Jump to content

Octavia 3


PTDA
 Share

Postare recomandată

Ultima viteza, a sasea, nu e deloc scurta, poti sa mergi in viteza a sasea de la 80 km/h pana la viteza maxima. De asemenea, la un motor pe benzina turbo, repartizarea cuplului maxim se face pe o plaja mult mai larga de turatii decat la un diesel turbo, nu ai nevoie sa schimbi vitezele la fel de des.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

La motoarele CR nu mai e deloc asa fata de PD uri(spui ca ai avut 1.9 PD si faci comparatie cu el) se apropie la comportament cu motoarele pe benzina, merg turate in 3500-4500 ture fara nici o problema, rosu incepe dupa 5000 la turometru, chiar e indicat sa fie turate mai tare motoarele CR, deoarece cuplul e livrat mai sus(si aici asemanarea cu benzinarele), oricum e cel mai mic motor diesel din gama, multi au pretentii sa fie racheta, nu are cum, nu e conceput pentru asta, vrei forta alege motor mare, desi pe drumurile noastre nu ajungi prea departe si dai in crater.... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul cu Golf 1.4TSI 122CP /200Nm poate oferi informatii in plus dar totusi nu e acelasi lucru  pentru ca pe O3 e 140CP/250Nm.

Mai degraba un 1.4 TSI ACT ar fi relevant, dar alea sunt la fel o raritate.

Iar dupa ce te dai jos dintr-un Golf VII si te urici in Octavia s-ar putea sa fii dezamagit pentru ca suspensiile, directia si antifonarea e mai buna la Golf. (asa zic ziaristii care au testat O3)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

pot merge cu viteza a 3 a pana pe la 130 km pe ora, cu a 4 a pana pe la 160, deci se tureaza binisor pt un diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa-mi spui cum e cu CR, am condus 1.6 TDI pe Passat. Nu e deloc cum zici tu cu cuplul, 1.6 TDI 105 CP are cuplul maxim intre 1500 si 2750 RPM, fata de 1.4 TSI, care are cuplul maxim intre 1500 si 3500 RPM. In plus, cele doua motoare au exact acelasi cuplu, insa senzatia e cu totul alta cand le conduci.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

eu nu fac vs 1.6 tdi si 14.tsi e normal ca trage mult mai bine tsi ul 1.4, am zis ca si CR se tureaza fata de PD si ca face fata cu brio ca are 5 trepte pt ca sunt f lungi, am prins in germania 200 km pe ora cu doar 5 trepte, nu am nici o problema cu tsi ul tau stai linistit , e avion, am inteles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja o dam in povesti de genul "east side is the best ... no, west side is the best" cu totul off-topic. Nu stiu de ce tot compara lumea motoarele pe benzina cu cele pe motorina ... au constructii diferite si piete diferite. Daca faci multi km pe an si te gandesti sa tii masina multi ani poate ca e mai rentabil sa'ti iei un diesel (asta daca te intereseaza aspectul consumului si cat cheltuiesti pe combustibil), daca nu o benzina e mult mai "stilata". Evident ca exista fani (fan - e prescurtarea de la fanatic deci sa avem grija cu extremele as zice) diesel si fani beniza care nu vor sa auda de alte solutii, dar prefer sa cred ca alea is cazuri izolate.

 

Ca sa revin on-topic, felicitari Mihai pentru achizitie - consider ca e o masina corecta ca pret si dotari Octavia 3. Mi'a placut si configurarea aleasa de tine desi eu personal nu as fi renuntat la xenon (dupa ce am condus octavia 2 fara xenon si apoi am trecut la una cu xenon - aceeasi masina, aceeasi tehnologie a farului, aceeasi temperatura de culoare etc. - mi se pare o diferenta brutala in bine la vizibilitatea pe timp de noapte in cazul xenonului si acum nu mi'as mai imagina sa'mi cumpar vreo masina noua cu halogen).

 

Toate bune,

Modificat de pro_niger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

corect scuze de offtopic, acelasi vs nesfarsit diesel- benzina, fiecare alege in functie de necesitati :icon_thumleft: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul cu Golf 1.4TSI 122CP /200Nm poate oferi informatii in plus dar totusi nu e acelasi lucru  pentru ca pe O3 e 140CP/250Nm.

Mai degraba un 1.4 TSI ACT ar fi relevant, dar alea sunt la fel o raritate.

Iar dupa ce te dai jos dintr-un Golf VII si te urici in Octavia s-ar putea sa fii dezamagit pentru ca suspensiile, directia si antifonarea e mai buna la Golf. (asa zic ziaristii care au testat O3)

Decat sa cumperi o masina/motor cu care nu ai mers niciodata si sa descoperi ca nu-ti place si sa regreti 3-5 ani cat pastrezi masina, mai bine asa.

Daca poti sa gasesti o Octavia 3 cu motorul asta la test-drive la 2-300 de kilometri in jurul tau, atunci iar merita drumul din cauza celor de mai sus.

Si poate dupa ce conduci un Golf descoperi ca iti place mai mult si ca nu ai evoie de spatiul in plus pe care ti-l ofera Octavia si iei Golf... Nu strica sa incerci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

ma intorc la comparatie, dar nu de dragul comparatiei mere cu pere sau diesel cu benzina ci din punct de vedere al alegerii. Am 13 ani de cand conduc (posesor) de Octavie de la O1 1.9 TDI 90 CP, O1 130 CP tot 1.9 TDI, O2, 1.9 TDI 105 CP. Nu am vrut sa aud pana acum de benzina nici in ruptul capului. Doar motorizare pe motorina doream. Cand am vrut sa iau O2 facelift motorizarea a fost de 1.6 TDI si motorul nu a mai fost acelasi. am ramas la vechea O2 doar pentru ca avem motorul mai bun (punctul meu de vedere). In timpul in care am asteptat O3 (doar motorina doream) am vrut sa vad ce alte optiuni sunt pe piata. Asa am ajuns la ford unde am testat motorul pe benzina de 1 litru (125 CP) si apoi motorul de 1.6 tot pe benzina (150 CP). Foarte greu am fost convins sa conduc aceste motorizari. Dupa... surpriza! am inceput sa iau in calcul si aceasta optiune mai ales ca studiind cuplu si diagramele celor 2 motoare am constatat ca benzina intra mai nou in cuplu la turatii mici, le tine pe o plaja mai mare si chiar daca au cuplu acelasi (1.6 TDI cu 1.4 TSI = 250) benzinara este mai rapida. Plus o viteza in plus la benzina.

Am vorbit cu cei de la Skoda, si dupa ce toti angajatii au avut un drive test concretizat printr-un weekend pe la Poiana Brasov am vorbit cu ei si toti au spus ca motorizarea pe benzina este ceva mai "sportiva". Asa ca dupa testarea motoarelor ford, dupa citirea documentatiilor si ultima etapa, discutia cu cei de la skoda, care mi-au spus ca motorul de 1.6 TDI este similar cu cel de pe O2 facelift, (dar mai economic) am trecut la benzina. Asta dupa 13 ani de diesel. O fi bine, o fi rau, timpul va demonstra. Sper sa pot tine masina asta undeva pana la 150 mii km (undeva la ~ 5-6 ani).

 

by the way: sunt un familist convins, caut o masina de familie sa transporte bagaje, carucioare, scaune de copii, dar in acelasi timp sa pot depasi linistit unde este de depasit, sa nu merg cu fiecare cotobelc care face coloana.

 

Drumuri bune la toti!

Modificat de Mihai2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca niciun dealer din Romania nu are pe moment Octavia 1.4 TSI la drive test.

Daca apare pe undeva unul va rog sa postati aici.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihai2, parca ma aud pe mine cand citesc postul tau, si eu am fost in aceeasi situatie, am de 8 ani un 1.9tdi/pd cu care am fost foarte multumit, tot asa nu ma gandeam la benzina, dar am testat ford de 1.6/150cp ecoboost si mergea exact ca 1.9tdi/pd dar un pic mai sportiv, am inceput sa iau in calcul si benzina, pentru confort (lipsa vibratii) si asteptam la O3 sau 2.0tdi sau 1.8tsi, dar intre ele 1.8tsi consuma mult mai mult, asa ca "am facut greseala" de a face un test-drive cu G7 pe benzina, cum spui si tu, o fi bine o fi rau vom vedea :) daca nu as fi facut TD cu G7 tot O3 mi-as fi luat, cu 2.0tdi/dsg sau 1.8tsi/dsg .. pentru ca nu a aparut 1.4tsi cu DSG, altfel poate as fi ales 1.4tsi/DSG .. 1.6tdi nu am luat in considerare pentru un diesel pe genul meu este 2.0tdi .. de asta spun ori 2.0tdi ori 1.8tsi/1.4tsi .. 1.6tdi este pentru cine se uita exclusiv la cel mai mic consum extraurban, pentru asta 1.6tdi este bun

 

sa ne vedem pe la o intalnire in mai cu MQB-urile :) dupa ce ne vin la toti "pionierii" care au comandat "pe neve" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e ca dupa ce te dai cu un Golf VII nu-ti mai arde de Octavia.

Test drive-ul e ca in supermarket unde iti dau sa gusti ceva bun :)

 

Just for the record si eu sunt pe cale sa trec dupa 12 ani de 1.9 TDI pe o benzinara.

Pentru ca doar acuma au reusit astia sa dezvolte niste motoare pe benzina care echivaleaza performantele (ma refer la cuplu) si sa se apropie de consumul la TDI. Cilindreea mai mica e un bonus la asigurari si taxe.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia e masina de familie, cu purcel si catel. Golf este pentru cel mult o pereche! Este clar ca s-a pastrat anumita calitate inferioara la Octavia vizavi de Golf, tocmai pentru a nu musca din vanzarile Golf. Fiecare de aici a sesizat ce inseamna Golf in comparatie cu Octavia (cei care au testat Golf) dar Octavia este pur si simplu practica, cel putin pentru mine. As alege oricand Octavia din punct de vedere al spatiului si al portbagajului cu care m-am invatat si la care nu vreau sa renunt in ruptul capului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9tdi este inlocuit de 2.0tdi, motor puternic, de incredere, consum mic, pret mare de achizitie in schimb, este un all rounder

 

alternativa mai ieftina si mai silentioasa este 1.4tsi/140cp/250nm, consum un pic mai mare dar decent (probabil, vom vedea)

 

1.6tdi este pentru consum "cu cana" (chiar poti scoate 3,5%) iar 1.8tsi pentru cei care vor fuga dar nu vor suspensiile tari de pe RS (si bineinteles la <<$$)

 

O3 le ofera pe toate, plus spatiu mai mult decat necesar :)

 

LE: 1.2tsi mi se pare prea mic pentru O3, chiar daca este mai usoara ca O2, totusi pentru niste performante dinamice e mic .. sigur, merge masina .. dar cam greu in sarcina (4 persoane, deal) .. dar fiind cea mai ieftina motorizare .. cine cauta ieftin .. gaseste

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou, atat in configurator cat si in catalogul de preturi culoarea alb candy are pretul de 0 euro; parca suna mai normal asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru bagaje o sa fie in curand Golf 7 Variant, dar la diferenta de vreo 2-3000 Euro fata de Octavia  echivalenta.

Cine doreste calitate mai buna si are banutii aia in plus, probabil ca va lua in cosiderare si varianta VW.

 

Eu personal daca e galagie in Octavia sau supensia nu e confortabila (ramane de vazut/auzit la test drive) prefer un Golf Variant cu mai putine dotari la aceasi bani.

 

Dar toate astea sunt teorii, sa vedem cum se prezinta masiuntele.



Mai nou, atat in configurator cat si in catalogul de preturi culoarea alb candy are pretul de 0 euro; parca suna mai normal asa...

 

Cand am fost la showroom erau doua O3 una Alb Candy si una Argintiu Briliant... zau ca nu stiu daca merita diferenta de 300+ Euro  Amandoua aratau super..

 

Cred ca Albastru Race va fi o culoare populara in randul celor care vor sa atraga atentia.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe vechea generatie Race Blue 8X8X era rezervata doar pentru RS....   acum se bucura orice tatic de culoarea de RS macar 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal daca e galagie in Octavia

Nu e galagie in ea, toti reporterii au zis ca e mai galagioasa decat un Golf VII, dar ea e mai silentioasa decat o O2 si mult peste O1.

E la nivelul unul Golf VI...

LE: Ma refer la motoare echivalente, acelasi motor in O2, Golf VI, Golf VII si O3

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia 4ever

am vazut-o si eu in catalog , si cat mi-am dorit culoarea albastru race pe octavia mea .......

Dupa parerea mea , gri platinum arata cam cel mai bine pana acum si am vazut cam 4 variante in fata ochilor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E frumos Albastrul Race dar nu arata chiar ca pe un RS. Acolo sunt si alte elemente de tuning exterior (jante, eleroane, spoliere, esapement,  etc)

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns la concluzia personala ca, la momentul asta, cea mai buna O3 este o O2 FL luata SH 2011-2012, eventual 2.0 TDI CR 140 CP: are spatiu cat cuprinde (nu inteleg de ce O3 a trebuit sa fie si mai mare !?), are suspensie spate independenta (nu inteleg de ce O3 a renuntat; principial, tehnic am promis ca nu mai comentez), are finisaje interioare echivalente (daca nu mai bune decat O3, vezi capitonajele dupa usi), este o masina care a suprimat toate bolile copilariei atingand nivelul de maturitate maxim (O3 este abia la inceput), are un design care si acum intoarce capete pe strada (in echipare Business cu Jante Crateris sau Pegasus !)  etc etc etc :icon_thumleft:

Spun asta ca fost propitar' de 3 bucati O2 si ca viitor propitar' de inca una (intentionez sa-mi iau un SH 2010-2011 Business, 1.6 sau 2.0 TDI CR pentru concedii mai lungi, undeva in jur de 10.000 Eur si 100 k km).



Octavia e masina de familie, cu purcel si catel. Golf este pentru cel mult o pereche! Este clar ca s-a pastrat anumita calitate inferioara la Octavia vizavi de Golf, tocmai pentru a nu musca din vanzarile Golf. Fiecare de aici a sesizat ce inseamna Golf in comparatie cu Octavia (cei care au testat Golf) dar Octavia este pur si simplu practica, cel putin pentru mine. As alege oricand Octavia din punct de vedere al spatiului si al portbagajului cu care m-am invatat si la care nu vreau sa renunt in ruptul capului!

Te contrazic. Actualul Golf 7 (mai lung, mai lat si mai scund decat Golf 6) este aproape identic la spatiu interior cu vechea O2.

Daca te uiti la un Golf in comparatie cu o Astra sau un Focus, sigur iei teapa: Golful pare mai mic dar este mai mare in interior decat celelalte doua. Valabila si vicerversa !

Modificat de ritter1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ritter76: portbagajul la golf 7 normal, nu variant, este de 380l (din specificatiile masinii) iar la Octavia O3 590l. De aia spuneam de purcel si catel. Personal nu agreez masinile break dar de cand ma stiu am fost incantat de spatiul portbagajului in general la Octavia.

 

Spatiul a fost marit ca sa ii faca loc la Rapid sa nu se calce una pe alta. Am O2 si am fost in teste cu O3. Daca vizual, nu sunt incantat de designul exterior la O3, pot sa spun ca la interior chiar sunt incantat de schimbari. Plus noile tehnologi cu care vine. Legat de bolile copilariei, daca vorbim de grupul VW ne gandim ca ofera mai multa incredere ca alte firme.

 

Legat de optiuni, am fost sa vad si un Jetta, dar la pretul masinii, dotariile sunt mai mult decat spartane. Tot ce vrei in conditii normale urca pretul masinii bine de tot.

Asa ca din pdv-ul meu, raportul pret/dotari/calitate Octavia este o alegere buna, indiferent de model. Acum fiecare cu gusturile sale!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ritter1976 ti-o dau pe a mea din 2011 cu 23.000km, jante Pegasus si varianta de echipare Business daca iti place atat de mult O2 FL :)

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ar fi avut 1.8-ul TSI care papa 14%-15% prin oras, cu siguranta as fi fost deschis la o discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!