Jump to content

Motorul ramane turat la 1000 ture/min, in ralanti, motor cald


sandurv
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, detinator said:

...

PTC am sigur dar nu stiu daca era sau nu activ in timpul testelor, si eu as fi curios sa stiu cum il pot vedea in funcitonare, tre sa fie pe undeva pe vcds o metoda.

Este..Z35.se vede in grupurile masura..ori pe 7D ori parca pe CAN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G6 nu are 7D. E modelul fără can... Ecu motorul o comanda. 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modelele mai vechi, pana prin 2008, Z35 ul avea placa electronica pe el și comunica pe Can, fiind comandat de modulul climatroniculului. La diagnoza se identifica ca 7D, modul independent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Z35 la masinile de dupa 2007 nu mai este cel intelligent si se vede in blocurile de masura de pe ecu functionarea celor 2 relee care il comanda in cele 3 trepte de incalzire.

Poate m-am exprimat gresit cand am spus sa lasati masina in pace, am vrut sa ma refer la fatul ca sa nu se mai umble la dezactivarea functiei LOAD management.

Atata timp cat tensiunea de incarcare este peste 14V, problema este bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, m-am linistit. Deci nu e vinovat nici alternatorul nici bateria. Ramane sa ma obisnuiesc cu ideea ca acest ralanti e normal la masinile din aceasta generatie.

Al Bundy inca o rugaminte: mai pe intelesul unui pensionar,  cum verific la Glolf 6 (CAYC) daca am incalzire auxiliara ca asta ar fi singura explicatie logica pentru ralanti mare. La mine nu-mi permite sa intru in blocurile de masura iar Aux Heat nu exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris mai sus... Pe 01 Engine, in blocurile de masura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, te referi la Adv Meas Blocks cred,  fiindca am scris ca nu pot intra in Me.as Blocks. Voi vedea tot sub forma Aux Heat sau e o denumire mai sofisticata? Eu cu engleza mai putin...  Si gata, nu mai insist ca deviem de la subiectul topicului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva a scris la un moment dat ca Golful 6 nu are incalzire auxiliara, acesta fiind motivul derutei totale cu ralantiul la 980 rot /min cu motorul rece.

Asadar, mod verificare existenta / functionare Aux heat

La indicatia lui Florin si a altor colegi, am intrat in Engine/ Adv meas block si am gasit urmatoarele date:

Electric auxiliary heater: shut-off conditions  IDE 0373     

Electric auxiliary heater: relay activation  IDE 0374

            Am bifat cele doua campuri si am vazut urmatoarele valori

IDE...0373...   cu clima pornita – 00000000 00000000,  clima oprita  - 00000000 01000000

IDE...0374...     cu clima pornita –  3,   clima oprita  - 0

La  pornirea climei, tensiunea avea o cadere scurta de la 14,3V la 13,8- 13,9V  moment in care ECU ridica turatia. Apoi incarcarea se mentine la 14,2- 14,3 indiferent de consumatori.

Modificandu-se acele valori, trag concluzia ca incalzirea este ok.

Multumesc inca o data colegilor care au rabdare sa explice si celor doar initiati in VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu răbdarea.. Ca răbdarea.. Cu timpul, mai prost, din păcate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
Constantincatalin

Salut !! Este normal ca motorul sa stea turat la relanti 1000 tur daca apa nu ajunge la 90 ? Problema este ca apa nu prea ajunge pana la 90 si oscileaza intre 60 si 80 iar motorul sta turat la 1000 tur ! Doar cand apa ajunge la 90 dar asta foarte rar sta normal la 800 !! Verificat senzorul temperatura lichid racire si indica la fel cu acul din bord !! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai clima pe cald + alti consumatori si e frig afara, cam asa e gandit managementul motorului la acesta generatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantincatalin

Am oprit toti consumatorii si tot la 1000 sta ! Touran 2.0 cfch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unul din motive ar putea fi regenerarea filtrului de particule, poti verifica asta prin Car->Vehicle status->Info Start Stop si daca iti apare "Engine must be running", atunci trebuie lasat motorul sa mearga pana dispare acel mesaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Verifica atunci sa nu fie in regenerare. Asta daca nu face asa zilnic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantincatalin

Nu este in regenerare ,am verificat , asa face zilnic iar temperatura nu urca decat in cazuri extreme la 90 in rest sta numai la 60 , 70 !! Daca schimb termostatul o sa isi revina turatia ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Constantincatalin asa fac toate de generatie euro 5+/6 cand a stat in frig toata noaptea... dupa ce trece temperatura la apa de 80C turatia scade, atentie algoritmul ia in calcul si temperatura uleiului care este diferita la multe masini chiar cu acelasi tip de motor pentru ca unele au ''eficient dinamics'' active air grille si altele nu... unele se incalzesc in 5-10 min si altele in 20 min (cat de sarakie a venit in echipare). Daca se observa ca odata cu turatia ridicata functioneza si electroventilatorul de la radiator recomandat este sa mergi cu turatie constanta pe un interval de 6-10km pentru ca regenerarea DPF sa fie completa. asta se intampla la fiecare 240-450km in functie de stilul de mers si calitatea motorinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantincatalin

Am inteles ca este frig si asta e o cauza dar dupa 250 km de mers continu apa sta tot la 60 , 70 grade !! Ceva sigur nu este in regula cu temperatura lichidului racire ! Urmeaza sa fac distributia si o sa schimb si antigelul cu termostatul !! Va anunt daca o sa revina temperatura la 90 si turatia !! Multumesc !! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sigur o sa si revina la normal.

Termostatul este problema, in rest, comportamentul este normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

5 minutes ago, Constantincatalin said:

Am inteles ca este frig si asta e o cauza dar dupa 250 km de mers continu apa sta tot la 60 , 70 grade !! Ceva sigur nu este in regula cu temperatura lichidului racire ! Urmeaza sa fac distributia si o sa schimb si antigelul cu termostatul !! Va anunt daca o sa revina temperatura la 90 si turatia !! Multumesc !! 

 

Pai e in lant treaba, termostatul nu mai inchide complet (unele au 2 nivele de inchis/deschis) si practic tie nu ti se mai inchide ultima parte si din cauza asta nuprea se mai incalzeste apa la 90 de grade. Masina va tine turatia ridicata pana ajunge temperatura la 90 de grade dar cum nu ajunge din cauza termostatului de aici problema legata de turatie. Oricum incearca sa il schimbi cat mai rapid ca nu este o procedura complicata si este mai ok sa nu mergi mult asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Constantincatalin grija ca motoarele generatie ''noua'' e5/6 au cate 2 termostate unul pe circuitul mic si celalalt pe circuitul mare de obicei la EA288 pica termostatul mic aflat sub baterie in lateral pe conducta de racire la modelul tau.

termostat.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CFHC e motor din generatia EA189 cu un singur termostat aflat pe blocul motor. La CBBB-ul meu (teoretic motor din aceeasi generatie) la temperaturi sub 0 grade masina porneste si sta putin timp la 1000 rpm dupa care in decurs de cateva minute ralantiul scade la turatia nominala chiar daca motorul e rece. Norocul tau ar fi daca cineva de pe forum are acleasi motor/versiune software si poate impartasi cum se comporta la rece. Totusi faptul ca temperatrua nu ajunge la 90 grade indica probleme cu termostatul care apropo nu lucreaza in doua trepte, ci este cu variatie continua si poate fi in orice pozitie de la complet inchis pana la complet deschis in functie de temperatura antigelului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 cfhc are fix la fel al doilea termostat (cel mic) piesa nr 33 cod: 1K0121113A

 

term.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut sapaturi si asa este CFHC VW touran 1T3 are 2 termostate in varianta de piesa originala VAG il vinde pe ala mic cu tot cu furtune si colier ( o smecherie de marketing... bravo lor daca tine)

termostatul mare.PNG

termos mic.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!