Jump to content

vw g4 GTI 179Cp sau BMW 318i 1895cmc


tibie
 Share

Postare recomandată

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tibie

    17

  • volnick1986

    15

  • mishake

    4

  • vw11wst

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am condus ambele masini despre care se vorbeste in acest topic. BMW-ul mi se pare FOARTE lenes , mai ales in comparatie cu GTI-ul. Aici sunt plusuri si minusuri de ambele parti/

Cat despre ceea ce a spus Aerofan, legat de GTI-uri "false" .. are dreptate. Exista si golfuri 1.8t si atat. Nu exista o regula ca tot ce e 1.8T sau 1.9 ARL, sunt GTI respectiv GTD !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am zis ca toate 1.8T-urile sunt GTI, dar majoritatea 90% sunt cu echipare GTI. Exista si 1.8T 150 sau 1.9 TDI ARL cu echipare Highline. De exemplu Golful colegului batr e 1.8T Highline.

Colegul Aerofan zicea ca 1.8T-urile de 150 nu sunt GTI-uri, afiramtie cu care nu sunt de acord. Dupa cum am zis mai sus: 1.8T-urile pot fi GTI sau mai rar Highline.

RedFighter, pe Golf IV nu exista GTD. ARL-ul de 150 de cai tot GTI ii zice. Pe mobile.de daca le cauti le zice GTI TDI. Exemple de GTI TDI ai aici sau aici

In concluzie GTI a fost echiparea sport pentru urmatoarele motoare: 1.8T 150, 1.8T 180, 2.3 V5 150, 2.3 V5 170, 1.9 TDI PD 110, 116 si 150.

Ieri am aflat uitandu-ma la un

ca BMW 318i are doar 8V. Zicea si el ca nu e un "proper BMW". Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost posesor de e46 318i, motor M43 116 caluti. Motorul intradevar e cam slabut pt. cc care ii are. Pretul pieselor nu e neaparat mai mare dar is unele subansambluri care is mai scumpe ca la alte masini din aceeasi categorie/putere. De ex. termostatul e scump pt. ca, contine si unul dintre senzori de la lichidul de racire dar in mare pretul pieselor este cam tot pe acolo.

Ce pica des la acesta motorizare:

-se sparge vasul expansiune

-valva PCV

-valva Disa

-modul comanda electroventilator

-debitmetru

In rest motoarele sint destul de fiabile. Tinuta de drum e super, interiorul e simplu dar totul e la locul lui, scaunele nu-s facute pt. drumuri lungi, pozitia la volan e excelenta. Ca si caroserie un e46 e de 100 de ori mai frumos ca si un golf 4. Franele si directia sint extrem de precise, directia e umpic mai greoaie dar te obisnuiesti rapid. Calitatea materialelor e net superioara fata de golf, aici nu ai sa vezi niciodata butoane/manere decojite sau cu pictogramele sterse.

Sistemul audio stock e praf, in golf suna de zeci de ori mai bine. Se lucra si destul de greu pe partea audio, masina e foarte bine insonorizata in cazul ca vrei sa-i pui woofer, il pui degeaba. Sistemul HK suna ceva mai bine fata de stock dar nici asta nu e chiar stralucit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

stai linistit ca un gti ii superior unui 318 privind motorizarea...si sincer, nici la interior nu imi pare wow...ii acelasi interior,invechit,ceasuri de bord cu aceiasi lumina portocalie din '70,nici la exterior nu imi pare de 100 de ori mai mult frumos ca un golf 4, plus ca un golf 4 foarte putin aranjat/intretinut ii mult peste un 3'ar

PS: am avut 320d si acuma am g4, si eu nu il consider downgrade :wub: (cu asta cre' ca am zis tot)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici in prezent bmw nu e peste tot nici macar fata de vw,tinand cont ca exista si marca premium audi.Am facut testdrive cu serie 3 coupe de 320i 170 cp,audi a5 si scirocco si am ales scirocco,mi-a placut mai mult volanul,inchiderea usilor care pare mai ferm fata de bmw,plus ca pe vw la 2 tsi ai 210cp fata de 170,eram chiar decis pe bmw in dauna a5 dar scirocco mi-a luat sufletul sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serios acum in afara de motor (320i) bmw-ul seria 3 (mai ales coupe) este cu mult peste scirocco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ma refer la coupe varianta precedenta nu acum cel facelift pt ca nu stiu cum e asta daca s-a schimbat bordul etc.Dar iti zic cum se simte volanul la scirocco fata de coupe serie 3 2009 sa zic,noc omment,usile iar se inchid parca doar dintr-o atingere la bmw mi s-au parut mai rigide mai ales sunetul cand se inchid.Singura chestie care mi-a pplacut mult e ca s-au gandit la centura de siguranta,la scirocco te intinzi dupa ea,la bmw e o manetuta care ti-o trimite mai in fata,foarte cool,si da parca sa zic butoanele si feelingul lor,dar culoarea bordului la bmw nu stiu de ce nu este schimbata,mi se pare foarte ciudata.Fa un test drive cu scirocco ca bmw vad ca ai :vaidecapulmeu: Si plus ar mai fi DSG fata de bmw

Modificat de Shellshock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am condus si scirocco da nu se poate compara nici macar cu a mea la tinuta de drum,directie,stabilitate.....si pe mine astea ma intereseaza nu culoarea bordului.Iar dsg-ul cu cat crezi ca e mai buna decat steptronicul?Poti face tu diferenta?..ca eu nu am putut.Volanul il simti asa la bmw pentru ca are directia foarte precisa si sincer asa imi place....ahh si am uitat...eu nu o sa imi mai cumpar masina cu tractiune fata niciodata.

Modificat de tzucul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E offtopic, dar intr-adevar e o diferenta intre ele in favoarea bmw-ului, nu se pot compara pt ca nu sunt din aceiasi categorie, si nici macar nu au acelasi public tinta. Totusi, ca tinuta de drum, stabilitate, se pot compara, Sciroccoul nu sta rau deloc, si nu e departe de seria 3, ba chiar il poate intrece aici dupa parerea mea. (chiar fiind si FWD, sta foarte foarte bine) Plus 2.0 TSI-ul, plus DSG-ul..Insa pierde la directie, confort, materiale, spatiu, si multe alte aspecte, de fapt cam tot ce mai ramane. Deci e absurda comparatia, fiecare are avantajele sale, dar ca masina de familie seria 3 este best buy, iar ca si coupe non-premium, scirocco e best buy. Fiecare in categoria sa.

Iar ca versus direct legat de performante, asta apropo de "nu mi mai iau masina fwd", si "nici nu se poate compara la stabilitate", consultati fastestlaps. Stiu ca nu e atat de concludent, dar un 2.0 TSI castiga in versus cu 320d.(strict legat de masinile in discutie mai sus)

Scuze de offtopic.

PS: si nu intotdeauna masina proprie e cea mai buna :) (asta mai direct)

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa mergi pe GTI. Am 2 prieteni cu seria 3 si mereu se plang ca le mai cade cate ceva pe la masini.In alta ordine de idei ai deja golf 4 si stii in mare daca ai vrea in continuare tot un golf..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e, hai ca aia cu tractiunea fata a fost tare! Nu stiu de ce toata lumea cand rosteste "BMW" parca ar spune ca e vreo racheta pe 4 roti. Intr-adevar, BMW are unele modele care te lasa fara rasuflare, dar cele cu motoare nesimtite de 3000cmc benzina si peste, nu 320-ul. 320-ul e foarte comun, e facut "la repezeala" dupa parerea mea. Pentru ca se vinde si s-a vandut. Si inca ceva, asa cum BMW are unele modele si motoare care au sprint de avion cu reactie, asa au si alte marci modele cu motoare mari care au performante foarte bune.

Si daca se ia in calcul si aspectul financiar, pentru mine personal nu se justifica alegerea unui 320 in fata unui G4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum depinde cum conduci masina:

- daca nu semnalizezi efectuarea manevrelor in trafic,

- nu mergi cu farurile aprinse ziua (macar pozitia),

-mergi cu geamul din stanga fata deschis (desi ai AC),

- mergi cu mana stanga atarnand pe portiera;

- intorci pe dubla continua si etc,

poti alege un BMW (marca compromisa in Romania, parerea mea), altfel e foarte bun un VW G4 GTi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai uitat un aspect important: pe mana atarnanda pe langa portiera, trebuie neaparat sa fie plasata o bratara din aur(de obicei cel mai ieftin), insa sa fie cat mai groasa, cat mai mare, ca sa se observe foarte bine!

ehe, ce-or sa se rareasca specimenele astea in viitorul apropiat!

Avatanje pentru G4 Gti sunt destule, din orice punct de vedere: se poate "tunari" foarte usor: cu un simplu soft se schimba prefixul puterii; mai ieftin la intretinere; Nu bag mana-n foc pentru asta, dar cred ca si consumul e mai mic la Golf. Pentru simplul fapt ca e versiunea sport a modelului, vine cu alt pachet de dotari standard.

Insa inscriptia de pe haion: "1.8T" spune deja foarte multe, pentru mine asta ar fi de ajuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

320 e model comun si facut la repezeala? nu mi se pare, sunt mult mai multe golfuri pe strada, cu interioare mult mai slabe calitativ. Doar ca e forum vw, nu inseamna ca nu trebuie sa fii obiectiv. Si tie de la 3000cmc in sus ti se pare ca merita? Asta e ca la gumele turbo cu masini la care te uiti lung si ti le doresti. 320d din momentul asta are 177 de cai, plus ca motoarele bmw sunt mult mai rafinate ca la vag. Motorul e suficient de puternic incat sa nu poti sa te plangi de el, chiar daca mergi foarte sportiv. Si faptul ca e condus de unele specimene mai dubioase nu inseamna ca masina e proasta. Parca toti o iau razna cand aud de bmw, nu stiu de ce e asa greu sa privesti lucrurile corect.

Legat de versusul de aici, mai bun ar fi un gti din cauza ca piesele le gasesti mai repede, sunt mereu pe stoc, ai mai multe optiuni in functie de buget in ceea ce priveste intretinerea, si sunt mai ieftine. Aspecte destul de importante cand vine vorba de o masina sh, mai ales in bugetul asta. Plus ca GTI-ul e mai rapid ca 318-le, iar 318-le acela nu prea e bmw, la caii aia. Macar de ar fi fost un compromis, in sensul ca mai compensa prin altceva, dar este si vechi..

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu privire la consumul GTi-ului Golf 4 pot spune ca depinde foarte mult de regimul de turatii; din ce am citit si despre senzorii lambda se pare ca cel plasat inaintea catalizatorului face o analiza a gazelor de ardere si transmite la ECU care apoi modifica amestecul aer/benzina pentru a da un randament cat mai bun si pt. a realiza un proces de ardere cat mai aproape de ideal (100%) sau stoechiometric cum s-ar spune; insa se pare ca atunci cand schimbi in 5-6 mii de ture se face un fel de bypass si ECU-ul lasa toata economia pentru PUTERE :-)

concluzia ar fi ca poti merge cu el la 7-8L/100Km cred, mie nu mi-a reusit (acum sincer vorbind nici nu am avut radare sa incerc) si poti merge fara sa te chinui si cu 15L/100Km. Si parca scria pe undeva prin manual ca viteza maxima se obtine in treapta a 4 a, aici trebuie sa-i cred pe cuvant pe nemti, ca era aglomerat tare pe autobahn cand am fost si nu am reusit sa ma conving.

@paul e88 - nu am spus ca e o masina prosta BMW pentru ca e condusa de o majoritate anume, nicidecum, doar am spus ca e o marca compromisa in Romania. Fa si tu o comparatie in imaginea BMW in DE si imaginea BMW in RO. Ca fapt divers BMW chiar ocupa locul nr. 1 intr-un top mondial al brandurilor (nu numai auto) ca find cel mai scump brand (trademark), culmea pe locul 2 este Luis Vuitton.

Banuiesc ca la un moment dat, peste cativa ani de zile, acele specimene care mai demult au fost in Passat 3B, mai apoi in Audi si mai apoi au migrat in Audi Q7 si BMW vor migra si in alte marci, cine stie ce modele vor mai scoate marca x, y z. ....poate scoate mercedes ceva pe placul lor :-D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Linistiti-va mai baieti cu 2.0 TFSI si 320d 177 cai, samd... Nu e un BMW vs VW aici... e 1.8T 20V vs 1.9 8V aspirat. Comparatia se face la calitate, costuri si alte aspecte.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ma refer la coupe varianta precedenta nu acum cel facelift pt ca nu stiu cum e asta daca s-a schimbat bordul etc.Dar iti zic cum se simte volanul la scirocco fata de coupe serie 3 2009 sa zic,noc omment,usile iar se inchid parca doar dintr-o atingere la bmw mi s-au parut mai rigide mai ales sunetul cand se inchid.Singura chestie care mi-a pplacut mult e ca s-au gandit la centura de siguranta,la scirocco te intinzi dupa ea,la bmw e o manetuta care ti-o trimite mai in fata,foarte cool,si da parca sa zic butoanele si feelingul lor,dar culoarea bordului la bmw nu stiu de ce nu este schimbata,mi se pare foarte ciudata.Fa un test drive cu scirocco ca bmw vad ca ai :D Si plus ar mai fi DSG fata de bmw

Am scirocco imi ador masina, ma face in fiecare zi sa zambesc... dar daca avea posibilitarea sa imi cumpar un bmw 325-330 cu dotarile care le am pe scirocco as fii ales bmw-ul fara suflare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum nu e model comun? Seria 3 alea de prin 2000-2004, nu stiu exact intre ce ani s-a fabricat, dar il includ si pe cel cu facelift. Dar cum poti sa spui ca nu vezi in fiecare zi cel putin de 30 de masini de-astea? Eu nu spun ca BMW nu e masina, vreau doar sa se trezeasca lumea la realitate si sa isi schimbe tonul atunci cand rosteste numele acestei marci. Pe alt topic am spus clar ca BMW 320 din 2007, bate A4 S-LINE(2.0 TDI) din acelasi an in linie dreapta. Am mers inclusiv eu pe ambele masini, am schimbat masinile si tot BMW iesea in fata. Intr-adevar, BMW-urile ca sasiuri si comportament, par mai "inchegate" ca sa spun asa...

Si da, cei care au ajuns sa aiba masinile astea in proprietate au stricat renumele marcii in tara asta, cel putin in ochii mei. Cand vezi atatea "pisicute" facand ca vreo caruta cu roti din lemn atunci cand da intr-o groapa, pe mine personal ma apuca greata. E pacat ca asa se duc la fiare vechi multe masini bune, masini clasice, masini pe care ti le poti cumpara ca sa iti faci de cap cu ele in weekend.

Oricum, in cazul de fata Golf-ul e cea mai buna alegere, inclusiv din punct de vedere al performantelor! Pentru stabilitate sporita, exista destul de multe optiuni la care se poate apela. Am vazut un G4 GTi intr-un service asta-iarna, despre care mi s-a spus ca primise bucse in valoare de 1000 si ceva de euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Intr-adevar, BMW-urile ca sasiuri si comportament, par mai "inchegate"

Cand vezi atatea "pisicute" facand ca vreo caruta cu roti din lemn atunci cand da intr-o groapa, pe mine personal ma apuca greata. E pacat ca asa se duc la fiare vechi multe masini bune, masini clasice, masini pe care ti le poti cumpara ca sa iti faci de cap cu ele in weekend.

ai mare dreptate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai, nu fiti copii cu argumente de genul "e compromisa marca fiindca am vazut eu 2 cocalari in BMW" , sau ca troncane nu stiu ce bucsa. Exemple de felul asta poti sa dai vis-a-vis de orice marca.

Cred ca nu inventam noi acum coada la cireasa(de pe tort), lucrurile sunt clare in domeniul imaginii celor 3 marci germane: BMW= sportivitate, MB= confort, Audi= media celor doua.

Ca se mai intampla odata la un ciclu de productie sau la un model din portofoliul unui constructor sa "fure" din felia competitorului asta e altceva, dar nu modifica imaginea in ansamblu.

Sau cand a ajuns Romania etalon ori arbitru in stabilirea ordinii mondiale?!

Cand se aduna mere cu pere rezulta ca VW e deasupra BMW-ului, iar Loganul este cea mai buna masina(vezi cifrele din vanzari, basca ca insusi presedintele o conduce deci avem si imagine buna de marca).

Na, ca am mai bifat o prezenta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Cand se aduna mere cu pere rezulta ca VW e deasupra BMW-ului, iar Loganul este cea mai buna masina

+1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cristianiorga22

doar o parere personala.....bmw nu stie/vrea sa faca motoare cu patru cilindrii...este valabil si la benzina si diesel.... nu sunt fiabile si sunr zgomotoase...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

printre masinile pe care le-am avut se numara si un BMW 318i fabricatie 2001 pe care l-am dat de curand, masina de care am fost foarte multumit, cumparata din Germania in 2008, cu km relativi putini, avea 100k km cand am luat-o, verificata la BMW, in concluzie o masina buna si cu multe dotari(gen. trapa, xenon, scaune incalzite, jante 17, etc ) in comparatie cu ceea ce ofera BMW standard, ceea ce este cam putin mai ales pe motorizarile entry level gen. 316i, 318i, 318d sau 320d. Am avut si Audi A6 unul din 2001 deci fara facelift si unul 2002 cu facelift si de 180cp, quattro si cu pachet S-line, iarasi o bijuterie de masina care mi-a placut enorm, le-am enumerat si pe astea ca sa nu se creada ca sunt partinitor, incerc sa vad in fiecare masina si ceea ce este bun si partile mai putin bune, iar cu VW am mers destul. Acum sa ajungem si la concluzii, daca ar fi sa aleg intre VW Golf GTI de 1.8T si BMW 318i fara facelift ar fi poate un pic greu de ales, depinde si de bugetul pe care il ai, daca am retinut bine ceva in jur de 3500 EUR, la banii astia sincer nu poti lua o masina buna, eu am dat pe BMW aproape 9k euro fara taxe, e drept asta in 2008 insa si acum unul ca cel pe care l-am avut costa in Germania minim 6k euro si acelasi lucru e valabil si la GTI, tinand cont de anul de fabricatie 2000. Avantajele BMW-ului 318i sunt manevrabilitatea mult mai buna decat a Golf-ului, senzatia pe care o ai la volan e mult peste ce ofera VW, materialele folosite la interior si finisarile iarasi sunt peste Golf, e mai bine facut BMW-ul si stabilitatea pe drum e superioara VW. Punctele negative ar fi motorul(1895cmc) care nu este suficient de puternic in comparatie 1.8T insa este fiabil si urca usor in ture unde se simte cel mai bine, cuita de viteze este precisa si bine etajata, la fel este si la Golf insa, consumul tind sa cred ca este cam la fel, deci avantaj Golf pentru ca are mai multi cp, piesele de schimb sigur sunt mai scumpe la BMW decat la VW, deci intretinearea mai ieftina pentru Golf, apoi 1.8T fiind turbo posibilitatea cresterii puterii, deci in final Golf GTI castiga la capitolul motor si intretinere, dupa parerea mea bineinteles, insa pierde categoric la celelalte capitole. Aa, si ar mai fi faptul ca, depinde de luna de fabricatie, GTI-ul cred ca il gasesti cu Euro4 pe cand BMW-ul de abia la sfarsitul lui 2001 a trecut la Euro4, avantaj la taxa de prima inmatriculare. Cred ca totusi e o decizie destul de grea, si pentru mine ar fi, ambele sunt masini foarte bune, asta daca le cumperi intr-o stare buna sa te poti bucura de ele, iti recomand totusi, daca te pasioneaza viteza si puterea un GTI, asta daca nu iti permiti un 325i care este totusi cel mai bun compromis la BMW tinand cont de taxe, consum si intretinere pentru ca deja 330i e gurmand si cand vine vorba de benzina si de taxe, dar cauta un GTI in mintile lui pentru ca la 3500 eur sigur nu e o masina buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!