Jump to content

Turatii optime - motoare benzina


streppuiu
 Share

Postare recomandată

Am auzit ca daca nu mentii motorul la un rpm (rotatii pe minut) optimal se produce uzura prematura a acestuia. Nu am gasit in nici un manual o descriere a modului cum ar trebui sa schimb treptele de viteza (cam la ce rpm in treapta superioara sau inferioara). Unii ma sfatuiesc ca pe la 2500, altii spun sa nu trec de 2000rpm chiar daca masina e pe benzina. Unii zic ca motoarele pe motorina trebuie mentinute la un rpm mai jos decat cele pe benzina, altii nu sunt deacord cu asta. Unii zic sa ma iau dupa cum suna motorul. Dar la Poloul asta mie nu mi se pare sa "planga" motorul decat la vreo 3000 de rotatii. 3000rpm mi se pare totusi prea mult. Din cate am auzit uzura apare si la valori prea mari si prea mici (<1500rpm).

As dori niste sfaturi in acest sens.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal intre 2500 si 3500 rpm...in manual iti scrie cand se face cuplul maxim...

daca schimbi cand este mai putin turat (2000-2500) se cam shicleshte (mai pe romaneste) motorul, se infunda, in schimb e un mers mai economic, daca bagi 3000-3500 e mai bine ptr masina, nu te gandi la uzura ca deobicei cuplul maxim la masinile pe benzina e pe la 3000 si ceva, deci pe la 3000 zic eu ca ar fi cel mai bine...

Modificat de gabyisro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Multumesc, Gabyisro pt. raspuns. Mai are cineva alta parere ?

Are legatura valoarea cuplului maxim cu rpm-ul optim al motorului ? Vreau sa spun ca, ok, poate ca la 1600 nu am forta rotativa (cuplu) prea mare a motorului dar inseamna asta uzura prematura ?

Tineti cont ca o turatie mai mare inseamna ca motorul se roteste de mai multe ori pe minut si deci frecarea intre componentele lui e mai multa decat la un rpm mai redus.

Modificat de streppuiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrurile stau cam asa: Avind in vedere randamentul mai mic al motoarelor pe benzina fata de cele diesel,lipsa de forta este compensata de plaja de turatie mai mare la benzinare.Aici incep deosebirile,incepind cu arborele motor,a carei structura este diferita,dupa care se ajunge la deosebirea dintre filmul de ulei la benzina si cel la diesel.Nu numai uleiurile fac diferenta,intre cele 2 tipuri de motor frecarea elementelor motorului se face diferit,.La benzina uzura apare la turatiile mici,tocmai pentru ca filmul de ulei este mai subtire.Eu de cind am masina merg in general peste 2000 rot\min si schimb la 2700-3000 si nu am probleme.Am mers o perioada scurta sub 1800 de rot\min si am avut probleme destule din aceasta cauza.Uzura nu este mai mare la turatie superioara,dar aici se diversifica problemele in sensul ca la turatie mica,vorbind pe termen lung,protejezi segmentii pistoanelor de uzura dar omori cuzinetii de pe paliere,respectiv arborele(la motoarele in 3 cilindri,efectul este dezastruos,dar se vede in timp),si nu in ultimul rind,ai de furca cu injectoarele din cauza depunerilor survenite in urma arderii incomplete a carburantului.Daca nu vrei sa apara batai la motor da-i turatie adecvata sa nu mearga din greu,si nu iti fa probleme asupra uzurii,ca si asa,o segmentare se face mai usor decit sa demontezi arbore si alte alea,cu toate ca nu am auzit pe cineva sa se straduie sa segmenteze asa ceva.In doua vorbe,intre 2300-3300 rot\min e excelent,e un pic de diferenta la consum,dar eviti problemele care pot apare,ca despre asta e vorba pina la urma,nu?La turatie mica fiind lamurit(sper!),trec la regim superior de turatie peste 3700 rot\min si spun ca uzura nu este principalul dusman,ci pierderile.Se pierde ulei si se accentueaza consumul de benzina,ceea ce este suficient,ca sa nu mai zic de garniturile de etansare.Intr-un fel,e comparativ cu pilirea:daca pilesti repede dar fara sa aplici forta nu este uzura ca si atunci cind pilesti rar dar apesi cu forta.Sper sa fie de folos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult, dan 48, pt raspunsul elaborat. E de mare folos. Totusi, ai spus ceva de "bataie la motor". Asta ce este? Eu am simtit uneori niste trepidatii mai ample la pornire dupa ce masina a stat in repaus mai mult timp (peste noapte) care au disparut dupa cateva secunde. Sa fie vorba de "bataie la motor" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@streppuiu, ai folosit Search-ul?

Daca ai fi folosit, pe baza unor cuvinte cheie, ai fi gasit discutii despre subiectele pe care le atinge topicul deschis de tine.

Uite doar 2 exemple : aici , sau aici. Si ai mai putea gasi informatii si discutii despre ceea ce te intereseaza.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru consum minim, trebuie schimbat la 2000 rpm. Dar asta inseamna mers liniar, fara a face depasiri sau accelerari ample la turatia aceea.

Dupa ce am condus-o timp de 6 ani schimband la 2000 rpm, nu mi s-au "dezvoltat" absolut nici un fel de probleme sau sunete nici la pornire, oprire sau in timpul mersului. Merge exact ca in prima zi.

Totusi, am gasit de cuviinta ca incepand de anul acesta sa schimb putin regimul de mers; adica sa schimb undeva pe la 2700-3000 rpm. Si parca e mai ok, motorul e mai in vana, fara a se afecta in vreun fel consumul de benzina sau ulei.

Modificat de john_doe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

StefanAdryan

Eu am tot Polo 1.4 benzina 75 cp si schimb la 2000 rpm trapta I, 2500 treapta a II, 3000 a III-a, apoi a Iv-a ajung la 3800 cuplu maxim, apoi a 5 raman cu ea la 2800-3000, ca altfel sare de 100km/h.

Motorul pe benzina are altfel de plaje, fata de cel pe motorina. La noi poate ajunge la 7000 rpm, si producatorul spune sa-l tii asa cateva minute. Daca vrei sa-l menajezi, il tii la 2500 rpm.

Dar nu recomand, nu simti puterea motorului, se infunda EGR-ul, si consumul e cam acelasi, eu am 16 valve si se simte dupa 3000 rpm mai bine motorul, cu acelasi consum.

Si carburatorul se curata, ulei nu papa mai nimic, si apoi sunt motoare bune, macar pana la 300000- km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am redenumit topicul, titlul initial fiind destul de confuz.

V-am dat mai sus cateva exemple de topic-uri axate pe acelasi gen de subiect. Va rog sa le studiati si sa folositi functia "search" :study: ... si evitati offtopicul.

LE: deocamdata topicul ramane asa, urmand sa fie pastrat, mutat sau inchis in functie de evolutia discutiilor.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tot Polo 1.4 benzina 75 cp si schimb la 2000 rpm trapta I, 2500 treapta a II, 3000 a III-a, apoi a Iv-a ajung la 3800 cuplu maxim, apoi a 5 raman cu ea la 2800-3000, ca altfel sare de 100km/h.

Motorul pe benzina are altfel de plaje, fata de cel pe motorina. La noi poate ajunge la 7000 rpm, si producatorul spune sa-l tii asa cateva minute. Daca vrei sa-l menajezi, il tii la 2500 rpm.

Dar nu recomand, nu simti puterea motorului, se infunda EGR-ul, si consumul e cam acelasi, eu am 16 valve si se simte dupa 3000 rpm mai bine motorul, cu acelasi consum.

Si carburatorul se curata, ulei nu papa mai nimic, si apoi sunt motoare bune, macar pana la 300000- km.

Tu ai Polo cu carburator? ;) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrurile stau cam asa: ...

insemna ca cei care au dsg o sa aibe mari probleme cu motoarele... ca da dsg-ul vrea consum mic si merge la rot mai mici

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca proiectantii dsg au fost atit de idioti incit sa faca ca un motor pe benzina care are 6000 rot/min sa schimbe la 1500rot/min.Pe de alta parte,depinde de echiparea masinii intrucit au si optiune de selectare manuala cind sa schimbi vitezele,chiar daca asta se face in mod automat,iar daca nu e de ajuns,mai spun si ca nu vad posibila(de exemplu) echiparea unui motor de 1.2 cu asemenea cutie,ca nu isi are rostul.Iar mai sus,colegul Stefanadrian,pur si simplu a vrut sa scrie ca injectoarele se curata,si nu carburatorul,dar asta e un amanunt neinsemnat.Revenind,dsg cauta si motoare cu cilindree mai mare,nu cu 3 cilindri sau cu capacitati reduse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind necunoscator, imi spuneti si mie ce e dsg-ul?

Dupa parerea mea, cel mai potrivit comportament al unui sofer la volan, legat de schimbarea vitezelor, ar fi cel pe care l-ar avea o cutie de viteze automata instalata la acea masina. Sunt convins ca fabricantul a facut cutiile automate avand in vedere cel mai bun compromis intre consum si bunastarea motorului. Stie cineva la ce valori rpm schimba o cutie automata de viteze la un Polo 1.4 pe benzina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG este Direct Shift Gearbox.Este o cutie automata care are 2 ambreiaje care functioneaza intermitent.Pe unul din ambreiaje este cuplat un arbore al cutiei care are pinioanele vitezelor 1-a,a 3-a si a 5-a,iar pe al doilea ambreiaj vine cuplat celalalt arbore al cutiei care are pinioanele vitezelor a 2-a,a 4-a si a 6-a sau marsarierul(depinde).Controlul cuplarii ambreiajelor se face de catre un modul,(care poate fi actionat si manual din padelele de pe volan) in functie de accelerare-decelerare si in functie de idle-ul cutiei,anticipind intentiile soferului.Daca un arbore ruleaza in treapta 2,celalalt selecteaza automat treapta a 3-a daca se accelereaza,sau treapta 1-a daca se decelereaza,urmind ca atunci cind turatia atinge un nivel sa se decupleze un ambreiaj si sa se cupleze celalalt ca treapta urmatoare(in cazul accelerarii).Potrivirea turatiei motorului in timpul schimbarii vitezelor este controlat de acelasi modul.De regula,au acelasi schimbator ca la cele automate SMT cu indicatia PRND(S),numai ca sint mai rapide.Sper ca esti multumit,dar ai putea apela si la search pe forum,ca devenim off-topic si nu ne-ar placea sa fie desfiintat sau mutat topicul.E util in aria noastra.Sa pastram discutiile despre turatii si consecinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea e din 2003. am mers si "nervos" cu ea insemnand schimbat in 6000 si consum 14-15% dar si schimbat la 2000rpm (7,2%) motorul are 110.000km si pana acum nu a fost nevoie sa completez uleiul. anul trecut am facut un test pe dyno: 63,5cp, 98 nm(cu filtrul de aer murdar). parerea mea e ca n-ar trebui sa schimbam vitezele la o anumita turatie, ci in functie de cum se simte motorul. n-am sa schimb la 3500 si la vale si la deal. poate la anumite rampe e nevoie de 4000rpm ca atunci cand schimbi in superioara sa ai cuplul necesar de a urca lejer fara a forta motorul. sper sa ma fi facut inteles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă bag și eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am si eu un polo 1.2 12v 60 cai si schimb in I la 2500, II 2700-2800, III 3000 , IV 3000-3500 si nu o tin sub 2500 mere nare treaba si nici nare consum mare

sau I 20, II 40,III 60 ,IV 80 asta in oras afara in dau I 20, II 40,III 65 ,IV 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu chiar sunt n00b la masini (masina din semnatura fiind prima mea masina) si sincer sa fiu .. urasc zgomotul pe care il face motorul daca schimb peste 3000 turatii

stiu ca unii zic ca este benzinar si trebuie turat ,, dar urasc sa aud zgomotul ala de motor turat = nervos

parca devin si eu nervos :)

cum aud motorul ... imediat schimb treapta!!

imi place sa fie liniste in masina .. ca altfel as fi ales un diesel si nu mai conta

asadar ... eu schimb sub 3000 ture .. mai precis pe la 2200-2300 cu riscul de a merge putin subturat si parca si consumul a fost destul de bun

si imi pare rau ca nu am si viteza a 6-a ca imediat cum as depasi 100 km/ora as schimba inca o data treapta de viteza!!

PS. - 1 data pe saptamana mai fac pe nesimtitul cu ea si o duc pe la 4000-4500 ture si ii fac si ei o clisma ... :D

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am iesit din Bucuresti cu ea ... si pe drum ma tot uitam la turometru

am observat ca decat sa merg cu ea la 3000 rot/min cu viteza a 3-a .. preferam sa merg cu a-4a la 2100 rot/min

cei drept ... la o depasire ... treapta a 3-a m-ar fi ajutat mai mult .. dar nu fac prea multe depasiri .. decat numai daca am vreun "melc" in fata mea :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Polo 9N3 1.2 schimb la 3000-3200 rpm consum normal nu subturez motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am auzit ca mersul subturat ( sub 2000 rpm ) iti poate afecta catalizatorul. Nu stiu cat e de adevarat dar e posibil. Prima treapta o schimb pe la 2500 si de la treapta a doua in sus schimb la 2900 - 3200 ( nu stiu exact ca nu conduc cu ochii pe turometru ). Acolo mi se pare mie ca motorul e ok adica nici subturat, nici supraturat. Prefer sa merg cu ea la 3000 in treapta a treia ( aprox 60 km/h ) in localitate decat sa merg cu ea in treapta a patra pe la 2000 - nu imi place cum suna motorul, mi se pare ca il fortez si in plus cand calci pedala de acc. masina accelereaza foarte greu. In aceste conditii de exploatare sunt foarte multumit de consum fara sa pierd ulei sau sa am zgomote la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna all,

Am Polo 1.6 109 cp benzinar, si schimb la 3000-3300.

Asa cere saracul motoras, frige sub talpa la turatia asta dar asa se simte el bine.

Toate bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!