Jump to content

Achizitie Passat B5/5.5 - sfaturi si recomandari


koko
 Share

Postare recomandată

Salut pe toata lumea.

Vreau sa-mi cumpar un passat in max 15k.

Mi s-a recomandat 1.9TDI - 130cp.

Presupunand ca masina nu are nici o problema, ce inseamna costuri de intretinere?

Si mai ales cat de des trebuie sa merg la service?

Intreb asta pentru ca urasc sa merg in serivce sau sa alerg dupa piese.

Ex: De un an de zile merg in curbe largi cu peugeotul meu pt ca n-am apucat sa-i schimb o planetara.

Un motor pe benzina e mai usor de intretinut?

Ce recomandati?

10x anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor pe benzina e mai usor de intretinut?

Ce recomandati?

10x anticipat.

<{POST_SNAPBACK}>

DIESEL !!!

atata vreme cat nu esti obligat la revizii la dealer iesi mai ieftin clar cu diesel!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DIESEL !!!

Cheltuielile de intretinere sunt la fel, dar cand vine vorba de consum..... aici chiar e diferenta.

Pai la 15K (euro presupun) nu prea o sa ai treaba cu service-ul, eu am dat pe-al meu 11600 si merge de rupe asfaltul si nu s-a ars nici macar un bec.

Treaba e ca tre s-o iei adusa din germania, parerea mea ca alea sunt cele mai masini, si sa fi atent la seria sasiului sa fi fabricat in Germania E sau W ca daca e fabricat in Brazilia.....

Daca vrei mai multe detalii da-mi un mail "cristians@electricaph.interplus.ro"

Bafta (bine te-ai gandit la passat, merita banii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Dascalu

koko, sfatul meu e sa-ti iei un Passat din Germania cu cat mai putini km, cu carte de service si atentie la pedale si la volan daca sunt foarte tocite e sigur ca are km multi. Cand pornesti motorul atentie la turometru daca sta cuminte la relanti sau face mici salturi. Motorul de 1,9 130 CP e ok dar la banii astia gasesti si V6 si sunt mai bine dotate de regula. Pe mobile.de sigur gasesti ce cauti, dar fi atent ca sunt si multe tzepe, de genul ca iti cer avans 2000 de euro etc. Daca are nr. de tel si adresa, vorbesti cu omul si mergi dupa masina, nu dai nici un ban inainte. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diesel ? eu zic ca un motor 1.6 benzina e mai avantajos decat 1.9 diesel. in primu rand ca e mic si consuma mai putin , dar totusi da mai multi cai putere ( nu ma pricep prea mult deoarece am passat de 2 saptamani ) dar din cate stiu ca dieselu are 90 de cai si benzina are 105 (daca nu ma insel) iar punctul dureros la cei cu diesel este ca dati o caruta de bani in plus fata de benzina cand luati masina , iar sincer daca stati sa calculati acea diferenta de bani cred ca var ajunge sa platiti diferenta dintre pretul benzinei si cel al motorinei vreo cativa ani buni !

cat despre intretinut mise pare evident ca costa la fel ! bine,,, mai ieftin ne scoatem noi cand schimbam bujiile de 80.000 bucata :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D benzina 1.6 consuma MAI PUTIN ca diesel 1.9? :D

P.S.: crezi ca o benzina 1.6 de 110cp o simti MAI PUTERNICA in mers decat pe un diesel de 1.9 si 105cp? (sau ma rog, 105cp vs 90cp diesel)?

Modificat de gallax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diesel ? eu zic ca un motor 1.6 benzina e mai avantajos decat 1.9 diesel. in primu rand ca e mic si consuma mai putin , dar totusi da mai multi cai putere ( nu ma pricep prea mult deoarece am passat de 2 saptamani ) dar din cate stiu ca dieselu are 90 de cai si benzina are 105 (daca nu ma insel) iar punctul dureros la cei cu diesel este ca dati o caruta de bani in plus fata de benzina cand luati masina , iar sincer daca stati sa calculati acea diferenta de bani cred ca var ajunge sa platiti diferenta dintre pretul benzinei si cel al motorinei vreo cativa ani buni ! 

cat despre intretinut mise pare evident ca costa la fel ! bine,,, mai ieftin ne scoatem noi cand schimbam bujiile de 80.000 bucata  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Mey fradele beu... (esti arab pe bune?)

Imi pare rau se te informez dar gresesti. 1.6-le consuma mai mult, are reprizele mai proaste, 1.9 TDI vine in gama 90 cp pana la 150CP

Depinde cati km faci pe an. Dar in general in maxim 2 ani ii amortizezi. Dupa acei 2 ani esti boier.

Bujiile la cat le schimbi la benzina? La 20.000 km? sau ? Chiar nu stiu. Stii la cat se schimba la diesel? Cand e necesar! Nu exista un interval specificat. Ele pot tine si 100.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca nu stiu de unde sa incep, in primu rand DA SUNT ARAB , si nu cred ca ar face vreo diferenta ! si in al 2a rand,,, referitor la cai putere, daca ai citi mai cu atentie, eu am zis: MAI MULTI CAI nu am zis mai puternica, iar chestia cu 2 ani, cred ca nu ai caluculat prea bine !

deci sa o luam asa, zicem ca diferenta intre passat diesel si benzina e de 2000 euro sau hai 1500 casa nu va suparati . tu ai zis ca in 2 ani scoti diferenta si esti boier atunci. asta ar insemna cate 130 euro (aproximativ) pe luna in 2 ani casa ajungi sa recuperezi cei 1500 eurocare iaiplatit, corect? ,,, mergem mai departe ,

motorina e din cate stiu 30.000 litru daca nu ma insel, benzina este 33000

deci diferenta de pret este de 3000 ( amarati de lei pe un litru)

deci la 10 litri (aproximativ) osa ajunga sa fie de 30.000( sa zicem un euro ) deci casa ajungi la diferenta de 130 euro pe luna intre benzina tu trebuie sa pui 130(euro) x 10(lirti) deci 1300 de litri pe luna ,dar 1300 litri inseamna 1300x30000 lei pe luna (adika 39.000.000lei adika in jur de 1500 euro) nu uit faptul ca diesel consuma mai putin la % decat benzina, dar oricat de mare ar fi diferenta de consum nu cred ca osa ajunga la sub 1000 euro,, corectatima daca gresesc dar nu cred ca existe careva sa puna 1000 euro pe luna intrun passat doar pt motorina deci asta ar insemna sa mergi in jur de 10.000 KM pe luna cu masina ( asta fiind valabil la consumu de benzina 10% dar cum voi va ludati cu consum si mai scazut , atunci osa mergi chiar pana in 12.000 km pe luna) :D

nu sunt genu care calculeaza mult de obicei, credetima ca am stat si am scris replyu asta vreo 20 d eminute doar casa fac aceste calcule :D numa casa intelegeti ideea mea ! :D

PS ( aporpo ) faza cu bujiile era o gluma , dar ma rog, ai dreptate la ea anyway !

Modificat de Arabu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca nu stiu de unde sa incep, in primu rand DA SUNT ARAB , si nu cred ca ar face vreo diferenta !

Nu, nu face nici o diferenta. In schimb sunt conationali de-ai nostrii, bronzati si iarna, care isi aleg nickname-uri de genul acesta si de asta ma intrebam.

Oricum amortizarea depinde f. puternic de cati km faci lunar dar si de diferenta de consum. Au fost multe discutii, cu calcule amanuntite, pe tema asta si deja nu mai vreau sa creez eu inca una. Fiecare se multumeste cu ce motor vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1500 in 2 ani = 1500/24 (pe la noi anu' are 12 luni :D = 62euro / luna de recuperat (nu 150).

Si acum, la 100km (regim mixt), pe aceeasi masina (octavia 2) doar motorizari diferite: benzina (1.6mpi)- 7.2 l, motorina (1.9tdi) - 5.0 l

Costuri benzina @100km - 7.2 * 33000 = 237 000lei

Costuri motorin @100km - 5.0 * 30000 = 150 000lei

diferenta benzina - motorina @100km- 87.000=2.4euro. Ca sa acoperi diferenta de 62euro = 2500km / luna. Insa pana la urma nu conteaza cati km faci pe luna, ci conteaza ca diferenta de 1500 euro intre diesel si benzina o acoperi in 62000km.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Aveti dreptate toti, oricum ,cine face ca mine 7000km pe an nu prea are ce face cu un diesel, daca ne gandim la o eventuala economie la combustibil,etc.

Singura problema, ar fi ,asa cum a spus Arabu' ,ca la benzina am avea un cost de intretinere mai scazut (ex: bujii cu scanteie),iar la diesel poti avea surprize neplacute cu debitmetrul,diuzele,bujiile incandescente,turbina, care au un cost mai ridicat.Chiar daca acestea nu cad foarte des.Concluzia mea: - utilizezi masina destul de putin = Benzina , faci destui kilometri (30.000 -> pe an) = Motorina.

Orice masina va cumparati sa fie GERMANA si daca se poate din grupul Porsche.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa pana la urma nu conteaza cati km faci pe luna, ci conteaza ca diferenta de 1500 euro intre diesel si benzina o acoperi in 62000km.

<{POST_SNAPBACK}>

deci noi 2 daca neam lua masini in aceasi zi, tu diesel si eu benzina, eu osa fiu in avantaj atata timp cat noi doi inca nu am facut cate 62000 km ! eu sincer casa fac 62000 km imi trevbuiesc vreo 4 ani aproximativ ! si credema ca in 4 ani eu nu 100% ci 1000% imi vand masina si imi si iau alta si tu de abea atunci osa incepi sa te simti putin mai in avantaj ca mine dupa ce tiai folosit masina 62000 km special casa ma ajungi din urma !

deci in concluzie , noi 2 ne egalam in 4 ani , tu alegi sa dai 1500 in plus la inceput din prima , eu aleg sa ii dau in cativa euro in plus la fie care plin facut la rezervor ( un gen de rate, dar mai misto ca e ca la altex,, fara girant :D )

iar pt faza cu 12 luni pe an :tomato: mai cam prins :P nush unde mia fost capu ,, hehe my mistake !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am diesel, si strang bani (aproape am terminat) pentru o alta masina diesel noua. Si asta nu pentru ca "imi scot banii" (pentru ca sincer, o masina e o gaura de bani, nu un mijloc de a economisi) ci pentru ca o sa imi permit sa folosesc masina mai mult. Concret - acelasi drum (la munte) facut de mine si de un prieten cu masina cu benzina, se lasa cu cheltuieli duble pentru ala cu benzina. Si eu vreau sa pot folosi masina cat mai mult, chiar si in momentele cand raman descoperit cu banii... Pentru ca diferenta aia de 1500e nimeni nu o va folosi la pus benzina in primul an...

Dar dincolo de asta, daca iti cumperi acum masina noua ca sa o vinzi in doi ani (pierzand 30-40% din valoare dintr-un foc), parerea mea e ca nici nu mai conteaza cat de rentabila e masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca la benzina am avea un cost de intretinere mai scazut (ex: bujii cu scanteie),iar la diesel poti avea surprize neplacute cu debitmetrul,diuzele,bujiile incandescente,turbina, care au un cost mai ridicat.Chiar daca acestea nu cad foarte des.

Va rog din suflet terminati cu ideile astea de tipul cad duzele, bujiile incadescente... Citeste te rog mai sus! Bujiile incadescente nu au o perioada de inlocuire pe cand cele cu scanteie au. Per total schimbi vreo 3 seturi cel putin de bujii cu scanteie pana schimbi un set de bujii incadescente si implicit intretinerea bujiilor e mai IEFTINA. Singurul lucru nasol e ca daca esti in garantie vei da pe filtrul de motorina mai mult decat ai da pe filtrul de benzina. Atat.

Iar cu turbina ... pffffff... tu ce motor zici ca ai? 1.8T? Pai citeste pe VWVORTEX.COM de exemplu cum cad turbinele pe 1.8T-uri... as zice ca sunt mai nefiabile decat VNT-urile... la urma urmei au stres termic mai mare printre altele. Oricum la o masina cu turbina (TDI, 1.8T etc.) nu ar trebui sa iti faci griji in privinta turbinei in situatii normale de utilizare. La noi un zvon sau un caz izolat devine lege peste noapte... nu e chiar asa.

Debitmetrul a fost o gafa a VW dar s-a reparat. Eu de exemplu fiind de generatia anterioara acestei gafe am fost ferit 100%.

Si la noi pe forum cati au avut turbina cazuta? In afara de thheo care a avut defect din fabrica la ea nu stiu pe nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sincer casa fac 62000 km imi trevbuiesc vreo 4 ani aproximativ ! si credema ca in 4 ani eu nu 100% ci 1000% imi vand masina si imi si iau alta si tu de abea atunci osa incepi sa te simti putin mai in avantaj ca mine dupa ce tiai folosit masina 62000 km

Da, dar cand tu o vinzi iei mai putini bani pe ea decat daca ar fi fost diesel. Dieselul costa cam cu 1500EUR mai mult la cumparare si il vinzi apoi cam cu tot atata mai scump. Se recupereaza diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci noi 2 daca neam lua masini in aceasi zi, tu diesel si eu benzina, eu osa fiu in avantaj atata timp cat noi doi inca nu am facut cate 62000 km ! eu sincer casa fac 62000 km imi trevbuiesc vreo 4 ani aproximativ ! si credema ca in 4 ani eu nu 100% ci 1000% imi vand masina si imi si iau alta si tu de abea atunci osa incepi sa te simti putin mai in avantaj ca mine dupa ce tiai folosit masina 62000 km  special casa ma ajungi din urma !

deci in concluzie , noi 2 ne egalam in 4 ani , tu alegi sa dai 1500 in plus la inceput din prima , eu aleg sa ii dau in cativa euro in plus la fie care plin facut la rezervor ( un gen de rate, dar mai misto ca e ca la altex,, fara girant  :D  )

iar pt faza cu 12 luni pe an  :tomato:  mai cam prins  :P  nush unde mia fost capu ,, hehe my mistake !

<{POST_SNAPBACK}>

Stimate Dle. Arabu', te rog frumos foloseste cu incredere semnele de punctuatie ale limbii romane. Foarte utile sunt . (punctul) , (virgula) si - (cratima). De asemeni cateva spatii in plus ar fi de folos.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat o masina SH din Germania - motor benzina si regret. Daca calculam matematic cei 2000 de euro in plus nu-i recuperezi din consum. Asta-i sigur si cine vrea sa verifice sa ia o coala si ceva de scris.

Argumentele pt. diesel sunt altele:

- la benzina la 3-4 ani incepi cu schimbat tobele 200-400 euro fara sa luam in calcul catalizatorul (600-800 euro)

- injectoarele se "duc" mai repede la benzina (daca nu le schimbi ai consum si mai mare)

- pretul de re-vanzare este mai mare la diesel 800-1500

- mersul "in forta" te rupe la consum la benzina. Cu un diesel la 180-200 km/h in afara nu iti sare 7.00

Dezavantaj la diesel

- mai probabil sa aiba probleme iarna :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

@ andREI.=> Se pare ca sunt prins la mijloc in Diesel-isti.

:blackeye:

Da, aveti dreptate, doar ca, va pot contrazice putin la capitolul turbine si debitmetre.Nu am informatii din VW-Wortex.com,dar am unele mai importante,zic eu, din Romania.

Pe langa un numar destul de mare de turbine (pt. diesel) noi, vandute de anumite firme importatoare ,exista si cele care sunt reconditionate in service-uri specializate.Din pacate nu am acces la datele cu privire la vanzarile facute de dealer-ii Porsche, dar cred ca vand si ei ceva.La debitmetre este aceeasi poveste, mai putin cu reconditionatul.Pe general opinia inclina clar in favoarea motoarelor Diesel.

A!!! am uitat..... AJUTORRRR nu ma ajuta nimeni, nu este nimeni cu benzina prin zona ? :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat o masina SH din Germania - motor benzina si regret. Daca calculam matematic cei 2000 de euro in plus nu-i recuperezi din consum. Asta-i sigur si cine vrea sa verifice sa ia o coala si ceva de scris.

Argumentele pt. diesel sunt altele:

- la benzina la 3-4 ani incepi cu schimbat tobele 200-400 euro fara sa luam in calcul catalizatorul (600-800 euro)

- injectoarele se "duc" mai repede la benzina (daca nu le schimbi ai consum si mai mare)

- pretul de re-vanzare este mai mare la diesel 800-1500

- mersul "in forta" te rupe la consum la benzina. Cu un diesel la 180-200 km/h in afara nu iti sare 7.00

Dezavantaj la diesel

- mai probabil sa aiba probleme iarna :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

1. Tobe - nu cred ca batut in cuie acel termen de 3-4 ani. A mea are 5 ani (din care 4 din Germania) cu tobe si catalizator originale. Tobe aftermarket gasesti cu 250Euro (finala+intermediara)

2. Sa admitem ca se duc mai repede (desi nu cred ca este adevarat), ele se pot curata, iar schimbatul lor stiam ca este mai ieftin ca la diesel.

3. Corect

4. Daca mergi in forta si un diesel consuma serios. La 200km/h consumul instantaneu raportat de diversi forumisti e in jur de 10 asa ca ...

A!!!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt momente in care as dori un diesel, dar la drumuri pe care le fac in acest moment nu ar fi rentabil si in plus cred ca l-as pune pe butuci in 1-2ani.

Usor offtopic :huh: : Da' ce i-ai face? I-ai baga benzina?!? Sau ce... ca nu vad cum l-ai pune pe butuci (motorul cel putin)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:huh: nu, nu i-as baga benzina; dar la regimul meu de mers: drumuri frecvente de maxim 5km in care motorul abia apuca sa se incalzeasca vara , de iarna nici nu vorbesc; cel mai lung drum pe care il fac prin oras nu cred ca sare de 15km, porniri frecvente ... toate astea nu fac bine, daca mai pui si mersul prin aglomeratie si o talpa pe ici pe colo cu uleiul nu chiar la temperatura optima se aduna.

Am exagerat putin cu pusul pe butuci, dar ideea era ca motorul nu s-ar simti prea bine in ritmul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Tobe - nu cred ca batut in cuie acel termen de 3-4 ani. A mea are 5 ani (din care 4 din Germania) cu tobe si catalizator originale. Tobe aftermarket gasesti cu 250Euro (finala+intermediara)

2. Sa admitem ca se duc mai repede (desi nu cred ca este adevarat), ele se pot curata, iar schimbatul lor stiam ca este mai ieftin ca la diesel.

3. Corect

4. Daca mergi in forta si un diesel consuma serios. La 200km/h consumul instantaneu raportat de diversi forumisti e in jur de 10 asa ca ...

M-ai strigat?  :huh:

De acord cu tine ca pentru cine face sub 15k/an nu merita diesel. In situatia asta ma aflu si eu. Sunt momente in care as dori un diesel, dar la drumuri pe care le fac in acest moment nu ar fi rentabil si in plus cred ca l-as pune pe butuci in 1-2ani.

<{POST_SNAPBACK}>

foarte corect, pe ai spus cu cei 15k/an!de aceea am luat si eu benzina, in decembrie am 2 ani de cand am luat masina mea si pana acum am 12.500km la bord, asa ca cel putin in cazul nostru nu renteaza un diesel! si hai nu va mai plangeti de consum , e normal sa fie mai mare ca la un diesel dar daca esti zgarcit-foarte zgarcit si te stradui, scoti un consum super bun: spre ex. eu am scos 8.4 :D in oras odata pt ca mi-am pus in cap sa vad cat scot cel mai putin, da credeti-ma nu mai fac asta niciodata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

M U L T U M I R I !!!!! Domnilor Toni si Andy84 M U L T U M I R I !!!!!

Sa lasam omul care a deschis acesta discutie sa traga singur concluziile si sa-si aleaga ce-i trebuie.Cum spuneam mai sus ,GERMANA sa fie si daca se poate din grupul Porsche.

Multa bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

firmele care aduc masini sh din strainatate...

ce parere avezi ? umbla la ele (adica in afara ca le curata tapiteria si alte nimicuri...umla si la kilometraj ??? ) B)

m-ar tenta un PASSAT 1.9 TDI dar nu prea gasesc in 6 trepte(dar sa arate si bine...) numai in 5 :angry: si fara jante DE ALIAJ :angry: :angry: :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de firma, dar majoritatea cred ca umbla la kilometraj. Un prieten si-a luat un 520d din 2001 cu 60k km ... sa fim seriosi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!