Jump to content

Octavia 3


PTDA
 Share

Postare recomandată

Felicitari pentru achizitie. Detaliaza mai mult "masina este barca rau de tot", e prea moale suspensia, se inclina pe curbe sau ce?

 

Vezi ca ESP si ASR sunt doua lucruri diferite iar O3 le are pe amandoua, desi doar ASR este decuplabil ESP este permanent, dar ESP intervine doar in miscare cand masina derapeaza in alta parte fata de directia de deplasare, ASR (TCS - traction control) te ajuta sa pleci de pe loc si franeaza prin ABS roata care pierde aderenta. Problema este ca daca nu ai diferential se reduce astfel puterea si pe cealalta roata (daca ai o roata pe gheata nici cealalta nu va trage, de asta trebuie sa pui nisip la roata care aderenta zero) si de asta uneori este bine ca plecarea din zapada sa se faca cu ASP off si intr-o viteza superioara 2 sau chiar 3 ca sa ai un cuplu cat mai mic la pornire pentru a nu rupe aderenta.

 

LE: O3 si toate masinile pe MQB (daca nu ma insel pe toate motorizarile) au diferential electronic (XDS) dar care nu actioneaza decat in mers, in viraje simte diferenta de viteza intre roti (cele din fata clar) si franeaza roata de pe interiorul virajului doar un pic cat sa nu scartaie anvelopa si sa elimine tendinta subviratoare. Eu am incercat viraje in forta si masina intra mult mai bine decat O2 in ele posibil din cauza acestul XDS. Dar asta nu te ajuta la plecare. Acolo te ajuta anvelope de iarna neuzate si ce spuneam mai sus.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuia sa faci un drive-test inainte sa vezi cum sunt suspensile

Cum spunea si colegul de mai sus, masina are ESP(ei il numesc esc), singurul lucru pe care il pozi dezactiva este ASR-ul. 

http://skoda-auto.cm/en/mini-apps/owners-manuals/pages/octavia.aspx?requestOwnersManualOnlineVersion=en/Octavia_5E/05-2015/Manual/Octavia/online&requestOwnersManualLanguage=en&requestOwnersManualEditionDate=05-2015#!pageId=00354

Modificat de Dan Lupascu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

@Codz: cred ca nu vorbim de acelasi lucruri sau ma exprim eu aiurea. Hai sa luam 2 exemple ( variante ):

  • Prima varianta:

Asta iarna cu Opelul Astra in fata la casa poporului pe zapada batatorita: : pornit motor, bagat viteza 1, apasat acceleratia la fund. In acel moment se aude foarte clar cum lucreaza ABS-ul la fiecare roata ( din fata ) alternativ ( se auide un carait specific ABS-ului ), iar motorul nu se tureaza aiurea.In tot acest timp becul ESP se aprindea intermitent.Chestia asta a fuctionat pana pe la 50 Km/h chair si in viteza a treia. Plecarea de pe loc a fost inceata dar civilizata avand in vedere conditiile.

Acelasi lucru l-am verificat si cu Audi si se intampla la fel. Se aude clar si tare acel "carait" specific ABS-ului care lucreza la rottile din fata iar motorul nu se tureaza.

Privit din afara masinii se vede clar ca rotile se invart incet si sacadat. Amandoua !!!!!

  • A doua varianta

A doua zi am facut acelasi lucru cu Octavia. Pornit motor, bagat viteza 1, accelaratia la fund. Ce se intampla : motorul nu se tureaza, becul de ESP sau ASR ( nu stiu exact care ) clipeste, dar NU se aude nici un carait de la ABS. Am incercat de nenumarate ori, si cu rotile virate la stanga sau la dreapta,  si cu ele drepte, si cu spatele. Acelasi rezultat.

Privit din afara masinii se vede clar ca o roata NU se invarte, iar cealalalta se invarte incet.. PLecarea de pe loc este mult mai inceata.

 

Specific ca toate incercarile au avut loc cu cauciucuri de iarna, in acelasi loc si conditii.

 

De aceea cred ca Octavia are alt sistem ( mai putin performant ) sau are ceva defect si nu functioneaza ca lumea.

 

Cat despre suspensie, da, este mult prea moale se inclina pe curbe si are o tendinta puternica supraviratoare. De exemplu cand pun frana brusca la viteze f mici la semafor, face ca misinile americane : i se misca botul in sus si jos de vreo 2-3 ori :icon_bounce:  :icon_bounce:

 

Sper ca m-am facut inteles de data asta.

 

Mersi de urari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la Octavia 3 suspensia este moale atunci tu ai nevoie masina de raliu ca doar la aia cred ca este mai dura suspensia. Suspensia este prea dura la O3 lucru penalizat si de revistele de specialitate . Pentru mine este prea dura !

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca Octavia 3 (si deci toate masinile pe MQB) sa aiba un sistem mai putin performant, dar nu imi dau seama de explicatie in momentul asta.

 

O sa incerc si eu dar sa vina zapada si sa imi pun anvelopele de iarna. Eu nu am avut probleme cu plecarea de pe loc decat la munte intr-o rampa (urcare) mai inclinata de 20 de grade sa zicem, pe zapada afanata cu ceva zapada mai spre gheata pe dedesubt.

 

Tehnic: este un singur bec pe bord care se aprinde atat la functionarea ASR-ului cat si a ESP-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

La mine, sincer nu este asa. Sau cel putin feelingul este cu totul altul.

La Audi de exemplu am pachetul sport si acolo  se simte suspensia sport mai dura.

 

Hai sa-ti dau un exemplu :

 

Pe A3 intre Bucuresti si Ploiesti sunt acele mici podeturi unde drumul este denivelat. Adica "sari" un pic in sus cand treci peste acele podeturi.

La 140 cu Audi cand trec peste ele, masina NU lanseaza in sus decat o data. Adica se ridica in sus si revine la loc. Atat !!

La 140 cu Octavia se balangane in sus si jos de vreo 2-3 ori. La asta ma refer eu cand spun ca este moale.

 

La fel este cand pun frana: Octavia se lasa de bot in jos mult, pe cand Ausi ramane aproape drept.

La fel si cand accelerez la plecarea de pe loc :se ridica botul de vezi avioanele :D .

 

Poate nu m-am exprimat corect, dar la asta ma refeream cand spuneam ca este moale suspensia.

Doamne fereste sa vrei sa feresti un caine sau un cal la peste 100 cu Octavia. :(. Cred ca o pui pe plafon rapid de tot !!

 

O zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Asta iarna cu Opelul Astra in fata la casa poporului pe zapada batatorita: : pornit motor, bagat viteza 1, apasat acceleratia la fund. In acel moment se aude foarte clar cum lucreaza ABS-ul la fiecare roata ( din fata ) alternativ ( se auide un carait specific ABS-ului ), iar motorul nu se tureaza aiurea.In tot acest timp becul ESP se aprindea intermitent.Chestia asta a fuctionat pana pe la 50 Km/h chair si in viteza a treia. Plecarea de pe loc a fost inceata dar civilizata avand in vedere conditiile.

Acelasi lucru l-am verificat si cu Audi si se intampla la fel. Se aude clar si tare acel "carait" specific ABS-ului care lucreza la rottile din fata iar motorul nu se tureaza.

Privit din afara masinii se vede clar ca rotile se invart incet si sacadat. Amandoua !!!!!

  • A doua varianta

A doua zi am facut acelasi lucru cu Octavia. Pornit motor, bagat viteza 1, accelaratia la fund. Ce se intampla : motorul nu se tureaza, becul de ESP sau ASR ( nu stiu exact care ) clipeste, dar NU se aude nici un carait de la ABS. Am incercat de nenumarate ori, si cu rotile virate la stanga sau la dreapta,  si cu ele drepte, si cu spatele. Acelasi rezultat.

Privit din afara masinii se vede clar ca o roata NU se invarte, iar cealalalta se invarte incet.. PLecarea de pe loc este mult mai inceata.

 

Vezi ca faci niste confuzii, ABS-ul nu-ti intra decat atunci cand tu franezi (tare si sistemul detecteaza ca ai blocat rotile). Ce descrii tu acolo este exact comportamentul sistemului ASR. Faptul ca tu erai cu pedala la fund si motorul nu se "tura aiurea" iti arata ca ASR-ul a taiat alimentarea. Bec in abord este unul si acelasi si pt ESP si ASR. La fel ca si ABS-ul, sistemul ESP nu se va declansa niciodata in stationare, nu asta e principiul de functionare. Si atat timp cat nu ai avut ambele masini pe care le compari in fix acelasi loc si la acelasi timp si cu exact acelasi tip de cauciucuri, nu poti spune ca una face ceva si cealalta nu. Este foarte posibil ca zapada sa nu fi fost la fel de afanata, stratul de zapada la fel de gros, temperatura diferita etc.

 

Pe A3 intre Bucuresti si Ploiesti sunt acele mici podeturi unde drumul este denivelat. Adica "sari" un pic in sus cand treci peste acele podeturi.

La 140 cu Audi cand trec peste ele, masina NU lanseaza in sus decat o data. Adica se ridica in sus si revine la loc. Atat !!

La 140 cu Octavia se balangane in sus si jos de vreo 2-3 ori. La asta ma refer eu cand spun ca este moale.

 

La fel este cand pun frana: Octavia se lasa de bot in jos mult, pe cand Ausi ramane aproape drept.

La fel si cand accelerez la plecarea de pe loc :se ridica botul de vezi avioanele :D .

 

Poate nu m-am exprimat corect, dar la asta ma refeream cand spuneam ca este moale suspensia.

Doamne fereste sa vrei sa feresti un caine sau un cal la peste 100 cu Octavia. :(. Cred ca o pui pe plafon rapid de tot !!

 

Compari suspensia unei masini de volum cu preturi de pornire de pe la 13k cu una premium cu preturi de pornire de peste doua-trei ori mai mari. Dpdv al confortului, atunci clar vei fi dezamagit de prima. Daca te uiti totusi la capacitatea suspensiei de a mentine masina pe traiectorie, poti vedea aici ca nu este practic nicio diferenta intre un A4 si o Octavia. Asa cum (nu) vei reusi sa eviti ceva la 100 km/h cu un Audi, vei avea cam acelasi rezultat si cu Octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

@TudorM : acelasi proces l-am vazut si la un Mercedes E220 ( al unchiului meu ) pe timp de iarna, cand se auzea f clar zgomotul ( acel carait )  produs de placutele de frana care blocheaza rotile care tind sa patineze. Acest lucru se face prin intermediul modulului de frana si al senzorilor ABS. Stiu exact ce vorbesc si nu confund ABS-ul cu ESP-ul.

Actiunea ESP-ului catre roti in momentul in care le franeaza se face intotdeauna prin modulul ( pompa )  de frana si folosind senzorii ABS pentru masurarea turatiei rotilor.

De aceea am zis ABS, ca sa simplific un pic explicatia.

 

Concluzia : La Audi, Opel Astra, Mercedes aceasta interventie a sistemului de control al tractiunii se realizeaza cu ajutorul franarii rotilor ( care patineaza ) concomitent cu reducerea puterii motorului, lucru care se observa auditiv si vizual daca esti in afara masinii, iar la Octavia numai cu reducerea puterii motorului.

 

Intrebarea mea este : ce ii lipseste Octaviei sau ce este probabil  defect la a mea de nu intervine franarea ( pompa de frana, ABS ) la roata  care patineaza in gol ? Ci doar reduce puterea  ( turatia )  motorului, adica "taie gazul " :D

 

Sper sa ma fi facut inteles

 

Referitor la suspensie am condus mai multe masini din clasa compacta sau mica. de ex  : Opel Astra H, Nisan Micra ( al sotiei ) si nu se balanganeau in sus si in jos la fiecare denivelare. Clar !! Si am avut si Octavia 1 si O2 inainte!  De aceea am spus ca face ca o barca la propriu :icon_bounce:  :icon_bounce: . In fine, nu este o problema deranjanta . De fapt nici una nu este asa deranjanta, ci doar eram curios daca este o defectiune sau asa este proiectata.

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@readeagle: ar trebui sa conduci si O3 cu suspensie spate independenta pentru comparative, zic eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemele functioneaza la fel, indiferent de marca masinii. Bosh si Continental produc, mai mult sau mai putin acelasi soft. Chestia cu franarea tine, cum spunea si Codz, de diferential. Peronal nu am auzit de ASR care sa franeze roata...

Modificat de Catalin_AC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@redeagle Sa stii ca sunt total de acord cu tine in privinta suspensiei de pe O3 ( fac aprecierea asta dupa vreo 4000 km mersi cu O3 si trecand de la O2 facelift cu PDG). Senzatia per total este una de relaxare si comfort, dar in momentul in care intri pe drumuri virajate sau conduci un pic mai agresiv, O3 -ul se comporta ca o barca si nu ai feeelingul ala de siguranta. Mie personal mi se pare un regres la capitolul manevrabilitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Corect ce a spus poolshark1981. Si eu consider un regres la suspensie fata de modelele anterioare, pe care le-am avut pe amandoua.

Si in plus de asta, de exemplu, cand am pus in spate 3 persoane, cu portbagajul gol, masina arata ca un avion care decoleaza. Iar in spate erau socrii mei si copilul, adica maxim 160 Kg in total. Opelul Astra H era un caravan si am avut de nenumarate ori portbagajul full si 5 persoane si niciodata nu statea cu botul asa de ridicat. Se inclina un pic in spate dar incomparabil cu Octavia. Cand o incarci, efectiv arata ca o dacie 1400 berlina cu portbagajul plin de cartofi :D. O imagine inca intalnita des pe drumuirle patriei :blah:

Probabil  ca asa a fost proiectata,  ca alta explicatie nu am. Mai dau rateuri si cei de la Skoda :(

 

O zi buna


@Catalin_AC

La Skoda se numeste ASR, la Audi TCS, la Volvo TRACKS ( a avut tata unul model 440 si avea sistemul asta ), la Mercedes nu stiu cum se numeste.

Ideea ca la toate masinile enumerate mai sus de mine ( in afara de Skoda ) si verificate, sistemul de control al tractiunii functioneaza si prin franarea rotii care patineaza concomitent cu reducerea puterii motorului.

Nedumerirea mea este de ce la Octavia functioneaza altfel ?? Mai stiti si alte masini la care sistemul de control al tractiunii functioneaza ca la Octavia ?

Sau hai sa enumeram marci de masni la care sistemul functioneaza si prin franarea rotii. Bineinteles verificate ca sa nu vorbim din povesti !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Denumirea tine de copyright-ul producatorului softului - Bosh sau Conti etc.

Cat despre suspensie... No comment

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la functionarea ASR-ului uitati-va la clip-ul de mai jos incepand cu minutul 5 si 40 secunde. Asa ar trebui sa functioneze ASR-ul .

https://www.youtube.com/watch?v=u0b-0aC6wJ0

 

Si e o masina din 88 !!!

 

Si mai este o explicatie clara aici : http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=329181

 

"Same equipment performs 2 functions:
ASR - Anti-slip regulation, ABS appplies brakes to spinning wheel(s) and engine limits throttle if needed to maintain traction under throttle. In my experience it works great while "ON" in my '10 JSW, the car pulls for traction strongly and claws the road while driving steep snowy NH mountain roads. I can also get it to kick in on hilly gravel roads in 2nd and 3rd gear. I have not tried the car with ESP button off to how/if this affects ASR response - mostly because the car works so well with it on. I am thinking might be shutoff completely to allow wheelspin if needed in slippery conditions? "

Sau aici : http://www.ehow.com/info_12199286_asr-cars.html

                http://www.answers.com/Q/Asr_in_volkswagen_how_it_works

 

Din ce vad toate ar trebui sa functioneze la fel. Si iarasi  revin la intrebarea ? La Octavia ce este diferit ?? O fi un alt defect de proiectare ??

Modificat de redeagle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra și la O3 frânarea, poate mai rar din cauza de algoritmi etc.

Inițial când am luat mașina nici eu nu am simțit frânarea, se simțea doar reducerea de putere pentru multa vreme (2/3 luni iarna uscat sau umed).

Dar sunt sigur ca la un moment dat am auzit huruitul "de frâna ABS" vara umed.

 

 

PS aveam un loc unde trebuie sa fac țuști și o mai patinam din când în când.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce avea acel Opel era o functie a ESP... asa numitul Diferential autoblocant. Adica frana roata fara aderenta sa ajunga puterea la cea cu aderenta.

XDS este acelasi lucru, franarea rotilor , un pseudo diferential autoblocant, facut de sistemul de franare.

Nu stiu daca ESC inglobeaza si aceasta functie. Fara ea, rotile doar vor fi incetinite, dar se va invarti in continuare roata fara aderenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca la masinile care vin acuma din fabrica este disponibil si meniul in limba romana . Oare se poate instala si la masinile mai vechi an 2014 versiunea asta de soft ?

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am mai citit pe ici pe colo si am vazut ca la Octavia 3  in standard impreuna cu ESC-ul vin si  ABS, EBD, MSR, ASR, EDL, HBA, DSR,

ESBS, TSA și MKB. DIn prescurtarile de mai sus este vorba de EDL - adica Electronic Diferential Lock. Aceasta functie ar trebui sa franeze roata care nu are aderenta prin intremediul franei si senzorilor ABS.  Dar din pacate la mine nu functioneaza :icon_cry: . Sunt doar curios la cati cu Octavia 3 acest sistem functioneaza asa cum scrie ca trebuie sa functioneze. Eu o sa ma duc la reprezentanta cand este zapada pe jos si o sa-i pun sa imi arate cum functioneaza.

 

O zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ti-ai dat seama ca nu functioneaza? Chestiunea pe care o reclami e foarte serioasa, un sistem de siguranta care nu functioneaza nu e de gluma. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna trecuta cand am parcat pt prima data masina pe zapada de 1 palma, in locul in care parcam Opelul, ambele masini avand Michelin Alpine A4, am vazut ca de abia am reusit.

Dupa aceea am fost atent daca se aude cum se auzea la Opel acel carait specific ABS-ului si la Octavia nu se auzea. Si am rugat un vecin sa se uite sa vada ce roata se invarte, dupa care m-am uitat si eu si am vazut ca intotdeauna se invartea numai roata care avea cea mai mica aderenta si masina nu se misca de pe loc. ASR-ul functiona, fiindca becul palpaia in bord si nu ma lasa sa turez motorul, dar de invartit numai o roata se invartea fara nici un fel de interventie a franei.

Si dupa aceea am mai urmarit fenomenul si tot asa face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@redeagle

Cred ca ai mai discutat treaba asta pe inca un topic. Nu te-ai lamurit acolo...nu te vei lamuri nici aici. Asteapta sa vina iarna si te lamuresti mai bine. Poate asta e mai silentioasa si nu caraie, sau mai desteapta :) Nu avem nici noi ce sa iti mai zicem. Cauta documentatie detaliata pe net si ne spui tu si noua cum functioneaza sistemele astea, fiinda ca esti si direct interesat de informatiile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu caut pe cineva cu octavia 3 manuala tractiune fata care sa aiba EDL activ ( daca patineaza o roata sa fie infranata de abs pt a transmite puterea catre cealata ). Mare dezamagire am avut trecand de pe un golf 4 din 2000  fara ESP sa vad ca nu are ceva atat de comun

Daca aveti 1Y0 in lista de optiuni , nu are EDL

post-48100-0-98327500-1446331041_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde pot sa vad dacă am opțiunea? În oferta finala nu vad sa o am dar nici nu apar multe opțiuni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe eticheta cu optiuni din cartea masinii sau din portbagaj ori daca decodezi seria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modelul 2013-2014 nu era standard acest diferential electronic, decat pe RS. Pe modelul nou, 2016 apare standard la echiparea Style, fosta Elegance. Si in codarea opțiunilor apare 1Y3,fiind vb de XDS. Sincer, pe curbe nu prea i-am simțit prezenta, poate pt ca nu prea le atac tare. Poate la iarna sa vad daca are al rol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!