Jump to content

Golf IV Variant TDI


Muale

Postare recomandată

Sau se mai pot verifica daca un amic are un multimetru si masori curentul absorbit. La mine toate au acelasi curent absorbit.

Link către comentariu

Chiar daca au acelasi curent absorbit, bujia se poate inrosi la abza si nu la varf, asa ca cea mai buna verificare este sa le scoti si sa le pui pe baterie. daca le scoti mai des se vor desface mai usor, daca nu le scoti 5-6 ani, poti avea surprize la prima demontare.

Link către comentariu

trebuie sa vad ce fel de cheie trebuie. in tubulara normala ce o am acasa nu are loc.

Link către comentariu

Da...asa imi spun si fetele :))

Acum serios...o sa caut ,cumva bujiile vechi de dacie sunt la fel sau mai mari? Parca avea taica-miu cheie de bujii de la vechea lui masina.

Link către comentariu

Iti trebuie o tubulara lunga (in trusele noi sunt si modelul vechi cat si un model mai lung, cam de 6 cm), de 12 (metric) daca nu ma insel.

post-31670-0-37193100-1322486491_thumb.j

Sper sa te ajute.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am reusit sa verific bujiile. (multumesc Florin pt tubulara :icon_thumleft: )

Una este arsa,dupa cum se vede si din imagine:

post-66542-0-35436400-1323261019_thumb.j

Toate 4 bujiile sunt Bosch,nu stiu de cand sunt pe masina.

Acum cateva intrebari:

-sa cumpar tot Bosch?

-sa cumpar altceva (NGK,Beru)?

--din cele 4 bujii,toate puse pe baterie,una a ramas neagra,celelalte s-au inrosit (poate unele mai mult ca celelalte,depinde cat am tinut firul pe ele) o bujie rosie e ok sau conteaza si cat se incalzeste?

Link către comentariu

Bosch nu? acum toate 4 sunt Bosch.

Presupun ca nu trebuie schimbate toate 4 odata...? sau daca s-a ars una e semn ca o sa cedeze si restul?

Link către comentariu

Am schimbat bujia defecta cu una noua, Beru.

Din ce am observat,difera forma varfului intre cele doua modele...

Cum motorul era cald,nu am observat vreo diferenta la pornire,maine o sa imi dau seama daca s-a ameliorat ceva.

post-66542-0-58201700-1323280938_thumb.j

Link către comentariu

Am cumparat si ulei + filtru.

Am schimbat regulile,am luat filtru Mahle (pana acum am luat Mann) si ulei Castrol EDGE ( pana acum am pus Castrol Magnatec).

post-66542-0-56789400-1323448874_thumb.j

Schimbul il voi face cand am putin timp de surubarit...nu e graba,teoretic mai am vreo 2500 km din cei 10000.

Am schimbat bujia dar am impresia ca tot porneste putin cam greu la rece; care ar mai putea fi cauzele? Deja am schimbat bujie,baterie...incepe sa ma streseze treaba !

Link către comentariu

Daca ai schimba toate 4 bujiile cu unele noi, nu cred ca o sa mai ai probleme. Chiar nu arata deloc a noi, probabil au si ele o varsta...

Link către comentariu

Sa le schimb,desi sunt bune? Le-am pus pe baterie si se inrosesc in varf,in poze arata asa pt ca au niste funingine,nu le-am sters cand le-am scos din motor.

Link către comentariu

Am avut si eu probleme cu ele exact anul trecut in perioada asta cand afara erau 1-2 grade. Le-am schimbat pe toate 4 pt ca aveau ani buni si aratau ca si ale tale. N-am mai avut probleme si isi fac treaba foarte bine si acum. Tot Beru am pus

Modificat de Circoloco
Link către comentariu

si acum nu este diferenta intre pornirea vara/iarna? ele sunt in parametrii si nu as vrea sa dau banii aiurea pe unele noi si inca sa raman cu problema asta...

am inteles ca ar fi si un senzor de temperatura ce poate sa faca problema asta...cum aflu daca el e de vina?

trebuie sa apelez la cineva pt diagnoza?

Link către comentariu

Man ce treaba are senzorul de temperatura cu pornirea?

Pornire inseamna sa te ajute bateria sa invarti motorul - deci baterie noua.

A doua conditie sa ajuti compresia si aici intervin bujiile.

Ce inseamna la tine ca porneste greu...invarte de mai multe ori sau cum?

La mine e masina de 3 ani aproape si intotdeauna a pornit la sfert, mai putin cand au fost sub -20 grade dar atunci e alta poveste.

Alta chestie din care e posibil sa nu porneasca ar fi alimentarea cu motorina...sa nu pierzi presiune la injectie sau din astea.

De ce faci revizia la 10000 cand VW spune la 15000? N-ai ce face cu banii? Daca ei spun 15000 atunci e valabil si ptr Romania si ptr Germania si ptr desert si ptr iarna extrema nu cred ca suntem noi cea mai naspa tara in care circula TDI-uri...

Link către comentariu

Senzorul de temperatura comanda bujiilor cand/cat sa incalzeasca. daca e "aiurit" poate crede ca afara sunt 35 grade si se asteapta la o pornire lejera,fara bujii.

Am baterie noua,are 2 luni cred. am bujiile sunt ok. compresia nu stiu nimic despre ea...

Porneste mai greu ca vara,adica se chinuie,invarte de mai multe ori;trebuie sa tin cheia mai mult ca de obicei. La temperaturi de 4 grade nu mi se pare ok...la -20 daca ar face asa nu m-as plange.

Revizia mai devreme pt ca noi avem mai mult praf,mai multa mizerie in motorina, un stil de utilizare al masinii ne-prietenos cu motorul (distante scurte,trafic)

Nemtii cred ca au dat niste parametrii generali,nu au stat sa analizeze fiecare tara.

Ei nu mentioneaza anumite piese la schimb pt ca nu se asteapta sa tina cineva masina atat (400.000km) sau se asteapta sa fie folosita in conditii normale; f multe masini ce au fost cumparate de afara aveau bucse,amortizoare,vopsea,ulei in transmisie,etc originale dar dupa cativa ani de Romania au inceput sa cedeze.

Link către comentariu

Si eu fac revizii la 10.000 si nu ai idee cum gasesc de fiecare data filtrul de aer...

Link către comentariu

Desi nu conduc pe plaja,mereu gasesc cate o lingura de nisio in carcasa filtrului.

Cred ca doar in cazul celui de motorina as face compromisul sa il schimb la 15mii. La ultimele 2 schimburi nu avea apa in el si impuritati f putine.

Link către comentariu

Fiecare face cum vrea...

Intamplator lucrez in domeniul automotive, nu la motoare dar oricum chestii destul de avansate (masini electrice)

Testarea la tot ce inseamna automotive se face in conditii extreme, nu degeaba exista in localitatea aia de langa Cercul Polar sediu ptr testare la aproape toate concernele.

Deci daca cei de la VW spun ca trebuie sa schimbi la 15000 uleiul si filtrul de ulei parca si la 2 schimburi sa schimbi cel de polen si motorina inseamna ca ar trebui sa tina mult mai mult.

Am colegi mecanici, specializati pe facut motoare adica segmentare si chestii mai specializate, si ei nu schimba niciodata mai repede decat scrie in manual ba chiar si mai greu.

Si eu le-am spus chestia asta ca in Romania e poluare bla bla ... si ei mi-au spus acelasi lucru.

Nu strica, Doamne fereste...dar e overkill.

Normal sa gasesti praf in cutia de la filtru de aer, dar sa fie pe partea dinspre exterior, asta e si rolul lui pana la urma sa opreasca aceste particule si undeva trebuie sa cada.

O alta chestie interesanta pe care mi-a povestit-o colegul meu despre TDI ...aveti grija sa nu treceti niciodata prin apa mare cu masina, mi-a spus ca a vazut o gramada de masini cu bielele indoite ptr a a tras apa pe admisie si a facut soc hidraulic.

Chiar mi-a spus ca era odata apa pe o strada, si el l-a vazut cu unul cu TDI ca vrea sa treaca si i-a spus sa nu faca asta, dar ala bazat ca n-are nimic domle ca e diesel...dupa ce a trecut a inceput sa-i mearga motoru ca dracu, si asta a fost...

Asadar atentie la chestia asta.

In rest fiecare schimba cum vrea si cum ii permite bugetul dar mi-am expus si eu parerea.

Link către comentariu

oare passat CC a fost testat si pt conditii de clima rece?

daca da,cum au deschis usile cand ingheata rama pe sticla? :))

in fine,era o gluma!

teoretic ai dreptate dar de multe ori teoria nu se "pupa" cu practica. fiind si masina veche si tara minunata,prefer sa o menajez si sa schimb putin mai devreme decat recomanda vw.

Link către comentariu

Man ce treaba are senzorul de temperatura cu pornirea?

Pornire inseamna sa te ajute bateria sa invarti motorul - deci baterie noua.

Senzorul de temperatura al lichidului de racire - G62 - trimite informatia la ECU. In functie de el, ECU decide perioada cat trebuie actionate bujiile incandescente. Daca el indica eronat - normal ca nu actioneaza cat trebuie bujiile si porneste mai greoi - urat.

Vali, scoate mufa de la G62, inainte de prima pornire. Martorul de bujii o sa stea aprins mai mult. Daca porneste brici, trebuie comparate valorile date de G2 si G60 - cu VCDS-ul- ca sa vezi daca trebuie schimbat G62.

Daca e totul ok, baterie buna,bujii bune - marim timpul de actionare al lor....

Link către comentariu

intai sa vad unde e senzorul (rusine mie ca nu stiu).

deci daca cu mufa scoasa porneste bine inseamna ca e senzorul defect?

Link către comentariu

Cati senzori de temperatura sunt in masina?

Nu am acces la softul de pe golg iti dai seama, dar daca sunt m multi senzori pe masina m mult ca sigur ca softul e scris de genul:

daca (senzor1=defect)

foloseste valoare senzor2

daca (senzor2=defect)

foloseste valoare safe ptr bujii

Aceasta valoare safe ar trebui sa fie ceva neutru care sa mearga ptr un caz general.

Cel putin asa se face softul pe ceea ce lucrez eu cu o gramada de redundante.

Apropo de geamurile fara rame de la Passat CC, si Subaru Forester modelul 2006 are asa ceva, si culmea ca tocmai ce am vorbit cu un coleg si fix asta l-am intrebat cum a facut iarna cand au inghetat geamurile iar raspunsul lui a fost...am tras un pic mai tare si s-a deschis.

Pare ok metoda descrisa de Florin, porneste fara mufa de la senzor sau daca ai VAGCOM sa citesti valoarea data de senzor e si mai ok.

Link către comentariu

nu am vag din pacate.

trebuie sa aflu care e mufa cu pricina,cum o identific.

trebuie rezolvata problema ca imi sta pe creier si din cauza asta am cumparat si baterie,desi cea veche avea "ochiul" verde

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Link către comentariu
  • Marian changed the title to Golf IV Variant Thttp://vwforum.ro/topic/68676-golf-iv-variant-tdi/DI
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!