Jump to content

Motorul ramane turat la 1000 ture/min, in ralanti, motor cald


sandurv
 Share

Postare recomandată

Salut, postez si eu aici ca vad ca e cel mai intors thread pe google cand vine vorba de 1000rpm si baterie.

Am o problema de cand a inceput iarna asta, e posibil sa fi fost si iarna trecuta dar n-am mers mult si n-am bagat de seama.

Am un A3 8PA 2005, bateria inlocuita in anul Septembrie 2017, o varta Silver. Suspectez ca i-a ajuns, a tinut 6 ani plus, sunt perfect constient ca trebuie inlocuita, insa numai daca trebuie, ca daca are viata in ea, de ce sa o arunc?
Problema este ca de cand a venit frigul, la pornirea masinii pornesc incalzirea iar masina urca la 1000rpm. Asta nu ar fi o problema pentru mine, insa sta la 1000rpm aproape 30-40 de minute, timp in care nu pot porni niciun consumator, ceea ce eu nu tin minte sa fi patit anu trecut.
Apas pe butonul de dezaburire si mi se stinge aproape imediat. Doar dupa ce pica la 800rpm inapoi, abia atunci pot porni dezaburirea.

Banuiesc ca masina porneste incalzirea auxiliara (rezistenta), consumul urca, alternatorul nu poate sustine consumul si tureaza masina ca sa creasca voltajul.
As vrea sa cred ca este bateria de vina, ca nu mai are capacitatea sa tina tot consumu, insa nu vad exact rolul bateriei in toata povestea. Nu ar trebui sa ruleze toata masina pe alternator in timpul mersului, iar bateria sa fie doar pentru pornirea masinii?
Atasez si niste poze pe care le-am facut:

1. 12.32v - bateria dupa un drum de 4-5 ore, masina oprita.

2. 14.33v - masina pornita, consumatori 0

3. 13.87v - masina pornita, pornit caldura si rezistenta caldura

4. 14.54v - masina pornita, caldura + 1000rpm

In VCDS am aproape in mod constant o eroare pe baterie:
01598 - Drive Battery Voltage
000 --- Intermittent
12.05v (parca aparea, nu mai tin minte exact ca nu am facut poza pana jos)

De asemenea, mai am o eroare care poate are legatura:
P1951 - Coolant fan 2
Difficulty of movement/blocked.

Am invartit de ambele ventilatoare si nu pare sa aiba vreunul probleme. Dar intradevar, pe ala mare nu il vad miscandu-se vreodata.
Cel mic din dreapta cum te uiti din fata masinii se invarte.

In setari apare Load Management bifat in optiuni, insa pe measuring blocks la grupul 30, apare Inactive.

Este pur si simplu o chestie de baterie, care totusi imi porneste masina impecabil la start, insa poate nu mai are amperaj ok in el cat sa tina toti consumatorii?
Ce parere aveti?

 

IMG-20231126-120901.jpg IMG-20231126-121047.jpg IMG-20231126-121219.jpg IMG-20231126-121413.jpg IMG-20231126-121449.jpg IMG-20231126-120515.jpg IMG-20231126-120607.jpg IMG-20231126-120705.jpg IMG-20231126-120749.jpg

Modificat de Fallen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o problema - exact asa face si la mine. Motorul fiind rece nu are cum sa bage caldura de la motor in habitaclu. De aia porneste imediat rezistenta (incalzirea auxiliara), dar care este un consumator imens. Asta inseamna ca pana ajunge apa la 90 de grade o sa intre in Load Management si toata energia bateriei o va livra catre rezistenta. La mine urca pe la 1100 ture (deci putin peste 1000 ture). Daca ai iesi cu masina pe autostrada si s-ar incalzi motorul rapid, ai vedea ca se opreste Load Management si in 5-6 minute. Probabil la tine dureaza 30 min pentru ca mergi in oras bara-la-bara asa ca nu se incalzeste motorul la temperatura optima.

 

Eu am schimbat bateria iarna trecuta si la fel face ca la tine - este perfect normal si asa este gandita sa mearga! Pe frigul asta mi se pare si normal - la 1-2 grade tu vrei caldura de 20-22 grade, asa ca porneste consumatorul masiv de energie si rezulta o limitare a celorlalte functii (cum ar fi Start-Stop sau clima). Cand se oporeste acel consumator atunci revin toate la "noarmal".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inteleg ce pui tu si are sens, dar incerc sa iti spun ca iarna trecuta si mai in urma nu se intampla asa ceva, pentru ca ieseam la masina sa o deszapezesc, dar primul lucru era sa pornesc caldura pe max, sa pornesc farurile si dezaburirea spate.
Si pana faceam curatenie pe masina, era deja totul cald si gheata cazuta de pe geamul spate.
Acum nu mai reusesc sa pornesc dezaburirea spate pentru ca mi-o taie imediat urcand la 1000rpm.
Plec cu gheata si aburit pe geam spate 30 de minute prin trafic si stau cu carpa pentru ca nu mai functioneaza dezaburirea cat sta la 1000rpm. Asa ceva nu se intampla inainte.

Modificat de Fallen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci as trage concluzia: Load Management functioneaza cum trebuie, dar probabil bateria e pe "moarte". La mine dezaburirea functioneaza chiar daca Load Management intra in functie si turatia creste la 1100 ture. O baterie de 6 ani, mai ales daca masina sta afara in frig de 6 ani, probabil ca si-a "trait viata". In plus ai si eroarea de voltaj, ceea ce la mine nu apare. 

 

Ventilatorul e separat. Ala se poate verifica cu 2 cabluri cuplate la 12 volti si vezi daca se invarte cand ii dai curent "pe direct". Daca e mort atunci trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrat pe forum să caut ceva despre problema aceasta cu turația la 1000 și am dat fix peste problemă.

De câteva zile de când e frig motorul rămâne uneori la 1000 de rotații, mai mult dacă stau cu motorul pornit în relanti la o bucată se aude un ticăit de releu în bord și turația urcă la 1000. Am observat că uneori clipește și ledul pe butonul de dezaburire și se decuplează.

Până acum nu a făcut așa și e a 5 iarnă. Bateria e nouă, schimbată în octombrie, faza e că în loc de baterie de 60 ah, așa cred că am avut pe mașină, am pus de 72ah.

În rest nu am nicio eroare.

Am să mai urmăresc să văd cum se comportă și revin!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Xman_ghio said:

Atunci as trage concluzia: Load Management functioneaza cum trebuie, dar probabil bateria e pe "moarte". La mine dezaburirea functioneaza chiar daca Load Management intra in functie si turatia creste la 1100 ture. O baterie de 6 ani, mai ales daca masina sta afara in frig de 6 ani, probabil ca si-a "trait viata". In plus ai si eroarea de voltaj, ceea ce la mine nu apare. 

 

Ventilatorul e separat. Ala se poate verifica cu 2 cabluri cuplate la 12 volti si vezi daca se invarte cand ii dai curent "pe direct". Daca e mort atunci trebuie schimbat.

Exact la asta ma gandesc si eu, ca are voltaj si amperaj de pornire ca sa imi porneasca masina ok, dar amperajul din ea e la pamant si nu mai reuseste sa imi tina totul pornit, astfel incat trebuie alternatorul sa imi omoare turatiile ca sa mentina un nivel optim de sustinere a consumatorilor + incarcare baterie (cat o mai incarca la ea).
Si da, am si eroarea pe voltaj, deci clar trebuie sa imi dea de gandit.
Avand in vedere varsta si faptul ca e posibil sa moara oricand, chiar daca porneste "la sfert", poate totusi e mai ok sa iau una noua si gata. Oricum trebuie inlocuita, m-a servit cu brio atata timp, si poate se rezolva si problema.

Mersi pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria nu mai asigura energie electrica masinii dupa ce a pornit motorul la masinile din generatia asta. Daca alternatorul nu e defect, in cel mai rau caz e la randul ei un consumator care suge energie de la alternator (mai ales daca e foarte descarcata). La tine turatia cel mai probabil e comandata sa creasca din cauza erorii de "Drive battery voltage", mai pe romaneste centrala electrica "vede" o tensiune prea scazuta debitata de alternator. Mie nu imi pare a fi o problema de la baterie daca zici ca masina porneste bine la rece, pune si freeze frame-ul de la eroarea de "Drive battery votage".

 

LE: Conteaza si ce putere maxima are alternatorul de pe masina, mie nu mi-a crescut niciodata turatia de ralanti chiar daca functioneaza incalzirea auxiliara si dezaburirea in luneta, dar eu am alternator de 180A. In general masinile cu multe dotari au alternatoare de putere mai mare. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul meu este : PRCode: 8GU = Alternator 140 A
14.33v imi da alternatorul pe liber fara sa dau drumu la caldura. Cum am dat drumul, am 13.87v si incepe sa se tureze.
Nu am adaugat nimic extra, optiunile sunt ale masinii, inclusiv rezistenta auxiliara.

Freeze-frame-ul nu il am la indemana, il voi posta maine.

Cand zici "masinile din generatia asta", te referi la modelul meu, sau la B6 (ca am mentionat ca m-am infiltrat cu PD-ul meu aici la voi 😃)

Modificat de Fallen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refer la cele fara start-stop, deci implicit si a ta 😉.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Fallen said:


1. 12.32v - bateria dupa un drum de 4-5 ore

La cat timp după oprirea motorului ai făcut măsurarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica toate conexiunile bateriei, firele de plus si cele de masa. Daca sunt curate si au contact ferm, schimba bateria.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/9/2023 at 2:20 AM, lupo_bv said:

La cat timp după oprirea motorului ai făcut măsurarea?

Aproximativ 24h

 

  

On 12/9/2023 at 6:22 AM, Al Bundy said:

Verifica toate conexiunile bateriei, firele de plus si cele de masa. Daca sunt curate si au contact ferm, schimba bateria.

 

Firele sunt ok, astazi trebuie sa vina bateria noua.

 

  

On 12/8/2023 at 11:17 PM, adrian001 said:

Bateria nu mai asigura energie electrica masinii dupa ce a pornit motorul la masinile din generatia asta. Daca alternatorul nu e defect, in cel mai rau caz e la randul ei un consumator care suge energie de la alternator (mai ales daca e foarte descarcata). La tine turatia cel mai probabil e comandata sa creasca din cauza erorii de "Drive battery voltage", mai pe romaneste centrala electrica "vede" o tensiune prea scazuta debitata de alternator. Mie nu imi pare a fi o problema de la baterie daca zici ca masina porneste bine la rece, pune si freeze frame-ul de la eroarea de "Drive battery votage".

 

LE: Conteaza si ce putere maxima are alternatorul de pe masina, mie nu mi-a crescut niciodata turatia de ralanti chiar daca functioneaza incalzirea auxiliara si dezaburirea in luneta, dar eu am alternator de 180A. In general masinile cu multe dotari au alternatoare de putere mai mare. 

Am atasat screenshot de la baterie + ventilator

 

1.jpg 4.jpg3.jpg2.jpg

 

 

Citind acum freeze-frame-ul, imi dau seama ca am eroarea pe baterie din cauza alternatorului care pica la 13.85v dupa ce dau drumu la caldura/rezistenta.

Modificat de Fallen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, Fallen said:

Aproximativ 24h

A scăzut cam mult chiar dacă este mai frig afară. La o baterie bună valoarea aia trebuie să fie după mai multe zile (aici mai trebuie luat în calcul că ai descuiat maşina, au ieşit ceva calculatoare din standby, deci au apărut ceva consumatori care au dus la scăderea tensiunii, ca să fie elocventă măsurarea ar presupune ca după ce conectezi voltmetrul să încui din nou maşina şi să o laşi un timp după care să citeşti valoarea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, mi-a venit in weekend bateria noua, am 12.7v la masurare pe masina, nu se mai tureaza deloc.
Deci ceva ceva se leaga de baterie dupa ce pornesti masina.
Am pornit masina azi dimineata la 2 grade (fulg in bord, deci porneste rezistenta), am dat caldura pe max si ventul la maxim, am pornit si dezaburirea spate si nu s-a turat niciun moment.

Multumesc pentru sfaturi 😃

Modificat de Fallen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ramane decat explicatia ca "sugea" mai mult curent de la alternator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor.
Ma confrunt de cateva luni buni cu urmatoarea situatie
Am un Golf VII - 2016 / 2.0 diesel 150 CP
Mai exact, am fluctuatii pe partea de turatii
Sunt momente in care la relanti imi sta cam in 1000-1100 de turatii, ulterior isi revine la 800
Am efectuat urmatoarele verificari pe parcurs:
- Nu sunt probleme in ceea ce priveste filtru de particule, nu isi face regenerare
- Bateria este noua, cumparata anul trecut. Aici multa lume mi-a spus ca s-ar putea sa am probleme cu bateria,
tin sa mentionez ca am mers la reprezentanta Skoda pentru un test, acolo mi-au spus ca mecanic nu sunt probleme, sa reincarc bateria sau sa cumpar alta
Ce am observat pe tot acest parcurs este urmatorul lucru. In momentul in care apas ambreiajul si introduc in viteza, turatia creste fara sa apas pe accelaratie
Totodata, in momentele in care ea ramane turata la 1000-1100 la relanti este dupa ce fac ceea ce am spus mai sus(dar nu se intampla de fiecare data)
P.S. Distrubutie, pompe apa, semering, kit ambreiaj schimbat recent, am trecut aproximativ 10.000 de km de la schimbare.
Daca ati mai patit sau ma puteti indruma cu sfaturi.
Multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!