Jump to content

Pocnituri sub masina la schimbari directie


Acidutzul
 Share

Postare recomandată

Salutari!

Vreau sa va descriu aici o problema pe care am avut-o si rezolvarea ei (sau cel putin una din ele), in caz ca-i foloseste cuiva.

Problema afecteaza mai des (info de la un inginer de service) Octavia 2 RS si Golf 5 GTI ED30, dar poate aparea la orice masina construita pe platforma PQ35 care are eventual si o suspensie mai tare. Dovada ca am patit-o si eu pe un Golf 5 2.0 TDI pe care am montat o suspensie sport.

Descrierea problemei: la schimbarile bruste de directie spre stanga/dreapta, se aude o pocnitura sub masina. Daca s-a auzit de ex. la o curba brusca spre stanga, nu se va mai auzi la oricate curbe spre stanga se iau, ci se va auzi la urmatoarea curba brusca spre dreapta... apoi nu se va mai auzi din nou decat la o curba spre stanga, si tot asa.

Cauza: suruburile care strang semipuntea (sper ca este denumirea corecta a piesei) se slabesc in timp, si semipuntea incepe sa se miste intr-o marja de 1-2 mm la schimbari bruste de directie. Se poate observa aceasta marja la o inspectie vizuala atenta a suruburilor.

Rezolvare (VAG): Exista o informare de fabrica pentru rezolvarea acestei probleme. Ea consta in montarea unor saibe speciale (cod 7M3 499 349A) concomitent cu inlocuirea suruburilor cu unele noi si strangerea acestora la cuplu.

Sfat: nu incercati sa strangeti mai tare suruburile deja existente sau sa montati saibele cu suruburile vechi. Prima solutie rezolva doar temporar problema, iar a doua nu este sigura, pentru ca filetul unui un surub la prima strangere se intinde iar la a doua strangere, desi efectuata la cuplu sau chiar mai tare, nu va mai exercita aceiasi forta de apasare.

In PDF-ul atasat regasiti buletinul tehnic emis de VAG pentru problema in cauza. Un search pe google dupa codul saibelor va transmite si catre alte forumuri pe care s-a discutat problema.

Bafta.

2007.04.02_front_suspension_knocking_noise_ALL.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu. De cand am montat suspensia sport se aude mai tare, dar o aveam si mai demult.

AM vazut ca ai pus un cod acolo ,vin si suruburile sau alea au alt cod???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul e doar pentru saibe. Suruburile se comanda separat. Imi pare rau, dar nu le stiu codurile.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

decebaldirdala

Intradevar aceasta pare sa fie rezolvarea. Multumesc si am sa revin cu informatii dupa cateva zile de exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am montate saibele cam de 1 luna si nu am mai avut probleme, dar nici drumuri virajate nu am mai avut. O sa dau insa un feedback mai relevant dupa ce o sa chinui masina pe Hungaroring :D .

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-mi te rog daca ti-au facut si geometria dupa ce au schimbat suruburile si au pus saibele si daca totul a fost gratuit. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu a fost nimic gratuit pentru ca am rezolvat-o in regie proprie.

Teoretic, dupa montarea/demontarea semipuntii este recomandata o geometrie. Practic, avand in vedere ca nu a fost data jos si modificarile pozitiei sunt infime spre 0, am ales sa nu mai fac geometrie.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am suspensie sport si simt ca o vibrat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca nu. Mai aud si eu uneori un zgomot in situatiile descrise de tine (nu vibratii) dar numai cu jantele de 17 (cu 16 nu). Cred ca e ceva legat de servodirectie sau de frecarea cauciucului cu asfaltul la unghiul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am jantele de 17. Probabil ca ai dreptate. Cu jante late de 235 la viteza mica, frecarea este puternica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am nevoie de ajutor, asa ca va supun atentiei o problema care ma chinuie de vreo saptamana, o sa incerc s-o descriu cat mai detaliat:

- la trecerea peste denivelari, la viteza mica aud un zgomot din spatele masinii ca si cum ceva mare greu si metalic s-ar lovi de altceva mare greu si metalic (gen pendul)

- zgomotul nu apare daca abordez denivelarea perpendicular, adica ambele roti "lovesc" in acelasi timp ci doar cand masina se "torsioneaza"

- ca si sonoritate seama izbitor cu decomprimarea arcului lovind in ceva sau in el insusi daca spirele s-ar freca dupa ce anterior s-au suprapus (i hope it makes sense)

precizari:

- in portbagaj n-am nimic, am verificat roata de rezerva si toate sculele

- am schimbat recent arcuri (cu tot cu garniturile de sus si de jos), telescoape si bielete antiruliu... iar dupa aparitia zgomotului am reverificat toate suruburile de prindere (atinse sau nu de manopera)

- zgomotul pare a se transmite in lonjeron (am mers in dreapta si am simtit in talpa vibratia)

- masina e un pic "nesigura" de fund (ma scuzati, n-am gasit alta rima) pe viraj, iar pe vibratoare (faimoasa sosea Petricani) "pluteste" nehotarata

si ce-i mai grav, de la aparitia simptomului face din ce in ce mai des si mai tare, zici ca se rupe puntea-n doua.

apreciez orice informatie care sa ma apropie de diagnoza avand in vedere ca am verificat, pe elevator, tot ceea se poate verifica cu ochiu', cheia si levierul.

inclin sa cred ca e ceva ata de simplu si evident incat in goana mea dupa senzational ... imi scapa.

Titel si cu mine va multumim anticipat,

Ioana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut Acidutzul,

Ti-a mai aparut problema dupa ce ai schimbat suruburile?

Te intreb pt ca si eu am exact aceeasi problema descrisa de tine in primul post.

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Andrei,

Problema s-a rezolvat complet. O spun cu atata convingere :( pentru ca nu a mai aparut nici dupa vreo 35 de ture pe circuit. De curand am schimbat barile antiruliu si au fost desfacute din nou acele suruburi. Saibele par ok si nici suruburile nu le-am mai schimbat. Sa vedem acum daca reapare.

Atentie: iti trebuie si acele saibe despre care se vorbeste in acest topic... doar schimbarea suruburilor nu iti va rezolva problema.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

uh ... sunt pe forum de peste 1 an every dayyyy ... si acum gasesc acest topic in care Acidutzul descrie problema pe care o am si eu la masina de cand am luat-o ... Si eu aud pocnituri sub masina in partea din fata la curbe indiferent ca stanga sau dreapta ! si nu intotdeauna ... Tin sa precizez ca nu am suspensie sport ! masina e un Golf 5/1.6 FSI an fabr. 2005/oct.

Acidutzul am doar o intrebare pt. tine ... ce implica operatia in sine? Adica trebuie data puntea jos pt. a schimba suruburile si a pune saibele? sau se poate doar inlocui fara demontare? ...

Multumesc !

Ps: Cate saibe trebuie?

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 4 saibe care se pun in partea superioara a semipuntii, la contactul ei cu... piesa de deasupra :blah:. Se desfac cele patru suruburi indicate in pdf-ul din primul post (nu complet, ci cat sa coboare semipuntea cam 0,5cm), astfel incat sa fie spatiu sa se introduca saibele, Apoi se desface cate un surub complet, pentru introducerea fiecarei saibe, si apoi se strang toate la loc. Semipuntea nu trebuie data jos, doar slabita din suruburi.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare zgomotul asta poate sa apara si de la montarea unor bucse de bascula mai solide? Am montat unele pline (ca in poza din pdf-ul atasat de Acidutzul) si de atunci parca trancane fata in drumuri virajate (de luat in viteza a 2-a) si cu denivelari. Se poate rezolva cu aceste piulite sau e alta treaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E altceva la tine. Acele pocnituri sunt distincte si apar doar o data la o schimbare de directie, nu trancane pe tot virajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Acidutzul ... saibele se monteaza unde am facut sageata rosie? Pe interior ? Multumesc !

post-48653-1288167610_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu! Nu ai mai avea unde sa o pui pe cea din dreapta. Si acolo nu e niciun element in miscare. Saibele se pun deasupra suportului de la bucsa mare bascula (surubul din st poza ta) si deasupra semipuntii (surubul din dr), acolo unde ele vin in contact cu piesa de deasupra (caroseria). Sau altfel spus, acolo unde incepe surubul sa se infileteze (gaurile de infiletare sunt in piesa de deasupra). Ghearele se pun in jos.

post-13132-1288169953_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am montat saibele ... fara a inlocuii suruburile ... rezultatul -- dupa 2 zile pocniturile au revenit :( ... voi comanda si suruburile !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o intrebare ... cand am montat saibele comandate ... m-am tot sucit cu mecanicul care este pozitia lor corecta ! Cu ghearele in jos sau in sus !? :vaidecapulmeu:In documentatie scrie ca saibele se monteaza cu ghearele in jos dar nu le vad rolul lor pt. k nu se prind de nimic ... in schimb daca le montezi un sus ghearele se prind de semipunte ... Sunt confuz ... poate o foto m-ar lamuri si mai mult !

@Acidutzul si @Rex please help !

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In postul 19 ai atasata exact poza cu saiba montata. Ghearele se pun in jos si intradevar nu se agata in nimic (cred ca rolul lor este doar a arata sensul de montare, desi ambele fete ale saibei sunt similare). Daca pui ghearele in sus, n-au cum sa intre in semipunte, pentru ca se pun deasupra semipuntii... ghearele ar da in caroserie. Uita-te atent la poza din postul 19... se vede saiba montata... mai mult nu stiu ce sa-ti spun... Sper ca ai pus saibele unde trebuie, respectiv deasupra semipuntii. De acolo apar si pocniturile... semipuntea se misca st-dr in raport cu caroseria.

Oricum, faptul ca 2 zile ti-au disparut pocniturile inseamna ca te-ai apropiat clar de cauza lor. Cuplul de strangere la suruburi este 70Nm + 90 grade (sper sa nu ma insel).

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi au venit si suruburile si le-am montat ... sa vedem cum se comporta !

post-48653-0-64947300-1289050259_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sa fiu carcotas (ori nu am inteles corect descrierea) conform postului 19 (precum si postul anterior adica 23) montajul este gresit.

Modificat de janos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!