Jump to content

Discutii tehnice generale


sonik
 Share

Postare recomandată

M-am gandit putin daca sa postez aici, la discutii tehnice, sau in cadrul topicului "Masina mea". In cele din urma am considerat ca ar fi mai usor de gasit informatiile aici, pentru cei care se vor lovi de problema care mi-a dat emotii saptamana aceasta: DPF.

Consecinta utilizarii diesel-ului TDI-CR predominant in oras, probabil o cunosc deja posesorii acestuia: aprinderea martorului de avertizare DPF la bord. Ceea ce presupune iesirea din oras, rularea la o viteza constanta de minim 60 km/h, in regim putin supraturat, pentru a permite incalzirea gazelor de esapament la 600-650 grade C, si implicit initierea regenerarii active a filtrului, prin arderea interna a particulelor de funingine depuse. Intregul proces ar trebui sa dureze in jur de 10 minute. Totul pare simplu si, daca respecti instructiunile, filtrul se regenereaza.

Bun...dar ce se intampla daca fie din lipsa de timp (a soferului), fie din alte cauze care tin de temperaturile exterioare, calitatea motorinei romanesti, etc., filtrul de particule nu se mai regenereaza? Asta aveam sa aflu eu personal, si ma simt dator sa va avertizez:

Dupa un numar predefinit de cicluri nereusite de regenerari ale DPF, cand concentratia de funingine din filtru ajunge la o valoare superioara (conform documentatiei atasate, la 75%), se aprind in bord martori de avertizare "nedoriti" : martorul preincalzire motor (spira) clipeste intermitent, iar martorul de avertizare catalizator defect (simbolul de motor) ramane aprins continuu. Masina intra intr-un fel de "safe-mode", viteza maxima este limitata la 60-65 km/h, cruise-controlul dezactivat, turatiile limitate sub 2000 rot/min. In acest moment, regenerarea DPF nu mai este posibila, decat prin comanda de la VAG-tester.

Eu am contactat imediat reprezentanta, si mi s-a spus sa merg de urgenta a doua zi. Am fost putin temator privind comportamentul masinii la un drum de 60 km, in conditiile date, insa pot sa va spun ca in afara de limitarea vitezei, nu am observat nimic anormal pe parcurs. Nici macar consumul nu a crescut, a fost in jur de 4.3 cu AC pornit. Odata ajuns la reprezentanta, masina a fost pusa pe tester, a fost citita eroarea (care tinea bineinteles de DPF), apoi mecanicul a scos-o la plimbare. Totul a durat ~40 minute, si nu a costat (in mod oficial :icon_cheesygrin: ) nimic.

In concluzie: mare atentie la drumurile scurte, prin oras, precum si la mersul in regim subturat! Tratati cu seriozitate avertizarea legata de DPF, scoateti masina la "plimbari" mai lungi, din cand in cand, verificati dupa fiecare regenerare a filtrului de particule nivelul uleiului. Mai multe sfaturi gasiti in documentatia atasata!

P.S.: Cand limita maxima de saturatie este atinsa (105-125%), posibilitatea de regenerare este foarte redusa, iar costul unui filtru de particule nou este astronomic.

DPF.pdf

Modificat de Stormlord
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • qwk

    41

  • Stef13

    28

  • polotsi

    28

  • CRISS/67

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ciudat, au innebunit DPF-urile :D Eu chiar ieri am avut problema asta. Mi s-a aprins martorul la bord. Ideea este ca trebuie sa mergi in treapta a 2-a sau a 3-a la o turatie cuprinsa intre 1800 si 2500 rpm timp de 15 minute. Acestea sunt datele din cartea tehnica a masinii.

Eu in schimb, am mers pe autostrada cu a 3-a si a 4-a la peste 3000 rpm pentru regenerare, iar in 6-7 km si-a terminat-o iar martorul a disparut.

DPF-ul pica destul de greu. Eu am si un passat cu DPF si mi-a picat la 180 000 km in cazul in care in cartea tehnica zice ca la 120 000 km trebuie schimbat. Eu nu am facut-o si am mers cu el pana cand si-a dat duhul. La PD cel putin, masina nu este limitata decat ca si putere, nu ca si viteza, dar este criminal sa mergi cu ea asa. O dacie 1300 pleca de numa de langa mine..deci nu este recomandat. O data ce a picat, trebuie schimbat neaparat. Eu am dat 700 euro pe el din Germania. In Romania era undeva la 1200 euro..asa ca aveti grija.

P.S.: In cazul in care martorul nu se mai stinge, desi ati urmat pasii de mai sus, cartea recomanda sa mergeti la reprezentanta.

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni,

Eu, pana la masina actuala, am avut 2 VAG-uri cu DPF (vezi semnatura). E drept ca faceam destul de des drumuri Cluj-Bucuresti si retur cu ambele, la fel si drumuri de exterior pe autostrazi, dar nu am avut niciodata probleme cu filtrul de particule. Niciodata.

Ideea de baza care e: nu mergeti subturat de dragul economiei, ca e o falsa impresie. Si pe mine m-a invatat cineva complet dezinteresat, care mi-a zis: daca vrei sa n-ai probleme cu dieselul, condu cum trebuie. Adica: schimbati in asa fel dintr-o treapta inferioara intr-o treapta superioara, incat sa "cada" in cuplu. Cum la Polo dizelache cuplul maxim e de la 1.500 la 2.500 rpm., incercati sa schimbati nu la 2.000, ci pe la 2.500. Asa pica exact pe la 1.800-2.000 (nu stiu exact, banuiesc...) si turbina e tot timpul turata, motorul functioneaza optim si deci, ce intra in filtru e OK, nu jeg ars incomplet.

Bun, o fi si calitatea proasta a motorinei un factor, insa asta e cel mult un motiv in plus sa exploatezi corect motorul.

My 2 cents...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se pune problema la mine de exploatat gresit. Cand e motorul rece schimb pana in 2500 rpm, iar cand e cald schimb intre 2500 si 3000 la mers normal..la "anormal"..dupa 3000 rpm. Eu sunt la al 2-lea diesel cu DPF, dar la al 4-lea diesel in total, deci stiu cum sa-l exploatez :)

Ideea principala e sa te misti cu ea cand incepe sa-si faca curatirea pana cand o termina, altfel se infunda DPF-ul si apare martorul. Daca in continuare nu o ajuti sa-si faca curatirea, atunci se bloceaza de tot DPF-ul si nu se mai poate face nimic decat la service.

Repet, eu la passat l-am schimbat la 180 000 km in situatia in care in cartea tehnica zice sa-l schimbi la 120 000 km. Deci am mers 60 000 km in plus de cat zice fabrica si cu diferite softuri "race" pe el..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la E-klasse din 2007 am mers cu DPF 278.000 km, si nu s-a aprins niciodata check-ul, doar ca in ultima perioada facea regenerari mult prea dese, una la doua zile. L-am dat jos, si am vazut ca era erodat in zona de intrare a gazelor, si perfect intact la iesire. I-am intors miezul la 180 de grade, si acum se comporta normal. Partea erodata se afla acum in aval.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la mine e ca locuiesc intr-un orasel unde se circula mai mult decat regulamentar, adica in centru cu 30-40 km/h! Enervant de lent! Si da, fac drumuri dese, pe distante destul de scurte, astfel incat motorul nu ajunge la temperatura optima. Si nu am nici o autostrada pe langa mine, ca sa-i dau forja...Dar asta e, m-am invatat si o sa incerc sa evit mersul subturat, iar daca trebuie... o sa o scot in weekend-uri la plimbare. Oricum, parerea mea este ca acest CR-TDI nu e prea potrivit pentru oras, chiar daca este montat pe o citadina! Daca ar fi sa aleg din nou, probabil acum as alege 1.2 TSI+DSG, pentru ca economia de carburant oricum se simte mai mult la drumurile lungi, nu si la cele prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor poloistilor! :). Imi cer scuze daca postez unde nu trebuie, dar as avea o intrebare. Am gasit masina in parcare cu oglinda laterala stanga usor zgariata, atinsa. M-ar interesa cam cat ar costa lucrarile de reparatie, chituire + revopsire. Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Alex.

Aici nu cred ca-ti poate da cineva o estimare la ceea ce vrei tu sa afli fiindca tine de prea multi factori si, in plus, n-ai pus nicio poza, nimic. Pe ghicite e greu sa dai raspunsuri de bun simt. De ce nu mergi la reprezentantul tau VW local sa intrebi, ca nu-i greu? O estimare de cost e gratuita; daca-ti convine pretul, o faci la ei, daca nu, la un garajist privat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsul prompt. Eu vreau doar asa, ca idee, daca a mai intampinat cineva o astfel de problema si cam cat l-a costat reparatia. De mers, merg maine oricum la service sa vedem ce oferta imi fac. Repet, ca idee. E putin stearsa vopseaua, semnalizarea merge, doar kit si revopsire.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pe mine ma intereseaza ca am aceiasi problema, doar ca nu am avut timp sa ma interesez..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la service, in jur de 3 milioane, vopsit carcasa + kit. Cam mult, dar nu ne mai mira nimic la preturile din ziua de azi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cumpar boxele spate, vor merge montate avand in vedere cablajul si compatibilitatea sistemului RCD 210 cu inca 2 boxe suplimentare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor ! Azi am montat xenon pe masina abia achizitionata,un Polo 1,4 Highline si vroiam sa aduc la cunostiinta celor care nu stiu,ca cel mai simplu este sa se scoata farul,desfacand cele doua suruburi pozitionate la partea superioara a farului,apoi cu grija se impinge farul catre exterior,el fiind prins la partea inferioara in doua cleme care ii permit sa culiseze in afara atunci cand este impins catre exterior.Am luat o instalatie xenon H7 patentata Philips !?! de 4300 K,cu lumina alba clara,insa am impresia ca la o dotare inferioara,farurile sunt cu bec H4,cel putin asta am remarcat in showroom.... Operatiunea de schimbare nu am efectuat-o eu,am preferat sa merg la un centru specializat,insa am stat langa baieti sa vad cum procedeaza si am constatat ca este destul de simplu daca stii tot ce trebuie....Sper ca am fost de folos cu explicatiile date,asta in cazul in care nu s-a mai discutat subiectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o mica completare, pentru schimbarea oricarui bec este necesar sa dai farurile sau stopurile jos. La stopuri sunt 4 becuri dupa cum urmeaza: unul pentru frana, unul pentru pozitie (atat cea in "L" cat si punctul de langa), unul pentru semnalizare si unul pentru ceata/marsarier.

Pentru a da stopurile jos, trebuie desfacut surubul de plastic cu care este prins fiecare stop, dar mai inainte se decupleaza mufa. Pentru mai multe detalii vedeti cartea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o mica problema. de 2 saptamani nu mi sa stins nici o liuniuta la carburant, desi am circulat destul de mult. In legatura cu rezerva, am inteles din cartea tehnica ca rezervorul este de 45 de litrii iar rezerva de 7 si ca folosirea ei incepe in momentul in care se aprinde becul in bord. Ma poate lamuri cineva cum este treaba cu rezerva? Se umple singura sau trebuie sa fac eu ceva ca sa intre si in ea benzina? Mi se pare extrem de ciudat ca nu sa stins nici o [cenzurat]. Mentionez ca am motorul 1.2 pe benzina de 51 kWh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faci plnil ochi e normal. Abia dupa vreo 80 km o sa inceapa sa scada linutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau la diesel dupa 300-400 km facuti in oras scade prima linie, iar afara dupa 450-550 km facuti :) Am facut Arad - Bucuresti si nu scazuse nici o linie cand am ajuns in Bucuresti :P Bine, eu de obicei bag undeva la 60 litri in total, iar la drumul acela am avut un consum de 3,7 sau ceva de genu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@and_y: atunci cand alimentezi, ai la buson, in dreapta, un tzamburush. Daca tragi de el usor inspre exterior cu degetul aratator al mainii stangi, iar cu dreapta alimentezi, poti baga cu putina dibacie 53 de litri (putin sub). 45+7+ce mai ramane pe conducta. In 2 saptamani cam cat ai facut? Ca daca "destul de mult" inseamna 200 km., e normal sa nu scada liniutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact cati km am mers, dar cu siguranta nu 200. nu ma asteptam chiar asa de multi km sa garanteze ultima l.i.n.i.u.t.a. vroiam sa stiu mai exact daca se poate face ceva sa intre mai multa benzina. multumesc pentru lamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare pentru cei cu motor de 1.6 TDI 75/90/105 CP..Cand o tineti constant intre 2000 si 2300 rpm nu aveti un tacanit ciudat ? Un zgomot diferit de cel al motorului inainte de 2000 rpm sau dupa 2500 ?

Eu am problema asta si cand am incercat si un powerbox (de la Race Chip) tacanitul a devenit si mai puternic si suparator..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre posesorii de Polo care au și opțiunea de faruri de ceață cu lumină (statică) de viraj inclusă, s-a întâmplat cumva ca cineva să observe că luminile nu se orientează conform cu poziția volanului? Conform celor spuse pe site-ul VW ar trebui ca proiectoarele să se miște într-un unghi de 35 de grade, în condițiile unor viteze între 10-50 km/h. Eu nu am observat nicio modificare în poziția lor, indiferent de ce mod am selectat pentru lumini, și mă gândesc că s-ar putea să nu fi fost activate în soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proiectoarele nu se misca, doar se aprind.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, am fost acum într-o parcare neiluminată și m-am lămurit cum funcționează.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!