Jump to content

Problema climatronic sau aeroterma


Cornel.B
 Share

Recommended Posts

Sincer, nu stiu daca e o problema la Climatronic, insa am o problema cu ventilatorul din habitaclu (aeroterma).

Vineri seara cand am plecat de la birou, am constat ca nu merge aeroterma, nu se aude nici un zgomot specific, indiferent cat de mare dau turatia.

Am mai observat ca in momentul in care pun contacul si pornesc, display-ul Climatronicului clipeste de 14 ori cu toate iconitele activate, dupa asta ramane asa cum era setat, insa nu apare iconita ventilatorului, decat daca invart eu de buton.

Am verificat sigurantele, nu sunt arse, caldura intra in habitaclu, directionarea aerului in diversele directii functioneaza, deoarece cand se incalzeste, parbrizul se dezabureste, caldura se simte, doar aeroterma e moarta.

Va rog sa va dati cu parerea, pana sa o duc la service, mai mult parca de face o diagnoza a Climatronicul apasand o combinatie de butoane, pe care eu nu o stiu, cu toate ca am citit cam toate topicurile cu acest subiect.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Se comporta la fel si cu econ activat?

Am citit undeva ca daca pierde freonul la fel flasheaza, dar nu mai retin de cate ori si nu mai functioneaza ventilatia.

Link to comment
Share on other sites

Cornel, cred ca problema nu e grava, eu iti recomand sa nu mergi la un service autorizat, acolo ti se va schimba aeroterma cu totul. Cred ca ti s-a ars blocul de rezistente care se gaseste in aeroterma, probabil aeroterma s-a supraincalzit. Ai avut cumva zgomote ciudate la aeroterma inainte de a se opri de tot?

Pentru mai multe detalii iti recomand sa citesti topicul urmator din aria Fabia:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=42327

Edited by cristian
Link to comment
Share on other sites

S-a ars ''ariciul'' sau rezistenta in trepte , este montata in ventilator, se schimba separat, ea este racita de ventilator si se prinde de obicei cu un surub pe ea.

Daca cunosti un electrician se poate rezolva si asta ...

Link to comment
Share on other sites

Sigura problema e ca la Ibiza/Cordoba aeroterma nu se poate scoate decat daca dai tot bordul jos, nu e ca la Fabia. In spatele torpedoului este o traversa care este chiar la jumatatea aerotermei, care la Fabia nu exista. Cornel, daca vrei, ne putem uita impreuna la aeroterma, eu am incercat deja la a mea sa vad ce e pe acolo, insa n-am avut curaj sa continui.

Link to comment
Share on other sites

Nu se da nici o aeroterma jos.Uita-te in etka si o s avezi unde este situata jucaria aia...

Link to comment
Share on other sites

Partea rea cu rezistenţa aia este că nu se prinde cu nici un şurub (ar fi bine, la Golf şi alte VAG aşa e), are nişte "urechi" pe ea care intră

Edited by uglyjamal
Link to comment
Share on other sites

DEci, daca imi aratati si mie acea rezistenta la masinile cu climatronic dau cate o bere la fiecare. :lol:

de J126 - Fresh air blower control unit ati auzit?

@Cornel.B hai sa facem o diagnoza sa vedem ce eroare e.

Edited by Al Bundy
Link to comment
Share on other sites

Bun, n-a avut nici un simptom, a functionat totul perfect, o singura data, prin ianuarie cand a fost frigul ala crunt intr-o dimineata, cand am pornit clima a dat 2 flash-uri si apoi totul a desurs perfetc.

Nu s-au auzit zgomote, fiecare nivel de turatie functiona, pana vineri seara.

Aeroterma nu merge nici pe ECON, nici pe racire, nici pe dezaburire parbriz, nici cand dau cu spatele, nimic doar liniste totala :icon_thumright:

Link to comment
Share on other sites

Problema s-a rezolvat, vreau sa ii multumesc colegului nostru Al Bundy pentru ajutor si pentru ca in afara de diagnoza, a vrut sa vada exact ce are.

Problema, intr-adevar ventilatorul din bord, a conectat programul si imediat a aparut eroarea nu stiu ce numar: Fresh Air Blower malfunction.

Insa, colegul nostru mi-a dat torpedoul jos (bordul intr-adevar trebuie demontat cu totul pentru a ajunge la aeroterma) si dupa ce mi-a curat filtrul de polen de frunze :evil: , pene si insecte a invartit de 5-6 ori ventilatorul care era blocat si... surpriza a pronit.

Asa ca am scapat ieftin, ce mi se pare insa stupid este ca au pus filtrul de polen dupa aeroterma, si tot ce intra de afara trece mai intai prin ea.

A mai aparut o eroare de sonda lambda ( ceva cu temperatura, nu mai retin exact), care a disparut intre timp.

Edited by Cornel.B
Link to comment
Share on other sites

Ai scapat usor, eu am cu totul alta problema, in curand trebuie sa-i fac o vizita lui Cristi (Al Bundy). Ventilatorul de la aeroterma scoate sunete ciudate, scartaie, se opreste, porneste iar, cred ca trebuie uns mecanismul.

Link to comment
Share on other sites

PAi si la Cornel.B cred ca urmeaza demontarea si gresarea. Nu stiu insa cand, poate cat mai tarziu, peste 1, 2 ani. :icon_thumright:

Link to comment
Share on other sites

Mi-am adus aminte o chestie: acum un an cand am dus masina la service pentru reparat pe Casco niste zgarieturi si bara, i-am rugat pe oameni (cei de la Metrotehnica), sa verifice si sa remedieze un scartait enervant care venea de la aeroterma.

Cand am luat masina, mi-au spus ca au facut-o, mi-au si facturat vreo 85 de lei, insa la 2 zile a inceput sa faca la fel, pentru ca se aude doar cand e turatia la maxim sau aproape de maxim, pe primele 2-3 trepte nu face nimic.

Cert e, ca nu cred ca au facut-o si acum face la fel, insa cat am fost la Al Bundy a tacut malc :question: , ca ii spuneam si il rugam sa imi zica ce este.

Daca organizati intr-o zi frumoasa, o chestie de genul asta cu demontat si gresat aeroterma, ma bag si eu. :icon_thumright:

Link to comment
Share on other sites

Deocamdata nu a mai facut galagie, merge ok. O trec pe lista de probleme de rezolvat, intre timp prima pe lista e schimbarea distributiei, ocazie cu care voi schimba multe alte lucruri.

Link to comment
Share on other sites

O sa fac ce mi-a recomandat Al Bundy: sa ii pun un filtru de hota :)) , in locasul de sub stergatoare ca sa nu mai traga pe gura aia de aerisire toata mizeria.

Cu ocazia, asta o sa curat si toata mizeria adunata acolo, e plin de frune, si noroi.

Off topic: Cristi, cati km are masina de vrei sa schimbi distributia?

Link to comment
Share on other sites

Masina are 89.500 km, cred ca o sa schimb distributia la 92-93.000.

Link to comment
Share on other sites

Mi-ai dat emotii :blink: , stiam ca masina ta e din acelasi an cu a mea, insa nu ma gandeam ca ai facut atati km, ma si vedeam facand distributia. :offtopic:

Link to comment
Share on other sites

Am facut ceva km, intr-adevar. Cand am cumparat-o nu aveam in plan sa fac aproape 25.000 km pe an, insa pana la urma de asta am cumparat masina. Stiu ca pretul va fi mai mic la revanzare, insa masina a fost ingrijita foarte bine, interiorul cel putin arata ca nou.

Link to comment
Share on other sites

Bine v-am regasit,

Scriam cu ceva timp in urma pe topicul de fabia, cu problema la aeroterma la seat cordoba climatic, care nu mai functiona decat treapta 4. Am reusit sa scot, relativ usor, grupul de rezistente, si cu toate ca aveam grup nou am preferat sa inadesc rezistenta veche decat sa o schimb cu cea noua. Am preferat asta din cauza aerotermei care e varza si ar fi ars si rezistenta noua. Cred ca de vina e uzura bucselor, scoate niste zgomote de zici ca o sa sara din bord si din aceasta cauza creste amperajul pe rezistenta ducand la impuscarea ei. I-am facut proba cu rezistenta la vedere(firele sunt lungi, permit asta), pe treapta 1si 2 se inroseste instantaneu(de fapt aceasta rezistenta arata exact ca o rezistenta de resou electric, infasurata pe un biscuite ceramic si invelita intr-o pasta termorezistenta).

Pozitia acestei rezistente este exact ca in schema de la fabia(cred ca si aeroterma e identica), sus in stanga aerotermei. Se demonteaza doar capacul din spatele torpedoului si apoi cu ajutorul unei lanterne si dibacie de ginecolog se scoate din locas.

Acum astept sa se mai incalzeasca si sper sa reusesc sa dau bordul jos.

Edited by flavius 76
Link to comment
Share on other sites

Daca ai nevoie de ajutor... cred ca ti-am zis deja in topicul din aria Fabia. Lasa-mi un pm sau da-mi un telefon la 0721 233 425 cand vrei sa te apuci, vin si eu sa vedem ce se poate face.

Edited by cristian
Link to comment
Share on other sites

Cred că sunt de-a dreptul gripate bucşele la aeroterma mea, sch

Link to comment
Share on other sites

Exact asa scartaie si la mine... dar nu face mereu, sunt zile in care merge ok. De obicei scartaie in zilele in care ploua sau ninge, probabil ajunge ceva umezeala pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai nevoie de ajutor... cred ca ti-am zis deja in topicul din aria Fabia. Lasa-mi un pm sau da-mi un telefon la 0721 233 425 cand vrei sa te apuci, vin si eu sa vedem ce se poate face.

Cred ca mai spre sfarsitul lunii o sa ma apuc de ea, e un seat mai obosit, sper sa reusesc sa-i demontez bordul, nu cred ca a mai demontat cineva de pe forum la seat si e nasol cand bajbai, o sa te anunt inainte la telefon cand demarez operatiunea, locatia o sa fie undeva in zona Lujerului.

Link to comment
Share on other sites

Ce model e Cordoba? Daca e 6L, adica din 2003 sau mai noua, e similara cu Ibiza.

Link to comment
Share on other sites

E an de fabricatie 2002, 1,9 sdi, motor ASY, a ta cred ca e modelul urmator.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!