Jump to content

Fiabilitatea motoarelor tdi pompe duze 1.9 si 2.0 l


PTDA
 Share

Postare recomandată

Eu il tin blana, blana ... Daca in 180 000 de km nu a curs, te asigur ca nu o sa curga nici de acum incolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am revenit de la Autec Skoda.

2 tacheti erau deja sparti, cuzinetii erau cu uzura, ceilalti tacheti aveu uzura, axul ..la fel.

Probabil s-au spart cand efectiv s-a auzit bataie perceptibila in motor.

In rest, supape ok, chiulasa ok, totul in regula.

Am decis sa merg pe OEM deoarece masina va ramane in familie si datorita faptului ca, din discutiile cu mai multi amici, cele non OEM nu prezinta incredere. (nu vreau sa se porneasca vreun flame pe tema OEM si nonOEM..).

Suma nu este o problema..in principiu. Ma rog, era ok daca erau mai ieftine, insa ma conformez si platesc fara probleme. Masina este foarte ok pentru numarul de km parcursi.

Drept urmare, nota de plata se va ridica la suma de 5623 RON inclusiv TVA.

Joi, saptamana viitoare, va fi gata!

Mi s-a recomandat sa schimb uleiul mai devreme de 15000, adica pe undeva la 12000 iar nivelul din baie sa nu scada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact, sa nu scada nivelul de ulei sub ce limita? Sa fie tot timpul in zona A (deasupra zonei hasurate) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care ar fi avantajul sa folosesti un ulei 5W-30 cu norma 505 01 fata de 5W-40 tot cu norma 505 01?

Asa incerc sa ma lamuresc si eu....daca e intra-adevar vreo diferenta atat de mare intre cele doua..Discutiile pe tema asta sunt multe. Unii spun ca w40 e mai bun pt ca mentine o vascozitate mai buna la cald, altii zic ca w30 ajunge mai rapid si mai usor in toate partile esentiale ale motorului..Producatorul Castrol spune despre noile lor generatii de w30-uri lor ca ofera o foarte buna rezistenta a filmului de ulei si ca s-ar comporta la cald similar cu un w40, iar reprezentantele baga numai 5w30...

Caludiu, avand in vedere ca masina ta nu mai e in garantie si nu mai esti conditionat de un ulei anume, intreaba-i si tu cu ocazia reperatiei ce ar fi mai recomandabil sa folosesti de acum incolo in materie de ulei (vascozitate nu marca)...tinand cont si de nr de km actuali ai masinii...

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei au zis ca folosesc si recomanda numai 5W40 Castrol pentru PD.

Cica, ei uleiul il importa din Nemtia si nu lucreaza cu distribuitorii din tara...

Acum....trebuie sa ii cred pe cuvant, ca nu am dovezi care sa sustina contrariul.

Cert sunt urmatoarele:

1. Mare atentie la ulei. Se pare ca motorul asta il papa cum mancam noi cele 3 mese.

2. Schimb mai des de ulei.

Cam asta o sa fac de aici inainte!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@claudiusnc,

Imi pare rau pt problemele aparute, am citit jurnalul tau si chiar ma minunam cat de bine ai intretinut masina ca in peste 200.000 km parcursi in Ro nu ai avut probleme mari cu masina ...

Eu am patit-o mai devreme, la 149.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: Tocmai ce ma laudam de zero interventii motor..

Azi dimineata, batai suspecte la motor -> astept platforma Autec Skoda sa o ridice de la birou.

Posibile probleme:

1. Biela.

2. Supape.

3. Chestii ce tin de chiulasa.

4. Distributie?? (nu cred..insa o suspectez).

Salut.

Cand sa intamplat(din pacate pentru tine :( ), care erau simptomele sau cum se auzeau zgomotele(constante, de aceiasi intensitate, daca accelerai se mai auzeau, daca APASAI ambreiajul se mai auzea?!).

Stiu ca ar parea ciudat faza cu ambreiajul, dar la mine se aud niste zgomote(nu imi dau seama de unde vin, cutie sau motor!!!), parca da cineva cu ceva inauntru, si nu sunt mereu aceleasi, difera ca intesitate(cand mai tare, cand mai incet, CAND DELOC!), nu are legatura cu motorul daca este rece sau cald, si ce este cel mai important si se intampla de fiecare data, cand APAS ambreiajul nu se mai aude NIMIC, parca este alt motor!!! Si toate zgomotele despre care vorbesc sunt numai la ralanti!!

Majoritatea cu care am vorbit si chiar si aici pe forum, sunt convinsi ca este volant cu masa dubla(si eu sper sa fie), dar am mai citit tot pe undeva pe aici, despre un caz asemanator cu al meu, numai ca era vorba despre un Mercedes, la care tot asa a crezut ca este de la volant si ambreiaj, si dupa ce a schimbat kitul degeaba, a descoperit ca era vorba de cuzineti si nu mai stiu exact ce in motor!!!

De aceea am pus toate intrebarile astea care par aiurea, dar vreau sa aud mai multe pareri inainte sa schimb volant, si mai ales sunt curios cum se auzea la tine, asta daca ai mai lasat-o sa mearga dupa ce ai auzit zgomote suspecte, la mine se aud de cand am cumparat-o, adica de 9 luni si are 170.000 km.

Sper ca nu te-am(v-am) plictisit cu intrebarile si problemele mele.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi topicul asta:

Gasesti acolo toate informatiile care sa te ajute sa te lamuresti in privinta voolantului..daca e el de vina sau nu.

Claudiu, interesant ce spui...alte reprezentante recomanda numai 5w30 (tot Castrol evident :D ) pt motoarele astea.

Stii ce ma surprinde totusi? Ca pana acum se pare ca ti-au bagat si tie tot 5w30 (SLX Professional) iar acum cand s-a busit masina iti recomanda numai 5w40 :dry: Iti vine sa-i iei la palme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Autec se foloseste 5w-40 PD pentru motoarele astea. 5w-30 longlife pun doar la cerere.

In rest la cele cu filtru de particule pun 5w-30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@b73bmw - cu siguranta este volantul. Zgomotele pe ca tu le auzi sunt la cutie, deci schimba cu incredere volantul. Eu am mers pe LUK nonOEM, la indicatia lui @Cowboy, si am peste 40.000 km fara nici o problema. Daca era ax cu came, odata ce se auzea bataia, nu mai mergeai mult cu ea! :lol:

@Cowboy - Exact! Eu am ramas surprins ca au norma aia si pe aia o recomanda, desi stiu ca se punea SLX..

Oricum, nu din cauza uleiului s-a dus axul, ci de la uzura si ..probabil, cantitatea mica care ajungea acolo datorita tipului de motor.(3.8L - BXE)

Acum, ca am pus ax nou OEM, mai merge lejer inca 200.000 KM, poate si mai mult, daca este intretinuta corect!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passat e diferit fata de Skoda? Pentru ca iata ce scrie in cartea masinii, adusa din Olanda, motor 1.9 BXE, cantitate umplere 4,3 iar norma 507 00 este cea indicata.

post-87428-0-07406700-1359212658_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele sunt absolut identice (cele cu coduri identice) in grupul VAG, sincer eu nici nu stiu cat ulei intra in al meu ... Ca si claudiu toate reviziile le-am facut la reprezentanta si nu m-am stresat cat ulei intra in motor, dar stiu ca mi-au pus 5W40. Oricum intre schimburi (15.000 de km) pun cam un 1 L de ulei (repet il tin blana tot timpul) si dupa cum am zis ma dau destul de tare la ea ( consumul de ulei tine si de cum mergi cu masina).

LE: Uite ce am gasit intr-un manual oficial (de service) al motoarelor:

post-39995-0-68930700-1359221730_thumb.j

post-39995-0-66921000-1359221740_thumb.j

Ce mi-a sarit in ochi e raportul de compresie la BXE si BLS (18.5 fata de 19).

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLS este de fapt un BXE cu filtru de particule

ai vazut gresit cu raportul de compresie. BXF are 19 si ala este putin diferit

tu daca ai BJB , intra tot 3.8 litri din ce stiu.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant...

Totusi pentru linistea voastra, ar fi bine o inspectie vizuala la ax...la cei care au km multi.

Nu ma pricep daca se vede sau nu uzura, insa cred ca un mecanic cu experienta si-ar da seama...(parerea mea personala neavizata)

Nu am vazut si nu cunosc sa se dea vreo garnitura jos..pe acolo..

Insa pentru linistea voastra financiara, ar fi bine de stiut inainte la ce sa va asteptati. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai vazut gresit cu raportul de compresie. BXF are 19 si ala este putin diferit

Cum adica am vazut gresit, scrie acolo negru pe alb ca doar BXE si BLS au 18.5:1, restul au 19:1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passat e diferit fata de Skoda? Pentru ca iata ce scrie in cartea masinii, adusa din Olanda, motor 1.9 BXE, cantitate umplere 4,3 iar norma 507 00 este cea indicata.

Si eu tot BXE am, dar nu are filtru de particule, deci 507.00 nu prea-si are rostul. Teoretic, asa e, cantiatea de umplere este de 4.3l cu schimbare de filtru si 3.8 fara. Practic, de fiecare data cand am schimbat ulei+filtru, mai mult de 4 l nu am putut sa bag niciodata pt ca deja era pe maxim. Asta pt ca nu se scurge niciodata tot uleiul vechi din motor...

@Claudiu, ehe..volantul tau e inca tinerel :D Eu mai am putin si ma apropii de 100.000 cu volantul LUK si merge inca foarte ok, cu toate ca masina e dusa binisor in sus cu puterea :D

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai vazut gresit cu raportul de compresie. BXF are 19 si ala este putin diferit

Cum adica am vazut gresit, scrie acolo negru pe alb ca doar BXE si BLS au 18.5:1, restul au 19:1.

din exprimarea ta se intelege ca BXE are raport diferit fata de BLS :)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am bagat mai mult de 4 l la schimb, stiu chestia cu uleiul din motor care nu se scurge tot, insa eu am postat imaginea pentru ca e ciudata treaba cu norma 507 00 la BXE ( nu are DPF) si totusi scrie in carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma 507.00 la BXE nu dauneaza, dar nici necesara nu-i este. Uleiul 507.00 e sensibil mai scump decat cel 505.01.

Uite-te in cartea tehnica la cati km i se schimba uleiul. E posibil ca masina sa fie setata pe program de service flexibil si de-aia sa fi mers pe 507.00, insa in Romania in nici nu cred ca risca careva sa mearga 30.000km cu acelasi ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asta toamna nu am mai scanat masina. Ieri am pus interfata si am cateva erori. Una pe motor restul erau datorate bateriei pe care am inlocuit-o saptamana trecuta (avea 5 ani). Bateria m-a lasat in plina zi. Am oprit motorul asteptandu-l pe fi-miu de la scoala. Pur si simplu nu a mai pornit, nici macar la cabluri.

Am sters erorile, dar azi a revenit cea de pe motor:

005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13)

P161D - 000 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 89670 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 07:32:23

Freeze Frame:

RPM: 126 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 9.96 V

Bin. Bits: 00001100

Temperature: 2.7°C

Bin. Bits: 01110000

Readiness: 0 0 0 0 0

Daca nu ma insel e vorba de o bujie incandescenta. Nivelul uleiului e la minim - o avea legatura cu faptul ca o bujie nu merge? De regula intre schimburi nu completez mai mult de 200 ml, ori acum nu am 3000 km de la schimbul de ulei si deja nivelul e jos de tot.

Cat costa una, e greu de inlocuit, e indicat sa le inlocuiesc pe toate 4?

In 92000 km nu am avut niciun fel de probleme cu acest motor BXE, foarte multumit de el. Si nu l-am menajat deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujia nu are treaba cu uleiul.

Este usor de schimbat. Dai jos capacul de plastic de la motor si le vezi in partea din fata a chiulasei. Atentie sa fie motorul rece cand faci operatiunea.

Nu strica sa le inlocuiesti pe toate 4. Dar daca nu te dau banii afara din casa, le schimbi doar pe cele arse. Atentie ca sunt la 4 V, sa nu le incerci cu o sarma la baterie sa vezi daca functioneaza, ca le arzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KimDiesel am schimbat eu 1 la bls-ul meu insa a 2-a nu am mai putut sa o schimb. Se desfileta 2-3 ture apoi se bloca, mecanicul a spus ca din cauza ca are calamina pe ea si nu mai poate iesi prin orificiu, dar porneste perfect la -15 grade in doar 3 bujii. Mi-a fost frica sa nu se rupa si sa trebuiasca sa dau chiulasa jos. Am luat Beru la 60 de lei bucata, iar din ea tot beru am scos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit ca daca nu incalzeste bujia pe cilindrul respectiv creste consumul de ulei la pornire. Dar poate e doar o coincidenta ca a consumat asa mult ulei.

Maine le schimb pe toate 4 in service, presupun ca nu e complicat, dar e frig afara.

Zici Beru, adica din astea au pus in fabrica, sau nu ai luat masina de noua?

Modificat de KimDiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avea sigla vw pe ea.. nu stiu daca e din fabrica sau fusese schimbata dupa insa era oem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat eu bujiile si le-am comandat originale, surpriza, sub sigla vw era scris beru, deci mergi pe beru ca nu ai cum sa dai gres.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!