Jump to content

Upgrade turbo 1.9 tdi 105


Andrei_Tdi
 Share

Postare recomandată

Un mic ajutor in alegerea turbinei pt. cei ce vor un tuning ceva mai "tare" (cu upgrade la turbina stock)

post-27283-0-56851300-1329678030_thumb.j

post-27283-0-68014400-1329678045_thumb.j

Tabelele le-am luat si eu de pe net, sper sa nu ma ia nimeni la intrebari...

Acuma cateva precizari.

Turbinele GTB sunt de generatie mai noua decat VNT, cu forma palelor compresorului imbunatatita. Problema cu ele e ca nu sunt bolt-on pe 1.9 PD, le trebuie galerie de evacuare custom ceea ce inseamna bani in plus.

Turbina hybrid VNT 17 cica ar avea lag mai mic decat VB-ul din cauza compresorului marit.

Si referitor la presiunile maxime din tabel. Am sa iau VB-ul pt. ca despre el am citit cel mai mult. 26 PSI inseamna 1.79 bar. Asta e o presiune la care turbina nu pateste nimic. Dar in mapa de boost nu as merge pana acolo. Parerea mea ca un 1.4 bar ar fi safe pt. turbina asta, inclusiv pana la 4000 rpm. Si cum stim ca la cea mai mica problema apar spike-urile, ar avea marja de 300 mbar pana la 1.7 dupa care ECU comanda limp, deci turbina ramane in siguranta pana la remedierea eventualelor probleme si va tine mult timp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ARL nu are presiunea stock undeva la 1,5bar?,ca eu asa tin minte,nicidecum 1,8bar!

PS.-acum m-am prins,e dupa chip la 1,8bar :)

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu VNT15 am mers pana pe la 1,5 sau 1,6 bar (nu-mi mai amintesc exact) timp de 1 an jumate si n-a avut nimic turbina. Acum e pe alt motor la presiune standard si merge ca noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de cum e facut cipul. Pe ce plaja avea 1.6 bar? Cel mai safe e intre 2000 si 3000 rpm. Sub 2000 rpm poate aparea extrem de usor turbo surge (uita-te la mapele compresor) iar peste 3000 rpm iar e cu cantec. Pe motorul meu cipul e facut ca de la 3000 incepe sa scada, astfel incat la 4000 rpm ajunge la presiunea stock de 2 bar absolut (de ce, cred ca a avut un motiv bun tunerul).

Turbina mea stock, desi e GT1646V a tinut cam trei luni la cip la capacitate maxima. In trei luni am simtit cum trage tot mai slab motorul, am avut surge sub 2000 rpm, si acum se mai simte daca dau talpa de la 1500 rpm. Si acuma are la peste 3000 rpm cu 100 mbar sub specified (cu N75 nou) Sunt curios cum se va comporta o turbina mai mare cu cipul meu actual

Deci Cosmin eu cred ca nu e complet ce ai scris mai sus. Nu pot sa cred ca ai avut 1.6 bar pe VNT15 pe toata plaja de turatii.

Eu pot sa pun un log daca trebuie sa vedeti cum e facut acum (desi mi-l gasiti pe topicul cu loguri daca cautati)

LE: atasez ultimul meu log

LOG-27-12-2011-turbo.CSV.txt

Dupa cum vedeti, cipul e facut sa scada presiunea peste 3000 rpm. Eu vreau putere maxima (undeva la 140 - 150 CP nu mai mult) dar pana in 4000 rpm si de aia vreau sa pun o turbina mai mare. Dar daca GT1646V nu poate tine 2.27 bar absolut pana in 4000 rpm nu vad cum ar putea un VNT15. Sau imi scapa mie ceva :) Ori sunt eu mai ghinionist :)

Nu mai spun ca acuma la 63.000 km reali turbina face ca sirena de politie sub 2000 rpm (am mai scris asta pe forum) acuma nu stiu daca are legatura cu cipul sau nu dar nu e un semn bun... Si e cam devreme...

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ARL nu are presiunea stock undeva la 1,5bar?,ca eu asa tin minte,nicidecum 1,8bar!

PS.-acum m-am prins,e dupa chip la 1,8bar :)

Corect. Presiunea stock la ARL e de 1.5 bar:

http://uk-mkvis.net/forums/p/429305/3035056.aspx

(Postul din 21 Jun 2011)

Dar tot aia zice si el ca e o toleranta pana la 1.7 / 1.8 bar. Deci turbina VB duce fara probleme 1.7 bar (2.7 bar absolut) dar daca apar overboosturile de +200, +300 mbar o termini rapid. De aia nu se pune maximul in mapa. Asta am vrut sa spun, intelege fiecare ce vrea.

In the stock mapping the constant boost for full load is 1.5bar, this has an over boost allowance which could see upto 1.7/1.8bar.

The boost is dependant on fuel request and how much load your wanting from the engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu, pai nici n-am sustinut si nici nu e admis sa ai presiunea maxima pe toata plaja. Si nici macar practic nu ai cum.

Aveam presiunea asta in jurul cuplului maxim 2200-2400 rot/min. Pe la 2800 deja incepea sa scada.

N-am mentionat asta pentru ca am considera ca se cunosc conditiile de functionare in presiune maxima. :)

PS: multa lume s-a mirat cand a vazut. Dar probabil era bine facut softul si de-asta n-au fost probleme.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU cumparati hibride sunt foarte proaste din punct de vedere al eficientei termo-dinamice. De cele mai multe ori se pune un compresor mai mare si se lasa turbina stock. ganditi-va putin: ce itnra nu trebuie sa si iasa? O sa aveti probleme mari cu EGT-ul si EMP-ul deaorece o sa itnre mai mult gaz decat o sa iasa! Pe urma mai este si problema lagului care o turbina hibrida mereu o sa fie mai mare decat una originala, intrucat greutatea axului difera iar inertia este mai mare. Turbinele GTB sunt VNT-uri de generatia a 3-a care au altfel de design al vanelor VNT. pe ele le recomand cu multa incredere. Pe un 1.9TDI merge pus foarte bine un GTB1756, transformata la acurator vacuumatic iar lagul este ca si a celei stock daca desigur se adauga si injectoare pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE: atasez ultimul meu log

LOG-27-12-2011-turbo.CSV.txt

Dupa cum vedeti, cipul e facut sa scada presiunea peste 3000 rpm. Eu vreau putere maxima (undeva la 140 - 150 CP nu mai mult) dar pana in 4000 rpm si de aia vreau sa pun o turbina mai mare. Dar daca GT1646V nu poate tine 2.27 bar absolut pana in 4000 rpm nu vad cum ar putea un VNT15. Sau imi scapa mie ceva :) Ori sunt eu mai ghinionist :)

Nu mai spun ca acuma la 63.000 km reali turbina face ca sirena de politie sub 2000 rpm (am mai scris asta pe forum) acuma nu stiu daca are legatura cu cipul sau nu dar nu e un semn bun... Si e cam devreme...

Tocmai m-am uitat pe log-ul tau(n-ai putut sa-l pui in excel sa fie mai usor de descifrat?) si am observat o colerare intre scaderea citirii MAF cu presiunea in turbo;se poate sa ai un MAF obosit totusi...

Ai log-uri inainte si imediat dupa cip?O comparatie ar elucida multe ;)

PS.

Nici eu nu sunt fan hybride,motivele le-a explicat Andi ,dar s-ar parea ca unele sunt chiar reusite,cum ar fi vnt17/22.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin,

Ma indoiesc ca stie foarte multa lume conditiile de functionare in presiune maxima :) De aia am si adus in discutie. Si mi-a luat si mie ceva timp sa inteleg. Si scuza-ma dar nu m-am prins ca te referi la asta in postul tau legat de VNT15

Dar eu ma gandesc asa. Daca cu turbina stock de pe motorul meu nu s-a putut duce 2.27 bar pana in 4000 rpm, sper cu VB-ul sa pot merge cu un 2.35 bar (sau cat e nevoie pt. un 140 CP) pana in 4000 rpm.

mcornel,

Nu e obosit MAF-ul. E al doilea, cumparat de la reprezentanta :) Si nu a fost nici o diferenta dupa ce l-am schimbat.

Crede-ma ca am facut tot ce am putut pana sa ajung sa ma decid sa fac upgrade la turbina.

Inainte de cip din pacate nu am log pt. ca am cumparat VCDS-ul la vreun an dupa cip. Cand am inceput sa-mi pun intrebari :) Dar cip-ul l-am facut la cineva in Cluj la 23.000 km, motorul practic nou.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi,de ce citeste mai putin decat trebuie?Ma repet,se vede din log-ul tau corelarea dintre citirea MAF-ului cu scaderea presiunii in turbina,ceea ce ar trebui sa-ti dea de gandit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mcornel

Din cauza turbinei. Valorile MAF sunt direct influentate de presiunea turbo (si nu invers). De ce? Ca sa faca presiune mai mare turbina "trage" mai mult aer, deci pt langa debitmetru trece o masa de aer mai mare => valori mai mari la MAF

NU cumparati hibride sunt foarte proaste din punct de vedere al eficientei termo-dinamice. De cele mai multe ori se pune un compresor mai mare si se lasa turbina stock. ganditi-va putin: ce itnra nu trebuie sa si iasa? O sa aveti probleme mari cu EGT-ul si EMP-ul deaorece o sa itnre mai mult gaz decat o sa iasa! Pe urma mai este si problema lagului care o turbina hibrida mereu o sa fie mai mare decat una originala, intrucat greutatea axului difera iar inertia este mai mare. Turbinele GTB sunt VNT-uri de generatia a 3-a care au altfel de design al vanelor VNT. pe ele le recomand cu multa incredere. Pe un 1.9TDI merge pus foarte bine un GTB1756, transformata la acurator vacuumatic iar lagul este ca si a celei stock daca desigur se adauga si injectoare pe masura.

De acord cu tot ce ai spus in afara de lagul hibridei. Aici faci o greseala. Tocmai de aia s-a pus compresorul mai mare lasand rotorul de pe exacuare la fel pt. a micsora lagul in raport cu VNT-17.

http://www.tdiblog.c...es-demystified/

Citeste sectiunea "Still want more?"

Altfel de ce ar mai fi creat-o daca avea numai dezavantaje? :)

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mcornel

Din cauza turbinei. Valorile MAF sunt direct influentate de presiunea turbo (si nu invers). De ce? Ca sa faca presiune mai mare turbina "trage" mai mult aer, deci pt langa debitmetru trece o masa de aer mai mare => valori mai mari la MAF

Nu stiu de unde ai scos-o,dar nici pe departe nu e asa :lol: ;ECU foloseste MAF pt a sti cantitatea de aer intrata in motor,de aici,si in functie de pozitia pedalei,sa comande cantitatea de aer intrata in motor prin intermediul turbinei(cu ajutorul lui N75 si a gazelor de evacuare) si cantitatea de combustibil injectata.

Explicatia este una mult mai larga,si ceilalti senzori fiind importanti pt determinarea cOrelarii aer-injectie,eu am zis pe scurt in ceea ce priveste MAF.

De asta atunci cand MAF e obosit sau stricat(ECU intra in avarie avand o valoare determinata de 500 sau 550mg/str,nu mai tin minte exact) motorul trage prost si implicit turbina nu baga presiunea ceruta :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asap03: turbinele hybride nu se fac din cauza lagului, asta e o minciuna din partea producatorilor, ele se fac deoarece sunt mult mai ieftin de montat, sunt plug and play! daca tot citesti pe net despre ele ia citeste si ce scrie ca face cut backul la o turbina si ai sa vezi la ce ma refer.

LE: cut backul eset facut ca atunci cand motorul este foarte turat din cauza turbinei mici sa nu existe boost crip si geometria variabila sa poata controla mai bine fluxul de gaze. Acest cut back reduce foarte mult spoolul turbinei din cauza paletelor care au o altfel de geometrie DAR aduce un raport foarte mare in controlarea presiunii cand deja geometria variabiala nu mai poate face acest lucru din cauza incarcaturii de energie cinetica pe care gazele o au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mcornel

Din cauza turbinei. Valorile MAF sunt direct influentate de presiunea turbo (si nu invers). De ce? Ca sa faca presiune mai mare turbina "trage" mai mult aer, deci pt langa debitmetru trece o masa de aer mai mare => valori mai mari la MAF

Nu stiu de unde ai scos-o,dar nici pe departe nu e asa :lol: ;ECU foloseste MAF pt a sti cantitatea de aer intrata in motor,de aici,si in functie de pozitia pedalei,sa comande cantitatea de aer intrata in motor prin intermediul turbinei(cu ajutorul lui N75 si a gazelor de evacuare) si cantitatea de combustibil injectata.

Explicatia este una mult mai larga,si ceilalti senzori fiind importanti pt determinarea cOrelarii aer-injectie,eu am zis pe scurt in ceea ce priveste MAF.

De asta atunci cand MAF e obosit sau stricat(ECU intra in avarie avand o valoare determinata de 500 sau 550mg/str,nu mai tin minte exact) motorul trage prost si implicit turbina nu baga presiunea ceruta :icon_thumleft:

Ba este exact asa cum ti-am spus, valorile MAF sunt DIRECT influentate de boost, este o chestie ce se stie de FOARTE mult timp pe forum, ca tu inca n-ai aflat inca este problema ta.

Dar hai sa incerc sa-ti explic mai pe larg, poate pricepi fenomenul care pana la urma tine de fizica nu de altceva.

Sa presupunem ca faci urmatorul experiment (chiar il poti face singur):

Iti scoti furtunul de vacuum din actuator (presupun ca ai turbina VNT) si faci un log la WOT (foarte probabil iti intra in limp cu negative deviation dar nu despre asta discutam). Te uiti in log si ce vezi? Valori mult mai mici pt. MAF si pt. boost ca de obicei. Cum e posibil, valori mai mici la un MAF bun, conectat? Pai e posibil pt. ca a scazut mult si presiunea in turbina. Cum iti dai seama ca nu ti s-a stricat subit MAF-ul ci ca a fost influentat de turbina? Pai pui inapoi furtunul de vacuum pe actuator si refaci logul la WOT. Si ce o sa constati cu stupoare? Ca valorile mari ale presiunii au revenit si odata cu ele si valorile mari MAF. Fantastic, parca ar fi in tandem :)

Daca nici acuma nu te-ai prins eu ma dau batut si iti dau dreptate :) Si o sa-mi cumpar al treilea MAF (cu multumirile de rigoare ca am gasit solutia la problema mea, bineinteles) :)

asap03: turbinele hybride nu se fac din cauza lagului, asta e o minciuna din partea producatorilor, ele se fac deoarece sunt mult mai ieftin de montat, sunt plug and play! daca tot citesti pe net despre ele ia citeste si ce scrie ca face cut backul la o turbina si ai sa vezi la ce ma refer.

LE: cut backul eset facut ca atunci cand motorul este foarte turat din cauza turbinei mici sa nu existe boost crip si geometria variabila sa poata controla mai bine fluxul de gaze. Acest cut back reduce foarte mult spoolul turbinei din cauza paletelor care au o altfel de geometrie DAR aduce un raport foarte mare in controlarea presiunii cand deja geometria variabiala nu mai poate face acest lucru din cauza incarcaturii de energie cinetica pe care gazele o au.

Ti se pare tie ca am pus un link de producator? Vezi ca "boost crip" se scrie de fapt "boost creep".

Modificat de forceturbo
Jignire
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@asap03,ai vreun link care sa sustina ceea ce spui tu in ceea ce priveste functionarea MAF?Pe forumul asta gasesti principiul de functionare a tdi-ul,deci implicit si a MAF-ului si ghice ce :) ;uite si un link rapid din partea mea pe wiki ;) http://en.wikipedia....ass_flow_sensor

In ceea ce priveste experimentul precizat de tine,e facut de mult,atat cu turbo wastegate,cat si vnt,si din nou nu e asa;daca vrei,ma duc sa fac un log in mers,si daca e asa,am pretentia sa-ti ceri scuze;te bagi?

In ceea ce priveste cumpararea altui MAF,eu nu ti-am sugerat nimic,era o simpla discutie,din care ar trebui sa extragi doar partea pozitiva;si ca idee,au fost destule cazuri in care MAF era defectuos de nou.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asap, daca ai de gand sa montezi o turbina hibrid... Si eu te sfatuiesc sa te gandesti de 99 de ori inainte.

Daca montezi doar o turbina stock mai mare, in capace mai mici dar alezate, nu e absolut nici o problema.

Dar turbinele hibrid sunt o mare porcarie. S-a discutat de multe ori despre asta. Nu mai gasesc acum, dar Rapier a patit-o cu vreo 2 turbine de acest gen. Altii la fel.

Apare un dezechilibru intre turbina de evacuare si cea de admisie si crapa axul cand ti-e lumea mai draga.

In concluzie... ai grija ce faci ! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

poate sa ma ajute si pe mine cineva? vreau sa stiu pe motorul meu AWX 130CP ce tip de turbina am si pt un upgrade ce se poate pune fara modificari majore,doresc sa ajung undeva la 200cp cu ea,nu mai sus pt ca pe urma costurile sunt prea mari,evident ca vreau sa fac si un soft pt acel turbo care o sa il montez chiar si un alt intercooler,pt a mari si injectoarele nu stiu cam care ar fi costurile,nu vreau sa ma intind foarte mult pt ca nu fac curse cu masina,dar la nevoie sa dispun de putere in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Pt 200cp nu trebuie schimbate injectoarele,dar pe langa turbina,categoric ai nevoie de intercooler frontal (FMIC);cum ai motorul pozitionat?,transversal sau longitudinal?

Eu am pus o turbina BV43 de pe 2,0tdi 170cp PD(AUDI),poti incerca cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe AWX e motorul longitudinal de 131CP, 5 trepte.

Din pacate peste 160-170 CP nu cred ca poti folosi pe ambreiajul ala. E doar de 230mm si... e cam limitat la cuplu.

Turbina actuala e VNT17. Teoretic cu un soft bun te descurci si cu ea, pana la limita ambreiajului.

FMIC-ul te va ajuta la vara chiar si pe motorul stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt sfaturi,intradevar motorul este pozitionat longitudinal,in tocmai cum a precizat Cosmin,ambreajul l-am schimbat cam de 7k de km si am pus varianta de la Valeo cu volant cu masa simpla,deci am schimbat tot kitul de ambreiaj si volant,aceasta fiind mai usoara(asa se zice pt ca nu am cantarit-o),dar dupa ce am pus aceasta volant impresia mea este ca am pierdut din cuplu si mi-a crescut consumul de carburant,dar si acelereaza in turatii mari mult mai repede si mult mai usor,asta este impresia mea dupa 7k de km,voi ce ziceti este logic?a mai pus cineva acel model de ambreiaj? e posibil sa fie mai rezistent decat cel original? si daca nu ce model de ambreiaj mi-ati recomanda pt modelul meu ca sa reziste la 200 cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru discutiile despre ambreiajul tau... aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare!

Aveti idee ce tip de galerie de evacuare cu flansa pot pune pe un 1.9 bkc pt a monta o turbina vnt20 bolt on?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ask Cipos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am dat un pm,dar :( deocamdata nu mi-a raspuns,am tot inrosit internetu si tot ce am gasit bolt on a fost un kit facut de http://www.darksidedevelopments.co.uk/ galerie pt 1.9 tdi bolt on ce costa 750 lire ,,,cam mult totusi.

(in continuare astept ideei) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca la telefon...intra mai rar pe net

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!