Jump to content

unghi la roti


silviustan
 Share

Postare recomandată

filetele le-am curatat

am lamurit toe in este unghiul de convergenta care este de 2-4 mm si se regleaza din lungimea barelor de directie

dar celelalte 2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    9

  • tonic

    7

  • RaduI

    5

  • Bobo1300

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Io convergentza o fac cu ruleta. Am avut surpriza cand eram la faculta si am fus mashina pe stand la laboratorul de nu-mai-shtiu-ce sa constat ca era perfect asha cum facusem eu cumetode neconventzionale.

eu voi incerca maine sa fac convergenta insa nu cu o ruleta ci cu un cm de croitorie prins de anvelope cu pioneze. daca iese va anunt. am inteles de la Mishul ca in fata distanta sa o fac mai mica cu 3-4 cm fata de spatele rotilor din fata

Lipesc capatul ruletei cu scoci de banda de rulare a unei rotzi (agatz si carligelul din cap de un profil al cauc.) iar pe cealalta lipesc o hartie cu o ***. Masor in fatza, imping mashina in spare (grija mare sa nu striv. ruleta!), masor in spate pe sub mashina, fac diferentza, in fatza tre' sa fie mai putzin cu 4 mm. ca sa fie cam 3 mm. la janta. Daca trebuie ceva rreglaje din lung. barelor refaci masuratorile f-sp, event. de 2 ori, ca sa nu dea erori.

mishuleeee. aici vad ca ai zis ca la janta sa fie de 3mm si mie mi-ai spus ca la janta sa fie 2 mm iar la buza suprafetei de rulare 3-4 mm..... cum e de fapt????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

s-a discutat pe undeva pe aici prin sectiunea tehnic (insa din pacate nu mai gasesc acum topicul) despre posibilitatea de a cobora sau de a urca masina prin introducerea intre una din tevile cele 2 ale puntii fata si sasiu a unor mici distantoare (ca o teava taiata in jumate), si care in functie daca o introduci intre teava de jos si sasiu ar cobora masina si daca le introduci intre teava de sus si sasiu ar urca masina.

poate cineva sa imi zica daca acest lucru ar duce la o modificare daunatoare asupra unghiurilor si a cotirii rotilor? Ma bate gandul sa inalt de bot un pic masina in acest fel.

a doua chestie. mi-am confectionat un aparat artizanal de masurat unghiul de cadere al rotilor si am constatat ceea ce observasem foarte fin cu ochiul liber, si anume, ca dupa ce masurasem off setul si calculasem numarul de saibe ce trebuie bagat la fiecare brat (impreuna cu mishul, masurat totul cu sublerul de precizie, deci chiar nu am avut cum sa gresim..), odata masina lasata pe sol, deci in sarcina ei normala de mers.... roata din dreapta sta binisor vertical, cam ca la carte, insa roata din stranga sta inclinata (adica partea de jos este mai in afara decat partea de sus...si asta cu vreo 5 grade...nu pot zice exact gradele pt ca aparatul de masura confectionat de mine este cam rudimentar - mai trebuie sa il perfectionez).

intrebarea mea este ce pot sa fac? care o fi cauza pt care odata lasata la sol masina roata incepe sa stea mai cas? sa incerc sa mai masor offsetul inca odata cu masina pe sol, adica roata in sarcina normala? nici nu stiu daca se poate sa masor asa fara sa demontez nimic si cu masina pe sol.....????

pareri?

sau o fi vreo problema la locul unde intra bratele din stanga in punte? ce am acolo rulmenti? sau bucse de textolit sau ce?

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

odata masina lasata pe sol, deci in sarcina ei normala de mers.... roata din dreapta sta binisor vertical, cam ca la carte, insa roata din stranga sta inclinata (adica partea de jos este mai in afara decat partea de sus...si asta cu vreo 5 grade...nu pot zice exact gradele pt ca aparatul de masura confectionat de mine este cam rudimentar - mai trebuie sa il perfectionez).

hai ca-s si eu curios, si la mine sta tot asa, tot stanga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cartea zice ca se masoara pe "cale" toate elementele puntii si apoi se baga sau se scot saibe .... nu este musai sa bagi saibe dupa carte dupa tabelul dat poti pune cu una mai sus sau jos in functie de ce zice raportorul ... sau daca e indoit ceva nu mai iese

poze cu succesiunea operatiilor le gasiti la vw-classic

post-17229-1240828208_thumb.jpg

post-17229-1240828215_thumb.jpg

post-17229-1240828220_thumb.jpg

post-17229-1240828225_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau daca clampane raportorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de clampanit clampanea cand l-ai vazut tu, insa inainte de asta reusisem sa masor cat de cat si nu clampanea...;)

stiu ca Gica Carlig avea o carticica mica (gen dictionar de buzunar) in care vazusem un tabel in care scria cate saibe sa mai bage dupa masuratoarea unghiului, deci nu in functie de masuratoarea offsetului ci a gradelor minutelor ...arfe cienva asaceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo unde intra bratul in punte avem bucse metalice si rulmenti pe role. Astea ar trebui verificate daca mai sunt in cote,manualul VW spune exact cum. Cel mai bine ar fi schimbate lumea uita de ele si se mira dupa aia de ce au uzura la brate. Aste nu sunt scumpe si se gasesc. Sa nu uitam si de garniturile dintre brate si punte si alea sunt extrem de importante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo unde intra bratul in punte avem bucse metalice si rulmenti pe role. Astea ar trebui verificate daca mai sunt in cote,manualul VW spune exact cum. Cel mai bine ar fi schimbate lumea uita de ele si se mira dupa aia de ce au uzura la brate. Aste nu sunt scumpe si se gasesc. Sa nu uitam si de garniturile dintre brate si punte si alea sunt extrem de importante.

poti descrie mai amanuntit? despre ce rulmenti si garnituri e vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eventual un cod al rulmentilor 9stiu ca difera acesti rulmenti in functie de ani. de asemenea bucsele respective...

aaa, si inca ceva, cu masina sus, cu fuzetele scoase, tragand de brate nu am constatat vreun joc saui ceva neobisnuit care sa ma duca cu gandul la o uzura a acelor rulmenti si/sau bucse. mai exact cum ar trebui sa verific daca exista vreo problema acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e schema cu puntea explodata :

Punte post '64:

post-13903-1240983858_thumb.png

11,12: Garniturile

7,8: Rulmentii cu role

9 : Bucsa (una sus si una jos, cea de jos nu apare in poza)

Punte pre '64 (pe balamale):

post-13903-1240984160_thumb.png

10: Garnitura

7: Rulment pe role

8: bucsa

Astea sunt codurile pentru rulment, primul la cota 0 si al doilea la cota 1:

post-13903-1240986842_thumb.png

Codul pentru garnitura:

post-13903-1240986909_thumb.png

Codul pentru bucse:

post-13903-1240987070_thumb.png

Toate astea sunt pentru puntea pe balamale. Nu mai pun si la modelul post '64 sa mai puna lumea mana si pe carte ... catalogul e moka pe net pana mea http://www.vw-classic.net/et_katalog1970/index.html

Modificat de Bobo1300
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult de informatii inclusiv linkul.

insa un raspuns la intrebarea de mai jos....???

aaa, si inca ceva, cu masina sus, cu fuzetele scoase, tragand de brate nu am constatat vreun joc saui ceva neobisnuit care sa ma duca cu gandul la o uzura a acelor rulmenti si/sau bucse. mai exact cum ar trebui sa verific daca exista vreo problema acolo?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intrebarea asta nu o sa-ti placa raspunsul... ca sa vezi exact cum sta treaba trebuie date jos bratele, scoase lamele si masurat ca la carte. Uite asta e tabelul e pentru post '64 din pacate nu am pentru pre '64 :

post-13903-1240996911_thumb.png

Dar, sper sa nu gresesc, la pre '64 toti rulmentii au aceeasi dimensiune ca cei de sus la post '64.

Avand in vedere ca tolerantele sunt mici nu cred ca se vede la ochi, masuratoarea e sfanta.

La mine erau iesite din cote zdravan, nu se vedea la ochi insa, pana la urma avand si fisuri in punte am ales sa iau una NOS echipata cu bucse si rulmenti noi si sa scap de o grija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti vreun service in Cluj unde pot sa-mi reglez unghiul de cadere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intrebarea asta nu o sa-ti placa raspunsul... ca sa vezi exact cum sta treaba trebuie date jos bratele, scoase lamele si masurat ca la carte. Uite asta e tabelul e pentru post '64 din pacate nu am pentru pre '64 :

post-13903-1240996911_thumb.png

Dar, sper sa nu gresesc, la pre '64 toti rulmentii au aceeasi dimensiune ca cei de sus la post '64.

Avand in vedere ca tolerantele sunt mici nu cred ca se vede la ochi, masuratoarea e sfanta.

La mine erau iesite din cote zdravan, nu se vedea la ochi insa, pana la urma avand si fisuri in punte am ales sa iau una NOS echipata cu bucse si rulmenti noi si sa scap de o grija.

multumesc mult,

ma gandesc eu ca daca timp de 10000 km rotile stateau perfect si nu am avut uzura in anvelope deloc, si in ultimii 4000 km au aparut aceste probleme, este doar o chestie de reglaj din saibele alea, si sper sa nuam uzura pe acolo ce arata in poza.

insa m-am uitat azi si nu prea am cum sa masor off-setul dintre brate cu masina stand pe roata (deci cu portfuzeta montata la locul ei si roata pe sol......mi-ar trebui acel tabel care sa imi arate in functie de abaterea unghiului masurat cu acel raportor, sa imi arate deci cate saibe mai trebuie bagate sus respectiv jos...nu are nimeni acest tabel??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca s-a mai vorbit de tabelul asta. Eu neavand puntea pe balamale nu stiu cum se procedeaza si nu vreau sa bat campii. Sergiu trebuie sa stie sigur ce si cum.

L.E: Uite si topicu : http://vwforum.ro/index.php?showtopic=56875 s-a discutat mult

Modificat de Bobo1300
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da stiua aceste tabele. sunt in cazul initial in care masori offsetul intre cele 2 brate si apoi stabilesti nr de saibe. eu am nevoie de un tabel care sa indice cate saibe mai trebuie aduagate/scoase dupa verificareea efectiva deci cu roata montata si pe sol a unghiului de cadere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru puntea pre 64, rulmentii cu ace (role) stie careva de unde se pot cumpara sau ce corespondenta cu alte marci au?

bobo. cartea e-n alemana, si ...io... mai greu cu limbile... in domeniu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate pentru unii cartile bune sunt in germana.

Rulmenti cu role are lexxus sau poate peter ca e mai aproape de tine.

Merge incercat si la Unix cu codurile de mai sus in mana. VW ii mai produce VW Classic Parts ii au pe stoc si nu sunt scump,am pe undeva o oferta de la ei,da pana la urma am luat puntea intreaga de la ei sa stiu o treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!