Jump to content

Problema climatronic sau aeroterma


Cornel.B
 Share

Recommended Posts

Rezistenta a luat-o de pe Maica Domnului si a costat cea mai scumpa era asta 5 lei . Si la montaj ea are cam 4 cm de conductor la ambele capete si nu trebuie taiare pentru ca nu pot fi lipite (originala este lipita prin topire)cu fludor si trebuie creat un fel de dinti de prinderecare strande apoi puternic cu clestele.Merge perfect! la Seat 250 si manopera 80, la mine 5 lei rezistenta , 10 benzina pana acolo , 1 ora de munca, total la ei 330 roni , la mine 15 lei.........................................................

Link to comment
Share on other sites

Trebuia sa lipesti terminalele SIGURANTEI TERMICE, nu rezistenta, de terminalele blocului de rezistente cu fludor, curentul pe acolo e destul de mare si o simpla strangere a terminalelor nu e suficienta.

Link to comment
Share on other sites

asa o fi dar de osaptamana merg si nu am patit nimic! nu are cum sa cada!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

nu imi porneste aerul condtionat din climatronic, deci nu baga rece

masina e seat ibiza 1.4, 16v, 101 cp, din 2003, coupe, 2 usi, cu consola de climatronic

erorile cand apas butoanele econ si retur sunt urmatoarele

382 00

382 02

000 02

ce dracu sa fie?

poate sa fie stricat panoul de comanda, cum imizice un electrician?

sau poate sa fie stricata electrovalva de la compresor?

una dintre erori avea o semnificatie pe care o gasisem pe undeva, ceva de genul circuit open or short to plus, in modulul HVAC.

ideea e ca nicun electrician nu e sigur

mentionez ca sensorul de presiune la freon a fost schimbat, degeaba.

Edited by katiusha
Link to comment
Share on other sites

FA o diagnoza ci VCDS si posteaza erorile.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
andrei ene

salutare

am o problema cu AC

pornesc masina, motorul merge normal , pornesc AC, fara sa dau drumul la treapta 1, se aude cum cupleaza compresorul, dau drumul la treapta 1 si incepe sa trepideze motorul, vibreaza tot bordul isi pierde din turatie, parca da sa ''moara'', dar nu se opreste; in schimb vibreaza f tare parca este ''strans de gat'', in schimb baga AER rece.

acelasi lucru mai patesc iarna cand dau drumul la caldura la treapta 1-2, si dau drumul la dezaburire pe luneta ,iarasi incepe sa scada turatia motorului, vibreaza f tare si da sa moara.

o alata faza mai este atunci cand virez maxim ,indiferent stg sau dreapta, motorul pierde din turatie daca tin volanul 2-3 sec virat maxim la dreapta, si apoi moare:((

cam multe probleme:((

daca ma poate ajuta cineva cu cateva sfaturi?

stima

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

problema si la mine cu climatronicul: nu imi porneste cateodata aerul conditionat. alte simptome cand se intampla asta: nu mi se lumineaza clima iar in loc de temperatura exterioara de la clima, imi apar 2 linii (--). o alta chestie ce am observat-o si nu mi se pare normal, este ca atunci cand clima functioneaza normal(baga AC) la cateva zeci de secunde(15-20) imi apar,in loc de temperatura exterioara, cele 2 linii(--) si se aude releul din bord cum cupleza si decupleaza AC-ul(de asemenea se simte si la mersul/turatia motorului). a mai patit cineva asa ceva? sau ce ar trebui sa verific sau sa inlocuiesc?

Link to comment
Share on other sites

Salutare baieti am si eu o intrebare ,de ce cind merge clima pe AUTO nu im-i baga aier si la parbriz saula picioare(aer rece) la alti am inteles ca cind este activat AUTO merge aerul la mijlocul bordului , jos la picioare, si la parbriz singur ii da drumul pe rind in acele 3 puncte.La mine pe AUTO im-i vine doar pe aeratoarele de la mijlocul si lateralele bordului,nu si la parbriz sau la picioare , am facut functia eco+rosu+ sageata dar nu stiu ce as putea regla eu de acolo.Mentionez ca la pasat2004 am vazut cum merge clima in cele 3 puncte pe rind.Ce asi putea face.MULTUMESC

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
negrusirosu

sunt ceva eruari pe vag ? de regula aerul este dirijat jos , sus de ceva motorase , poate fi una din cauze

din cele spuse de colegul tmc_alive trag concluzia comanda climatronic, afisorul nu indica toate functiile o demontare si curatite ar ajuta, in cazul in care displayul este dus se poate inlocui

Link to comment
Share on other sites

erorile afisate de climatronic sunt 4FA ; 538;53d;318 si nu dispar daca incerc sa le sterg. nu imi porneste lumina display-ului decat atunci cand nu imi functioneaza aerul conditionat. in rest cand functoneaza, totul este cum ar trebui sa fie. 4fa am inteles ca e clapeta/motorasul de la recirculare,restul nu stiu ce inseamna. trebuie sa ajung la un mecanic sa o pun pe tester,dar timpul nu imi permite nicicum...

Link to comment
Share on other sites

Mersi am pus vagul si am resetat mult noroc.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut!eu am o cordoba din 2006,tdi si imi face figuri climatronicul in sensul ca nu imi declanseaza decat daca de fiecare dat inainte de a poni motorul umblu la baterie si

Link to comment
Share on other sites

In bara din fata in mod normal.

Link to comment
Share on other sites

Temperatura exterioara iti e afisata in bord, pe ecranul din stanga, precum si pe ecranul climatronicului, in partea din stanga. Daca nu ti-ar functiona senzorul de temperatura exterioara nu ar trebui sa iti arate temperatura exterioara cand ai contactul pus sau motorul pornit. Cred ca problema ta e alta, de fapt.

Link to comment
Share on other sites

ms pt sfat, dar care ar fi problema?ca pe vag com nu arata nimic. sa fie din calculator?

Link to comment
Share on other sites

Cam aceeasi problema cred ca o am si eu, n-as putea spune ca am descoperit cauza.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Salutare tuturor,

Probleme: Aeroterma face pe nebuna. Clipocit climatronic. Cand vrea isi da drumul, cand nu vrea...nu vrea si pace. Din cauza unei gropi, acum un an a inceput sa frece paletele in ceva (si acum se aude cum "macina" cand iau viraj dreapta). Frecatul banuiesc ca e de la niste frunze uscate pe care le-am vazut intrand prin grila de plastic. I-am dat filtrul de polen jos, a inceput sa mearga. 9 luni primavara, vara toamna. De cand a venit frigul (in Sibiu acum 2 luni) au reinceput problemele. Si-a mai dat drumul dupa ce am suflat tubulatura de climatizare (prin filtrul de polen) cu aer comprimat la 8 bar. Mai facea pe nebuna, dar rezolvam din climatronic. ECON+RECIRCULARE. Cod eroare 4F9 (aeroterma), rotit dreapta buton temperatura pana apare in locul erorii 000, apasat indelung ECON pana apare 444 si o data scurt Econ pentru revenire in screnu-l normal. Ehhh! Azi dimineata nimic. -11 grade afara, -11 grade inauntru. Pana am ajuns la servici (35 km) am crezut ca inghet complet. La job am verif sigurantele, am mai suflat odata tubulatura...nimic. M-am enervat, am dat minusul de pe baterie jos, l-am repus, contact...si dupa 30 secunde a pornit...(aeroterma). La plecare....iara moarta. Am mai incercat resetul cu acumulatorul...nimic. M-am enervat, am plecat spre casa, am mai taiat contactul de vreo 3 ori din mers, nimic. Am bagat iar resetare alarme direct in climatronic, dar dupa 4F9,000 reset 444...n-am mai apasat inca odata scurt ECON...Am ramas pe 444. Dupa 30-40 de secunde...a pornit. Am avut caldura ca in baie. Dupa ce am ajuns, am oprit motorul sa deschid poarta...La repornirie...gata caldura. Am mai stat 5 min...pornind, oprind, resetand climatronic...NIMIC ! Nu-i inteleg logica !!! Maine o fi ger, (masina e acoperita) dar vreau sa desfac si eu grila de la stergatoare, sa vad ce draq e acolo. Daca reusesc sa aspir si sa dau cu un jet de ulei....ma imbat.PS: v-am citit toate post-urile , multumesc de foto. Sper ca si al meu sa va fie de folos.

Masina e Seat Cordoba 2006 Agresive, 1.9 TDi . O seara calduroasa...eu inca ma dezghet :)

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca o sa reusesti ceva pe acolo, aeroterma e plina de praf si mizerie deoarece filtrul este dupa motoras. Ca sa-l schimbi o sa dai bordul jos, si pe frigul asta e crima.

Link to comment
Share on other sites

Hotarat sa rezolv prbma...n-am facut nimic. Stergatoarele nu pot sa le scot, am tot incercat. Acum vreau sa desfac contravantuirea de metal care e sub grila de plastic. Problema e ca pe ea e fixat calculatorul si tare mi-e frica sa-l scot. Imi poate da cineva niste poze, cum sa desfac acea traversa de tabla? Cum desfac calculatorul?...in siguranta? Vreau sa ajung mortis la gura de aspiratie din spatele ei. Macar sa aspir, sa suflu...sa fac ceva, sa mai ma duca pana in primavara?Ca banii ii iau deabia peste o sapt, si cum ii iau, asa ii dau :)

Macar trimiteti-mi un link la traversa. O sa mai caut intre timp pe forum. Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

M-am "linistit". Asa cum spune Al Bundy...trebuie dat bordul jos. Mi-am facut o presa si-am depresat stergatoarele. N-am reusit sa scot de tot grila de plastic de sub stergatoare dar s-a desfacut suficient cat sa umblu sub ea. Am rotit aeroterma, merge greu ca draq si parca nu mai e fixata in spate in toate suruburile. Are joc. Asta e. Totusi, daca e greseala de proiectare, grinda aia din spatele aerotermei, nu poate fi taiata? Mi se pare o tampenie sa dai tot bordul jos ca sa schimbi o aeroterma. Seamana cu schimbarea becurilor la faruri de la Megane (dai roata jos, bagi manutza,gasesti becul...). O seara calduroasa

Link to comment
Share on other sites

Bara aia de metal e element de rezistenta si pe ea se prinde airbagul frontal dreapta. Nu mai incerca degeaba prin compartimentul motor, nu rezolvi nimic pe acolo. Trebuie dat jos bordul si curata aeroterma, gresata si pusa la loc. Chiar si asa, nu te astepta sa rezolvi problema definitiv. Din cauza prafului si a mizeriei aeroterma nu o sa mai mearga niciodata la fel ca atunci cand era noua.

Link to comment
Share on other sites

Cateva poze:

mizeria din aeroterma.

post-1788-0-69813500-1328453779_thumb.jp

post-1788-0-04483700-1328453876_thumb.jp

post-1788-0-87647700-1328454080_thumb.jp

Edited by Al Bundy
Link to comment
Share on other sites

Dacă zici că are joc, e clar ca s-a dus bucşa de bronz din spate, probabil şi axul s-a uzat. În spate nu e fixată în şuruburi, ci în nişte amortizoare mici din cauciuc, presate între exteriorul statorului şi corpul aerotermei, ăla negru. În nici un caz nu e de acolo jocul.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri,

Problema am rezolvat-o ducand ieri masina la PORSIB. Am tatonat terenul la inceput. Mi s-a spus initial ca e 180 ron demontatul si curatatul . Am acceptat, dupa ce au desfacut bordul , m-au sunat si mi-au spus ca aeroterma e buna, dar merge foarte greu. Cea mai ieftina 350 si-mi fac reducere la manopera. M-a dus totul 450 ron. (noroc cu colegii) . Aseara mi-am si luat-o. Ehhh. Aeroterma veche merge foarte greu, am probat-o azi de dimineata la un redresor dar n-am putut s-o tin mult in functiune ca-i intra protectia. Banuiesc ca cere curent mare . Contrar asteptarilor, joc nu are. Jocul semnalat de mine provenea de la faptul ca nu mai statea cum trebuie pe cele 4 tampoane de cauciuc.

Intrebare: cum desfac ventilatorul (turbina) de ax? e din plastic, am vreo 5 pale cioblite (asta de cand am planat cu ea de pe asfalt intr-o portiune decopertata 30 cm nemarcata de drum in lucru), mi-e frica sa-l fortez sa nu-l fac tandari. Ideea e ca vreau s-o desfac, s-o ung si sa mi-o bag la naftalina....nu se stie. E bucsa in spate sau rulment? Al Bundy...a mea arata de 10 ori mai bine dacat a ta..:) Multumesc.!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!