Jump to content

Distributie sarita...


pacman
 Share

Postare recomandată

Din cate stiu se face un semn si cureaua cea noua precum si rolele se pun exact in aceiasi pozitie. Si eu am contitech, dar nu stiu daca acelasi lucru se pune si din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • pacman

    9

  • marusca

    6

  • pop cristian

    6

  • C o s m i n

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

din ce-mi aduc aminte rola aia se tensioneaza intr-un singur fel... nu stiu daca are importanta marca curelei. (orice marca ar fi cureaua tre' sa fie identica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate imi aduc eu aminte a mai patito sii bogdans, dar nu a fost asa de grav si mai era un coleg care o facuse pe la turbo service ,iarasi numai stiu cat de grav a fost si la el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut mai demult acest link. Cand mi-a schimbat distributia nu s-au urmat intocmai pasii de acolo.

De fapt s-a blocat pompa de injectie si s-a cautat semnul de pe volant, dar nu s-a desfacut capacul de la motor pentru alte reglaje.(oricum se aud ceva zgomote noi dupa schimbarea distributiei si nu stiu pe seama cui sa le pun: poate e vreun mic dereglaj pe acolo sau poate asa face pana se obisnuiesc cu turatiile rolele noi si pompa de apa).

Apropo, daca semnul de pe volant e aliniat in mod SIGUR pistonul 1 se afla sus? Daca da atunci de ce mai trebuie urmarit acest lucru si ochiometric la motor. Sau in timp pot aparea dereglaje si atunci e nevoie de o dubla verificare?

De asemenea rola intinzatoare nu este pusa exact ca in imaginea din postul anterior. Am un fix cu aceasta rola pt. ca cea veche era rupta. De fapt am postat problema la aici

http://vwforum.ro/index.php?s=&showtopic=5767&view=findpost&p=308190

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua de distributie la ALH sincronizeaza 3 miscari de revolutie:

a axei cu came

a pompei de injectie

a arborelui cotit

Prima se fixeaza la punct printr-o cala pusa in partea opusa a motorului prin demontarea pompei de vacuum

Pompa de injectie se fixeaza la punct cu un pin de blocare

Arborele cotit se fixeaza la punct prin alinierea semnului din carcasa ambreiajului si se asigura in partea distributiei.

Orice trusa de cale de injectie iti ofera toate aceste piese.

axa cu came si arborele cotit nu se rotesc cu aceeasi viteza (rolele de antrenare au diametre diferite). La o rotatie completa a arborelui cotit, axa cu came nu efectueaza o rotatie completa. De aceea nu e suficient sa te asiguri ca pistonul 1 e sus; trebuie sa te asiguri si ca lobii de pe cilindrul respectiv ai axei cu came sunt in sus (supapele inchise). Acesta este momentul numit punctul mort superior (TDC).

Rola de tensionare a curelei trebuie sa aiba reperele perfect aliniate. Mai mult, alinierea lor la montaj se face doar in sens orar. Tot pe tdiclub.com exista povestea unei alinieri facute in sens invers, care a condus la spargerea rolei.

"Cureaua nu e OEM, si de aia o intindem mai tare" e o idiotenie. O curea supraintinsa, risca sa se rupa mai devreme. Orice curea ce poarta acelasi cod se asaza perfect identic.

Cred ca ar trebui sa mergi la o reprezentanta si sa verifici din nou distributia. Riscurile sunt prea mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cato - vad ca esti din Arad.

Iti recomand sa mergi la Temeco in Timisoara. E acolo un tip Nelutu care se pricepe bine, si in general doar el schimba distributii in acest service. Nu iti recomand sa faci alte operatii cu alti mecanici la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar dupa schimbul curelei oare cati verifica si regleaza avansul cf. documentatiei, respectiv cu vag-com - ul??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca foarte putini regleaza avansul dupa schimbarea distributiei. Poate doar le reprezentante VW.

Apropo de mica mea problema, astazi am dat jos aparatoarea de la distributie si am facut cateva observatii pe acolo:

1. Cureaua noua cred ca e cam intinsa. Incercand testul empiric da a o torsiona la 90 de grade, nu am reusit. (in poza atasata cam care ar fi zona recomandata sa incerc torsionarea curelei?).

2. Rola pare bine fixata. M-am dotat cu o oglinda si am incercat sa vad ceva prin locurile acelea stramte.

Asa cum am spus si in alt post semnele de pe rola ( adica A cu B ) nu sunt aliniate perfect. La mine acea fanta se afla in zona cercului portocaliu. Dupa ce am pornit motorul, cu aceeasi oglinda am observat comportamentul rolei. Fiind un profan in domeniu am o intrebare pentru specialisti.

Eate NORMAL ca in timpul functionarii motorului "dintele" A sa aiba in permanenta un joc "du-te vino"? Care este explicatia pt. acest lucru?

Multumesc.

Modificat de Cato
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am citit cu multa atentie acest topic si sunt foarte suparat pe faptul ca si eu am aceeasi problema cu rola intinzatoare de la cureaua de distributie!

Am desfacut si eu capacul de la curea si am abservat ca fanta A si B sunt aliniate dar cele doua gauri C nu sunt aliniate cu ele!(opuse lor)

Ma poate sfatui cineva ce as putea sa fac ?

Este o problema acesst lucru?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog pe cineva priceput sa ma ajute sa dezleg "enigmele" postate mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Ajutoooooooor!!!!!!!!!!!!!

Salutare tuturor, va rog sa ma ajutati in cea mai mare problema pe care am avut-o pana astazi: curea distributie sarita!

Ce pot sa spun........nici nu mai am cuvinte............imi tremura si mainile pe tastatura.

Astazi, in timp ce rulam normal cu masina,aproape de casa, din senin s-a auzit un zgomot ca de tabla la motor, iar apoi motorul s-a oprit. Am oprit masina de tot, caci nu aveam viteza mare, si am dat s-o pornesc din nou. Motorul a pornit urat, a dat sa functioneze rotund, adica sa-si revina, dar iar a inceput zgomotul ca de tabla la motor si s-a oprit. Am chemat un prieten care era prin preajma si care il stiu interesat cat de cat de motoare, a dat capacul mare de pe motor jos, iar apoi capacul de la distributie........surpriza.....cureaua de distributie era sarita.

In momentul acela mi s-au taiat picioarele, am tractat masina acasa si acum va scriu........

Astept de la voi orice informatie care ma poate ajuta......... nu stiu........ce s-a putut strica, preturi, etc.... va implor sa nu ma ignorati, chiar nu stiu ce sa ma fac.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Of... Presupun ca e ALH motorul, nu? Ai schimbat-o la timp?

Pai ce sfaturi astepti de la noi?

In primul rand ai facut foarte bine ca nu ai mai incercat sa o pornesti.

Acum, ce s-ar fi putut strica:

-Chiulasa

-Valvele

-Ar mai fi cateva, insa nu sunt sigur, si mai bine tac, decat sa emit vreo prostie

Imi pare rau pentru patania ta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, masina este 1,9 TDI ALH, acum are 182.000 km, iar distributia a fost schimbata la 175.500 km, deci nu stiu care a fost cauza. Eu nu sunt un cunoscator impatimit al motoarelor ca multi dintre voi, asa ca v-as ruga sa-mi spuneti cam ce piese s-au dus pe apa sambetei si cam la ce preturi s-ar putea repara......in mare........daca se poate.

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era sarita de tot jos de pe fulie?

Daca da, nu avea cum sa iti mai porneasca motorul.(punct) si cred ca nici la cheie nu se mai invartea sau daca da cred ca face un sunet infernal.

Daca a sarit cu un dinte e posibil sa ai cateva supape indoite dar astea se pot constata doar dupa ce desfaci chiulasa.

Deci, e sarita de tot sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod sigur vei inlocui:

1 curea distributie + intinzator

2 garnitura chiulasa

3 set prezoane chiulasa (optional insa iti zic ce recomanda cartea)

Si daca esti ghinionist vei inlocui in functie de cat de mare a fost pisica neagra :

1 Supapa /supape

2 ax cu came (am intalnit unul rupt chiar in urma cu 1 luna la un ALH)

3 semilagare (la ALH nu are cuzineti la axul cu came)

4 piston spart , zgariat cilindru....chiar nu vreau sa iti stric ziua

Mult noroc!

Poate ai scapat doar cu supape + garnitura chiulasa si distributie noua .

Marius te intreaba daca era asa

http://www.youtube.com/watch?v=zTt8-WWk80I

sau o aruncase afara de pe roti .

La mine am avut noroc si nu mi-a sarit nici de la punct si nici nu a rupt ceva in motor. Cauza a fost blocarea pompei tandem fapt ce a fortat brusc cureaua si a rupt mecanismul rolei intinzatoare .Scapat ieftin eu .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleo........nu mai dorm..... :rolleyes:

Cureaua nu era sarita de tot, dar era slaba, si pe ea (adica nu pe partea cu dintii) se observa urme de frecare.

Dar imi poate spune cineva ce am facut gresit de am ajuns aici??

Si un cost de reparatie minim se poate estima? caci sincer sa fiu nu sunt pe bune cu cei de la finante

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai kitul de distributie nou, cam 6,5mil(conti), fara pompa de apa, care banuiesc ca nu e neaprat daca fost schimbata.

Garnitura de chiulasa, si ceteva supape, eu zic ca e sub 15-17mil cu manopera cu tot. Poate si pompa de vacuum noua, daca s-a intamplat ca la dukku si nu ai ghinionul de pistoane crapate ,cilindru zgariat, care cred ca doar cu bloc cu tot vine.

Oricum asta se constada doar dupa dezmembrare.

Nu stiu daca e posibil sa iti strice si injectoarele eventualele schije,pt ca doar unul e 200eur.

LE: dar e posibil si sa nu fie sarita,doar de pe pompa de injectie si sa nu fie nici o problema la supape,etc. si sa fie doar intinzatorul rupt.

Incearca sa invarti de motor manual(de la axa cu came) sa vezi daca agata ceva, sa ai somn macar.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, Marius, am fost acum sa verific.

La mine cureaua e foarte slaba, daca vreau sa o scot cred ca iese foarte usor, asa ca ...........am impresia ca intru in criza economica cat de curand :rr:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te mai speria atat omule.

Desfa motorul si vezi ce gasesti acolo. Variante sunt destule .

Daca-s doar supape le iei direct de la dealer la pret decent.

Daca e de schimbat chiulasa o iei cam cu 200 de euro echipata (fara injectoare) de la dezmembrari ...ideea e ca se gasesc variante. Stai linistit ca se gaseste leac.oricum ....de la cat a spus Marius in sus tot te duci.

Dupa ce o deschizi o sa vezi ce si cum .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca daca este cazul chiulasei, aceasta se poate rectifica. Iar pistoanele nu cred ca au fost afectate. Din moment ce nu a sarit cureaua de pe rola, cred ca este exact cum zice un coleg - sarita un dinte.

In cazul in care este zgariat cilindrul, poti sa cauti pe cineva priceput, sa iti alezeze blocul, si sa pui camasi. Doar ca va trebui sa iei si segmenti, pentru ca cei vechi nu mai au forma perfet rotunda.

dukku ti-a dat un sfat bun, nu te mai speria. Desfa-l si vezi ce e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc de sfaturi, maine am sa merg la service-ul care mi-a montat distributia, sa vada ce gaseste acolo.

Oricum, astazi am mai aruncat o privire la distributia sarita si am vazut pe lumina ca rola neagra mai mare din spate (intinzatoare cred) nu se misca de nici un fel (e blocata).

:)

Acum va intreb: daca am doar 7000 km de cand am schimbat distributia, iar aceasta are zice-se 60,000 km garantie (curea + role), pot lua pe cineva de guler pentru treaba asta?

Sau asta e, garantia e praf in ochi... am luat-o in freza, platesc si merg mai departe? macar sa stiu cum sa vorbesc maine cu cei de la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau pentru intamplare:( Normal cei de la service vor suporta toate cheltuielile.Nu are voie sa sara distributia dupa 7000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar daca e cazul ca s-a blocat acea rola (defect de fabricatie) iti dau alta,sau alt kit la magazinul de la care ai cumparat-o daca ai stampila de la service autorizat care ti-a montat-o, or something ;).

Daca esti cu toate in regula e normal sa nu suporti nici o cheluiala. Asta in mod normal, nu stiu cum e pe la noi,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau asta e, garantia e praf in ochi... am luat-o in freza, platesc si merg mai departe?

Ideea e ca ce ai patit tu poate fi ori defect de fabricatie (piesele), ori montaj necorespunzator (service). In ambele cazuri, ei trebuie sa suporte toate pagubele.

Sa ne tii la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!