Jump to content

Kodiaq - discuții generale


Bogdan VW
 Share

Postare recomandată

Vezi daca punctele de control de pe anvelopa sunt la fel pe ambele parti. Daca da...nu iti bate capul. Daca nu...se verifica geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la punctele de pe margine care sunt tot câte doua pe toată circumferință roții?

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. E o chestie buna de la Hankook.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt la fel in ambele părți, nu au uzura. Am verificat presiunea in roti și era cam scăzută 2.2 fata de 2.4 sau 2.7 ECO cum recomanda. Am observat ca am pierdut și din plumbi, o sa le echilibreze din nou și o sa urmăresc dacă mai apare dunga.

Modificat de Palencsar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A apărut varianta RS în configurator, benzină 245 CP, preț de pornire 43094 Euro, destul de bine dotata dar tot am dus-o în 48k cu ce am pus pe ea.:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta cineva cu o informatie despre ce consumabile se schimba la fiecare revizie pentru Kodiaq? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmare a postărilor lui @Cristian din 28 februarie, partea despre comportamentul motorului 2.0 TDI 200 CP la accelerări la viteze mari:

 

      Deoarece am depășit 2000km cu Kodiaq-ul, am făcut un mic test pe autostradă. La 120-130 km/h, cutia pe modul sport, am călcat până la fund pedala de accelerație. După un mic timp de pauză (cam între jumătate de secundă și o secundă aș aprecia), cutia trece din viteza a 7-a în a 5-a, turația sare spre 5000rpm și mașina se duce. Nu te bagă în scaun, dar are zvâc. Eram singur pe autostradă, deci nu pot să-mi dau seama cât de repde aș putea depăși alte mașini care circulă cu 130-140 km/h.

 

     Sunt curios cum se comportă motorizarea 2.0 TSI 245 CP la un astfel de test.

    

     Nu mai vorbesc de OZN-urile noi apărute ale lui @ToniM și @Catta83 😊

 

Modificat de drign
Corecturi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si un un drivetest cu un RS biTDI, si am remarcat aceeasi intarziere de 1 secunda pana se decide masina/cutia sa plece.

F enervant mi s-a parut. Am mai avut DSG dar parca se misca mai rapid DQ250 de pe Passatul B7. 

As prefera o manuala uneori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia era pe sport? Ai incercat si pe comanda manuala sa vezi cum raspunde?

O secunda raspuns e specific cutiilor cu convertizor, intradevar dezamagitor pentru un DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Drive da, are un mic lag... daca vrei sa pleci "aproape" instant, obligatoriu cutia in Sport, unde se misca mult mai bine si mai rapid.

Dsg urile clar nu sunt cele mai rafinate cutii, da isi fac treaba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si in sport ar fi la fel, dureaza pana retrogradeaza din 6 in 3 de ex cand bagi piciorul tare in ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator chiar si in S conteaza mult cum si cat apesi acceleratia :))Apoi ai si lagul turbo care e mai pronuntat la turatii mici (aka 800 rpm in 7-a la diesel sau 1200rpm la benzina).

In mod normal in E/D, btw - din experienta proprie nu e nicio diferenta intre ele, cutia/motorul incearca sa fie cat mai eficiente - poti avea surpriza sa iti dea a 7-a la 60km/h  - astfel ca aproape intotdeauna, pe accelerare/accelerare usoara, cealata cutie are deja selectata treapta urmatoare. In functie de cum se aliniaza astrele, la KD, retrogradarea te poate arunca pe o treapta din cealalta cutie sau, worst case scenario, pe aceeasi cutie... deci ambreiajul decupleaza, cutia schimba, apoi ambreiajul cupleaza... dureaza ceva; adauga la asta si lagul turbo... si iesi la 1-2 secunde de asteptare. 

In modul S sau RS (cine are) am observat ca, la KD, nimereste mai bine treapta din prima... Plus ca lagul e putin mai mic... peste 3000rpm la benzina e deja vis :))(spre decloc)

 Si, indiferent de mod, il loc de KD (apasat pana la podea) e mai eficienta o apasare mai putin energica (aprox 2/3 din cursa). Faza misto/enervanta e a daca ridici chiar si 1mm piciorul schimba 2-3 trepte in sus asap :)

 

@drign cred ca avem acelasi motor/cutie (tu ai DQ381-7A - daca imi amintesc bine) 

 

LE indiferent de mod, cutia "invata". Adica, dupa un drum facut la consum creste tendinta de a subtura; in schimb, dupa o plimbare cu @tetea chiar si in E tot incerca sa schimbe spre 5000+ ;)

Modificat de zidanne
uitasem de LE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu 'DSG-ul invata' e relativa, pe mine ma intereseaza sa invete pe termen lung, nu doar pe baza drumului anterior ... eu cel putin m-am inteles mai bine cu Powershift-ul (tot 'wet') de la Ford (Mondeo cumparat tot de nou, tinut ~5ani/~100.000km), se adapta mai bine (in modul Sport mergeam/merg tot timpul cu ambele) la ce vroiam, smucea ceva mai putin (si era diesel, avea cuplu ceva mai mare la turatiile la care schimba) dar cu DSG-ul de abia am trecut de 7.000km, mai am rabdare (si n-am de ales anyway), plus ca nu-i nimic prea deranjant, doar am remarcat ca dpdv al cutiei se adapta mai bine DCT450-ul decit DQ381-ul

 

Modificat de Fyl
typos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot respectul, dupa 4 ani de DSG care "invata" tot din padele schimb minim 60% din timp. Doar in oraș in aglomeratie o las in D...altfel doar M.

 

Concret, niciodata nu schimba cum si cand vreau. Iar daca mai trebuie sa faci vreo manevra la viteze mici...nu are rost sa continui.

 

Da, in wot schimba minunat, la upshifts la fel...cu downshif-urile sta mai prost.

 

Edit: din td-urile cu Tigu si Tarraco am observat ca totuși a evoluat foarte mult software-ul DSG.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut !

Care variante de an/motor pe benzina folosite pe Kodiaq nu au adblue ? (am inteles ca mai nou si la benzinare s-ar baga adblue).
Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rsuceava link? 

noi pe aici stim ca dieselul (EA288 evo) are adblue si benzina (EA888 rev3B/evo 4) are filtru de particule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am link, imi zisese o cunostinta. Cum nu am reusit sa gasesc nimic pe net, am zis totusi sa intreb ca poate imi scapa mie ceva. multumesc de raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rsuceava am avut discutia asta in privat cu @tetea

Ce am gasit dupa ce am scurmat a fost doar comunicatul https://www.volkswagen-newsroom.com/en/the-new-golf-gti-gtd-and-gte-5810/drivetrains-5816

 

Avem asa 

  • GTI with turbocharged petrol engine. The new Golf GTI is powered by a 180 kW (245 PS) 2.0-litre turbocharged injection engine (EA888 evo4). The maximum torque is 370 Nm. The four-cylinder engine is coupled with a 6-speed manual gearbox (MQ350) as standard. A 7-speed dual-clutch gearbox (DQ381 DSG) is available as an option.
  • GTD with turbocharged diesel engine. The long-distance sports car features a 2.0-litre, four-cylinder turbocharged diesel engine (TDI) with an output of 147 kW (200 PS). The Golf GTD01 engine (EA288 evo series) generates an impressively high maximum torque of 400 Nm.

Strict legat de EA888 evo4 avem comunicatul asta care zice asa

 

The next-generation EA888 evo4 now integrated in the new GTI has been enhanced in numerous details in order to reduce emissions even further and optimise power development. [..] he new Golf GTI therefore has noticeably more tractive power. In addition, a petrol particulate filter and a higher-volume catalytic converter reduce emissions. The new Golf GTI complies with the latest and most stringent Euro 6d-ISC-FCM emission standard.

 

Mai exista si EA112 (1.5TSI)  dar... sa nu intram in tarate ca ne mananca porcii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

a reusit cineva cu MIB3 + Amundsen/Columbus sa faca update la harti?

 

degeaba descarc hartile pe un stick cu USB-C, il vede dar nu apare vreo notificare ca ar putea sa-si faca update iar pentru update-ul online (tocmai am trecut de 1 an) am incercat sa cumpar de la Cubic dataplan-ul cel mai mare (1an/25GB/85euro care si asa nu stiu daca ar fi de ajuns pentru un singur update) si aparent nu iti poti face cont la ei daca esti din Romania 🤐

 

cum ar trebui sa mai functioneze conectarea remote de pe telefon la masina daca eSIM-ul nu mai are dataplan platit si nici nu poti sa-ti faci altul?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin hotspot de pe mobil nu realizeaza conexiune?

La mib 2.5 parca nu apare notificare de instalare automat cand introduci stick-ul ci trebuie sa te duci in meniul de update sa dai cautare de update-uri si de abia atunci iti permite efectuarea lui.

(Mai este si varianta ca fisierele sa fi fost copiate incorect ca si structura de foldere, sa fie aceeasi versiune cu cea deja instalata sau sa fie harti dedicate altui tip de navigatie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am descarcat exact ce mi se recomanda de catre Skoda pentru VIN-ul meu, hartile sint cu cel putin un an mai noi decit raporteaza masina ca are instalat onboard ...

la hotspot-ul de pe mobil nu a vrut sa se lege niciodata (si nici la alt iPhone), urma sa incerc cu un alt tip de hotspot dar astazi s-a aprins martorul de SOS (presupun ca cel care ar suna automat la urgente daca as avea un accident, deci tot ceva legat de eSIM) si Columbusul ramine blocat la 'loading user profile' chiar si dupa long reset ... se pare ca nu scap fara o vizita in service ...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am primit raspuns de la Cubic:

 

"Unfortunately our services are not available for purchase in Romania, they are only enabled for touristic roaming."

 

deci dupa primul an gratis, adio facilitatile prin eSIM ... si cind ma gindesc ca anul trecut am aminat vreo 2 luni comanda ca sa primesc MY21 cu MIB3+eSIM

 

 

Tot de la Cubic support (dupa ce am intrebat ce rost mai are sa platesc la Skoda diverse servicii online daca pt. eSIM nu voi mai avea posibilitatea sa cumpar abonament de date):

 

 you are going to be able to use the services that are available from SkodaConnect

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@FylCum anume ai incercat sa faci update la harti?tu ai Columbus sau Amundsen?

Planul de date de la Cubic Telecom este folosit de masina strict ca masina sa iti faca tie hotspot de internet(sa stai tu cu telefonu conectat la masina si sa primesti internet prin wi-fi de la masina), ceea ce in Ro nu este nevoie tinand cont ce planuri tarifare de internet avem noi dispobile in tara.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am Columbus ... am descarcat de pe updateportal.skoda-auto.com hartile spre care am fost directionat dupa ce am completat VIN-ul meu (vezi poza) ... am urmarit instructiunile legate de MIB3 (mai jos in aceeasi pagina e un link spre https://updateportal.skoda-auto.com/Download/Map-updates-mib3.pdf ) ...

 

am platit pentru inca 1 an si Remote Access si Infotainment Online, inca am dubii cum vor merge fara dataplan pentru eSIM

 

image.thumb.png.169c2f0309f5a0ac3f45440df8d83929.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17.10.2021 at 9:08, Fyl a scris:

a reusit cineva cu MIB3 + Amundsen/Columbus sa faca update la harti?

 

degeaba descarc hartile pe un stick cu USB-C, il vede dar nu apare vreo notificare ca ar putea sa-si faca update iar pentru update-ul online (tocmai am trecut de 1 an) am incercat sa cumpar de la Cubic dataplan-ul cel mai mare (1an/25GB/85euro care si asa nu stiu daca ar fi de ajuns pentru un singur update) si aparent nu iti poti face cont la ei daca esti din Romania 🤐

 

cum ar trebui sa mai functioneze conectarea remote de pe telefon la masina daca eSIM-ul nu mai are dataplan platit si nici nu poti sa-ti faci altul?

 

Salut ! Daca vrei sa-ti cumperi plan la Cubic pune la tara Suedia si in rest adresa ta din RO . Eu asa am facut si este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!