Jump to content

Pocnituri sub masina la schimbari directie


Acidutzul
 Share

Postare recomandată

Nu bag mana in foc pentru codurile suruburilor (vedeti postul 36, poate va lamureste), dar de montat se monteaza 4 saibe. Nu stiu de ce zic in aia in primul pdf la inceput de doua saibe... ulterior se vede clar in poze si chiar scrie ca se pun 4 (2 pe st, 2 pe dr).

Cristi, pocniturile alea ar trebui sa se auda cam tot timpul la schimbarile bruste de directie. Daca se aud doar dimineata, la viteze mici si viraje line, s-ar putea sa fie altceva... sper sa nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sustin spusele lui Acidutzul ... schimbati toate cele 4 suruburi si saibe ...

@Sebip ... codurile sunt bune ... http://www.ecstuning...349A/ES2102460/ atat pt. saibe cat si pt. suruburi ... http://www.ecstuning...0823501/ES8640/ ... poti sa verifici in dreapta ai part number pt. fiecare ...

ma repet ... uitati-va la video ala de pe ecstuning ... mai concludent si relevant nu se poate!

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar in respectivul filmulet, individul foloseste 2 saibe, 2 suruburi...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata cu degetul la un moment dat 4 suruburi... eu pe alea le-am schimbat si am pus saibe.

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, tocmai ce am venit de la mecanic.masina nu are in principiu nimic, m-a sfatuit sa schimb suruburile pe viitor si sa iau in calcul, la fel, tot pe viitor schimbatul casetei.momentan zgomotul e de caseta e ok, spune el.

De asemenea, mi-a spus ca Volkswagen ar fi emis o fisa de service pt schimbarea acestor saibe, in service-uri autorizate, pe cheltuiala lor.

Stiti ceva? O sa ma interesez luni la Porsche. Oricum, multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebip- sunt bune codurile, am comandat si eu sibele si suruburile dar inca nu le-am montat...oricum nu cred ca as rezolva problema mea deoarece la mine se aude pocnetul la viteze mici( si anume in treapta 1,2 la viraje stanga dreapta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am studiat mai bine problema in cazul meu si am constatat ca zgomotul se aude la viraj stanga maxim sau brusc. Am comandat si eu 4 suruburi si 4 saibe. Iau in calcul si flansele de la amortizoare, dupa cum tot insista toti mecanicii.

Pretul este de 13RON/surub si 12RON/buc pt saibe la PBN.

Dupa montaj revin cu impresii.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Pana la urma sunt 2 sau 4 saibe? La mine s-au pus doar doua si tot am acel sunet cand invart de volan pe loc.

Send from my Sony Xperia S

Modificat de robi_zet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In informarea de service sunt doua saibe. Foarte importanta este si schimbarea suruburilor.

 

Dar daca iti pocneste pe loc, cauza nu e cea discutata aici. Aud si eu pocnituri pe loc, dar asta primavara/vara la cald. Cauza la mine (au patit-o si altii) sunt palierii fata. Se intampla in general cu arcuri tari. Am incercat palieri Sachs noi, tot a pocnit. Am incercat noi OEM pe cod de RS3, tot a pocnit (mai incet, dar pocneste). Singura varianta ar mai fi Febi-Bilstein, dar deja mi s-a luat si le las sa pocneasca :).

febi_Exakt_CAR_Strut_Top_Mounting_gb_03.pdf

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsele astea au doua sageti pe ele. Are vreo importanta cum se pun sagetile? Ca din suruburile alea 3 nu cred ca ai ce regla, nu sunt gaurile excentrice.

Regards,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

dupa ce am citit topicul m-am dus la Brady cu pocniturile mele. Se auzeau destul de proeminent, nu doar la schimbari de directie, ci deja si la accelerari si decelarari. Intr-o zi abia se auzeau, a2-a zi trosnea din orice miscare. A 3-a zi m-am prezentat la service.

Au facut o tura cu masina, am pus-o pe lift si au direct au strans suruburile. Nu au spus nicio secunda de inlocuit/adaugat suburuburi + saibe.

Am luat masina, se aude rar dar se mai aude asa ca asta este cauza si la mine.

Am sa comand piesele 4 + 4 si merg sa le monteze, ma asteptam insa sa imi spuna ei de solutia asta din prima(si sa decid eu daca e suficient doar stransul lor sau daca vreau sa le schimbe), nu sa merg eu cu pdf-uri la ei in care sa le spun ce ar trebui facut(inca o data multumiri celor ce au contribuit la acest topic).

Dupa ce le inlocuiesc revin cu impresii daca dispar complet pocniturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Neaparat sa fie stranse la cuplu, cu cheie dinamometrica, nu cu pneumatica si sa fie plasate corect saibele, intre cadru si caroserie, nu intre surub si cadru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi foarte indicat sa comanzi si suruburile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Corect.

O recapitulare la materialul postat de tine, actualizat cu preturi din reteaua Porsche in acest moment.

Daca suruburile se comanda pe o masina mai veche de 4 ani se aplica un discount de 25% (este oferta Porsche pentru elemente de suspensie si directie).

Pentru saiba discount-ul este 12%.

 

Suruburi necesare:

- N10528602 x 2buc;  9,51/buc pret intreg = 7,13 (-25%) x 2 = 14,26 Lei

- N91039802 x 4buc;  13,66/buc pret intreg = 10,25 (-25%) x 4 = 41 Lei

- N10640301 x 2buc;   12,20/buc pret intreg =  9,15 (-25%) x 2 = 18,30 Lei 

- 7M3499349A (saiba) x 4buc = 13,34/buc pret intreg = 11,74 (-12%) = 46,96 Lei

 

TOTAL = 120,52 Lei cu discount-ul aplicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au zis ca trebuie masina sa fie mai veche de 2005 ca sa existe discount-ul respectiv.(am intrebat si la Metrotehnica)

Dar din lista de mai sus par a fi 8 suruburi si 4 saibe? De ce 8?

Modificat de medley
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Pe cateva pagini in urma Acidutzul a pus o descriere pe larg a suruburilor, sunt cele 8, toate concura la fixarea subcadrului de sasiu.

 

Ti-am atasat si foto.

Cu sagetile rosii suruburile, iar cu sageata albastra saibele (nu intra toate in cadru).

post-68691-0-08659600-1370527229_thumb.jpost-68691-0-77644100-1370527223_thumb.j

 

 

Cand te informezi de pret trebuie sa mentionezi seria masinii, discount-ul apare doar dupa VIN dupa ce este introdus in program.

Masina este 2008, suruburile sunt de la Avia.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, multumesc. Le-am dat si VIN-ul ca il cer mereu dar nu stiu de ce nu m-am calificat, masina fiind din 2005.

Atunci poate ar trebui sa ma adresez celor de la Avia, dar nu stiu cum sa le explic ce vreau sa schimbe si ce sa adauge(saibele).

Se prind ei oare ce trebuie schimbat doar din piesele pe care le comand?

As putea sa le comand si apoi sa merg la un alt service sa le monteze dar nu cred ca ma pricep sa le explic locatia lor sau intre ce componente se monteaza.

O sa vad. Multumesc dinnou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, conform informarii de service, se monteaza doar 2 saibe (doar cele dinspre evacuare/interiorul masinii) si se schimba doar suruburile care se desfac (4). In practica, la multi le-au aparut iar pocniturile daca nu au schimbat suruburile (doar le-au strans) si altii au ramas cu ele chiar daca au schimbat cele 4 suruburi si au pus 2 saibe (in general cei cu suspensii sport).

 

Minimul necesar ar fi doua saibe si 4 suruburi, dar daca nu consideri ca pretul e prea mare, schimba toate suruburile si pune saibe si la bucsele mari de la bascule pentru a fi sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

La dealerii Porsche se stie in general de saibe, exista si cheie dinamometrica civilizata (sunt obligati sa le verifice anual la metrologie, poti cere sa vezi avizul).

 

In cazul unui atelier mai mic/necunoscut exista cateva riscuri; cheia dinamometrica sa fie iesita grav din tolerante (nu este verificata metrologic niciodata), tubulara prelungitoare pentru cheia dinamometrica (necesara la surubul 7) sa se torsioneze iar surubul sa nu se stranga (tubulara lunga de 50cm - este obligatoriu de calitate/scumpa ca sa reziste la momentul de torsiune pe o asemenea lungime), etc.

Ultimii 90gr. sunt destul de greu de facut, trebuie priza buna la sol cu picioarele, deplasare lina, dintr-o bucata, fara oprire, fara socuri.

 

Mai este un alt aspect, daca decizi sa montezi saibele, ele nu se pot insera fara slabirea tuturor celor 8 suruburi si coborarea putin a subcadrului, iar asta inseamna ca se modifica unghiul de cadere al rotilor, deci este obligatorie geometria, ~ 180-200Lei.

In concluzie, cand te decizi sa schimbi suruburile si montezi si saibele, cere de la inceput sa te puna pe platforma de geometrie, ca sa le strangi din start corect, altfel pacat de suruburi.

 
 

Saibele acelea sunt necesare daca de ex. se folosesc bucse pline de Cupra in loc de cele originale, daca se ruleaza sportiv cu masina, daca este MPV, ex. Golf Plus care are masa la gol mai mare iar sarcina maxima sare de 2.000Kg.

Pentru 12Lei/buc este si pacat sa nu le instalezi daca tot exista o interventie in zona.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am schimbat bucsele mari am pus si eu cele doua saibe si atunci am schimbat doar suruburile aferente (cele doua cu codul N90823501 - 16 din respectiva figura). Acuma as vrea sa le schimb si pe restul si din ce am inteles codurile lor ar trebui sa fie:

- N 105 286 02 - 2 bucati (pozitia 18 din respectiva poza)

- N 910 734 01 - 4 bucati (pozitia 17 din respectiva poza)

- N 910 398 02 - 2 bucati (pozitia 7 din respectiva poza)

 

Si mai vreau sa schimb si suruburile aferente bucsei mari:

- N 908 235 01 - 2 bucati

- N 105 797 02 - 4 bucati

 

Ar mai trebui si alte suruburi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Cred ca ai facut o mica confuzie.

 

Cand ai schimbat bucsele mari ai schimbat suruburile cu numar 6, doua la numar.

Suruburile 17 prind caseta de directie, se desfac doar in cazul in care aceasta se repara/schimba, nu este cazul tau.

 

Restul de suruburi sunt corecte.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.

Am trimis o solicitare catre Avia Militari sa vedem ce zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai facut o mica confuzie.

 

Cand ai schimbat bucsele mari ai schimbat suruburile cu numar 6, doua la numar.

Suruburile 17 prind caseta de directie, se desfac doar in cazul in care aceasta se repara/schimba, nu este cazul tau.

 

Restul de suruburi sunt corecte.

 

Da, conform manualului de service trebuiau schimbate suruburile aferente bucselor, numai ca nu au fost! :D

 

Multumesc de raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost la Avia Pantelimon si am schimbat 8 suruburi si s-au montat 4 saibe.

Am pus alte bucse mari.

Am facut geometria.

A durat 6h totul si nu am fost incantat de asta deloc, cu toate ca am primit la final un odorizat :).

Nu se mai aduce nimic momentan sau daca se aude poate ca nu sesizem eu.

M-am uitat si eu sub masina si era ca in clip, se vedea zona unde cadrul avea joc.

Sa speram ca asta a fost tot. Multumesc pentru posturile din topic, au fost de real ajutor.

Modificat de medley
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!