Jump to content

Ce secrete ascunde Climatronicul.


voinea
 Share

Postare recomandată

Domnule Al bundy acel robinet este amplasat in spatele corpului clapeta l-am dat jos k sa il curat ,din el pleaca un furtunas pana la electrovalva incercuita cu albastru iar din electrovalva pleaca in vacumul servofranei. Dar daca insistati Domnule Al bundy o sa-l dau jos special pentru dumneavoastra si o sa-i fac o poza si inauntru la robinet si la membrana din corpul robinetului care actioneaza robinetul.L-am actionat si eu fara vacumul motorului si inchide si deschide caldura.Pe mine ma intereseaza de ce in momentul cand clima este pe off electrovalva nu mai tine caldura inchisa. Nu ne-am nascut invatati.Invatam si pe parcurs Domnule Al bundy;) si nu ma intereseaza instalatia de aer conditionat ma intereseaza instalatia de incalzire care se face cu apa incalzita de motor Domnule Al bundy.

post-67388-1272661705_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti. Doar cu VCDS sa vezi presiunea in instalatie.

Se vede presiunea lichidului refrigerant si din meniul climatronicului. Nu mai stiu canalul, dar @DRI@N poate sa il caute in documentatie :Driver:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=60624

daca se potriveste si la el

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ccristi_x_p

Salutare,am si eu o problema cu climatronicul,mi sa inchis pur simplu si nu se mai aprinde.A mai patit cineva asa ceva sau puteti sa ma ajutati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai verificat sigurantele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule Al bundy acel robinet este amplasat in spatele corpului clapeta l-am dat jos k sa il curat ,din el pleaca un furtunas pana la electrovalva incercuita cu albastru iar din electrovalva pleaca in vacumul servofranei.

Daca spuneai de la inceput, sau daca aveai completat in profil anul de fabricatie si tipul motorului nu mai ajungeam aici.

Avem un caz particular sau un pic deosebit.

Intr-adevar la motoarele de 1,6 cod AVU si AFP, ca mai sunt si alte motoare de 1,6 de 75 Cp si la alea nu se aplica, exista o electrovalva N147 comandata de climatronic prin releul J541 si aceasta comanda, la randul ei, prin vacuum, heater valve.

Acum, cand clima este setata pe LOW, climatronicul comanda acel releu care la randul lui actioneaza N147. trebuie vazut daca ajunge curent la electrovalva. DAca ajunge atunci ea este defecta (membrana "robinetului" presupunem ca este buna) sau nu ai vacuum. Daca nu ajunge curent trebuie vazut daca releul primeste comanda (12v de la climatronicpe pinul 4) , si daca primeste comanda trebuie vazut daca are curent la intrare pe pinul 8/15 si daca-l furnizeaza la iesire pe pinul 2. pinul 6/31 trebuie sa aiba masa.

Uite schema, daca nu ai acest cod de motor, spune-mi si cautam schema corespunzatoare.

avu.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu climatronicul,nu baga aer rece deloc,nici nu se aude sa porneasca compresorul,mentionez ca am un passat berlina de 131 CP din 2003!

Am facut testul acela apasand pe recirculare si economic si mi-a aparut 4FA 02

Si mai am o nelamurire,de la 18 sare direct la "LO",este normal sau trebuie sa mearga pana la 17?

Ce inseamna aceasta eroare si ce trebuie sa fac? Si se poate face in asa fel incat pe climatronic sa imi afiseze temperatura interioara nu exterioara cum arata si pe bord?

Pls. ajutati-ma ca vin caldurile si sunt cam grasut :coffee_lol: , si am sa mor de cald!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut acuma sub bord in partea dreapta(caseta pt. acte),si am vazut ca, clapeta de aer rece-cald functioneaza! Se poate sa nu fie freon si sa nu imi arate codul pt.lipsa de freon in instalatie?Mentionez ca am sters si eroarea care arata pana acuma si tot nu pleaca compresorul!!!

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curent ajunge doar cand clima este deschisa si este setata peste 19-20 grade in sus.electrovalva functioneaza corespunzator deoarece am probat-o.trebuie sa mai vad daca vine curent cand clima este inchisa.este vreo setare a climei in momentul cand este off sa deschida sau sa inchida caldura?codul motorului este APF

Modificat de sebastyanN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu clima inchisa nu ar trebui sa vina curent. Daca electrovalva nu e alimentata , robinetul e inchis?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
R_a_z_v_a_n
Publicat (modificat)
Am si eu o problema cu climatronicul,nu baga aer rece deloc,nici nu se aude sa porneasca compresorul,mentionez ca am un passat berlina de 131 CP din 2003!

Am facut testul acela apasand pe recirculare si economic si mi-a aparut 4FA 02

Si mai am o nelamurire,de la 18 sare direct la "LO",este normal sau trebuie sa mearga pana la 17?

Ce inseamna aceasta eroare si ce trebuie sa fac? Si se poate face in asa fel incat pe climatronic sa imi afiseze temperatura interioara nu exterioara cum arata si pe bord?

  • 04FA - Motor clapa presiune ... Poti sa vezi topicul asta
  • Urmatoarea gradatie dupa 18 grade este LO.
  • Nu iti arata temperatura interioara decat in mod diagnoza parca, sa ma corectati daca gresesc. Si pe bord iti arata tot temperatura exterioara.
  • Cand ai lipsa freon sau presiune scazuta pe sistemul de climatizare, ar trebui sa-ti clipeasca display-ul climatronicului de cateva ori (de 7 ori daca-mi aduc aminte)

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma dupa ce am sters eroarea acea,cand fac testul acela imi arata 444 00 ,cea ce inseamna ca nu mai are nici o eroare,si tot nu merge clima!

Ce sa mai fac , ca nu mai stiu? Mersi RAZVAN pt.raspuns! Sper sa ii dau de cap pana la urma! :rolleyes:

Modificat de R_a_z_v_a_n
QUOTE inutil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
R_a_z_v_a_n

Mergi la un service sa-ti verifice etanseitatea sistemului. Eventual sa-ti si completeze daca e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Nu iti arata temperatura interioara decat in mod diagnoza parca, sa ma corectati daca gresesc. Si pe bord iti arata tot temperatura exterioara.

Conform documentatiei de aici http://vwforum.ro/index.php?showtopic=60624 temperatura interioara este afisata pe canalul 1, subcanalul 0.

Iar pe canalul 10, subcanalul 1 gasesti presiunea lichidului refrigerant. Si altele ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu merge combinatia viteza ventilator jos+ rece(albastru) + econ ce combinatii sa mai incerc la un passat din 98?

nu are nimeni nicio alternativa?

nu pot sa cred ca sunt singurul caruia nu ii merge combinatia asta de taste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micu suceava
este diferenta intre SKODA/VW si AUDI/SEAT la canale. Diferenta este de +1 exact cum zice toni in postul anterior.

eu am o problema cu klimatronicul nu imi mai baga aer la picioare si parbriz (dezaburire).am un passat din 96 1.9 tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LuCy_Medias

Am incercat eu,si am ramas placut surprins vazand ce e peacolo,insa nu stiu ce inseamna alte coduri,deci nu le am toate exacte!(am 45) din care stiu vreo 16 corecte!Va rog care aveti si ma puteti ajuta,postati niste coduri! (IN ROMANESTE)

multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la ce numar gasesti temp ulei si presiunea in turbo la climatronicul de la passat ???????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU o sa gasesti asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Guest Dolfin

Sunt pe cale sa inteleg cum sa setez climatronicul din Seat Altea dupa ce saptamana trecuta l-am banuit de probleme (compresor si ce s-a mai scris pe forum aici).

Am pus VCDS pe masina si am obtinut niste valori pe care va rog sa le comentati, daca se incadreaza in limitele normale. Eu as zice ca da, dar parerile celor cu experienta sunt binevenite.

Group 063: Engine Cooling (Climate Control)

10.42 bar Refrigerant Pressure

6.0 Nm Load Torque

Clima pusa pe Auto si Low. Evaporatorul a ajuns la 6gr. C pe ventilatie maxima, si la 3gr. C pe ventilatie la doua trepte.

La valorile de temperatura obtinute pe vaporizator as zice ca nu sunt probleme, dar vreau sa ma lamuresc daca presiunea este in limite.

Exista vreo modalitate de reprogramare a climei ca sa faca rece mult mai repede, pentru ca acum analizeaza o serie de lucruri si ia ea decizia ce si cat sa sufle/pe unde.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George George

Salutare,am o problema cu instalatia de climatizare si anume:

In momentul in care trec de pe Clima pe ECON,timp de cateva zeci de minute aerul care intra in masina miroase ciudat,e ca si cum ar avea umiditate f mare,cateodata chiar si parbrizul mi se abureste putin,dar mirosul persista mult...

Se zice ca freonul ar trebui schimbat la o anumita perioada pentru a-si pastra calitatea...si ca ar exista si un proces de debacterizare...a mai patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt pe cale sa inteleg cum sa setez climatronicul din Seat Altea dupa ce saptamana trecuta l-am banuit de probleme (compresor si ce s-a mai scris pe forum aici).

Am pus VCDS pe masina si am obtinut niste valori pe care va rog sa le comentati, daca se incadreaza in limitele normale. Eu as zice ca da, dar parerile celor cu experienta sunt binevenite.

Clima pusa pe Auto si Low. Evaporatorul a ajuns la 6gr. C pe ventilatie maxima, si la 3gr. C pe ventilatie la doua trepte.

La valorile de temperatura obtinute pe vaporizator as zice ca nu sunt probleme, dar vreau sa ma lamuresc daca presiunea este in limite.

Exista vreo modalitate de reprogramare a climei ca sa faca rece mult mai repede, pentru ca acum analizeaza o serie de lucruri si ia ea decizia ce si cat sa sufle/pe unde.

Valorile sunt bune. PE LOW face rece cel mai repede, nu mai analizeaza nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,am o problema cu instalatia de climatizare si anume:

In momentul in care trec de pe Clima pe ECON,timp de cateva zeci de minute aerul care intra in masina miroase ciudat,e ca si cum ar avea umiditate f mare,cateodata chiar si parbrizul mi se abureste putin,dar mirosul persista mult...

Se zice ca freonul ar trebui schimbat la o anumita perioada pentru a-si pastra calitatea...si ca ar exista si un proces de debacterizare...a mai patit cineva asa ceva?

Da, există tratamente de igienizare a instalațiilor de aer condiționat și e recomandat să faci asta c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George George

Sper ca asta sa fie problema...exista firme specializate care efectueaza astfel de tratamente de igienizare la aprox 100 ron...eu eram curios daca a mai patit cineva asa ceva,este foarte specific,fostul proprietar tinea Clima pornita in permanenta pentru a evita situatia asta.

Stie cineva daca freonul trebuie schimbat la o anumita perioada de timp?

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de polen de c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George, teoretic e normal sa simti aerul mai umed atunci cand treci clima de pe AC pe ECON, deoarece condensorul AC-ului este plin de umezeala, iar pana se incalzeste la temperatura aerului admis prin el si reuseste sa evapore si ultima picatura, vei simti asta in aerul suflat in interior.

Ai zis ca aerul miroase ciudat, de parca ar avea o umiditate mai mare, atunci asta e raspunsul

Daca miroase ciudat, in sensul ca miroase urat, a mucegai, sau a ceva intepator, sau sulfuros, atunci trebuie sa faci o igienizare a tubulaturilor pe unde circula aerul, si nu neaparat schimbarea freonului. Igienizarea se face, deoarece pe condensorul (sau condensatorul - niciodata nu am stiut care e denumirea corecta) instalatiei de AC se formeaza umiditate foarte mare, si creeaza mediul propice dezvoltarii culturilor de bacterii. Astea miros urat, si in plus, aerul in care se afla, este daunator sanatatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!