Jump to content

evacuare ...


floss
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am o intrebare: voi cum aveti instalatiile de caldura? le aveti pe alea originale k la mine partea aia din galerie unde se incalzeste aerul pentru interior e complet distrusa si daca ii pornita caldura imi intra toate gazele de esapament in masina :mellow: .

Stie cineva de unde se pot procura asemenea piese si la ce preturi? sau exista firme care sa produca galerii la comanda (am vorbit cu cei de la pilot si mi-au spus sa merg cu masina sa vada despre ce este vorba numa k masina mea acum e in plin proces de reconstructie si imi e un pic cam dificil sa merg cu ea asa deszmembrata la brasov :) la niste preturi rezonabile?

Si acum o ultima intrebare care e cam off-topic: stie cineva pe unde se pot face un set de flanse si cam la ce preturi? :(

multzam anticipat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa vorbesti cu Mike si iti poate aduce el de undeva din afara (fara un adaos comerciial de 200%)

Ai o schita cu flansele, sa vedem ce se poate face, si la ce pret ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

topicul are o denumire contradictorie... ai nevoie de esapament, de incalzitoare, de furtunurile dintre incalzitoare si caroserie sau de praguri cu tot cu tevile interioare de transport al caldurii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io cred ca de schimbatoarele de caldura e vorba ... sau mai precis de tuburile de trec prin interior. Alea poti sa le iei separat (Ex CS-shop), daca incerci sa refaci tu schimbatorul ... altfel, daca vrei sa-l schimbi complet, cred ca e vreo 200 E buc ... Sperantze ar mai fi second-hand de pe la broscari, dar nu cred ca se desprinde cineva de ce are prin magazie ... (si din pacate ma vad si pe mine in situatia asta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

topicul are o denumire contradictorie... ai nevoie de esapament, de incalzitoare, de furtunurile dintre incalzitoare si caroserie sau de praguri cu tot cu tevile interioare de transport al caldurii?

<{POST_SNAPBACK}>

ma intereseaza in primul rand sectiunea aceea unde galeria de evacuare "spala" instalatia de incalzire (incalzitoarele pentru aerul din interior) si daca confectioneaza cineva asa ceva sau se pot procura de pe undeva la niste preturi cat de cat. k proiect (de viitor, caci acum nu prea mai sunt resurse) ma intereseaza sa scimb toata galeria de evacuare (de la iesirea din cilindrii si pana la toba) si de aceea intrebam daca stie cineva un pret estimativ precum si cineva care sa se ocupe de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.hoffmann-speedster.de/us/prod/AUSPUFF.asp pagina 2:

HEAT EXCHANGER, "SUPERLIGHT"

Look like standard heat exchangers. Heating not as goods as with standard ones. Superlight heat exchangers have following

ADVANTAGES:

better flow of exhaust fumes because of integrated J-tube

for this you have higher engine power special on tuned engines

about 50% less of weight

020 0201 Heat exchanger "Superlight", left EUR 76.00

020 0202 Heat exchanger "Superlight", right EUR 76.00

HEAT EXCHANGER, STANDARD

Heat exchanger standard, painted grey.

020 0211 Heat exchanger, standard, left EUR 89.50

020 0212 Heat exchanger, standard, right EUR 89.50

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma intereseaza in primul rand sectiunea aceea unde galeria de evacuare "spala" instalatia de incalzire (incalzitoarele pentru aerul din interior) si daca confectioneaza cineva asa ceva sau se pot procura de pe undeva la niste preturi cat de cat. k proiect (de viitor, caci acum nu prea mai sunt resurse) ma intereseaza sa scimb toata galeria de evacuare (de la iesirea din cilindrii si pana la toba) si de aceea intrebam daca stie cineva un pret estimativ precum si cineva care sa se ocupe de asa ceva.

<{POST_SNAPBACK}>

S-ar putea sa am eu ce cauti. Ma uit dupa ele sa vad daca le mai am si in ce stare sunt si iti spun maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eeeeeee, iata ca azi am mai surubarit un pic pe la broasca. M-am gandit eu ca daca tot a venit frigul, ar fi o idee buna sa am si caldura in masina. Chestia e ca baga caldura bine de tot, dar cu gaz... asa ca am scos toba si incalzitoarele pt o verificare. Incalzitoarele sunt OK, dar toba zob... gaurita, ruginita si in concluzie gazul iesea prin toate gaurile si era tras in interior. asa ca o sa caut niste furtun extensibil de Al. diametru 5cm si izolez bine peste tot cu red gasket. Dati-mi va rog o idee unde pot sa gasesc furtun si gasket si la ce pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa elimini cochillile alea de pe toba (le desfaci cu surubelnita, fiind presate intre ele cu niste "cleme") si sa unesti direct bratele turbinei cu incalzitoarele, cu furtune de dacia, cate unul intreg pentru fiecare parte (alea lungi de cate 1,2-1,50ml, ca sa le poti da coturi la liber), cu coliere bune - eu asa am pus pe motorul de 1600 care are toba sport, fara "cochilii"

si nu cred ca mai e cazul de "maglavaiz"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dati-mi va rog o idee unde pot sa gasesc furtun si gasket si la ce pret.

<{POST_SNAPBACK}>

ABRO Exhaust System High Temp. SEALER/CEMENT - cauta pe la pravaliile de piese auto, 100k un tub de 5OZ (140g) - ("chit metal pentru esapament" e traducerea de pe dos)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu shtiu daca are legatura.... la mag de la g botanica (ala din fatza, nu de pe stradutza) daca intri inauntru, faci 2 pashi si te uiti la stinga ai sa vezi pe tejgheaua omului toba de broasca nou noutza..... 3 mil si 1 pic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu shtiu daca are legatura.... la mag de la g botanica (ala din fatza, nu de pe stradutza) daca intri inauntru, faci 2 pashi si te uiti la stinga ai sa vezi pe tejgheaua omului toba de broasca nou noutza..... 3 mil si 1 pic...

<{POST_SNAPBACK}>

Parca si-a luat cineva dintre noi, am auzit ca dupa 1 an a ruginit ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate vor ruginii, doar inoxul nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa elimini cochillile alea de pe toba (le desfaci cu surubelnita, fiind presate intre ele cu niste "cleme") si sa unesti direct bratele turbinei cu incalzitoarele, cu furtune de dacia, cate unul intreg pentru fiecare parte (alea lungi de cate 1,2-1,50ml, ca sa le poti da coturi la liber), cu coliere bune - eu asa am pus pe motorul de 1600 care are toba sport, fara "cochilii"

si nu cred ca mai e cazul de "maglavaiz"

<{POST_SNAPBACK}>

daca scoti " gogsile " (ca eu asa le zic) risti sa se incinga motorul

astea au rol si de preluare a unei mici parti de caldura din chiulase :D

e adevarat ca pe vremea asta nu prea conteaza dar la vara ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca scoti " gogsile " (ca eu asa le zic) risti sa se incinga motorul

astea au rol si de preluare a unei mici parti de caldura din chiulase  :D

e adevarat ca pe vremea asta nu prea conteaza dar la vara ...

<{POST_SNAPBACK}>

"gogosile" alea sunt destul de mici ca sa conteze per ansamblu - grosul o duc corpurile radiante din incalzitoarele de caldura - esential e ca macar alea sa fie ventilate de aceea solutia pe care am vazut-o pe la unii sa suprime furtunele si sa capaceasca turbina e nerecomandata

"gogosile"sunt un mod elegant de a conecta impreuna tubina, toba (pe micul traseul al galeriilor de evacuare cuprinse in "gogosi") si incalzitoarele, pentru a ventila dintr-un foc toate cele patru iesiri;

daca nu le ai, conectezi direct turbina la incalzitoare si racesti galeriile de evacuare corespunzatoare - intr-adevar raman galeriile de pe cilndrii 2 si 4 neracite (zic eu mai putin important ca amplitudine) dar se poate incerca si invers, adaptarea gogosilor standard pe o toba sport cum e a mea...chestie la care m-am gandit de cand am pus toba dar deocamdata nu mai am astfel de "gogosi" la dispozitie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Problema rezolvata, am gasit tub la un magazin de dacea la razoare, am montat tot, pus red gasket peste tot sa fiu sigur, pus filtru de benzen, acu mai astept un pic sa isi faca gasketu efectu si dau o tura sa vad ce am facut. oricum, nu pare ca ar mai avea pe unde sa bage gaz, si inainte intra destul de putin, oricum cat sa fie deranjant.

2. tobele de inox auzii urechea mea ca nu ar fi chiar asa bune... se incing si in momentu in care sare apa rece pe ele pocnesc. confirmat de tata care a fost la otelinox tirgoviste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Problema rezolvata, am gasit tub la un magazin de dacea la razoare, am montat tot, pus red gasket peste tot sa fiu sigur, pus filtru de benzen, acu mai astept un pic sa isi faca gasketu efectu si dau o tura sa vad ce am facut. oricum, nu pare ca ar mai avea pe unde sa bage gaz, si inainte intra destul de putin, oricum cat sa fie deranjant.

2. tobele de inox auzii urechea mea ca nu ar fi chiar asa bune... se incing si in momentu in care sare apa rece pe ele pocnesc. confirmat de tata care a fost la otelinox tirgoviste...

<{POST_SNAPBACK}>

mai degraba as merge pe tobe aluminizate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pocnesc la temperatura mare, nu cred ca la temperatura de mers sa fie asa ceva - io am inoxul, mai trebuie indoirea si sudarea tevilor + capatele facute pe strung.

Stie cineva ce pot baga intr-o toba de asapament pt. surdina ??? tevi gaurite sau vata de sticla / minerala ? sau amandoua ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu amortizatul sunetului nu e chiar simpla. Se calculeaza niste trasee in functie de viteza undei gazelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehehe....n-ati vazut niciodata cum arata toba de broscoi pe dinauntru ? Uzina tata .... :mellow:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce analiza ? ca mai tare decat tipa acum poate doar fara toba - am avut si toba ciur si avea cca 107 decibeli deci sa tipe mai rau decat acu nu cred ca reusesc.

Am vazut unele la 5 bulioane in targ - din inox - care erau practic tub in tub - cel din mijloc era practic o sita captusita cu ceva ( poate vata ?????) si se vedea capatul - cred ca asta era toba "sport" - nici vorba de circuit :mellow: mai bine pui un burlan, tot aia cred ca iese....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci faci doar header-ul si atasezi orice tip de toba finala, cat de cat in ton cu cilindree si diametrele evacuarii - adica nu mai mergi pe varianta standard, pastrand doar incalzitoarele...vezi pe la romcat borla ceva potrivit gen Fat Boy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca scoti " gogsile " (ca eu asa le zic) risti sa se incinga motorul

astea au rol si de preluare a unei mici parti de caldura din chiulase  :cheers:

e adevarat ca pe vremea asta nu prea conteaza dar la vara ...

solutia pe care am vazut-o pe la unii sa suprime furtunele si sa capaceasca turbina e nerecomandata

Domnilor, eu nu pricep de ce sa fie atit de importanta racirea galeriilor de evacuare. Eu mi-am astupat tuburile care ies din turbina si cred ca bine am facut, deoarece lasate neastupate, s-ar fi redus fluxul de aer care raceste motorul (adica camasile si chiulasele). Galeriile de evacuare sunt "spalate" de fluxul de aer in scopul de a incalzi acel aer si nu pentru racirea evacuarii ( :offtopic: ). Ceea ce sugestiv numiti "gogosi" cam asta si sunt: niste "bule" de tabla, goale. Pe sistemul vechi, ele nici nu existau, precum nici tuburile care ies din turbina. E drept ca aerul care racea motorul trecea si peste evacuarile de la cilindrii 1 si 3, dar tot in scopul incalzirii aerului. Si nu cred ca la sistemul vechi sa se fi semnalat uzura suplimentara la cilindrii 2 si 4 din aceasta cauza. Bine-nteles ca tuburile ce ies din turbina nu degeaba le-a prevazut proiectantul, caci suprimindu-le turbina nu mai pompeaza aer catre habitaclu. Dar aerul care se afla pe intregul traseu (prin praguri si pina la parbriz) opune o rezistenta (calculata, fireste) astfel incit sa fie suficient debitul de aer ce ramine sa receasca motorul. Asta daca instalatia e ca la carte, etansa. Daca insa aerul nu e condus pina la destinatie (tuburi si gogosi lipsa sau neracordate), eu zic ca e mult mai sanatos sa fie astupate acele iesiri din turbina.

Eu nu vreau sa va contrazic, caci s-ar putea sa nu am dreptate; n-am citit mare lucru despre acest subiect, dar am mesterit destul pe motorul meu ca sa trag concluzia asta. Am fost nevoit sa "capacesc" acele iesiri, deoarece la mine toate tablele (in afara de carcasa turbinei) erau pe sistemul vechi, si deci nu aveam la ce sa le racordez.

Acuma (daca tot am recunoscut ca nu-s prea documentat cu subiectul), sa va cer si o parere. Intentionez sa trec si eu la sitemul "clean-air" (prin bunavointa lui Ionel am tablele si evacuarile necesare). Teoretic as putea racorda la gogosi acele iesiri din turbina, dar nu am de gind sa o fac, tocmai pentru a nu reduce debitul aerului de racire. Am montate ventilatoare sub bancheta, care asigura un debit de aer mai ceva decit turbina. Vreau sa realizez toate racordurile, cu exceptia celor dintre gogosi si carcasa turbinei, astfel ca ventilatoarele vor suplini rolul turbinei. Eu cred ca astfel voi asigura si eventuala functie de racire a evacuarilor (de a carei necesitate eu totusi ma indoiesc).

Ei, daca ati avut rabdare sa cititi tot ce am elucubrat aici, astept o parere de la voi (in special de la dr. Mike): oare e foarte rau ceea ce vreau sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Osi said:
Domnilor, eu nu pricep de ce sa fie atit de importanta racirea galeriilor de evacuare. Eu mi-am astupat tuburile care ies din turbina si cred ca bine am facut, deoarece lasate neastupate, s-ar fi redus fluxul de aer care raceste motorul (adica camasile si chiulasele). Galeriile de evacuare sunt "spalate" de fluxul de aer in scopul de a incalzi acel aer si nu pentru racirea evacuarii ( :offtopic: ). Ceea ce sugestiv numiti "gogosi" cam asta si sunt: niste "bule" de tabla, goale. Pe sistemul vechi, ele nici nu existau, precum nici tuburile care ies din turbina. E drept ca aerul care racea motorul trecea si peste evacuarile de la cilindrii 1 si 3, dar tot in scopul incalzirii aerului. Si nu cred ca la sistemul vechi sa se fi semnalat uzura suplimentara la cilindrii 2 si 4 din aceasta cauza. Bine-nteles ca tuburile ce ies din turbina nu degeaba le-a prevazut proiectantul, caci suprimindu-le turbina nu mai pompeaza aer catre habitaclu. Dar aerul care se afla pe intregul traseu (prin praguri si pina la parbriz) opune o rezistenta (calculata, fireste) astfel incit sa fie suficient debitul de aer ce ramine sa receasca motorul. Asta daca instalatia e ca la carte, etansa. Daca insa aerul nu e condus pina la destinatie (tuburi si gogosi lipsa sau neracordate), eu zic ca e mult mai sanatos sa fie astupate acele iesiri din turbina.

Eu nu vreau sa va contrazic, caci s-ar putea sa nu am dreptate; n-am citit mare lucru despre acest subiect, dar am mesterit destul pe motorul meu ca sa trag concluzia asta. Am fost nevoit sa "capacesc" acele iesiri, deoarece la mine toate tablele (in afara de carcasa turbinei) erau pe sistemul vechi, si deci nu aveam la ce sa le racordez.

Acuma (daca tot am recunoscut ca nu-s prea documentat cu subiectul), sa va cer si o parere. Intentionez sa trec si eu la sitemul "clean-air" (prin bunavointa lui Ionel am tablele si evacuarile necesare). Teoretic as putea racorda la gogosi acele iesiri din turbina, dar nu am de gind sa o fac, tocmai pentru a nu reduce debitul aerului de racire. Am montate ventilatoare sub bancheta, care asigura un debit de aer mai ceva decit turbina. Vreau sa realizez toate racordurile, cu exceptia celor dintre gogosi si carcasa turbinei, astfel ca ventilatoarele vor suplini rolul turbinei. Eu cred ca astfel voi asigura si eventuala functie de racire a evacuarilor (de a carei necesitate eu totusi ma indoiesc).

Ei, daca ati avut rabdare sa cititi tot ce am elucubrat aici, astept o parere de la voi (in special de la dr. Mike): oare e foarte rau ceea ce vreau sa fac?

<{POST_SNAPBACK}>

de acord, lasate neastupate, aerul respectiv se pierdea in compartimentul motor, in loc sa fie directionat prin furtunuri spre zonele prevazute de fabricant a fi "ventilate"; nu cred ca pe ansamblu scade eficienta ventilarii principale al zonei cilindrilor si chiuloaselor - turbina are niste vane/ajutaje care directioneaza aerul in directii precise, coarnele fiind in capatul acestui flux - daca ai observat, in acceleratie, fluxul de aer care vine prin "coarnele" turbinei este foarte puternic si rece, ca un feohn

un 1200 functioneaza mai rece decat un 1600 - constatat pe motoarele mele - cu toate acestea sistemul constructiv de racire este identic la ambele cilindree

repet, caldura degajata de galeriile de evacuare - cele de la cilindrii 1 si 3, continute de incalzitoare - ar stagna in jurul lor, fiind retinute de corpurile radiante ce fac corp comun cu galeriile, inauntrul "camasilor" de tabla ale incalzitoarelor si s-ar transfera sigur la chiulase - de aceea fluxul de aer ce vine de la coarne"mixeaza" cu caldura aceasta si rezultatul este un aer fierbinte dar nu supra incins care poate fi folosit si pentru incalzirea habitaclului - in toate cazurile, indiferent ca clapetele de control de pe incalzitoare sunt inchise sau nu, el este evacuat prin casetele respective

solutia de a combina furtunele cu "cochiliile/gogosile" si cu incalzitoarele (prin intermediul unui colier foarte lat) asigura racirea integrata si a scurtului traseu al galeriilor de pe cilindrii 2 si 4 - pot confirma ca temperatura generata de aceste trasee este insemnata, caldura generata in zona respectiva, sub tabla rotunda a motorului fiind foarte mare, mult mai sesizabila decat la 1200 - in conditiile in care acum motorul de 1600 nu mai are toba originala ci sport, iar racordurile turbinei duc direct la incalzitoare, traseele de evacuare a cilindrilor 2 si 4 ramanand de izbeliste

pot de asemenea arata, din experienta proprie, ca motorul folosit fara minima ventilatie si fara tabla rotunda din spate s-a incins pana la a aprinde becul rosu pe bord - subitiere a uleiului - am tras imediat pe dreapta (fiind chiar in zona Vitan, asta vara) si am cumparat iute doua furtune de dacia si patru coliere, am asteptat sa putem umbla la esapament - fiind ffff fierbinte si le-am instalat

rezultat - becul nu s-a mai aprins de atunci, chiar pe caldurile alea mari, ventilatia spunandu-si cuvantul

daca vreti performanta si sa renuntati la turbina cu coarne si furtunuri atunci eliminati inclazitoarele (a caror masa si inertie termica isi spune cavantul) si inlocuiti-le cu J-tuburi, cel mai bine matisate/izolate cu material termo rezistent, pentru ca temperatura din galeriile de evacuare sa ramana in ele si sa iasa doar pe final(e)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' stiu ca ai viteza la scris...

Mersi pentru raspuns, m-ai pus pe ginduri; nu m-am gindit la aerul cald care stagneaza in jurul galeriilor. Totusi nu inteleg pe unde e evacuat acest aer cind clapetele sunt inchise, ca alta iesire din acele camasi nu prea este.

Si o intrebare off-topic: care e temperatura optima de functionare a motorului (masurata la uleiul ce iese din pompa, deci cu senzor clasic), si care sunt limitele admisibile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!