Jump to content

Zgomot la o anumita viteza


likutza
 Share

Postare recomandată

Poate sa fie un cauciuc sau rulmentul.Daca banda de rulare a cauciucului nu prezinta uzura neuniforma sau virfuri de deformare pe banda de rulare,e rulmentul.Cel mai bine inversezi roata cu una spate si te-ai lamurit imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile sunt luate noi și au cca. 15-17k km, nu cred să fie chiar așa uzate. Rulmentul trebuie dat jos ca să se verifice să știi sigur că de la el huruie? Întreb deoarece competența mecanicilor la care pot apela e discutabilă.

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti sa il dai jos deoarece se schimba cu tot cu fuzeta.Fa un diagnostic la cineva specializat,la dealer sau undeva...Ce sa spun,ai putea sa faci testul si acasa cu o roata suspendata,in viteza a 5-a,si il auzi daca huruie dar depinde ce abilitati de mecanic ai.Cum adica competenta mecanicilor e discutabila?!?Discutam de un huruit pe puntea fata,nu de demontarea completa a unui motor...Daca ai dubii,schimba rotile fata cu cele spate,si daca huruitul persista,atunci 100% e rulmentul.Operatiunea asta poti sa o faci singur cu 2 cricuri.Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Saltare!!!

Eu nu am mai facut nimic in sensul sa dispara acel zgomot care dispare cand apesi ambreiajul. Adica am incercat , am fost la service , binenteles "specialistii" au gasit imediat "rezolvarea": rulmentul de la ambreiaj. Da cutia jos cumpara rulment, schimba rulment etc. platestei pe specialisti ca de au rezolvat problema. Pornesc motorul si in secunda imediat urmatoare apare din nou acel zgomot. Sa fi vazut ce fete nevinovate aveau toti "specialisti" ca de domn'le ar putea sa fie alceva si isi dadeau toti cu parerea ca la piata uitand ca au in fata un client care asteapta de la ei o parere competenta scurt si la obiect. Uite asa sau dus niste bani aiurea. Asa ca nu am mai facut nimic pur si simplu pentru ca nu am gasit un mecanic auto care sa imi inspire incredere ca e profesionist in ce a ce face si mi-e frica, ca duc masina in service pentru o problema si o iau inapoi acasa cu alte zece noi in urma muncii profesioniste facute de asa zisii specialisti. Zici ca te duci la reprezentanta ca de e masina facuta de ei trebuie sa stie sa o repare dar................. Cu celalalt zgomot ce apare pe la 105km/h e aceeiasi situatie in continuare, mentionez ca nu am avut probleme sa pierd uleiul sau sa fie nivelul mic pentru ca il verific din cand in cand si chiar de cand tot incerc sa fac sa dispara acel zgomot l-am schimbat de doua ori in doi ani adica fara sa fac prea multi km ca sa zici ca si-a pierdut uleiul calitatile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut un zgomot care se auzea si disparea la apasarea ambreijului.

Si cum masina avea 200.000km am zis ca o fi obosit si ambreiajul, si sa schimb odata cu rulmentul si kit-ul de ambreiaj.

La mine se auzea un huruit, uneori mai tare, alteori mai slabut. Nu era foarte deranjant. Dar am zis ca sa fac o treaba buna si sa previn alte neplaceri pe neasteptate.

Parerea si decizia mi-au apratinut. Daca "specilistii" nu stiu ce sa fie si nu isi asuma nimic...am zis ca imi asum eu, mai ales ca sunt si beneficiarul. Macar uram sa ma bucur de un ambreiaj nou.

Trecut la fapte, cumparat totul pe original.

Constatarea dupa demontare: placa de presiune era destul de ok, discul mai mergea lejer, rulmentul avea joc si mergea schimbat. Piesele erau ale masinii din fabrica, dar a fost si meritul soferului zic eu.

Dupa operatiune: pedala ceva mai moale, de prins prindea tot cam ca inainte, adica pe la jumatate. Si de huruit...fin asa tot se mai aude. Poate ca e normal totusi.

Concluzia...nu stiu. O sa o vand cu un kit de ambreiaj nou pe original, desi nu o sa creada nimeni ca eu am mers frumos cu masina si ca am bagat bani asa preventiv.

Nu cred sa scot banii la revanzare ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

likutza, e cutia , citeste ce am scris mai sus, am avut aceleasi simptome ca si tine. Iar fluieratul la 105 km (rulmentii vitezei a 5-a obositi)

25 mil toata operatia.

Aditzu: nu e "normal" sa zangane-huruie, nimic.Tot cutia de viteze este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil, pt ca uneori in treptele 1 si 2 parca am un huruit si in mers...uneori mai sesizabil.

Sa o ia naiba...asa ramane.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sintem mai multi care avem huruitul asta.Tu ai ramas fara ulei,dar eu sau Aditu sau alti colegi am avut ulei mereu si numarul de km difera cu mult,spre ex. eu am 51.000.Aditu are peste 200.000,deci din punctul meu de vedere pot sa merg inca 150.000 linistit.La mine a aparut la putini km.Banuiesc niste rulmenti de calitate slaba pusi in cutie,dar asta nu inseamna ca se pot gripa,avind ulei in cutie la nivel.La un moment dat tot o sa trebuiasca rezolvata problema,insa pericolul griparii nu este ca si atunci cind ramii fara ulei.Parerea mea...asa ramine.(vorba colegului de mai sus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

sal. am o problema asemanatoare. am schimbat ambreaiajul acum 3 saptamani. am bagat in masina in jur de 1200km de atunci. am avut un drum de 450 de km dus si intors inca atat. pe drum la intoarcere am obs ca veneau niste zgomote. cand bag in viteze si dau gaz incepe sa scoata niste zgomote de parca se rupe ceva, iar cand apas ambreiaj nu se mai aude. daca las pe liber tot se simte ceva care dispare la apasarea ambreiajului. cel mai rau e cand merg si bag in viteze. mi s'a spus ca e cutia de viteze. mm de cutie. la 120000km sa se duca :(. acum problema e ca nu stiu ce e stricat la ea si de unde as putea sa fac rost de piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor!

 

Din 2010 de cand a fost pornit acest topic, iata ca am ajuns in 2014 si foarte putini s-au aventurat printre randuri, ceea ce insemana ca e bine; deci sunt mult mai multi cei fericiti fara probleme de genul asta decat noi astia cu astfel de probleme. Asa ma gandesc. Acum am si eu de ceva timp, sau de ceva mai mult timp, problema semnalata de colegul "ktor", numai ca acum aparand un zgomot in plus m-am cam morcovit. Deci, am un Polo 9N3 fabricat 2009, de nou (chiar inainte de aparitia ultimului model), adica unic utilizator. Cand am luat masina mi s-a parut ok, desi unii imi spuneau ca parca e cam zgomotoasa (acum si eu sunt cam accidentat de o ureche si port proteza auditiva si poate nu disting in mod corect zgomotele). Eu le spuneam ca asa e la Diesel, e mai zgomotoasa. Eu am un 1.4 TDI PD in 3 pistoane, motor BNM, cutie JHG, manuala, 5 trepte. Din 6 iunie 2009 (momentul achizitionarii) pana in prezent (28.02.2014) parcurs 72.200 km. Cam de pe la 50.000 km a aparut acel zgomot si la mine. Pornesc motorul, cu amberiajul apasat, pe liber, dau drumul la ambreiaj si se aude un zgomot ca un uruit si ca un mic  usor suierat. Apas ambreiajul dispare complet. Mers la mai multi mesteri faurari, rulmentul de presiune. Acum logic, acest rulment e sub presiune si solicitat in momentul in care apesi pedala de ambreiaj. Deci cand apesi pedala, ar trebui ca acest rulment de presiune sa suiere si sa faca ca toti dracii. In schimb la mine e tocmai invers, cand apesi pedala de ambreiaj nu se mai aude nimic. Atunci apare intrebarea daca nu cumva zgomotul provine din alta parte, daca nu cumva are alta cauza. Un singur mecanic, care astazi nu mai practica mi-a spus, sa nu cumva sa fie rulmentul din cutie de la priza directa, ceea ce inseamna putin rupere la buzunar. Acum la 72.000 km a mai aparut un zgomot, care s-a nimerit sa apara dupa ce am iesit din iarna, cand nu mai e zapada pe jos in C-ta si se manifesta in momentul decelerarii, cu cutia cuplata, ca atunci cand efectuezi frana de motor si se aude un zanganit ca la ceva care se invarte si se repeta in momentul in care ajunge la locul respectiv unde iar ii mai da un zanganit si tot asa, pana in momentul in care accelerezi si dispare zgomotul. La fel daca o scoti din viteza, nu mai are nici un zgomot. Numai cand este cutia cuplata, in decelerare, apare acel zanganit, care mie mi s-a parut prima oara ca un zgomot de la toba (cum faceau Daciile pe vremuri), apoi mi s-a parut ca un zgomot de la ceva care se invarte cum ar fi o roata (eu daca nu aud bine, le potrivesc). Astazi i-am dat cocs pana in Valu lui Traiann, cu 110 km/h si se auzea zanganitul ala de ma simteam maro la MS-DOS. Acum cred ca mecanicul la care am fost are dreptate, mai ales ca aceleasi explicatii le-am vazut de la colegul "ktor". Buba e ca mecanicul pe care il am acum n-a stiut ce sa-mi spuna, iar asta care a citit sa spun asa, cauza, nu mai profeseaza. Pana la urma trebuie sa fac ceva. Asta care il am acum oricum nu repara cutii. Ma sfatuia, daca o fi sa fie de acolo sa iau una la mana a doua si sa o schimb cu totul. Acum nici nu stiu cum sa fac. Cred ca o sa bag mana adanc. Numai bine! Astept povesti asemanatoare, desi nu doresc raul nimanui, sa vedem rezolvarea corecta!!!

Modificat de babanovac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/topic/39770-ulei-cutie-de-viteza/page-2?hl=%2Bcutie+%2Bviteze#entry2131762

Posted 15.10.2012 @ 22:09

Salut! Am o problema si rog ajutor cat mai urgent! Acum 2 zile a pocnit ceva foarte tare la masina... ca si cum ar fi explodat un cauciuc, s-ar fi rupt un fier sau ca si cum as fi avut o petarda inauntru. Initial am crezut ca e de la roata dar am verificat tot si nu e nimic in neregula. Azi de dimineata am sesizat ca se mai aude ceva in mers niste pocnituri mai slabe si ca intra mai greu in treapta a 3-a. Mi-am dat seama ca zgomotul e de la cutia de viteza, iar pe seara, cand am venit de la servici, nu a mai intrat in treapta a 4-a si a 5-a si miroase a ars pe langa masina... n-as sti sa spun de unde vine mirosul... se poate sa nu mai am ulei in cutie? si totusi ce e cu pocnitul ala puternic? mai pot circula cu ea sau sa n-o mai misc? trebuie sa cumpar alta cutie sau ce e de facut? Va cer ajutorul pt ca in Dr. Tr. Severin nu am gasit niciun mecanic care sa nu-mi spuna ca orice problema as avea cu masina "e de la benzina" (inclusiv pana... :dry: cred). Please HELP!!! Multumesc anticipat!

 

Rasfoind prin forum am gasit si chestia asta. Daca ma gandesc bine, prin octombrie 2013 am auzit si eu o pocnitura puternica de am crezut ca a aruncat cineva cu ceva in masina. Am tras pe dreapta langa un stalp de iluminat (ca era noapte) si am inspectat vizual masina si nici o infundatura, lovitura etc. Acum fac legatura si ma gandesc sa nu fi trosnit ceva in masina. Problema e ca atunci nu am avut nici un miros evident suplimentar, nici un zgomot suplimentar si am mers asa in continuare pana zilele trecute cand a aparut si zanganitul.......Voi merge la mecanic sa-mi schimbe capetele de planetare intre ele stanga pe dreapta si invers (ca lucrare intermediara), apoi sa inspecteze si ceva semeringuri pe acolo si vedem ce se intampla. Apoi sa schimb si uleiul din cutie. Apoi, daca tot nu se rezolva sau nu gasim cauza incerc cu acel rulment de priza care o sa ma scarmene ca lumea. Sper sa fie doar din semeringurile de la planetare. Vom vedea. Voi pune si poze, la momentul cu pricina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la Cluj.\

Iti garantez ca vei pleca usurat si de bani si de problema masinii.

 

Ktor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pana la urma am ales sa merg langa Cluj, sau mai precis langa Campia Turzii, de unde am plecat, spre bucuria mea, usurat numai de problema, nu si de bani. Am nimerit la un tip foarte de treaba, cu un laborator foarte bine pus la punct si care intr-o zi a pus pe picioare doua masini, a mea si inaintea mea un Golf 5 din Bucuresti (in contextul in care eu eram programat de fapt a doua zi). La ora 14:30 s-a apucat de masina mea si la 20:30 am plecat de acolo. Jos palaria pentru astfel de oameni. Si nu a fost nici scump.

 

Rulmentii de la a cincea erau varza, in sensul ca bilele erau macinate la suprafata (voi spala piesele astazi si voi posta poze ca sa va dati seama). Din cauza acestei coroziuni, sau cum s-o numesc, cred ca s-au creat forte de frecare suplimentare care implicit au dus la o crestere de temperatura in acei rulmenti ceea ce a dus la cimentarea lor pe axe (sunt doi rulmenti pereche, asa numitii rulmenti ochelari care sunt asezati intr-o montura metalica si acea montura prin rulmentii din ea sta pe ambele axe din cutie), de nu au putut fi scosi nici cu presa hidraulica de 35 de tone forta. Din pacate a trebuit pus flexul pe ei. Spun din pacate pentru ca nu e recomandat. Trebuie sa ai mana fina si scule de prindere serioase. Dar cum toate astea au existat in laboratorul respectiv, pana la urma am rasuflat usurat.

 

Apoi rulmentii de la grup erau afumati serios, dar mi s-a spus ca inca mai mergeau, iar ceilalti doi care erau prinsi in carcasa cutiei erau buni, dar daca s-a desfacut tot si s-au schimbat 4 rulmenti, am preferat sa-i schimb si pe cei doi care erau buni. Toti rulmentii originali din cutia de viteze si aia defecti si aia buni mi-au fost restituiti.

 

In fine, in aceeasi lucrare, de aceeasi bani mi-a schimbat si kit-ul de ambreiaj (la solicitarea mea, pentru ca oricum s-a desfacut pe acolo), la care rulmentul de presiune a fost singurul care era bun, in rest discul de ambreiaj si placa de presiune, la limita as putea spune, dar mai duceau si alea.

 

Cam asta a fost experienta mea langa Campia Turzii, cu reparatia cutiei de viteze, locatie preferata impotriva mesterilor din Constanta, unde de exemplu la un service nu stiau nici sa caute un rulment dupa cod, cu soft-ul in fata cu schema cutiei s.a.m.d. Si cand vezi tot felul de lucruri si tot felul de preturi care mai de care mai umflate, iti cam piere cheful sa iti dai masina pe mana lor. De diferenta de pret am alimentat cu motorina si am admirat frumusetile patriei. Pericolele ar fi fost sa-mi crape cutia pe drum, risc asumat de altfel, sau sa nimeresc in mijlocul manifestatiilor de la Targu-Mures de care habar nu aveam (am tot vazut eu pe drum numai 4x4 din alea smechere cu numere de MAI si cu girofar, dar nu am realizat ca se intampla ceva).

 

Cam atat. Numai bine si voi reveni cu poze. Putina rabdare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa pun pozele!

post-50459-0-29748100-1394795064_thumb.j

post-50459-0-33865700-1394795135_thumb.j

post-50459-0-20509700-1394795164_thumb.j

post-50459-0-36612700-1394795171_thumb.j

post-50459-0-26302900-1394795184_thumb.j

post-50459-0-92197200-1394795298_thumb.j

post-50459-0-20662600-1394795306_thumb.j

post-50459-0-23275400-1394795313_thumb.j

post-50459-0-66771800-1394795329_thumb.j

post-50459-0-46030000-1394795473_thumb.j

post-50459-0-42372700-1394795480_thumb.j

post-50459-0-19192100-1394795487_thumb.j

post-50459-0-14628400-1394795494_thumb.j

post-50459-0-84337600-1394795675_thumb.j

post-50459-0-83121600-1394795684_thumb.j

post-50459-0-25582600-1394795692_thumb.j

post-50459-0-40919800-1394795699_thumb.j

post-50459-0-54135300-1394795739_thumb.j

post-50459-0-31649400-1394795745_thumb.j

Modificat de babanovac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WOOOW frumos review,pina la urma cit ai bugetat?!deplasare+reparatie? repara orice cutie sau doar VAG.Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte tare! cam pe unde au adresa baietii astia si cam cat a fost operatia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau măcar componentele cât au costat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu sunt sigur daca am voie sa spun pe forum cat m-a costat; nu am citit din scoarta in scoarta regulamentul si nu vreau sa fiu banat. Mai inveti si mai afli cate ceva de pe aici. Oricum m-a costat cu 550 lei mai putin decat m-ar fi costat in Constanta. In pus mai imi tineau si masina vreo 3 zile la ei. Am preferat de banii astia sa alimentez, sa ma plimb si sa am masina pe mainile mele permanent. Apoi am descoperit site-uri romanesti cu rulmentii necesari, care m-ar fis costat cu 100 Lei mai putin decat la Campia Turzii (unde am reparat cutia) si cu 300 mai putin decat la Constanta.

 

Voi scrie costurile pana la urma, dar link-urile cu rulmentii am inteles ca nu am voi din cauza eventualei reclame sustinuta neconditionat. Pentru toate detaliile, mesaje private si va scriu tot acolo.

 

Deci costuri:

 

Demontat cutia de pe masina si montat inapoi =   250 Lei; In C-ta = 350 Lei;

Dezasamblat cutia, reparat si reasamblat        =   200 Lei; In C-ta = 500 Lei;

Toti rulmentii                                                    =   600 Lei; In C-ta = 800 Lei.

TOTAL costuri                                                 = 1.050 lei; In C-ta = 1600 Lei.

 

Motorina m-a costat 450 Lei, cazarea o noapte 70 Lei = 520 Lei plus ceva de-ale gurii, cafea, sucuri. Sa zic ca am sarit cu 100 Lei fata de preturile din C-ta, dar m-am plimbat si am vazut cu ochii mei ce-i acolo. Cand simt ca sunt inselat, prefer sa fac o deplasare, sa cheltui un pic in plus, dar sa nu arunc cu banii in buzunarul smecehrilor care vor sa se imbogateasca pe necazurile altora. Cel putin m-am plimbat eu, am dat banii la Petrom, dar nu unui service din C-ta, care m-ar fi jupuit.

 

Pe kit-ul de ambreiaj: placa de presiune, disc de ambreiaj, rulment de presiune am dat in C-ta 800 Lei.

 

E un tip proprietarul laboratorului, care are si un ajutor pe langa el.

 

Repara orice cutie de viteze manuala de pe orice masina. Nu repara cutii de viteze automate. La cutiile VAG s-au specializat, ca sa spun asa, pentru ca pica mai des si la majoritatea pica ori rulmentii de la a cincea (aia ocehlari) ori pinionul  de atac de pe trenul mobil. Acum am mai invatat si eu termeni de specialitate ca habar nu aveam cu ce se mananca. Daca ai sculele necesare (si probabil si experienta) le desfaci in doi timpi si trei miscari. Cel putin eu asta am vazut acolo.

 

Sfaturi retinute:

 

Orice masina comercializata de grupul VAG, de noua, are in cutie un ulei de rodaj, pentru 2.000 km, care trebuie inlocuit dupa 2000 de km, in cantitatea prevazuta in manualul de reparatii. La mine de noua, masina a avut in cutie 1,200 L de ulei si  am mers 73.000 Km. Acest ulei trebuia sa-l dau afara dupa primii 2.000 km si sa pun unul nou in cantitate de 2.0 L. Tocmai de aceea mi s-au si bushit rulmentii de la a cincea. Fiind situati in capatul axelor, ajunge uleiul mai greu la ei. Daca nu e nici in cantitate care trebuie va dati seama ca a fost asa ca o stropeala pe acolo.

 

Acum dupa reparatie, recomandarea a fost (dar nu si obligatorie) sa golesc acest ulei dupa 2.000 km de la reparatie si sa pun unul nou in cantitatea de 2 L cum scrie la carte, ca si cum masina ar fi noua la rodajul initial. Apoi din 2 in 2 ani inlocuit acest ulei, tot ca recomandare. Va dati seama, ca dupa ce am patit, eu le voi considera ca obligatorii si nu ca recomandari.

 

Si mai e o chicita. Aici vorbesc de Polo la cantitatile de ulei. Daca torni uleiul in cutie normal, prin cadere libera, intra numai 1,700 L. Ca sa intre 2 L trebuie introdus cu pompa. Pe de alta parte in manualul de reparatii al VAG (respectiv ELSA VAG) scrie ca numai la cutiile automate se introduce cu pompa. Eu trecand prin ce am trecut, sunt convins ca aici e o scapare de-a lui VW. Apoi cealalta treaba cu schimbatul uleiului dupa primii 2.000 km nu ti-o spune nimeni. Trebuie s-o afli de la cei care repara si care te sfatuiesc de bine.

 

Rulmentii sunt urmatorii:

 

1) SKF VKT 1000 (sau 02T 311 206 E). I-am gasit pe net la 206 Lei.

2) INA / F-232349 (sau 02T 311 375 E). I-am gasit la 62 Lei.

3) INA / F-555806 (sau 02T 311 373 D). I-am gasit la 62 Lei.

4) SKF LM 29749/710/Q (sau 263 G). I-am gasit la 72.9 Lei.

5) SKF BT1B 328612 C/QCL7C (sau 318 J). I-am gasit la 18 Euro, nu stiu daca cu TVA sau fara. Ar fi 80.10 Lei sau 99.33 Lei.

 

La punctul 1) e de fapt acea montura metalica care are incastrati in ea doi rulmenti, respectiv rulmentii de la a cincea.

post-50459-0-25661700-1396442210_thumb.j

post-50459-0-60030000-1396442217_thumb.j

post-50459-0-97444900-1396442223_thumb.j

post-50459-0-54421700-1396442230_thumb.j

post-50459-0-75722400-1396442236_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie mi'a picat cutia tot la polo 9n3 din 2008 1.4 tdi motor BNM cutie JHG. am ales sa o schimb cu una din dezmembrari decat sa o repar. am inteles ca, in general, dupa reconditionare poate sa cada iar (cred ca in functie de cat de mult s'a stricat inauntru, cat a macinat din carcasa etc.).

simptomele: zgomot cand era pe liber si cand era in viteze si acceleram. acest zgomot disparea la apasarea ambreiajului. erau suspiciuni de rulment presiune, volant..., numai meseriasi care isi dadeaua cu parerea. doar unul dintre mecanici, care era mai bun pe meserie, mi'a spus din prima ca e cutia.

inainte sa'mi cada cutia, am schimbat kitul de ambreiaj (disc, placa, rulment. am crezut ca poate s'a stricat ceva pe la ambreiaj, dar a fost mai rau de atat. macar ambreiajul era mai accesibil, scapam mai ieftin de jumate si repede) si mi s'a scos uleiul din cutie. nu inteleg de ce, pt ca alta lume mi'a spus ca nu avea nici o treaba. nu trebuia sa se umble acolo. oricum, cred ca avem mai putin ulei in cutie, iar cand l'au scos si bagat la loc, cu siguranta era si mai putin (ce mai ramanea in pompa...etc..). putea sa mi se spuna totusi sa completez, parerea mea fiind ca acolo cred ca era un pic peste 1l. dar eu de unde sa stiu, ca doar nu sunt mecanic, si nici nu ma pricep la masini. am ajuns sa invat din vina altora, si pe banii mei :)))) ... tu'le muma'n ... de amatori...

am gasit o cutie cu alt cod (JQM) care a fost pe o skoda, dar tot pe acelasi motor. am inteles ca pe acest motor sunt mai multe cutii puse. asta a fost norocul meu. daca trebuia sa astept dupa JHG, cine stie cat timp stateam pieton. am vandut cutia veche cuiva care avea nevoie pt un roomster. si'ar fi reconditionat inainte cutia si i s'ar fi stricat iar. a decis sa cumpere una si sa o faca pe a lui, dat fiind faptul ca l'a costat foarte mult prima reparatie cu piesele de la reprezentanta (1800 ron parca a spus ca a dat numai pe piese), iar piesele nu se prea vand pe la dezmembrari (sau cel putin asa am inteles, pt ca la dezmembrari se vand cutiile intregi, nu pe bucati).

aveam in jur de 118000 KM cand mi s'a stricat. distractia a fost in jur de 3000 daca pun si cheltuiala cu alergatul pe la toate cimiterele de masini de prin bucuresti. 2250 a fost numai cutia (500 euro). 400 manopera. 100 2l de ulei. si 10 zile in care am tot umblat.

 

legat de ulei, cand a bagat a 2-a sticla, nu intra tot. am inteles ca se baga ulei cand e cutia jos si se tine inclinata ca sa intre tot. cica s'ar putea pune si mai mult de 2l cand e jos si inclinata. de la cine am cumparat cutia, spunea sa bag peste 2 l. dar am ramas la 2l. cu ce s'a mai varsat, ce a mai ramas pe furtunul de la pompa, cred ca au intrat 1,8-1,85l. oricum....mai mult ulei decat am avut in cea veche de m'a lasat.

 

din ce mi'a spus persoana care a cumparat cutia care mi s'a stricat, am inteles ca in general viteza a 5-a asta ar fi marea problema a cutiilor astea. in capat la ax (sau nu stiu ce a zis) au o siguranta care nu e prea sigura. ar fi trebuit sa fie o piulita ceva cica... d'zeu stie...

dar la mine era rulmentii praf la viteze 1 si 2. asa mi'a spus dupa ce a desfacut cutia. si daca mai mergeam cu ea, riscam sa se sparga carcasa.

Modificat de vwpolo08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut vwpolo08!

 

Te-ai încurcat cam tare şi ai cam tras cu urechea la nepricepuţi. Acum nu că sunt eu expert (expert este tipul care mi-a reparat cutia), dar am învăţat câte ceva din experinţa asta, plus că şi primul meu mecanic s-a pus de acord pe anumite aspecte, cu cel care mi-a reparat cutia.

 

1. Întotdeauna, dacă ai un mecanic bun care repară cutii, este de preferat să o repari pe a ta, pentru că ştii cum a fost exploatată, ştii câţi kilometri reali are şi dacă reparaţia constă doar în schimbatul rulmenţilor în nici un caz nu dai o pălărie de bani pe una de la dezmembrari. Şi dacă totuşi apuci să iei una de la dezmembrari, nu dai mai mult de 350 de Euro pe ea (sunt unii din Iaşi care au preţurile cele mai mici).

   Şi daca tot iei una de la dezmembrări (cum am vrut sa iau şi eu) şi o pui pe maşină, o păstrezi şi pe a ta, o repari, o pui înapoi pe maşină şi apoi te uiţi şi în aia de la dezmembrări şi-ţi faci două cutii noi (sau nou reparate). Eu aşa am vrut să fac cu toate costurile implicate.

   Numai dacă este defectul prea mare, sincroane distruse, pinioane muşcate ca să spun aşa, dar şi alea se pot înlocui. Axele să nu fie deformate, că atunci e mai nasol.

 

2. Nu ai cum să pui uleiul în cutie atunci când cutia este dată jos de pe maşină. Cine ţi-a spus asta a vrut să facă impresie artistică. Nu ai cum să pui ulei când este dată jos de pe maşină, pentru că apoi o manipulezi să revii cu ea pe poziţie şi cu toate sculele, dispozitivele posibile şi imposibile, nu te gândi că vii cu ea, ca într-un laborator nuclear, încet, o potriveşti şi o prinzi acolo. Când o remontezi pe  maşină e un chinu naibii, mai ales la Polo, că e o maşină mai înghesuită şi merge tare greu operaţia de remontare pe maşină. Apoi nu există capace care să stea în locul planetarelor care să ţină uleiul în cutie şi să ţi-l şi păstreze acolo când vrei să montezi planetarele la cutie. Uleiul se introduce cu pompa de presiune cu aer. E o tulumbă verticală de vreo 60-70 cm înălţime, vreo 20 cm diametru, cu capac demontabil în partea de sus. Se dă jos capacul pompei, se toarnă uleiul înăuntru, apoi se pune capacul la loc şi se face presiune în pompă, pe partea de sus prin capac, cu aer comprimat de la compresor. Nu ştiu câţi bari a băgat în ea, mi-a scăpat lucrul acesta. Apoi prin partea de jos are un furtun cu ventil pe care îl introduce prin orificiul de umplere al cutiei şi deschide ventilul, după care uleiul ăla intră forţat şi în întreaga lui cantitate, în cutie. Am vazut cu ochii mei.

 

3. Motoarele BNM sunt echipate cu trei cutii de viteze, respectiv: HCA pe maşinile fabricate în perioada 03.2005 - 05.2007 (aici nu mi-am notat bine şi nu ştiu exact dacă e luna a cincea; apoi JHG pe maşinile fabricate în perioada 11.2006 - 09.2009 şi LUX pentru perioada 09.2008 - 12.2009. Şi aici vorbesc strict de Polo. La Skoda nu m-am uitat, dar voi cerceta să văd dacă există vreo Skoda cu motor BNM şi cutie JQM ca să vedem dacă e treaba în regulă. Că aş plânge eu pentru tine la câtă alergătura ai tras şi cât ai cheltuit.

 

CAm atât pentru azi. Numai bine!

Modificat de babanovac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maşinile Skoda cu motorizare BNM au fost echipate cu următoarele cutii de viteze: HZL, JHP, JQM, LVD şi LVF. Deci e în regulă. Mai nasol e, când îi întrebi pe unii de la dezmembrări ce cod are cutia şi ei îţi spun codul motorului. Atunci realizezi că nu trebuie să mai pui şi alte întrebări că te bagă în ceaţă.

 

Numai bine! Şi să stăpâneşti cutia întreagă cât mai mult timp, vwpolo08!

Modificat de babanovac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc!

 

apropo, de unde aflii toate chestiitle astea? mie mi'a fost foarte greu sa gasesc codurile care ar putea reprezenta o alternativa pt mine. la reprezentanta la VW nu prea dadeau detaliile astea. sunt interesati sa'ti vanda piese, decat sa te ajute sa iei alta cutie din dezmembrari. trebuie sa manance si ei. doar daca ai pe cineva la reprezentanta.

cea veche avea ceva probleme din ce am inteles de la persoana care a cumparat'o. am recuperat macar 20% din cheltuiala (600 ron).

la mine uleiul l'au bagat cu o pompa cu furtunas. tragea ulei din sticla cu pompa si il baga in cutie. nu era o pompa cum ai spus tu. era o pompa simpla. oricum... din ce am vazut uleiul nu curgea, ca sunt simeringurile alea la flanse.

Modificat de vwpolo08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am doua soft-uri AutoData si ELSA WAG. AutoData iti prezinta caracterisiticile tehnice la toate masinile din lumea asta, cantitatile de ulei si ce tipuri de ulei trebuie sa folosesti; pozitiile la schimbarea curelei de distributie, sau cat trebuie sa intinzi lantul si la ce intervale, la cei care au distributia pe lant. ELSA WAG este soft-ul care reprezinta manualul de reparatii pentru VW, Audi, Skoda si Seat. Aici ti se prezinta pas cu pas, ce scule, unelte etc. trebuie sa utilizezi si pasii operatiunii. Cand am demontat oglinda, de exemplu, mai intai m-am documentat si apoi am trecut la treaba, nu am mers asa pe orbeste sau la intuitie. Orice lucrare fac la masina, chiar daca o fac la mecanic, mai intai ma documentez si la mecanic urmaresc sa vad daca respecta procedura. Ma cam bombane ei pe mine, dar prefer sa fie asa, decat sa-si bata joc de lucrare, respectiv de masina. La rulmentiii din cutie a fost mai greu. Mi-a luat doua saptamani pana am gasit ceva concret pe Net, plus drumul la Campia Turzii unde am pus mana pe cutiile rulmentilor, pe pungulitele cu etichetele care aveau codurile pe ele, apoi a fost ceva mai usor. Dar acum am impartasit toate astea aici si cuiva in viitor ii va fi mai usor si va sti cum stau lucrurile.

Modificat de babanovac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg.

am avut si eu autodata. dar nu m'a ajutat prea mult. de unde pot sa fac rost de elsa wag?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Recomand si eu mecanicul de langa Campia Turzii(viisoara).In primul rand stie ce face(cred ca si cu ochii inchisi) si nu in ultimul rand este corect.Lucreza rapid si foarte organizat,preturile sunt foarte bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!