Jump to content

Indicatorul lichid de racire nu mai sta la 90


cretu_dan
 Share

Postare recomandată

Daca este doar caldut cel mai probabil ai o problema la termostat.Este o diferenta de feeling dar nu chiar foarte mare.Daca ai verificat cu vag-comul senzorul atunci termostatul este dus.Poti face si un schimb de antigel 50-50% cu ocazia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oke, multumesc. O sa caut pe cineva cu vagcom sa vedem senzorul ce zice. Multumesc mult. O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoarele merg ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai observat ca unul dintre ventilatoarele de la radiator nu mai porneste. Nu trebuie sa porneasca amandoua simultan? Sau sunt in trepte in functie de temperatura motorului?

Ma gandesc daca nu merge ventilatorul sa nu fie d vina termocupla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut . am intampinat si o problema la care va cer ajutorul :am circulat zilele acesta toride pe serpentine si a crescut temperatura la antigel pana a iesit din vas si a aparut pe bord mesaj cu rosu stop lipsa apa . in schimb ceasul din bord arata temperatura apa 90 grade iar ventilatorul pornise pe treapta 1 . intrebari : de ce ceasul nu arata temperatura reala si de ce ventilatorul erea pe treapta 1 si nu 2 cum ar fi fost normal avand in vedere temperatura ridicata? care senzor citeste si comanda treptele ventilatorului ? dar ceasul din bord ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut

Nici la mine indicatorul pt lichid racire nu mai urca in 90 de grade, ramane undeva intre liniutele de 80 si 90 de grade. Cateodata se apropie mai mult de 90 de grade, dar apoi scade.

La tester nu da nicio eroare.

Am comparat valorile G2/G62 din Engine si Instruments si este o diferenta de vreo 2 grade, in plus pe Engine.

Am urmarit totodata pe Engine valoarea si nu a trecut de 77 de grade, in regim normal de exploatare, dar la distanta parcursa si timpul cat motorul a stat pornit, ar fi trebuit sa ajunga fara probleme in 90.

Am verificat in compartiment motor si mi s a parut ca furtunul care iese din radiator de sus este mai fierbinte decat cel care vine din blocul motor si se mufeaza in partea de jos a radiatorului.

Din cate am citit in topic toate astea duc la o singura concluzie - termostat defect. Numai ca am schimbat deja termostatul si oringul, iar problema persista.

Termostatul nou este Behr by Mahle (ceva de genul)

Nu am schimbat flansa cu aceeasi ocazie, pt ca o schimbasem in urma cu unu-doi ani.  Atunci am  schimbat termostatul si flansa avea rupte betisoarele din platic care tin termostatul prins de ea. Acum era intacta.

Ma puteti sfatui ce sa mai verific? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca nu cumva nu s-a asezat bine O-ringul si pe undeva scapa pe langa termostat. Eu asa am patit dar la mine picura apa si pe linga flansa. Daca nu si nu, scoate termostatul, pune-l intr-o cana cu apa+termometru, il pui la incalzit si se observa la ochi cand incepe termostatul sa se deschida. Altceva nu prea are ce sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine termostatul era nou si tot nu functiona.Asa ca daca ai garantie dute si-l schimba.Cum ai spus mai sus un furtum era mai cal iar unul era mai rece asta pt ca termostatul nu deschide bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost atent si am asezat bine oringul, plus ca nu pierd pe la flansa lichid.

Termostatul vechi l am bagat in apa si l am fiert si deschide/inchide, dar n am pus termometrul sa vad exact temperatura.

Am sperat ca va fi o problema cum am mai avut in trecut cd am gasit o bucata de mastic ramasa in termostat, care il tinea deschis putin (povestea masticului si cum a ajuns acolo e lunga si legata de un nene priceput si de cum am schimbat vreo 3 termostate din cauza asta).

Cand l am demontat si am vazut ca nu este asta problema, am crezut ca s a defectat el si nu mai deschide la temperatura corecta, adica 87 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Termostatul vechi l am bagat in apa si l am fiert si deschide/inchide, dar n am pus termometrul sa vad exact temperatura.

 

 

Si la ce concluzie ai ajuns dupa aceasta actiune :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca inchide etans. ma gandeam ca poate nu se inchide complet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adi vladimirescu

Salut.sunt nou pe forum..am un vw golf 4 115 CP si am urmatoarea problema:daca depasesc 100 km/h mi se ridica apa pe la 120 grade si dupa scade si in  al doilea rand este vorba de caldura cand baga cand nu mai baga..care ar putea fi problema pentru k un mecanic mia zis ca s-ar putea sa fie garnitura de chiulasa..astept raspunsuri..multumesc !

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei din cauza garniturii de chiuleasa ai fum alb (aburi) la eşapament şi bule de aer în vasul de expansiune. Ai verificat furtunele groase de la radiator dacă se încălzesc? Dar ventilatorul porneste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adi vladimirescu

Nu scoate abur si furtunele sunt calde..ventilatorul porneste scade temperatura si dupa se opresc..deci daca merg pana in 100 km/h nu se ridica mai mult de 90 °C

Modificat de adi vladimirescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ca dc G2 nu functioneaza, va exista o diferenta mare de temperatura indicata pe grupurile din Engine si Instruments. 

Insa daca ar fi ambii senzori defecti ( G62 si G2) aceasta verificare banuiesc ca nu ar mai fi valabila.

Acum intrebarea: daca, ipotetic vorbind, ambii senzori (G62/G2) ar fi disfunctionali, este obligatoriu sa dea eroare pe vag?

Sensul de curgere a lichidului de racire este din radiator (furtun din partea de jos) catre bloc motor (unde este termostatul) si apoi in final ajunge in radiator prin partea de sus? (eu ma gandesc ca asa ar fi logic) 

Mai exista pe instalatia lichidului de racire vreo alta valva care sa actioneze ca un termostat (sa inchida/deschida la anumite temperaturi ale lichidului)?  Asa mi a spus un posesor de Audi a4 avant 1.9 tdi (116 cp); cel putin la el ar exista

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicio parere?

Am comandat deja senzorul de temperatura lichid racire si am sa l inlocuiesc pt. ca ceva im spune ca el este ,,buba".

Am urmarit din nou azi, in mai multe drumuri parcurse si am observat ca temperatura urca destul de repede, dar ramane intre liniile 80 si 90 de grade, fie ca masina ruleaza in relanti, fie ca sunt in mers. Vag ul imi arata 72-73 de grade, cd indicatorul se afla intre 80 si 90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca un aspect constatat azi.

Cand am dat drumul la caldura in blana, treapta 4 la ventilator, a scazut temperatura la ceas in bord, stand in ralanti, cateva minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca era senzorul nu-ti indica asa repede ca scade.Ti-am mai spus ca este termostatul care nu merge bine chiar de este nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles punctul tau de vedere. Ideea este ca eu nu s convins ca e tot termostatul si azi mi s a intarit convingerea.

Astazi a urcat indicatorul la 90 de grade, stand in ralanti, numai ca au pornit ambele eletroventilatoare, au mers max 1 minut si indicatorul a cazut intre 80 si 90 de grade.

Am pus masina pe tester, am lasat o sa urce in 90 de grade (pe bord) moment in care pe tester G62 imi indica 77,4 grade (G2 era la aprox aceeasi valoare). Acela a fost momentul in care au pornit din nou ventilatoarele si G62 a scazut pana pe la 72-73 grade, ceea ce nu imi pare in regula.

Eu stiam ca ventilatoarele pornesc in etape, unul pe la 95 grade, iar al doilea la peste 100 grade, iar la mine pleaca prea devreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci de esti convins ca nu lucreaza bine senzorul schimba-l.Eu ti-am spus din ce mi s-a intamplat mie.Orcum ar fi raman la parerea mea.Senzorul tau nu indica bine temperatura dar cand scade asa brusc temperatura adica de la 90° la 80° de obicei nu lucreza bine termostatul.Apa pe bord trebuie sa stea la 90° indiferent ca pleaca ventilatoarele sau este frig si mergi cu viteza sau altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, ceea ce ai precizat tu sunt simptome ale unui termostat defect.

Dar cum ramane cu ventilatoarele care imi pornesc de la 77 de grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am observat eu, dacă G62 dă eroare sau nu e conectat ventilatoarele pornesc, probabil preventiv, dar nu ştiu după ce regulă .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul de a deveni evervant, aduc in discutie noi aspecte constatate azi.

Azi am masurat temperatura lichidului din vasul de expansiune cu un termometru digital cu sonda (tija din inox) pentru cuptor. Termometrul înregistrează de la -50 la +300 grade Celsius și are o eroare de +/- 1 grad la 100 de grade.

Am plimbat masina cativa km prin oras si am lasat-o in ralanti, cu vag ul in functiune. Am inceput testul introducând tija în vasul de expansiune si am comparat temperaturile indicate de G62 (pe vag) si de termometru.

- G62 imi indica 77 grade, termometrul masura in vas 91 grade (pe bord temp era între 80 și 90 de grade, iar la un moment dat a ajuns în 90 și sau pornit ventilatoarele).

Apoi, am pornit căldura la maxim, cu ventilatia pe treapta 4 și am continuat măsurătorile. Temperaturile au scăzut atât pe termometru, bord cât și pe vag (G62), însă diferența s-a mărit între valoarea indicată de G62 (62 grade) și termometru (82 grade). Acest lucru s-a întâmplat în câteva minute și tendința era tot de scădere, dar am întrerupt testul.

Ceva pare în neregulă și cu termostatul, dar nici senzorul de temperatură nu îmi pare că își face treaba cum trebuie.

Ce părere aveți?

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai zis mai sus ca ai comandat senzor de temperatura, l-ai inlocuit? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inca. Am asteptat sa fac rost de termometru si sa ma mai documentez.

Acum sunt hotarat am sa l schimb. Stabilisem sa l dau retur, dar a ramas in standby.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!