Jump to content

Pocnituri sub masina la schimbari directie


Acidutzul
 Share

Postare recomandată

Daca va fi vremea buna, in WE sper sa fac proba. Nu planuiesc sa ma plimb mult cu masina, doar cativa metri sau cat sa-mi fac o idee daca este de la bara, bucsele barei, sau bielete sau altceva.

Cu ce as putea sa dau pe bucsele alea, in caz ca voi concluziona ca de la ele trosnste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu nimic, le strici mai tare.

 

Poate ai noroc si la tine se schimba doar bucsele nu si bara, trebuie sa te uiti sa vezi daca par a fi vulcanizate de bara (caz in care mai putin probabil sa bata).

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot schimba doar bucsele. Eu am si pe fata si pe spate bare mai mari. Nu sunt cele OEM.

Stiu ca bucsele cu care au venit sunt din ceva cu teflon si alte minuni care nu necesita lubrifiere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat aseara jos rotile de pe fata, sa fie suspendat tot ansamblul, sa nu fie tensiuni in bara sau alte elementa.

Am rotit volanul si am auzit pocniturile. Par sa vina de sub masina.

Am desfacut apoi bieleta din stanga de la bara stabilizatoare. Am rasucit iar volanul si nu a mai trosnit.

Bieleta parea sa fie in toate mintile. Nu mai s-a parut ca asta sa trosneasca si sa se transmita pocnitura prin bara spre mijloc.

Avand in vedere ca nu a mai trosnit, macar pot scoate dintre suspecti caseta de directie.

 

Ce ar putea sa mai fie acolo sa pocneasca?

 

Cadrul nu este cazul. Am suruburile si saibele abia montate. Stiu cum trosneste cadrul cand se slabeste si nu este cazul acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand masina suspendata de ce nu tragi sus/jos de bieletele de directie ca sa auzi daca ai zgomot in caseta?

 

Bieletele anti-ruliu se testeaza cu masina pe sol si cineva o balanseaza in timp ce tu ai mana pe bieleta si incerci sa simti daca pocnesc, daca au joc.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tras si de cele de directie si nu suna nimic. Totusi, pocniturile vin dinspre mijloc, adica di zona de unde se prinde bara stabilizatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se trage de bieletele de directie se trage responsabil, ca si cum ai vrea sa dai masina jos de pe elevator, asta ca sa emulezi cat de cat fortele la care este supusa suspensia.

 

Bara antiruliu se testeaza tot cu masina pe sol si balansata, sau stg./dr. din volan si tu tii mana pe bielete si trebuie sa simti pocnitura si-n mana daca este cazul (vezi sa nu ti-o prinzi acolo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am cum sa bag mana dupa roata cu masina pe sol. Ma gandesc ca daca pocniturile se aud si cu ea suspendata, cand nu mai sunt tensiunile de la greutatea masinii, atunci este relevanta si testarea mea.

Mi-e clar ca este ceva independent de cat de incarcate sunt piesele ci mai degraba doar miscarea din viraj si de la denivelari. Ce se tensioneaza si cand virezi si cand treci peste denivelari, dar numai cu o singura roata?

Nu se torsioneaza bara? Si daca da, este posibil sa mai apara si alta miscare decat de torsiune in jurul axei? Adica sa se miste lateral?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am spus acum mai multe posturi in urma, masina trebuie sa fie deasupra unui sant tehnologic ca sa poti prinde componentele suspensiei cu mana, deci de sub masina, nu merge de langa ea.

Este important ca masina sa fie pe sol.

 

Caseta (daca se dovedeste) este o problema cunoscuta la Mk5, mai ales pe dreapta, cu factor agravant daca masina a stationat o perioada mai mare de timp, candva in existenta ei.

 

Uneori, protectia din metal de peste caseta de directie nu este prinsa bine, sau au sarit niste suruburi si atunci pe denivelari poate lovi in caseta sau in subcadru, dar nu s-ar auzii de pe loc....

 

Ai nevoie neaparat de sant tehnologic ca sa vezi pe dedesupt cum evolueaza suspensia.

Sau o rampa care ridica masina pe roti si te poti baga sub ea (in general standurile ITP de la dealerii mari).

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toti!

 

Se aude si la mine de ceva timp acele "trosnituri" si am tot incercat sa aflu cauza. Am tot fost prin service-uri dar inca nu am scapat de ele.

Ultimul diagnostic a fost sa schimb capetele de la planetare, partea care se cupleaza la cutia de viteze. Inca nu stiu ce sa fac dupa ce am schimbat suportii de la motor si cutie, verificare bucse si inlocuit cele cu probleme.

Am tot citit ce a-ti scris si am crezut ca acele saibe si suruburi e valabil pentru toti sa scapam de acele "trosnituri" dar se para ca nu.

Ma puteti ajuta cu un sfat daca ar putea sa fie de acele capete de bara?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut actiunea service cu saibele si suruburile la o reprezentanta si nu am scapat de trosnituri.

O sa merg cu masina in curand la revizie si sper sa rezolv. Va anunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu am pus acele saibe dar am strans cu o cheie dinamometrica toate suruburile de la acel support si vad ca dupa doua zile nu au revenit.

Nu am pus acele saibe pentru ca am vazut ca nu la toti a functionat. In fine, ma gandesc ca in caz de apar din nou sa cumpar acel kit (saibele si suruburile) si sa le pun.

Am de gand sa monitorizez o luna si sa trag concluzia care este problema.

Mai scriu peste cateva zile dupa ce o mai testez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut actiunea service cu saibele si suruburile la o reprezentanta si nu am scapat de trosnituri.

O sa merg cu masina in curand la revizie si sper sa rezolv. Va anunt.

 

Cat te-a costat aceasta "actiune"?

Mersi.

Te intreb, deoarece am si eu niste pocnituri la masina mea. La mine se aud in zona bordului si nu sunt "greierasi" cum zic unii colegi, sunt trosnituri si suspectez ca ai fi flansele insa nu sunt sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Nu am pus acele saibe pentru ca am vazut ca nu la toti a functionat...

 

Cui nu i-a functionat de aici de pe topic? Poate avea (si) o alta problema.

Exista in paginile din urma buletinul de service pentru problema deplasarii subcadrului, buletin in care se descrie exact cum si cand se manifesta.

Daca va incadrati in simptome nu are ce "sa nu functioneze".

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu sunt montate si stranse corect, nu dispar pocniturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut actiunea service cu saibele si suruburile la o reprezentanta si nu am scapat de trosnituri.

O sa merg cu masina in curand la revizie si sper sa rezolv. Va anunt.

 

Am bagat masina la revizia periodica si am verificat si problema cu trosniturile.

Mecanicul de data asta a observat ca mecanicul de data trecuta a montat gresit saibele alea speciale :tuktuk:  Ceea ce incepusem sa suspectez oricum... Omul a fost super ok, s-a dus si l-a atentionat pe celalalt, dupa care m-a asigurat ca o remediaza si sigur scap de trosnete. Masina o iau abia diseara ca sa am confirmarea.

 

Colegul care m-a intrebat de costuri, suruburile alea sunt peste 100 ron, vezi ca mai sus un coleg a pus calculatia exacta, dar se adauga manopera si geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V-am spus ce am facut eu si deocamdata se pare ca am scapat de acele trosnituri. Asa a fost idea mea de vedea daca exista si alte optini si se pare ca la mine a mers dar in viitor daca apare din nou voi lua incosideratie  acel kit (saibe + suruburile respective).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baietii din service mi-au remediat problema (actiunea cu saibele efectuata gresit de alti colegi de-ai lor) si trosniturile au disparut, totul ok.

Ca sa va dati seama daca aveti aceeasi problema: la mine sunt trosnete mai mult pe fata/ mijloc, la plecare de pe loc mai alert (trosneste chiar si de 3 ori succesiv) sau la franare/ accelerare brusca la viteze relativ mici. Nu trosnea la viraje stanga-dreapta.


Nu, nu am pus acele saibe dar am strans cu o cheie dinamometrica toate suruburile de la acel support si vad ca dupa doua zile nu au revenit.

Nu am pus acele saibe pentru ca am vazut ca nu la toti a functionat. In fine, ma gandesc ca in caz de apar din nou sa cumpar acel kit (saibele si suruburile) si sa le pun.

Am de gand sa monitorizez o luna si sa trag concluzia care este problema.

Mai scriu peste cateva zile dupa ce o mai testez.

 

Vezi ca suruburile alea sunt stranse din fabrica la un anumit nr de grade, care nu ar trebui depasit.

Ma gandesc ca, daca mergeau stranse mai tare, nu mai faceau astia actiunea cu schimbat suruburi si montat saibe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

La mine bate cand virez la dreapta si acum de cand a scazut temperatura,imediat dupa pornire parca trozneste cand plec de pe loc si fac curba la dreapta (la STOP)... :(

Ceva pareri?

Multumesc anticipat!

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu ea virata la maxim dreapta sa faci un ocol si daca face zgomot inseamna ca este uzat capul de planetara de pe dreapta.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu ea virata la maxim dreapta sa faci un ocol si daca face zgomot inseamna ca este uzat capul de planetara de pe dreapta.

Am incercat si nu se aude nimic,se pare ca se intampla dimineata cand o pornesc! :(

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema din topica se datoreaza unei miscari dintre 2 mase, daca face cand accelerezi mai tare de pe loc sau cand franezi si lasi frana (o ciupesti la viteze mici). La mine nu facea deloc la curbe. A, si nu are importanta daca virezi stanga sau dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Incearca cu ea virata la maxim dreapta sa faci un ocol si daca face zgomot inseamna ca este uzat capul de planetara de pe dreapta.

Am incercat si nu se aude nimic,se pare ca se intampla dimineata cand o pornesc! :(

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

 

Verifica flansele de la amortizoarele fata ,este posibil sa fie una obosita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Din pacate, o sa readuc la viata acest topic.

Va las un filmulet ca sa evit polologhia:

Altfel, masina in prezent are 508XY km. Pe la 42.000 am montat suspensia (Bilstein B14). Dupa cca 6000 km a aparut zgomotul din video, insa era mult mai putin sesizabil.

Inainte nu facea intotdeuna, daca statea peste noapte, cand plecam a doua zi, nu facea o buna perioada de timp.

Mai nou, face si fara sa virez - la peticele de pe drum si denivelarile mici se aude (facea si cu 17" - acum am 19").

Am schimbat flansele de la amortizoare si rulmentii de sarcina aferenti - degeaba.

Suruburile de la semipuntea fata nu au semne de "alunecare" si sunt stranse bine.

Un mecanic a spus ca masina are joc la crucea cardanica de pe coloana de directie, eu nu am simtit-o mai "loose" decat inainte - am dat mereu vina pe faptul ca e electro-mecanica si asa se simte tehnologia asta. Piesa despre care spunea mecanicul ca are joc nu se gaseste separata, ci doar cu toata caseta de directie.

Are rost sa incerc sa pun suruburile de Audi + spacere-le (saibele)?

Am citit despre spring/coil binding si m-am gandit si sa pun suspensia OEM inapoi si sa vad daca mai face, dar asta ar insemna sa o las cel putin cateva zile, altfel nu m-as convinge daca nu face imediat cum o las de pe elevator. In plus, sa se manifeste atat de urat!? Pocniturile se simt in podea sau in portiera daca e deschisa..

Toate bucsele sunt ok (concluzia unui mecanic ce le-a verificat).

Orice pareri sunt binevenite.

Multumesc.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!