Jump to content

Achizitie Passat B5/5.5 - sfaturi si recomandari


koko
 Share

Postare recomandată

Si eu vreau sa iau un passat (sh bineinteles), am observat ca la olandezi sunt mai ieftine ca la germani si cu tot felul de dotari la preturi destul de bune, problema e ca ar mai fi o optiune....: ford mondeo si voiam sa aflu o parere avizata de le cei care au mers si cu mondeo si cu passat, in principiu postez aici ce caut si cei care au timp si rabdare ii rog sa imi raspunda si le multumesc anticipat, motor 1.9 sau 2.0 diesel (uzura pe benzina fiind considerabil mai mare chiar daca la diesel reviziile si piesele sunt mai scumpe lasand deoparte consumul mai mic) pt ca ma gandesc sa o iau cu ceva km la bord ca sa prind totusi un pret bunicel pt ca nu ma scald in bani, 4 motion daca se poate. Nu vreau sa ma incurc cu samsarii locali pt ca pana la urma nu stii ce iti aduc pana nu bagi piciorul in ea si poate nici atunci, asha ca voia sa merg cu tata ori in olanda ori in germania sa o cumpar. Din nou daca aveti timp si rabdare va rog sa-mi ziceti la ce sa ma uit, inca odata le multumesc celor care imi vor raspunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miagy, eu am mers cu ambele si pot sa afirm ca passatul mi s-a parut (destul de evident) peste mondeo (la motoare diesel ambele de 85 kw). Parca mondeo e ceva mai interesant la design, dar parca passatul e mai clasic si mai elegant. Am studiat ambele modele pentru ca la inceput inclinam spre ford. Solutiile tehnice sunt mai rafinate la passat, care mi se pare si mai fiabil din multe puncte de vedere (mai ales din discutiile purtate cu doi colegi care au mondeo). Nu este cazul de 4 motion, mai bine pui niste cauciucuri de iarna bune. Cele cu tractiune integrala consuma si mai mult.

Din punct de vedere al motoarelor cred ca dieselul e cea mai buna optiune mai ales daca mergi macar 15k pe an. TDI-urile sunt cunoscute pentru acceleratiile impresionante, fiabilitate, dar sunt si un pic zgomotoase (ceea ce poate sa iti placa sau nu). Ca sfaturi la achizitionare eu cred ca cel mai important e sa nu te grabesti, sa vezi mai multe masini si sa mergi cu cineva care sa se priceapa. In general masina spune cam tot daca te pricepi sa o asculti.

Succes. :huh:

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

va rog sa imi da-ti si mie un sfat. am in jur de 10 mii de euro si vreau sa imi cumpar un passat dar nu am nici cea mai mica idee despre acest model si problemele lui . am vazut pe strada la unu ca are mai multe masini cu numere rosii duse de afara printre care si un passat negru si imi place tare mult. are motorizare de 1.6 benzina. vrea pe el 10300 de euro si cica prima taxa de inmatriculare este de doar 342 euro. se poate asa ceva? va rog sa imi da-ti un sfat daca merita acesti bani si sa imi spuneti cate ceva despre acest model si ce dotari ar trebui sa aiba. proprietarul mi-a zis la telefon ca este din 2002 euro 4 motor 1.6 benzina ( se poate sa fie in in 16 valve) are aer conitionat sau climatronic nu stiu exact, jante de aluminiu, 105 CP si 130 km la bord. ce ar trebui sa fac eu ca sa imi dau seama ca masina este buna, adica ce teste. am auzit ca sunt samsari din acestia care iau masini lovite de dincolo le cosmetizeaza in tara si le vand la pret bun. aveti idee daca e cineva din Timisoara, unde pot sa fac acele teste in care imi spune cati cai are masina, cati KM daca a fost lovita/vopsita si cum se numesc aceste teste?daca nu sunt in TM cum pot sa aflu ( nu stiu daca are caret de servise la ea) performantele unui passat de 1.6 benzina 105 CP se ridica la cele ale unui diesel de 1.9 tdi? ma refer atat la viteza la drum lung cat si in depasiri? unde vad tara unde s-a facut masina? langa seria de pe caroserie? si apropo cam cat are consumul acest tip de motor? nu e cam mic pentru caroseria asta? va rog dati-mi mai multe detalii care aveti un model asemanator

Modificat de gealatu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai pus destul de multe intrebari, dar eu am sa incercsa raspundla unele dintre ele.

daca esti cu adevarat interesat sa cumperi masina, o iei si te duci cu ea intr-un service serios... si verifici: telescoape, discuri frana, placute frana... foarte important este sa verifici directia pentru ca la passat este destul de scumpa.

sa vezi daca masina a fost lovita si reparata e destul de greu daca a fost bine facuta si nu esti specialist, dar te poti uita foarte atent totusi la usi, capota, portbagaj, bari (fata, spate).... sa fie bine aliniate.

pentru a vedea daca sunt originali cei 130 de mii de km ai masinii ar fi bine sa apelezi la un coleg de forum mai aproape de tine si care are VAG-COM. cu VAG-COM poti sa faci mai multe teste ale masinii si poti sa vezi in ce parametrii functioneaza motorul.

eu iti sugerez sa faci toate aceste teste inainte de a cumpara masina, in nici un caz dupa, ca atunci daca ceva nu e bine va fi oricum prea tarziu; si sa nu mergi pe incredere... comerciantii in general, nu numai cei de masini, au destula "vrajeala" in ei.

... vrea pe el 10300 de euro si cica prima taxa de inmatriculare este de doar 342 euro. se poate asa ceva? va rog sa imi da-ti un sfat daca merita...

da taxa de inmatriculare este mai mica, mult mai mica decat la una de 1.9 Tdi, dar sincer nu cred ca se poate compara un motor de 1,6 pe benzina cu un motor de 1,9 Tdi. recomandarea mea ar fi, ca in cel mai rau caz sa-ti iei un diesel de 1,9 de 101 cai la care mai apoi ii faci un chip tuning pana pe la 130 cp... sau daca poti sa-ti iei direct de 130 cai e si mai bine.

bafta si sper sa faci alegerea cea buna.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspuns. deci sa inteleg ca acest VAG-COM este testul in care iti spune cati CP mai are din cei originali, compresie daca e ok moptorul si chestii din astea? la ei la reprezentanta fac teste din astea?

in ce sens nu poti compara un benzinar cu un diesel . pe mine ma intereseaza sa fie ``sprintena`` in depasiri si nu numai.

ce dotari ar trebui sa aiba standar? adica computer de bord climatronic ( nu A/C) cd player sau ceva de genul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Cu VAG-COM poti sa verifici cati km reali are, dar nu intotdeaua, depinde mult de tipul memoriei (externa, interna). in fine. Daca zici c-a fost proaspat adusa in Romania poti verifica istoricul ei complet la reprezentanta (te va costa acest istoric (pe mine m-a costat vreo 700 mii la porsche acum 1 an, nu stiu cum e acuma)). Cartea de service este un plus, dar nu trebuie sa te iei orbeste dupa ea.

Nu vei putea vedea cu VAG-ul cati CP mai ai din cei originali. Astia se pot vedea numai pe un dyno test.

Daca te vei duce la reprezentanta (preferabil si daca stii pe cineva p-acolo) iti vor verifica cum trebuie masina, compresie, motorul, directia (corect ce a spus claudiu_83, elementele de directie la Passat sunt scumpute. Daca sunt probleme la capat de bara/bieleta eu zic ca e ok. Dar daca deja ai joc la brate (apropo la km astia nu cred sa aiba probleme cu bratele. Eu am 105km reali din romania si sunt bratele originale si n-am probleme) o sa intrii la costuri maricele pentru ca daca schimbi un brat... o sa pice urmatorul.

Motorul are 102 cai, nu 105 cai, 1.6 MPI 8 valve. Conteaza mult de tine daca e sprintena sa nu. Pentru mine cei 102 cai sunt arhisuficienti, pentru stilul meu relaxat de conducere, dar daca esti un conducator mai sportiv o sa fie mai problematic, pentru ca vechiul (deja) motor 1.6 MPI are cuplu destul de mic si pozitionat la turatii inalte si o sa trebuiasca turata bine sa scoti ceva din ea.

De asemenea consumul este maricel in oras si in afara daca mergi sportiv.

Ca sa-ti spunem dotarile standard trebuie sa ne spui si ne nivel de echipare are.

Ah si pretul ala e mai negociabil asa presupun nu? Cam scumputza parerea mea pentru o benzinara :lol:

Numai bine si sa ne tii la curent! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CP ii are pe toti stai linistit :lol:.

da.. acest Vag-Com iti spune aproape totul despre functionarea motorului. nu au vag-com la reprezentanta, ala se numeste VAS... nu stiu sigur... dar e bun si ala. celmai bine completeaza-ti orasul la profil sa vedem de unde esti si sigur te va ajuta un coleg care e din oras cu tine.

in ce sens nu poti compara un benzinar cu un diesel . pe mine ma intereseaza sa fie ``sprintena`` in depasiri si nu numai.

tocmai in sensul asta nu se compara... motorul de 1,6 pe benzina e prea mic pentru passat daca iti place sa-i mai dai putina "talpa". parerea mea strict personala e ca un diesel de 1,9 cu 130 CP e ok, sau cum am mai zis iei un 1,9 tdi de 101 CP si ii faci chip pana la 130 CP.

Dotarile depind foarte mult de varianta de echipare care o are masina... dar eu zic ca este esential (pentru un minim confort)sa aiba clima(climatronic chiar), geamuri electrice, incalzire in scaune, Radio CD cu magazie, computer de bord... cam astea-mi vin acum in minte.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc la toti de raspuns. am fost azi in piata si tipul era acolo cu masina. am vazut ca e cheala rau de tot desi arata super noua. are A/C nu climatronic, nu cred ca are computer de bord, esp cam atata. oricum pretul e de 10mii atata vrea pe ea. o sa ma mai uit si o sa va mai intreb. cam cat sa dau pe o benzinara si cam cat pe un diesel de 1.9 din 2002 in sus fara taxe, aproximatic daca aveti idee

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu super-noua e relativa. Un polisat serios si bine facut poate face o masina f. obosita sa arate f. bine si de asemenea un detaling interior poate imbunatatii semnificativ lookul interiorului.

Pretul este f. umflat pt un Passat benzina din 2002. El sigur l-a luat cu 8000 d-acolo sau mai putin. 10 mii e mult si daca e bec masina, si ma indoiesc ca nu mai trebuie lucrat la ea.

Ca idee eu mi-am luat un sept-oct anul trecut Passatul din semnatura model 2002 (an fabricatie 08.2001) cu 11 mii euro 1,9TDI 131 CP 90 mii km reali, verificat toat reviziile la midocar, masina luata de la reprezentanta (acum are 106 mii, maisna e din Romania deci suspensie mai uzata), piele, tiptronic, scaune incalzite, comenzi pe volan, proiectoare, audio gamma 8 boxe in fine cam tot ce-ai nevoie sincer. Am mai bagat in ea 1000 euro pentru distrubutie, revizie si niste elemente la directie.

Deci eu zic sa mai cauti.

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- mersul "in forta" te rupe la consum la benzina. Cu un diesel la 180-200 km/h in afara nu iti sare 7.00

desi suntem destul de OT, da-mi voie sa intreb...la care diesel nu sare de 7.00 la 180-200??????? :lol: eu la 180-190 (si alte cazuri vazute cu ochii mei) sar de 10. daca e vreun secret pt consum de 7 la asa o solicitare a motorului, te rog mult zi-mi si mie! :Driver:

LE: stiu ca e un post vechi, dar trebuia sa intreb.

Modificat de scoalaveche
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti

eu sunt in germania de 2 luni , lucrez ca mecanic la un servis care apartzine unui turc

acum sa incep

1 referitor la cea spus cineva adinearuri ca un prieten de al lui sia luat un bmw din 2001 cu 60000 sau 90000 km , este ceva credibil , deoarece multi nemti care isi cumpara masini mai noi le iau pt sa se duca la cumparaturi , la servici , si in wekend si automat sa aiba putini km

2 pe langa acestea au si masini care le au de tranta , masini din 90" 96" care trag de ele , pun remorci grele si multe alte kkturi

3 aici e valabila si chestia : ( domnule o iau de la un om mai invarsta care a avut grija de ia si chestii din astea ), si cei care au mai fost pot sa comfirme si urmatorul lucru : au un stil de aconduce masinile de parca nu ar fi ale lor , bruscheaza ambreajul, merge turat mult in cate-o treapta , valeu , te doare capul, schimba treptele numai de la 3500 in sus , nu conteaza ca e dizel sau benzina si mai multe

in concluzie sa nu credeti ca sunt cine stie ce masinile si in germania , este exact ca in romania , care le lasata de la Dumnezeu sa fie ingrijita e ingrijita , care nu vai de mine si de mine , de aia spun unii mecanici , domne. asta are km reali , asta nare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Profit si eu de acest topic si as vrea sa pun si eu cateva intrebari:

As vrea sa iau un Passat din 2005, in carte, an fabricatie 2004, dupa anul pe care l-am vazut pe geamuri(nu am putut verifica VIN-ul).

Masina are urmatoarele dotari:motor 101 CP, climatronic, navigatie mare color, pilot automat, comenzi volan, 6 airbag-uri, computer bord cu display mare, jante aliaj 16", volan+schimbator imbracate in piele, cotiera fata+spate, oglizi mari cu semnalizare incorporata, stergatoare aerotwin si altele care nu-mi vin acum in minte.

Am pornit-o, motorul dupa mine merge frumos, dar nu am putut sa ies cu ea pe strada nefiind inmatriculata(nu are numere), dar se poate rezolva si treaba asta.Km la bord 70k, nu stiu daca sunt reali, dar judecand dupa aspectul interior si exterior par a fi reali(oricum nu cred ca are peste 100k, treaba asta e relativa, ramane de verificat).

Acum vine partea cu pretul, care este de 14.500+taxa de inmatriculare, adica aproximativ 16.000.Mi se pare putin cam mult, dar mi se pare justificat, avand in vedere dotarile si anul de fabricatie.Nu stiu ce sa fac, voi ce parere aveti?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi fost High Line (bandouri cromate + tapiserie piele) si ar fi avut 131 CP ar fi meritat oarecum tinand cont de anul de fabricatie, dar dupa caracteristicile specificate de tine NU merita 16.000 EURO...

La 14700 EURO (cu tot cu taxe) iti iei o Skoda Superb cu 131 CP din 2004 cu garantie de 6 luni de la Topcars Pipera: http://www.autovit.ro/vs2cautaauto.php?sub...+++Cauta+%21+++

Modificat de Slider2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat masina din semnatura cu 12.500. Intr-adevar, avea si mai multi km si mai veche. Dar si dotari, care toate sunt functionale. Si mie mi se pare prea mult. Totusi, alegerea este a ta.

Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, aveti dreptate, e cam scumpa totusi.Ma mai gandesc, cine stie?

Slider2006, am vazut Skoda aceea live si crede-ma ca e cam prabusita.Passat-ul este, cum se spune, "tipla".

Va multumesc pt.pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adu, tot mi se pare mare pretul.

Cat despre Top Cars Pipera. Mai bine nu... Am fost p-acolo cand imi cautam masina si par cam suspecte (erau specimene cu interiorul f. uzat cu 90 mii km.. si chestii de genu asta.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Executron, cunosc bine fenomenul Topcars Pipera, am si deschis un topic pe aceasta tema, "dealeri second hand".

Masinile acelea sunt cu trecut indoielnic.In fine, pretul e cam maricel, asa cum spuneti si voi...mai astept, poate mai lasa omul la pret, cine stie?nu ma obliga nimeni sa o iau(ma tenteaza, dar nu la acest pret).

Modificat de ADU 33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doamne de cate sfaturi am nevoie........ Am avut Golf III, am avut ford focus si acum vreau Passat Variant. care motorizare diesel este cea mai recomandata? Eu inclin spre ceau cu 96Kw/ 131 cp cu 6 trepte, am vazut cu aceeasi putere si cu 5 trepte. care ar fi diferenta? sau poate este suficient si unul cu mai putini cp? nu stiu ce sa fac? la 131 cp creste consumul?, sau nu stiu ce sa mai intreb dar cam astea sunt nelamuririle ca sa stiu ce sa caut. multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa vb cu baetii care lucreaza in reprezentante si ai sa te convingi ca lucrurile nu stau chiar asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pt moment sun in germania si nu vreau sa ma contrazic cu nimeni , dar vad realitatea nu vorbe

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare drati forumisti!

Vreau si eu sa-mi iau un Passat Variant din 2002 1,9 TDI de 101 CP cred. Am inca o Skoda Fabia 1,9 SDI, o interfata de la Voinea (multumesc inca o data pe aceasta cale) si vreau sa stiu si eu la ce trebuie sa fiu atent cand ii fac o testare cu VAG-COM-ul. Mentionez ca am varianta 4.09 daca ajuta la ceva. Ma intereseaza sa stiu daca pot vedea (si mai ales unde in VAG-COM) starea reala a turbinei si o gramada de alte elemente care m-ar putea ajuta in luarea unei decizii. Nu dau mai multe detalii despre masina. Nu vreau sa ma entuziasmez mai mult decat trebuie pt a nu suferi o mare dezamagire apoi. Astept un raspuns de la voi.

Multumesc foarte mult si respect moderatorilor pt munca depusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragul meu eu cred ca stiu la ce te referi dar ideea mea e urmatoarea

ti se pare corec ca sa tii o masina in 3500 400 de ture cu a 4a spre exemplu 20 km sau sa conduci ca un om normal , sai dai la fiecare trepta cat ii trebuie si sa le folosesti pe toate , 5 sau 6 cate are

Da e bine ca saidai din cand in cand ture mai multe la motor , fiindca mai cureti injectoarele si ii faci un bine ,ca sa zic asa , dar nu sa uiti sa mai schimbi viteza

de ce crezi ca majoritatea problemelor care apar la chiulasa , apar din dragoste , sau ca e putin mai nebun soferul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ajutati un frate. vreau neaparat passat, imi place mult de tot dar stau prost rau cu finantele. astfel, caut un model de prin 2001-2-3, preferabil benzina (consumul nu e o problema pt mine) pentru motor euro 4, fara multe nebunii pe el. daca are esp si climatronic pentru mine e suficient. pretentios sunt la km, pentru ca la cele de peste 120-150 000km, incep sa cada diverse lucruri scumpe. am gasit pe mobile.de, o gramada de masini cu motor de 1,6 si 2L pana in 80kkm, dar astept de la cei care au asa ceva sau au avut impresii pe fiabilitate. eu conduc o masina cu 64 de cai acum asa ca 100 cai nu ma deranjeaza (stiu ca masina e grea). am inteles ca motorul de 2L consuma ulei (cam 1L la 1000km), cel de 1,6 sa zicem ca e prea mic, iar cel de 2,3L ar costa prea mult la prima inmatriculare. 99% vreau sa o iau din germania pentru ca aici nu am incredere decat in 2-3 oameni :). m-am tot uitat si pe forum la vanzari dar multe sunt diesel cu o gramada de km si cu trecut suspect, cu vanzator suspect chiar daca e membru pe forum (probabil sa vanda masini). astept pareri, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu mi-am luat recent masina din semnatura.

Acuma, am avut inainte un Golf 3 1,9 TD din 92 care mergea bine insa saracul era la tehnologia de la vremea respectiva. Dupa ce l-am vandut am umblat cu o masina de la serviciu pe benzina (Renault Megane 1.6). Am scris cele de mai sus sa fac o comparatie desi sunt masini diferite. Mai mult confort in benzina din pct de vedere vibratii, zgomot, insa sa stii ca la drum daca aveam nevoie in depasire trebuia sa o ridic in turatie mult. Intre cele doua de mai sus aleg Golful. Avea cuplu mai bun, consum mult mai bun, statea mai bine pe drum.

Si sa termin cu Off topicul,dupa ce am luat Passatul din semnatura si l-am condus m-a speriat.

Sincer,nu imi trebuie benzina. Ma streseaza gandul sa caut des benzinaria.

Daca vrei sa auzi motorul urland si sa treci des la peco ia benzinar. Daca vrei sa mergi mai linistit (nu intelege gresit 131 cp nu o sa te dezamageasca) si sa ai un altfel de stil de condus fara a schimba imediat in treapta inferioara cand vezi o panta cat de mica ia diesel.

Tot ce am scris mai sus se refera la motorul 1.6 benzina vs. motorul 1.9 diesel.

Motorul de 1.6 este pur si simplu prea mic pentru un passat.

Daca poti ia 1.9 de 131 cp. Nu vei regreta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!