Jump to content

Fiabilitatea motoarelor tdi pompe duze 1.9 si 2.0 l


PTDA
 Share

Postare recomandată

LOL :sick: ... Sa ne tii la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi voi afla...

Probabil ax cu came si/sau supape...

Insa astept "diagnosticul" de la Autec Craiova!

---

Ca si o recapitulare generala: masina a fost si este servisata doar in Autec Skoda.

Mi se pare suspect totusi sa cada la acesti KM ax cu came sau mai rau, pistoane cu biele...

Totusi sunt prea putini km, avand in vedere ca a fost schimbat totul la timp, chiar si becul de la scrumiera!

So...pending..status acum! :icon_bounce:

Pana atunci..o poza de azi! :sick:

post-7451-0-57329100-1359038385_thumb.jp

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@claudiusnc,

Imi pare rau pt problemele aparute, am citit jurnalul tau si chiar ma minunam cat de bine ai intretinut masina ca in peste 200.000 km parcursi in Ro nu ai avut probleme mari cu masina, gen turbina sau alte chestii. Mai era un topic pe forum cu probleme la axul cu came tot la 1.9 TDI BXE, unde proprietarul zicea ca posibil ca o perioada s-a circulat cu masina respectiva avand nivel scazut la ulei. Sper totusi sa nu fie ceva asa de grav.

De curiozitate, ce marca de ulei ai folosit pana in prezent si la ce interval il schimbai?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol si nu s-a depasit 15.000 km.

La revizia de 180.000 KM, am comandat o noua carte de service, deoarece cea veche era plina. :10[1]:

Masina nu mers fara ulei...am grija sa o verific de 2 ori in intervalul de 15.000, intre revizii, de fiecare data.

Deci daca ramanea fara ulei, completam...

O singura data a fost nivelul scazut, undeva pe la 55.000 km, insa am completat imediat. (am si ramas cu bidonul prin portbagaj...)

De atunci...nimic!

---

Fiind membru Autec (au facut o chestie de membri, la care eu am aderat :lol: ), s-au miscat super ok.

Sunat, trimis platforma, cost redus - doar 60 RON...mai mult decat ok baietii!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu uleiul la motoarele astea e un topic mare de tot dezbatut si pe tdiclub. Unii zic ca se ajunge la probleme cu axa cu came din cauza circulatiei cu ulei sub nivelul maxim, altii ca se ajunge la acelasi gen de probleme din cauza folosirii de ulei 5w30..sunt pareri si pareri. Eu cred ca aia cu nivelul uleiului e mai plauzibila. In cazul lui Claudiu ma indoiesc insa ca nu era nivelul verificat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum astept telefonul de la ei..

Noroc ca am Seatul, o mai imprumut de la sotie...

Cu alte cuvinte, sunt la "ocazie".

Adu` berea... :soothe[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaa..e clar..zi mai bine ca ai trimis-o cu platforma la misto.. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: As dori ca acest aspect sa ramana "nepublic" :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu uleiul la motoarele astea e un topic mare de tot dezbatut si pe tdiclub. Unii zic ca se ajunge la probleme cu axa cu came din cauza circulatiei cu ulei sub nivelul maxim, altii ca se ajunge la acelasi gen de probleme din cauza folosirii de ulei 5w30..sunt pareri si pareri. Eu cred ca aia cu nivelul uleiului e mai plauzibila. In cazul lui Claudiu ma indoiesc insa ca nu era nivelul verificat..

Mai ai cumva linkul la topicul de pe tdiclub? Si eu am 1.9 TDI 77KW BKC la masina din semnatura si sunt interesat. Totusi sa circuli tot timpul cu uleiul la nivelul maxim mi se pare exagerat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well..news dragilor!

Ax cu came...ta daaaa + cuzineti..si ce dracu mai e pe acolo.

Lucru bun: supapele sunt ok, pistoanele nu au nimic, chiulasa este in regula.

Cost total cu piese OEM - 5600 RON!

just perfect...! :001:

LE: kulanza nu se acord decat dupa 4 ani si 100.000 km.

Exista si varinata nonOEM, insa nu prea as lua in calcul pentru 1000-1500 RON mai ieftin!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat pe ax, toti tachetii pe varianta INA, garnitura capac + manopera: 2150 ron. Mi se pare enorm nota ta de plata. Mi s-a stricat inainte de Craciunul 2012, avand 275k km la bord. Scump nene!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este...cam mult!

O sa vedem maine...ma duc la ei;

LE: nu am cautat, la CR 2.0 TDI, sunt aceleasi probleme??

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ai cumva linkul la topicul de pe tdiclub? Si eu am 1.9 TDI 77KW BKC la masina din semnatura si sunt interesat. Totusi sa circuli tot timpul cu uleiul la nivelul maxim mi se pare exagerat.

Nivel maxim, adica sa fie deasupra zonei hasurate, de asta vorbeau ei acolo.

Nu mai stiu sa-ti dau exacat linkul..vezi ca sunt mai multe topic-uri in care se discuta de treaba asta. Unul din ele era cel in care se discuta un versus intre uleiurile norma 505.01 5w30 vs. 5w40.

Claudiu..nasoala veste..de fapt depinde cum o privesti..pt ca pe de alta parte bine ca nu ai probleme cu supapele si pistoanele. mai cere oferte si la alte service-uri acreditate VW...eventual la Seat..din experienta mea cu service-ul Seat e ceva mai ieftin decat cel Skoda, motiv pt care la Skoda mea fac service-ul tot la Seat..

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, eu am schimbat la cineva care este autorizat R.A.R, deci are ceva cunostinte si totusi n-am dat o caruta de bani pentru munca de maxim o ora sau doua cat a durat toata afacerea. Eu zic ca si o astfel de persoana/service va poate pune o stampila in cartea de service a masinii. E chiar asa importanta incat sa dublezi valoarea reparatiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiu imi pare rau pentru ce s-a intamplat, chiar nu ma asteptam la asemenea probleme de la batranul 1.9 TDI, in conditiile in care ai avut grija de el. Tocmai ce spuneam mai sus ca eu am fost extrem de atent la ulei si nu l-am lasat nici macar sa scada la zona hasurata (tot timpul il tin blana), il verific la maxim 2000 de km. Bine nici nu ma joc cu el pentru ca vede foarte des 4000+ rpm si accelerari blana din zona de cuplu maxim, de aia sunt si asa atent cu uleiul.

Totusi intelesesem ca la BXE s-au facut unele schimbari (in rau) la axul cu came, cuzineti ... fata de BJB si din cate am inteles avea legatura cu normala de poluare EU4 (BJB e EU3). Parca pe undeva pe un topic din aria asta se scrisese ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este, masina a fost utilizata normal zilnic.

Tocmai din acest motiv are km care ii are. Si-a scos banii.asta e sigur...

Acum, desi diferenta de pret dintre nonOEM si cele OEM este imensa...dar o sa merg pe OEM.

Plus ca mai este si feedback-ul service-ului, care mi-a zis ca nu prezinta incredere nonOEM.

Masina probabil va ramane in familie, iar daca o fac, o fac sa mai mearga inca 200.000 KM.

O sa incerc sa fac maine niste poze la ax si alte chestii uzate de pe acolo.

Alte probleme, deocamdata nu are.

@adrain001, @Cowboy - o sa fiu mai atent la ulei de data asta...

adevarul este ca uleiul meu a stat merea in mijllocul zonei hasurate, ceea ce pentru mine mi s-a parut a fi normal...

Va tin la curent!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce spuneam mai sus ca eu am fost extrem de atent la ulei si nu l-am lasat nici macar sa scada la zona hasurata (tot timpul il tin blana), il verific la maxim 2000 de km. Bine nici nu ma joc cu el pentru ca vede foarte des 4000+ rpm si accelerari blana din zona de cuplu maxim, de aia sunt si asa atent cu uleiul.

Ai grija ca nici asa nu e bine..Pentru condusul sportiv sau mers de autostrada, nivelul uleiului nu e recomandat sa fie la maxim 100%. Chiar si in cartea masinii (la mine cel putin) la capitolul legat de verificarea nivelului la ulei este specificat ca nu e recomandat sa se mearga cu uleiul pe zona "A" (cea mai inalta) cand masina e folosita in turatii mari gen regim de autostrada..Nivelul optim este limita superioara a zonei hasurate.

Claudiu, ziceai ca ai mers numai pe Castrol. De care anume? 5w30, sau 5w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici m-ai bagat in ceata..

Habar nu am ce norma este.

Este schimbat doar la ei, insa nu stiu ce norma este.

Care este cel mai bun? Sau ..mai bine zis...ce se recomanda?

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma sigur era 505.01. Ma interesa ce ai folosit pana acum ca vascozitate: 5w30 sau 5w40.. Dar daca ai pus ulei numai de la reprezentanta mai mult ca sigur ca iti puneau Castrol SLX Powerflow (actualul Edge Professional OE) 5w30 505.01. Chestia asta legata de vascozitati a inceput sa ma cam streseze si pe mine de cand tot citesc experimentele unora de pe tdiclub..cu motoarele astea. Pana acum si eu am mers tot pe uleiul de la reprezentanta (5w30) insa vad din ce in ce mai multe discutii cum ca pt PD-urile astea de 105CP (BXE, BKC, BJB) mai ales dupa un numar de km (peste 100.000) si in special vara, ar fi mai indicat un ulei 5w40 pentru o mai buna protectie a camei..L reprezentante cand intrebi de subiectul asta ei zic ca n-are nici o legatura ca e 5w30 sau 5w40, desi ei cam au motive sa fie subiectivi in privinta asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 schimburi de ulei le-am facut la Serpico VW Audi.

Nu stiu ce ulei au bagat atunci, insa dupa ce faceam schimbul, motorul mergea muuuult mai rotund, nu mai era zgomotos.

Are legatura norma cu asta?

Ma gandesc ca au pus cu o vascozitate mai mare si de aceea era mai mult ulei in zona de frictiune...zic eu! :001:

Ai dreptate cu SLX Castrol. Asta puneau ei, deoarece am luat odata sa completez 1 L.

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cowboy La mine in carte scrie exact invers, adica ca e bine sa il tii blana cand supui motorul la load-uri mari, gen mergi turat sau in regim de autostrada la turatii mari. Mie mi se pare ca are logica sa il tii blana ...

We recommend maintaining the oil level within the range A , but not above, if the engine has been operating at high loads, for example, during a lengthy motorway trip during the summer months, towing a trailer or negotiating a high mountain pass.

LE: Am si gasit in ultimul manual recomandarea ... problema era ca tu zona A iti imaginai ca e aia de jos, dar defapt ...

post-39995-0-14946200-1359064354_thumb.j

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001, ai dreptate cu nivelul uleiului, asa scrie si in manualul meu.

La masina mea cat timp a fost folosita in Germania (70.000 km verificati la reprezentanta Skoda) s-a mers pe service Long Life si cel putin la ultimul schimb facut inainte de a o cumpara eu s-a folosit ulei Vapsoil 5W-30 cu norma 507 00. Nu stiam ca exista Castrol cu vascozitatea 5W-30 cu norma 505 01. In general uleiurile cu norma 505 01 au vascozitatea 5W-40. Si aici pe forum in sectiunea de uleiuri si carburanti sunt discutii cum ca uleiurile 5W-30 (se vorbea despre norma 507 00 acolo) nu ar proteja asa de bine motorul. Eu am codul de motor BKC, care e tot EURO 4 si cred ca e destul de similar cu BXE-u. Sper sa nu am si eu probleme cu axul cu came pe viitor. Eu oricum folosesc ulei 5W-40 cu norma 505 01.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zicem ca zicea cineva ca la BXE sunt unele modificari fata de BJB, uite chiar pe topicul asta era, pe prima pagina uite ce zice Stefan_B

Aceeasi poveste si la mine;

BXE (numai 32.000Km); Remapat de Dragos Voinea - este oarecum "blanda" remaparea, nu are decat vreo 110-120CP, cuplul pe la 300-320Nm. Presiunea in turbina e aproape cea OEM - la cererea mea.

Rezultat - merge cam ca un E3. OEM era chiar slaba performanta - avem si o O1, si aia se ducea in comparatie cu BXE (trebuia condus ca o masina pe benzina, f turat).

--------------------------------------------

O problema la motoarele astea e A/C automat, cu compresor cu vol variabil care tinde sa manance multa putere la relanti. Pornirile bruste vara, la temp mari sunt lipsite de vlaga.

ALta problema e softul de management al ECU - daca e lasata liber (fara pedala apasata) cuplul motor la relanti e destul de mic (se opreste usor). Asta nu se intampla pe dieseluri E3 pe care am mai mers.

Ultima problema de care stiu este legata de norma E4 - segmentii - mai ales cel de sus - sunt subtiri si plasati foarte sus. Ca atare, consum de ulei mai mare, uzura mai mare (comparativ cu E3)... dar mai ecologic smile.gif

In rest nu am ce-i reprosa. Pleaca la prima cheie, e bun la drum si in oras, consuma ceva ulei dar nu suficient pt completare intre schimburi (schimb de 2x pe an la cati km fac). Inainte de remap, nu am fost multumit de motor in comparatie cu un ALH de 90CP.

Legat de putere ce pot sa va spun este ca eu cu actualul BJB (dupa mai bine de 8 ani) inca scot sub 11.8 sec 0-100 km/h (timpul din carte) si asta masurat cu ajutorul GPS-ului.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu m-am exprimat eu suficient de clar: am spus ca nu este recomandat sa se mearga cu uleiul pe zona A cea mai inalta, adica sa nu fie 100% la limita superioara a zonei A ; la asta ma referam :D

Asta pentru ca daca esti obisnuit sa completezi mereu pana la maximul maximului, ai toate sansele ca la un moment dat sa depasesti zona aia dupa ce uleiul se scurge foarte bine dupa o perioada de stationare, ceea ce nu e deloc bine..

Asta la reprezentanta de fiecare data asa mi-au pus..niciodata pana sus de tot...mi-au si spus sa fiu atent la treaba asta...

Exista separat 5w30 cu norma 505.01 si separat cu norma 507.00. PD-urile fara DPF sau fara long life service nu necesita 507.00..La mine de 2 ani merge pe Castrol 5w30 505.01.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care ar fi avantajul sa folosesti un ulei 5W-30 cu norma 505 01 fata de 5W-40 tot cu norma 505 01?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!