Jump to content

Discutii tehnice generale


sonik
 Share

Recommended Posts

Am mers la masina s-o pregatesc putin pentru drumul de maine si printre altele am resetat kilometrajul zilnic. Apasand de mai multe ori tasta respectiva, am obtinut urmatoarele :

- pe linia intaia, ora

- pe linia a doua, simbolul unui ceas cu zona dintre orele 12 si 4 plina si cifra 658

- pe linia a treia, trip 0.0 km (ceea ce am vrut) si simbolul unei chei mecanice urmat de 28300 km

Masina a parcurs pana azi exact 904 km.

Nu stiu ce inseamna afisajele din liniile a doua si a treia. Va rog, scoateti-ma careva din ceata!

Incerc si o poza, dar e cam nereusita. Multumiri... MM

post-70953-1280248626_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Stef13

    28

  • polotsi

    28

  • CRISS/67

    26

  • qwk

    41

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hai, ne lasi !

Indicatia cu cheia reprezinta cati KM mai ai pana cand va trebui sa mergi la service pentru revizie. Desi nu gasesc normal, CB-ul masinii tale este setat ca pentru germania. Acolo reviziile se fac la 30.000 Km. La noi, ca e tara mai de rahat, reviziile se fac la 15.000 de KM.

Aia 658 trebuie sa fie KM pe care ii mai parcurge cu benzina din rezervor, dar semnul mi se pare cam ciudat pentru exprimarea acestui lucru. La Polo 9N3 este o pompa de alimentare.

PS: sper ca intelege toata lumea ca astea sunt presupunerile mele. Nu am vazut inca nici un Polo 6R pe viu. Si nici manualul. Sper ca o voi face in curand. Am un coleg la serviciu caruia treb sa ii vina masina saptamana asta.

Edited by Dun
Link to comment
Share on other sites

Nu te pripi, colega (doar de forum)! "Arimetica" nu se potriveste deloc cu presupunerile matale. In rezervor mai sunt doar...10 litri de benzina. Inafara de asta, varianta CL nici nu are CB.

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca masina ta are un consum infim. Felicitari.

Serios vorbind, imi cer scuze pentru presupunerile eronate. Astept varianta corecta ca sa ma luminez si eu la minte.

Link to comment
Share on other sites

Da, o fi motorul ala cu consum de un litru...

Link to comment
Share on other sites

sorintulcea

Polo CL nu are computer de bord (CB), dar se poate cere optional.

Acolo unde scrie 658, ar trebui sa scrie temperatura(daca nu ar avea CB), a mea este fara CB.

Cine zice ca masina are 10 litri de benzina cred ca se inseala, probabil ca nu aveai contactul pus cand ai facut poza si atunci nu mai indica si nivelul de combustibil.

Suna interesant "water droplet removal", dar cine stie ce inseamna?

Link to comment
Share on other sites

@ mos micu : Si eu sint in ceata... nici eu nu stiu ce inseamna toate cifrele pe care le arata CB-ul... Chiar in dimineata asta in drum spre casa am apasat butoanele alea pina m-am plictisit in incercarea de a ma prinde ce arata fiecare dintre ele... Eu am cartea masinii in limba suedeza si nu pot citi absolut nimic de acolo.

In poza 1 si poza 2 apare ceasul ala partial colorat de care ziceai si tu... Cu butonul OK/RESET pot sa selectez memoria 1 sau memoria 2, sau sa resetez timpii. Eu tocmai i-am resetat inainte sa fac pozele si d-aia imi arata la fel, dar inainte imi aratau valori diferite. Ma gindesc ca primul iti arata timpul de cind ai inceput sa conduci, probabil de cind ai pornit masina, iar al doilea ceas timpul de cind ai inceput calatoria... sau ce vrei tu sa masori... Parerea mea...

post-48626-1280382665_thumb.jpg

post-48626-1280382688_thumb.jpg

Edited by BV24GBI
Link to comment
Share on other sites

@ Dun : KM pe care-i mai faci cu benzina pe care o mai ai rezervor apar altfel... vezi poza 1.

La poza urmatoare, intelg ca 27600 sint KM pe care-i mai am pina sa merg la Service, la TRIP am 2,7 KM pentru ca tocmai am dat RESET... dar 699 de linga ceasul ala, totusi ce inseamna?

post-48626-1280382943_thumb.jpg

post-48626-1280383191_thumb.jpg

Edited by BV24GBI
Link to comment
Share on other sites

poate sunt minute de functionare, cat timp a fost motorul pornit, ca mai inainte ai avut 658, acum ai 699.

fa o proba, stai cu motorul pornit 5 minute si vezi daca ai 704.

Link to comment
Share on other sites

Suna interesant "water droplet removal", dar cine stie ce inseamna?

Dupa actionarea instalatiei de stropire si stergere a parbrizului, stergatoarele mai efectueaza o cursa suplimentara la cateva secunde dupa ce s-au oprit.

Cu functia de deblocare a usilor la scoaterea cheii din contact m-am obisnuit la Octavia. Imi este de folos atunci cand, ajungand la destinatie, opresc motorul, scot cheia, cobor de la volan si vreau sa iau ceva de pe bancheta din spate sau din portbagaj. La Polo, chiar daca deschid portiera din stanga-fata, restul usilor raman blocate.

Link to comment
Share on other sites

699=zile pana la urmatorul service(probabil este setat la 2 ani 365X2=730).vezi daca a doua zi ai 698 si asa mai departe..(vezi setarile QG1)

Link to comment
Share on other sites

Ai perfecta dreptate, in manualul de utilizare, la pagina 20 spune ca "Apare simbolul unui ceas si numarul de zile ramase pana la data termenului scadent de service". Morala "Cititi manualul!"

La pagina 23 zice asa " Meniu MFA afisaj multifunctional

1 Memoria pt o deplasare

2 Memoria tuturor deplasarilor

In partea dreapta sus a afisajului se afla numarul memoriei afisate"

Edited by Aditu
Quote
Link to comment
Share on other sites

V-as ruga, pe cei care vreti cu adevarat sa participati constructiv la rezolvarea problemei, sa ma lamuriti si de aceasta data. Presupunerile si parerile sunt neavenite.

Mai intai, va rog sa revedeti datele de la postul #82, din data de 27.07.2010. De atunci masina a mai parcurs 794 km.

Astazi, 06.08.2010, datele echivalente sunt urmatoarele:

- pe linia intaia, ora

- pe linia a doua, simbolul unui ceas cu zona dintre orele 12 si 4 plina si cifra...669

- pe linia a treia, trip 0.0 km (am resetat kilometrajul zilnic) si simbolul unei chei mecanice urmat de 28400 km

Daca, din cauza caldurii poate, sunt mai greu de cap, as fi interesat totusi sa stiu:

- 669 - 658 = 11 este un numar care poate reprezenta zilele trecute intre citiri. Dar de ce este crescator daca reprezinta numarul de zile pana la "termenul scadent de service" (manual, pag. 21), sa zicem? N-ar trebui sa fie descrescator?

- 28400 km - 28300 km = 100 km ar putea fi o distanta parcursa de masina. Dar de ce aceasta diferenta este 100 km, cand masina a parcurs 794 km? Si de ce ultima cifra este mai mare, in loc sa scada? Se acorda oare vreun bonus de km pana la "termenul scadent de service"?

Daca cineva raspunde il rog sa tina seama de faptul ca masina mea nu are computer de bord.

Edited by mos micu
Link to comment
Share on other sites

posibil sa ai senzor in baia de ulei, care simte calitatea uleiului.

asa am avut eu la fosta masina, un Touran, la fel imi scria ca mai pot merge de ex. 5000km pana la service ulei, dar daca parcurgeam 1000km in afara localitatii, la un mers relaxat, imi scria ca mai am 4600km.

dar daca faceam 100km in oras, unde motorul in trafic aglomerat este mai stresat, imi scadea chiar si 200km din cei care mai puteam parcurge pana la schimb ulei.

Link to comment
Share on other sites

Putin peste 1600 km parcursi pana acum.

Abia astazi am vazut si eu aprinzandu-se becul pentru nivelul lichidului de parbriz. Asadar, doar semnal optic, nu si acustic.

Am gasit o presiunea ciudata in roti (prima oara cand verific): 2,5 pe fata si 2,3 pe spate. Urmeaza sa incarc un pic portbagajul si sa fac un drum mai lung, prin urmare le-am echilibrat la 2,4 pe toate, asa cum scrie pe capacul.. pe capacul.

Dupa primii 1600 km nivelul uleiului in motor este putin peste zona mediana a jojei, deci ok.

In rest nu prea avem ce scrie, deocamdata.. :D Masina se misca foarte bine. In urmatoarele saptamani o asteapta un drum de circa 5000 km.

Link to comment
Share on other sites

...senzor in baia de ulei...

Posibil..., daca zici! N-am auzit de asemenea senzori. Trebuie probabil sa fim atenti la afisajul "go to service" si sa renuntam la stilul romanului de a crede ca se pricepe la toate... Astfel condusul ar fi mult mai reconfortant.

Link to comment
Share on other sites

motanul lenes

Nu am mai postat cam demult, din lipsa de net si...vacanta prelungita :Driver: In legatura cu afisajul, acum mi-am amintit o chestiune. Mi-am vazut masina in curtea dealerului, inainte de a fi pregatita pentru vanzare. In stadiul acela, nu era activat cd- playerul, si nici inchiderea centralizata, iar pe display era afisata tensiunea din baterie. Dupa setarile pre-vanzare, nu se mai afiseaza tensinea. E oare posibil sa se afiseze? Din perspectiva mea ar fi destul de util. Am si o fotografie de atunci. Ce vremuri...Teutonul era virgin :)

post-66990-1281284720_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

motanul lenes
Primii kilometrii, s-au facut deja 6300. Ca probleme, doar "mici chestii" . Consola centrala are un "colt" de plastic, langa pedala de acceleratie, prins in arici, care la randul lui e prins cu banda autoadeziva de un schelet metalic. Evident ca, s-a desprins :D Volanul, are in dreptul orei 12, o gaurica minuscula, cat varful unei mine de pix, sub stratul superficial de plastic. E vizibila, se simte si la pipait. Materialul nu este exfoliat, pare un defect de fabricatie

Micile chestiuni semnalate mai sus au fost rezolvate fara probleme, si foarte elegant, pe garantie, la Serpico. Volanul a fost schimbat.

Edited by AC DC
Link to comment
Share on other sites

Tot patesc total aiurea, se reseteaza toate la computerul de bord si consum medie si viteza medie si distanta parcursa, timpul mers cu masina, ultima oara aveam vre'o 430 de km parcursi viteza medie vre'o 26 si consumul vre'o 8,4, timpul nu mai stiu... vre'o idee? precizez k patesc doar la valorile aratate de CB prin care pot sa trec cu butoanele de pe maneta, cu kilometraju,l pe care il resetez cu butonul de sub ceasurile de bord, nu am probleme

Link to comment
Share on other sites

Micile chestiuni semnalate mai sus au fost rezolvate fara probleme, si foarte elegant, pe garantie, la Serpico. Volanul a fost schimbat.

Ca mica problema: ma gandesc ca ar trebui sa am o funiuta cu care sa ridic capacul de deasupra rotii de rezerva, in genul funiutelor care ridica capacul de sub luneta, dar nu am decat gaura in capac! Voi aveti funiuta?

Stef13 : legat de oglinzi, cred ca ar fi bine sa intrebi la un service din reteaua Porsche Romania. La Polo 9N se dau peste cap, inspre fata - nu plierea normala, pe langa masina, catre spate, asa cum eronat a inteles cineva mai devreme.

Polotsi: iti cam bati joc de masina daca o conduci asa cum ai zis in primele pagini. La masinile cu tubina nu se calca acceleratia blana de la turatii mici decat daca esti sadic si vrei sa ii faci in ciuda. Turbina nu este facuta sa functioneze in astfel de regimuri extreme. D-asta cred ca ti se si innegreste esapamentul.

Legat de rezervorul cu lichidul pentru spalat geamurile: la Polo 9N i-a cam 2.5 spre 3 litri. Nu cred sa fie mai mare la noul model.

Legat de oglinzi, pana la urm,a am avut curaj si am incercat sa dau oglinzile peste cap(inspre fata), si a mers fara probleme. Nu am fortat pana la capat totusi.

Link to comment
Share on other sites

motanul lenes

Nu e nicio funiuta, dar se ridica fara probleme cu " degetul in gaura" :)

Legat de oglinda nu am observat ca se poate rabata in fata. Eu sunt proaspat patit. Aveam masina parcata, pe dreapta si o Skoda mi-a smuls oglinda relativ usor. Tocmai am primit noua oglinda, care costa vreo 9 milioane...

Link to comment
Share on other sites

Ma simt dator cu cateva precizari avand in vedere ca la un anumit moment am afirmat posibilitatea rabatarii catre fata a oglinzilor.

La Polo-ul 9N3 al prietenei mele rabatarea oglinzilor a fost usoara si facila inca de la inceput. Catre fata am rabatat-o intr-un unghi putin mai mare de 45 de grade fata de o axa transversala masinii - nu am incercat mai mult, nu zic ca nu se poate. Catre spate ... normal, unghiul este de aproximativ 90 de grade fata de aceeasi axa. Rezistenta este destul de mica la rabatare.

La Polo-ul 6R al colegului meu de serviciu rabatarea este extrem de greoaie. Am avut impresia ca am sa rup oglinda din stanga cand am rabatat-o prima data. Aceeasi rezistenta a opus si oglinda din dreapta. Catre fata nu am incercat pentru ca nu este masina mea si nu am vrut sa ma fac de poveste. Nu stiu daca situatia este generalizata la aceasta serie de Polo.

Link to comment
Share on other sites

Amandoua oglinzile se pot rabata fata-spate, dar numai "un pic". Nu pot fi aduse paralel cu caroseria.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca postez in locul potrivit, dar cu scuze in caz de greseala, am doua intrebari, in special pentru sorintulcea:

- unde se poate controla nivelul lichidului de spalare geamuri? (inafara martorului care se aprinde in bord, presupun, cand rezervorul este gol)

- cum se poate stinge iluminatul portbagajului cand stau mai mult timp cu usa acestuia deschisa? (se stinge el dupa un timp, dar vreau mai repede, pentru ca se incalzeste foarte tare corpul de iluminat)

Va multumesc.

Acum am eu o intrebare pentru mos micu in special:tu ai indicator in bord pentru nivelul lichidului de spalare a geamurilor?Pentru ca eu nu am. Si, ieri m-am trezit pe bac la Braila, noaptea, cu geamul plin de insecte, si blocat intre doua masini, fara sa pot iesi din masina sa sterg geamul sau sa pun lichid.Ai si tu comfortline ca si mine? 1.4 benzina, sau poate ai cerut ca optional chestia asta? Multumesc!

In partea din spate a masinii, in coltul din dreapta, daca te uiti de sub masina, exista un cilindru de plastic, vertical, cu un diametru cam de 8cm ,inalt cam de 30cm, legat la vreo 2 furtunase, si cu un ajutaj in partea de jos, cam ca buzele unui fluier. Are cineva idee care e rolul lui?

As mai vrea sa stiu ce rol are rezervorul cu capac verzui , montat in coltul din dreapta, fata, sub far?

As mai vrea sa stiu cum se demonteaza un bec din farurile din fata, pentru ca eu am incercat si nu am reusit. Si, eventual ce putere au becurile din faruri?

MUltumesc!

Legat de rezorvorul cu capac verzui, am vrut sa scriu de fapt stanga fata!

Link to comment
Share on other sites

In legatura cu nivelul lichidului de spalare a geamurilor am pus si eu niste intrebari pe aici. Nu este un indicator permanent pentru asta. In "Manual..." la pag. 17 este vorba despre un indicator a carui semnificatie este "Nivelul lichidului de spalare prea scazut". Eu nu completez lichidul, chit ca in caz de urgenta voi completa cu apa chioara, pana ce nu imi apare simbolul respectiv. Ca sa verific. Vezi si paginile 95 si 99.

Da, si eu am CL=comfortline, 1,4 benzina, 85 CP.

M-am dus special in garaj si m-am bagat sub masina (cat am putut, pentru ca nu prea incap acolo), dar in partea din dreapta spate n-am vazut decat telescopul, arcul si o teava de plastic despre care cred ca duce la rezervorul de benzina. Nu mi-am dat seama despre ce cilindru de plastic vorbesti...

Rezervorul cu capac verzui din stanga fata sub far (pe capac scrie Pentosin CHF 11S/202 si jos PA 6.6) trebuie sa fie pentru vreun sistem servo (directie oare?). Sau o fi pentru clima? Poate ne lamureste cineva cine stie.

In "Manual...", la pag. 276, scrie despre "Inlocuirea becurilor". Tu n-ai primit manualul odata cu masina?

Despre puterea becurilor nu stiu nimic.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept