mea ca stiu ca masina e buna si nu am probleme asa ca pe bonu ala sigur au iesit noxele calumea da el ce sa zica acuma sa ciupeasca ceva asa ca... i-am zis hai sefu ca masina e buna, n-am avut probleme, o sa merg eu sa verific OBD-ul asta... La care omu se da jos din masina si zice: Lasa ca te las asa tura asta sa nu mai zica lumea ca noi astia de la RAR suntem ai dracului da sa ai grija...

WTF - ce vrajeala mai e si asta?

Bineinteles ca dupa aia a predat bonul la urmatorul inginer care mi-a dus masina pe bancul de probe, ala s-a uitat si nu a zis ca ar fi ceva in neregula cu emisiile.

Edited by silviu4you2003

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

Texte elegante de facut spagat. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri