Jump to content

Ce secrete ascunde Climatronicul.


voinea
 Share

Postare recomandată

OFF-Topic: Cred ca nici nu s-a obosit sa citeasca si celelalte pagini ale topicului. Daca o facea, nu mai posta acuma ce a postat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua colegi!

Am si eu o problema la climatronic. Aceasta problema a inceput dupa ce am spalat masina intr o spalatorie, si anume nu imi mai indica bine temperatura exterioara. Am vazut ca aveam eroarea 030b si am schimbat senzorul de temperatura dar eroarea tot era. Am strers o , nu a mai aparut dar dupa zi a aparut eroarea 04b6 semnal timp viata pe care am sters o si nu a mai aparut nici o eroare.

In ciuda ca nu mai am nici o eroare v as ruga frumos sa mi dati un sfat de ce nu imi indica bine temperatura exterioara. In modulul diagnoza pe canalul 5 (temperatura in bara fata arata bine temperatura exterioara) dar pe canalul 4 temperatura nu arata bine (si cred ca ar trebui sa fie egala cu cea de pe canalul 5).

De fapt temperatura scade corect dar nu mai urca(ramane pe cea mai mica temperatura inregistrata) cat e temperatura afisata pe canalul 5.

Va rog frumos sa mi dati un sfat eventual daca trebuie calibrat cumva senzorul, sau s au incurcat canalele 4 cu 5 intre ele....

Scuzati daca nu am fost coerent dar nu mai stiu sa i dau de cap.

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa fie la fel, acolo mai face si ceva corectii climatronicul. Si in definitiv care ar fi problema, nu functioneaza corect? Nu arata pe afisaj temperatura corecta? Sau doar pe acele canale din diagnoza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare,,eu am clima la un vw touran,2004 si afiseaza dublu climatronic ,cum sa dau ca sa vad acele ascunzisuri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-am reparat si eu recircularea la climatronicul meu de Polo 9N.

Nu misca nimic. Dupa ce am scos motorasul din capsula si l-am bagat la loc a mers ca prin minune. Nu stiu ce o fi avut.

Cel mai dificil a fost sa repozitionez ansamblul de care e prinsa capsula motoralsului tinand cont de parghiile de actionare. Am avut un spatiu f ingust de lucru si nu speram sa mai reusesc. Acum am martorul de airbag aprins in bord. O sa mai demontez odata sa vad poate nu am bagat suficient mufa airbag-ului pt pasager.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am resetat si erorile cu vag-com-ul si acum e ok. Autotestul de pe climatornic arata 444, adica nici o eroare. Initial ma impacientasem candm am vazut alta "eroare"...444?! Apoi am cautat codul si am vazut cain sfarit am rezolvat ceva ce trebuia sa rezolv de cand am masina.

Va sfatuiesc pe toti sa incercati dar sa aveti grija ca e mai greu de montat apoi, de poztionat parghiile...

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva lista cu codurile climatronic, ce reprezinta fiecare pozitie, pentru passat b5?

circula mai demult un fiser pe aici dar nu-l mai gasesc. MS

Modificat de Stelian.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am un golf 4 1.9 Tdi motor alh din 2003, am o intrebare, nu am Computer de bord , imi spuneti va rog daca pot face cumva sa-mi arate consumul instantaneu sau oricare pe climatronic ? sau daca nu, cum as putea sa imi arate temperatura exterioara sau cea interioara ? multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stelian --- http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=973318

JustinTm ---- nu pentru consum, dar pentur restul urmareste linkul pentru Stelian, gasesti acolo

Domnul Aryes13 - te rog adauga cele doua fisiere cu codurile climatronic la acest topic asa cum sunt "poll"-urile sa apara pe fiecare pagina cumva la inceput pentru a le downloada, sau macar un link ptr topicul cu acele fisiere. :rolleyes:

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cum? E facut un topic separat, doar cu codurile alea, si inchis, pentru a nu mai ramane in urma nu stiu cate pagini. Mai simplu, intri acolo si iti iei ce trebuie. Functia search functioneaza :icon_thumright:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=60624

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toata lumea.Problema mea e urmatoarea;Circulind cu o viteza de peste 120km la ora si cu AC pornit am obsv pe parbriz o pasta albicioasa care iesea de sub capota de la motor.Cind am ridicat capota,am obs ca pe la niste furtunase se vedeau urme de asazisa pasta.Ce poate fi acea pasta?Cumva freon? Unde se afla acel freon?Daca as vrea sa completez de unde sa fac rost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, in nici un caz nu e freon, pentru ca freonul e in stare gazoasa si nu ar avea cum sa iti ramana pe parbriz, iar freonul se completeaza cu aparatura speciala nu ai tu cum sa completezi, e ca la frigider sau la ac de acasa, iar pasta nu stiu ce poate fii aici sa spuna cine se pricepe, unde anume pe parbriz in stg-dr-mijloc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si eu combinatia ECON (AC in cazul meu : G5 2008 cu dublu climatronic) + Recirculare aer + pus contactul iar rezultatul este un : si-a facut climatronicul testele dupa care pe cele doua display-uri au ramas : iO, respectiv iO. Ce sa inteleg din asta? (am rotit de temp plus insa nu se schimba nimic din codul afisat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca nu ai nici o eroare= in ordnung; sper ca se scrie asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca exista meniuri ascunse pentru climatronicul de la golf 6 si cum se pot activa acestea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

celebra eroare 4FA se poate corecta printr-o simpla resetare a motoraselor din climatronic.Operatia se face cu un laptop si conectare la calculatorul masini.Daca aceasta resetare nu da rezultat abia atunci insemna ca trebuie demontat climatronicul si intervenit la motoras.Se pare ca din cauza mizeriei clapeta actionata de motorasul care da eroarea amintita se mai blocheaza si ramane ,, descentrata" fata de celelalte doua.Pe mine opratia m-a costat 30 lei a durat 5 min. si acum am rezultatul autodiagnosticarii 444

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

celebra eroare 4FA se poate corecta printr-o simpla resetare a motoraselor din climatronic.Operatia se face cu un laptop si conectare la calculatorul masini.Daca aceasta resetare nu da rezultat abia atunci insemna ca trebuie demontat climatronicul si intervenit la motoras.Se pare ca din cauza mizeriei clapeta actionata de motorasul care da eroarea amintita se mai blocheaza si ramane ,, descentrata" fata de celelalte doua.Pe mine opratia m-a costat 30 lei a durat 5 min. si acum am rezultatul autodiagnosticarii 444

Cu respect dar te inseli prietene :D

Tu ai repus clapetele la pozitia de baza cu vagcomul si atat insa dereglarea pozitiei se datoreaza potentiometrului.

Cand o sa fie aproape mort potentiometru o sa umbli cu vagul dupa tine zilnic ;)

Praf in carcasa motoraselor nu ajunge daca ai avea in mana un ansamblu servomotor ,ai intelege de ce nu este posibil.

Eroarea la tine este gen ,,intermitent,, se poate restabili pozitia cu vagcomul insa cand o sa fie ,,blocata sau ,,in scurt,,

ajungi la operatiunea descrisa de vicius_the_one@.

Nici o ,,repunere,, cu vagul nu este o idee rea mai amana o perioada schimbarea servomotorului.

Insa nu praful este cauza defectului.

...numai bine :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu mai zic ca lucrez la o solutie definitiva si nu ii dau de cap. Mi-e sa nu stric de tot potentiometrul. Caut solutia final de aia a aparut si Diy-ul.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca potentiometrul sa fi fost si la mine? Eeu am demontat V71 din locas si am pus mufa sa vad daca misca ceva. Si nu a misca deloc. Doar dupa ce am dezasamblat angrenajul si l-am remontat si-a dat drumul. Concret nu stiu ce a avut. Totul parea in regula. Acum imi dau seama ca poate potentiometrul a fost. Dar daca era de la el ma gandesc ca ar fi miscat ceva acolo, ori eu nu auzeam nici macar o incercare de miscare a motorasului.

Sper sa nu revina probelma...macar pana la primavara :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala e vinovatul. Motorasul propriu-zis care roteste rotitele in ansamblu si implicit clapeta care ii e atribuita nu are cum sa se strice in veci, este foarte bine facut. Vinovatul este doar potentiometrul care are rolul de a indica niste valori in cursa sa ceea ce se traduce in mintea climatronicului ca niste pozitii ale clapetei respective. Odata ce potentiometrul in cursa sa nu mai returneaza valoarea, unitatea climatronic(responsabila de reglarea clapetelor) nu va sti cum se afla pozitionata clapeta acelui motoras(V68, V70, V71, V85...nu conteaza) si va incerca reluarea cursei pentru repoozitionare in locatia dorita, dar se va stoca eroarea " -Intermitent". Eroarea "Faulty" apare cand potentiometrul e dus de tot(pe intreaga cursa nu mai returneaza valori sau e motorasul eletric defect.

Cand astfel de potentiometre incep sa faca probleme incepe sa se auda prin bord zumzaiala aia nesfarsita. La mine e linite totala. Daca vreau o optiune(picioare, dezaburire, recirculare, etc.) se aud motorasele cum bazaie cateva secunde cum isi pozitioneaza clapetele si apoi gata liniste totala :angry:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine e liniste. Era liniste si cu recircularea stricata ;) Era moarta.

Ce am observat eu e ca atunci cand ponesc masina si automat climatronicul :D dupa cateva minute de suflat, se aude in bord 1-2 batai de clapete apoi gata. Oricum de suflata sufal mereu. Asta nu stiu ce o fi dar eu am luat-o ca normala. Mi-am zis ca poate la un momentdat deschide el o clapeta ca sa intre aer cald...sau rece, nu stiu.

Acum si recircularea asta de am reparat-o nu stiu cum ar trebui sa se auda. Se aude motorasul cand proneste recircularea, insa atunci cand sufla aer cu recircularea ponrita se aude un altfel de suflu, nu ca cel normal (fara recirculare). Se aude mai strident un pic... Nu stiu cat o fi de normal ??? Motorasul l-am testat inainte de remontare si atunci cand ajunge la capat de cursa in ambele sensuri se opreste, deci nu el cred ca face (ca si cum ar merge incontinuu).

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic eu eram obsedat sa nu mai vad erorile alea pe climatronic. Si acum nu mai sunt...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic : Pe mine ma obseda ca nu intra autmat recircularea cand dadeam in marsarier in timp ce la a tataluimeu intra. Plus ca nu ma puteam ascunde de mirosurile urate din unele zone :)

Ontopic: Si mie mi s-a spus ca ar fi imbacsit, ca ar fi praf, ca din cauza ca nu l-am folosit...etc. Cand am desfacut am vazut ca nu era cazul. Si in plus de folosit nu trebuia sa il folosesc eu musai ca il folosea marsalierul. Deci nici una din ipotezele astea nu era. Doar ipoteza electrica sau hazardul raman in picoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu respect dar te inseli prietene :)

Tu ai repus clapetele la pozitia de baza cu vagcomul si atat insa dereglarea pozitiei se datoreaza potentiometrului.

Cand o sa fie aproape mort potentiometru o sa umbli cu vagul dupa tine zilnic :D

Praf in carcasa motoraselor nu ajunge daca ai avea in mana un ansamblu servomotor ,ai intelege de ce nu este posibil.

Eroarea la tine este gen ,,intermitent,, se poate restabili pozitia cu vagcomul insa cand o sa fie ,,blocata sau ,,in scurt,,

ajungi la operatiunea descrisa de vicius_the_one@.

Nici o ,,repunere,, cu vagul nu este o idee rea mai amana o perioada schimbarea servomotorului.

Insa nu praful este cauza defectului.

...numai bine :blah:

Tuturor celor care incearca sa ma lamureasca si au o fixatie pentru problema asta: :somnmare:

- chiar daca ar fi sa umblu cu laptopul dupa mine cum zici tu ...... tot e mai elegant decat sa umblu cu bordul demontat

- va las pe voi sa depistati secretele acestor erori si sa ma anuntati si pe mine cand ajungeti la un rezultat........ eu deocamdata mi-am rezolvat problema

- si da, cel care mi-a facut resetarea cu vagcomul m-a avertizat ca aceasta interventie este poate sa tina mai mult sau mai putin si pana la urma tot la schimbarea motorasului se ajunge ....... dar deocamdata eu pur si simplu n-am chef sa demontez climatronicul ....... si poate nici cand se va defecta de tot motorasul , daca nu ma va deranja prea mult ,nu am sa demontez climatronicul

multe succese :Driver: ............. si sa nu aveti vreo problema la motor .......... sa nu fiti nevoiti sa-l demontati :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marss42 -> Atitudinea asta de bascalie nu e tocamia adecvata pe forumul asta. Avand in vedere ca esti incepator mai citeste si tu regulamentul. Si in plus nu incearca nimeni sa te convinga de ceva. Asa ca nu incerca nici tu sa ne convingi pe noi :).

Intial si eu am abordat maniera de rezolvare cu laptopul si nimic. Bine la mine nu merge deloc V71. Apoi am trecut prin faza cu il las asa. SI dupa 1 an jumate am ajuns la concluzia ca pot sa incerc si eu sa demontez un torpedou tinut in 6 suruburi si un motoras prins in 2 suruburi si 2 cleme. Singura parte dificila a fost sa montez la loc parghiile de actionare a clapetelor.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!