Jump to content

Fiabilitatea motoarelor tdi pompe duze 1.9 si 2.0 l


PTDA
 Share

Postare recomandată

Le-am schimbat pe toate 4.

Pe masina erau tot Beru

BERU GERMANY

266 001 BEO

VW-AG N10591602

Astea de le-am pus sunt de 5V. Nu imi dau seama din codul de pe cele vechi daca erau tot de 5V. Le-am comandat dupa tipul motorului.

Deci in 90 mii km schimb si eu o bujie la acest motor.

Modificat de KimDiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ti-au iesit toate si nu ai avut probleme. E f bine ca le-ai schimbat pe toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunea maxima care e injectata de circuitul de control este de 4.4 Volti, deci de aia sunt de 5V bujiile ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au desfiletat foarte usor, am stat langa baiat cand le-a desfacut. Am pus bujia de la cilindrul 4 separat. Am inteles ca la masinile care au bujiile montate in partea de sus a motorului apar probleme cu desfiletarea.

Le-am masurat la toate rezistenta cu mulltimetru si, asa cum era de asteptat, bujia cu pricina avea rezistenta diferita fata de celelalte 3. Am si aruncat-o la gunoi. Sa fi apucat sa le masor si pe cele montate pe masina sa vad daca rezistenta e la fel ca la cele originale...dar acum e prea tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

beru are o singura linie de fabricatie pentru bujia respectiva, dar la capatul benzii sta un chinez mic cu stampila cu sigla VW in mana si le marcheaza pe cele OEM ^_^

Orice bujie (la orice motor) se monteaza in partea de sus a acestuia (ca acolo este camera de ardere ).

la bujii obosite, chiar daca sunt inca functionale, rezistenta creste de regula, pana spre limita la care nu se mai incalzesc decat putin, deci teoretic nu prea poti face comparatie intre cele vechi si cele noi.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Updates: masina este gata!

Azi o iau...sunt curios cum va merge motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt curios :D Ti-au pus ulei 5w40 de data asta inteleg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: Foarte tare!

Sunt chemat, masina e gata. Platesc, purced cu consilierul de service catre masina, dau la automat...masina da sa porneasca, apoi moare.

Masina a fost in teste toata ziua si ziua de ieri si a mers perfect.

De ce nu mai porneste? Au dat capac de la filtru combustibil jos, motorina sosea din rezervor, dat jos capac la ax..totul in regula, desfacut pompa tandem...problema -> rupt capatul pompei.

Drept urmare, another one: Pompa Tandem OEM, garnitura de tabla, manopera: 2070 RON :sick:

Explicatie? Well, cei 2 tacheti care s-au spart + uzura la cuzineti au tensionat capatul axului cu came care se imbina cu capatul pompei tandem.

So...factura finala ax cu came, tacheti + cuzineti & other stuff - 5575 RON

Pompa tandem - 2070 RON

Total - 7645 RON.

Cam mult pentru km astia....totusi!

Deci mare atentie cu BXE si ceea ce poate conduce, ulterior, distrugerea axului cu came.

Lasand la o parte ceea ce s-a intamplat, personal, nu o sa achizitionez un diesel decat doar daca este nou.

Uzura este mult prea mare la motoarele astea odata ce se fac multi km cu ele!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luai motor complet cu turbina(din dezmembrari) de banii astia ......... aproape 2000 de euro pe o masina pe care iei 7000 de euro......... urat , urat ........

Modificat de octavia 4ever
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil...insa nu nou!

Problema este ca motorul nu are nimic.

Funny este faptul ca au cazut accesoriile... :lol:

Intr-un fel, ma asteptam sa cada ceva pe masina insa nu la Km astia...ci pe undeva la 250.000 KM..

Acum asta este!

O facem si mergem mai departe... :soothe[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa zic, foarte urat. Totusi era important daca determinau si cauza defectului axului cu came. Adica probleme din fabrica sau probleme cu uleiul, gen ai mers cu putin ulei sau ulei de proasta calitate. Pretul de reparatie per total mi se pare enorm ...

PS: Cat ulei zici ca, completai tu intre revizii (15 000 km) ? Eu mai putin de 0.6 L nu puneam nici in perioadele in care nu forjam masina ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu completam deloc, deoarece nu era nevoie.

o verificam cam la 5000 km..deci de 3 ori per inteval de revizie.

acum, eu credeam ca este ok ca uleiul sa se mentina in mijlocul zonei hasurate...

de-acum in colo o sa am grija sa fie mai sus putin, iar schimbul sa il fac la 10.000 KM

despre cauza, asta a fost explicatia...si mi se pare plauzibila.

posibil sa fie si de la ulei..insa nu cred ca a fost defect de fabrica. (si chiar daca este, tot nu prea am ce face...)

reviziile au fost facute doar la ei!

masina are in prezent 204.400 km

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie personal mi se pare ca nu sunt deloc multi kilometrii care ii are momentan, mai ales daca nu ai mers cu masina ca la raliu zi de zi. Iar daca ai avut uleiul in zona hasurata nu prea trebuiau sa fie probleme atat de devreme, dar cine stie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta m-am gandit si eu...prea devreme a cazut.

Insa nu am cum sa dovedesc...

Sper ca noile CR sa fie mai fiabile din punctul asta de vedere.

Stiu ca in Seat intra 4.5 L ulei, deci are ungere suficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam ciudata treaba asta cu pompa tandem... mult prea ciudata.

ca sa tensioneze asa rau cuplajul de angrenare, ar fi trebuit ca axul cu came sa aiba joc mare in cuzinetul de la marginea chiulasei... nu doar uzura... ci joc mare

post-17228-0-40710100-1359573801_thumb.j

cuplajul acela - incercuit cu rosu in poza, oricum are un anumit grad de libertate, deci foarte greu sa se rupa din cauza unei uzuri+ tensionari a axului cu came...

cat despre uzura la motorul PD... la 200.000 km, 98% dintre motoare au uzura vizibila la came, tacheti si cuzineti.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ala era rupt... Cum s-a rupt, habar nu am.

Tachetii din dreptul pompei erau sparti (2 buc) iar cuzinetii erau destul de uzati.

Presupunerea cu privire la tensionare, vine de la ei. Oricum, eram de fata cand au desfacut..etc;

Deci exclus vreo combinatie aiurea..din partea lor.

Acum, astept pompa OEM.

Sper ca vineri sa fie gata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au desfacut in fata ta... dar cand au montat noul ax cu came si cand au pus pompa tandem pe chiulasa , in capatul axului... nu ai mai fost acolo...

Nici eu nu acuz pe nimeni, dar nu am auzit asa ceva pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap..asa este!

Nu pot sa scuz si nici nu pot sa acuz, daca nu am dovezi suficente.

Cert este ca erau foarte afectati ca m-au chemat degeaba.

Pompa Tandem este pe preturile OEM - 1970 RON, garnitura aia de tabla (care cica este de unica folosinta..odata desfacuta nu se mai poate pune la loc) este vreo 50 RON, iar manopera 50 RON.

Nu cunosc procedura de montare a axului cu came, insa daca m-au facut, ca dupa blocurile gri, fuck it...nu am ce sa mai fac acum.

Problema este ca ii cunosc pe toti de acolo, cu 2 dintre ei sunt chiar prieten!

Ma gandesc ca imi spuneau unul dintre ei...dar mai stii cum este omul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau sa citesc ca ai scos atatia bani din buzunar. Maaare coincidenta, sunt cam sceptic, sincer.

Uneori e mai ok un service unde stai langa fierul tau mult iubit. Il poti lua de guler pe ala cand face vreo tampenie si nici nu incepi sa-ti pui intrebari de genul: "oare mi-a schimbat vreo piesa peste noapte?"

Mie, la fosta masina, la o reparatie pe casco au "uitat" sa puna o parte din izolatia fonica si mi-au montat un cheder vechi desi trebuia inlocuit cu unul nou.

Acum nu-ti mai ramane decat sa te bucuri de masina si s-o tii pana isi amortizeaza investia :) Multi km cu noroc iti doresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de urari!

Masina, anul acesta, se va vinde cu siguranta indiferent de ce situatii vor aparea.

PD este un motor care dupa 200.000 km, cred ca incepe sa dea semne de oboseala. (eu l-am intretinut cat se poarte de corect: revizii la timp, piese OEM, rulat normal pe drumuri...etc)

Cat priveste schimbare de piese...suspiciuni...prefer sa nu ma pronunt.

Pana la urma, in toti acesti ani, reparatii majore sunt in valore de 2500 EUR inclusiv TVA: volant (165.000 km), rulment stanga spate, ax cu came, pompa tandem.(204.000 KM), reparatii pe care mi le asum. TVA - ul s-a dedus din cheltuieli (484 EUR), deci cam 2010 EUR NET au fost efectiv cheltuielile.

Oricum, mare atentie la motoarele PD BXE, avand in vedere ce s-a intamplat la mine!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si multe alte cazuri ... destul de frecvente la acest cod de motor , BXE... biele rupte si iesite prin bloc, axe cu came, tacheti, turbine, etc

da, si eu tot BXE am, dar deocamdata are doar 48.000 km sper sa nu imi faca probleme prea curand.... :sick:

pentru a preveni partea de uzura, am schimbat uleiul mereu la 7500 km.

celalalt 1.9TDI din curte, cel vechi, este un ATD, din 2001, cu 285.000 km si are la activ o turbina si uzura la came si tacheti (urmeaza inlocuirea)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, am mai citit undeva aici pe forum despre cineva cu o biela rupta/indoita.

Cred ca BXE - ul este un var mai mic al BKP - ului! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasand la o parte ceea ce s-a intamplat, personal, nu o sa achizitionez un diesel decat doar daca este nou.

Uzura este mult prea mare la motoarele astea odata ce se fac multi km cu ele!

Nu pot sa fiu de accord cu tine. Intra pe mobile.de si ai sa vezi ca sunt foarte multe masini de vanzare(foste taxiuri in Germania) cu km 400k-500k la vanzare. Eu personal am vazut si testat(nu am cumparat sa fim clar intelesi) cateva exemplare din astea si fara a fi vreun profesionost in materie de motoare am constatat ca marea majoritate merg binisor spre bine. Deci din pmdv tu find la jumatate ca si nr de km nu ai cum sa-ti faci griji. De altfel am remarcat ca ai si spus ca nu motorul in sine ti-a facut problem ci accesoriile de pe el.I-mi pare rau de cele intamplate tie, si chiar ti-am urmarit patania , eu fiind posesor de BXE. Asa cum am mai sustinut si alta data, eu personal pun cele intamplate tie pe cantitatea de ulei care intra la un schimb si pe necesitatea de a tine nivelul pe joja(cel putin la codul asta de motor) cat mai aproape de maxim. Salutam Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin, chestia asta cu fiabilitatea la diesel este cumva relativa. Nu contest cele spuse de tine, km facuti afara difera de km facuti in tara noastra draga.

Nu ca ar conta foarte mult, insa drumurile proaste, motorina comercializata, conditiile de trafic, mizeria si murdaria din trafic au o influenta a carei cuantificare imi este destul de greu sa o estimez in procente.

Uzura va fi la km aceia (400 - 500.000 km) si de aceea eu sunt de principiul, daca nu mai am incredere in masina pe care o am, imi va fi destul de greu sa mai plec cu ea la drum lung.

Dupa cum spuneam pe alt topic, merg destul de mult anual (cam 50000 KM) si timpul nu imi permite sa stau sa caut SH, piese After si alte solutii care sa imi reduca intr-un fel sau altul costurile de mentenanta.

Eu ma urc in masina si GO. Nu merge -> platforma, reprezentanta si rezolvarea problemei.

Nu ma deranjeaza in mare masura costul asta insa as fi vrut sa ma prinda undeva in martie si nu in ianuarie, luna oarecum moarta dpdv economic. (nu sunt bugete, inchideri de an, incasari restante....etc).

Sper sa nu ai probleme si iti urez succes! :icon_thumleft:

pentru a preveni partea de uzura, am schimbat uleiul mereu la 7500 km.

celalalt 1.9TDI din curte, cel vechi, este un ATD, din 2001, cu 285.000 km si are la activ o turbina si uzura la came si tacheti (urmeaza inlocuirea)

Uleiul o sa il schimb si eu mai devreme cu siguranta.

Cat priveste km la ATD, cam pe acolo ma gandeam ca o sa ma lase si pe mine BXE - ul.

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca ar conta foarte mult, insa drumurile proaste, motorina comercializata, conditiile de trafic, mizeria si murdaria din trafic au o influenta a carei cuantificare imi este destul de greu sa o estimez in procente.

Sper sa nu ai probleme si iti urez succes! :icon_thumleft:

Foarte corecta observatia ta si sincer nu m-am gandit la ea. In rest ... success si tie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!