Jump to content

ce dracu' are?


germin
 Share

Postare recomandată

mai oamini buni,

merge mandea ca adevaratu' pina in vama, cam cu fo' 120 viteza de croaziera, de baga in boale juma' din aftoturismili ce se deplasau pe aceeasi directie... de, zina tot zina..

da' apare urmatoarea problema (ce e drept, egzista de ceva vreme): din cind in cind, ma scutura ca toti dracii, si nu's' de ce ... pen'ca la sprit puternic se ambaleaza si urla motoru' de zici ca e panzer, nu alta... :rolleyes: in schimb, cind este in viteza, ma scutura ca si cum nu s-ar alimenta...

acuma, mandea a fostara la nea gigi, pentru alta gara (mi-am pus boton pentru pornire directa a motorului) si nemernicu' n-a avutara timp sa se uite calumea la masina... s-a bagat putin pe la botoanili de la carburator, mi-a facut ralantiu' mai mic (tre' sa mi-l faca la loc cum era, ca asa nu incarca suficient de bine)... da' gara asta cu scuturatu' n-a rezolvat-o.... nebagindu-se adinc in ea, n-a stiutara omu' ce sa-mi zica, de unde e problema... a zisara ca poate fi de alimentare (crezu' meu), sau poate de ceva parte electrica (bujii, delcou... etc).

gara e ca ma 'nerveaza cu nervii rau de tot s-o stiu asa, mai ales la drum cind vreau sa merg si io ca omu' cu viteza, fara probleme...

asa, dupa simptoamili astea, ce credeti? e grav - de genu' cancer, sau e o raceala tratabila?

'ai saru'mina :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • germin

    37

  • RaduI

    22

  • Osi

    9

  • bubu

    8

Top Posters In This Topic

da, zgaltaiala aia apare fie de la reglajul gresit al carbului - prea sarac, da in nas, fie de la bucla ambreiajului, fie de la ambele

aaa, vezi ca pe caldurile astea exact relanti mic iti trebuie, ca sa prajesti motorul la foc mic! mai bine mai mare decat mai mic! :rolleyes:

de curand am mai desfacut si eu putin surubul de relanti si, dupa ce motorul se incalzeste, nu mai zgaltaie ca inainte (la ultima reglare)

pana la urma e chestie de incercare si testare :angry:

si, btw, germine, sa stii ca daca stai pe bara si lasi mereu pe altii sa isi bage mana in masina asta, nu vei face prea multi purici in bransa - imagineaza-ti ca ramai in pana pe dreapta - si culmea, dintr-o cauza banala, gen s-a infundat un jigler, nu scanteieste o bujie, s-a f...t o fisa sau nu mai ai benzina...ce faci? abandonezi masina? ii cari picioare? suni dacia asistenta? :D

totusi, nu e motor capsulat de masina moderna, se poate depana daca ai un minim de cunostinte, un minim de scule si un minim de piese de schimb ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dom Germin, cauza la chestia lu' matale ar putea fi foarte simpla. Mi s-a intimplat si mie, si lu' Mishul. Pur si simplu sa fi uitat nea Gigi sa puna la loc conductica avansului vacumatic! Masina tragea ca kuru, dadea pirtzuri si se scutura de posterior. Asta ar fi chestia cea mai simpla.

Cred ca ar trebui sa faci o revizie sumara a aprinderii, a carburatiei. Cind m-am plins eu de nesimtirea motorului meu dupa ce pusesem gaz Lukoil, cauza era, de fapt, starea proasta a platinei pe care o schimbasem inainte, fiin'ca aialta mi se paruse putin impuscata. Cind am pus-o la loc, totul a revenit la normal. Pi orma, pe caldurile astea, motoarele au si ele hachitzele lor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit aceiasi chestie. A fost de vina si alimentarea dar si faptul ca aveam distanta mai mica la platina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ mike... saru'mina! btw, guess what? :rolleyes: mandea e mecanic si electrician auto cu atestat in regula... da' daca ma pui sa string un surub... ai toate sansele sa-ti scot fo' bujie sau altceva... intrebat fiind (cind faceam scolili astea inalte) ce voi face daca mi se strica masina - intrebarea ta, mike - am raspuns cu nonsalanta ca ma duc la mecanic :angry: gara e ca toma' ce luasem aftistatu' de mecanic :P asa ca nu prea cred ca o sa-mi sabotez cu buna stiinta masina ;) , deci voi continua sa ma duc la un mecanic :D

@ bubu: cind am fostara la nea gigi, unu' dintre putinili lucruri pe care a avutara timp sa le faca a fostara chestia asta cu avansu' vacumatic (sper ca ma refer la cestiunea respectiva). cica furtunu' era spart si nu's'ce dracu' se intimpla din cauza asta... l-a inlocuitara, da' masina tot imi face probleme. deci, chiar si un idiot ca mine si-a dat seama ca nu e din furtunu' ala... d-aia zic io ca e de la altceva. gara e de la ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auziti, da' voi nu viniti la gara asta cu budeasa? stiu ca e posibil sa vina si nea gigi, da' nu stiu sigur ... si pin'atunci, poate ii dam de cap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, zgaltaiala aia apare fie de la reglajul gresit al carbului - prea sarac, da in nas, fie de la bucla ambreiajului [...]

Acuma daca tot haladuim din gara-n gara, lamuriti-ma si pe mine ce e cu bucla aia de la ambreiaj. Mi-am schimbat cablul si am eliminat bucla (ca ma enerva).

Au rezultat zgiltziieli la pornire si nu stiam de ce. Mi-a vazut Karcsi opera si mi-a facut bucla la loc. Nu mai zgiltziie. Da' greu mi-a venit sa cred ca era de la bucla aia.

Nu pricep ce-are a face bucla ?

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un alt reglaj care trebuie facut cind se incalzeste vremea, socul electric. iar cind se raceste trebuie refacut reglajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma daca tot haladuim din gara-n gara, lamuriti-ma si pe mine ce e cu bucla aia de la ambreiaj. Mi-am schimbat cablul si am eliminat bucla (ca ma enerva).

Au rezultat zgiltziieli la pornire si nu stiam de ce. Mi-a vazut Karcsi opera si mi-a facut bucla la loc. Nu mai zgiltziie. Da' greu mi-a venit sa cred ca era de la bucla aia.

Nu pricep ce-are a face bucla ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nici eu n-am priceput ce-i cu ea, dar in cartea tehnica se acorda mare importanta buclei. Si sufera si a mea un pic pe chestia asta si am piulita blocata(ruginita) acolo si nu pot s-o reglez.... concluzie: tata Ferri a zis ca trebuie bucla, bucla sa fie :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. dereglarea buclei da bube la pornirea din loc, nu in mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa, asa! Doar la pornirea de pe loc aveam probleme. Karcsi mi-a zis ca-i de la bucla, dar n-a avut nici el vreo explicatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bowden tube se cheama in limba lu' Shecspir

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea scutura asa cateodata si un mecanic bun zice ca e ceva arculet de pe placa de presiune a ambreiajului....daca despre asta e vorba ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia-i alta gara. Daca e dus vre-un arc de la catei, nu mai sta paralel suprafata placii de presiune cu suprafata volantei; si normal ca scutura.

Bucla asta de care era vorba e facuta de acel "bowden tube", adica tubul in care intra cablul de ambreiaj de la iesitea din tunel si pina la cutia de viteze.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuturaturile apar si in cazul in care discul de ambreiaj este deformat cu citeva zecimi de milimetru si nu mai face contact pe tot inelul de ferodouri cu placa sau cu volant. De ce se poate strimba? Probabil de la porniri in tromba, schimbarea incorecta a vitezelor etc. Habar n-am!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe aceeasi tema pun si eu problema mea:

La plecatul de pe loc mi se intampla destul de frecvent sa-mi sara din viteza si deci nu mai vrea sa plece iar cand vreau sa o bag iar in viteza sub injuraturile si clacsoanele celor de la stop incepe sa c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stringe piulitza-fluture de la capatul cablului, pe incercate si esalonat, citeva ture. La mersul cu spatele nu face ca autobuzu'?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stringe piulitza-fluture de la capatul cablului, pe incercate si esalonat, citeva ture. La mersul cu spatele nu face ca autobuzu'?

<{POST_SNAPBACK}>

Come again!!!! adica "ce?"

am uitat sa spun ca io-s incepator in asa ceva, foarte incepator. asa ca va rog sa aveti rabdare si sa explicati in detaliu. In afara problemelor mentionate nu are nici o problema, cu spatele merge bine nu ca autobuzu`(de fapt nu stiu cum merge autobuzu cu spatele)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar n-ai mers cu caleasca toata viatza! In marsharier, cutia uruie sau se aude un ciriit la undeva in zona transmisiei. Inainte de a te panica de moarte si a da motoru si cutia jos, incearca un schimb de ulei de cutie sau macar o completare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar n-ai mers cu caleasca toata viatza! In marsharier, cutia uruie sau se aude un ciriit la undeva in zona transmisiei. Inainte de a te panica de moarte si a da motoru si cutia jos, incearca un schimb de ulei de cutie sau macar o completare...

<{POST_SNAPBACK}>

schimbat ulei cutie acu 500 Km dar si inainte facea la fel.

la mersu cu spatele nu huruie chiar merge mai lin ca dacia lui taica-miu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tampoane cutie uzate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tampoane cutie uzate?

<{POST_SNAPBACK}>

sau cuplajul de cauciuc al tijei schimbatorului de viteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu bucla cu ii ziceti voi e foarte importanta. Din aceasta cuya pot aparea scuturari, tremurari si vibrati extrem de puternice, la pornire din loc, de zicica sare motorul afara cu totul, si daca e foarte grav se simt socuri si la viteza II.

Aceste vibratii apar cand lasi ambreajul dupa ce ai bagat in viteza. Veti observa ca daca lasati amreajul brusc, aceste vibrati nu apar, dar daca incercati sa demarati lin si incet, nu veti putea, ca apar acele trepidati care uneri se aud tare ca o mitraliera.

Cauza acestor vibrati trebuie cautata in cablul de ambreiaj si tampoanele motorului.

REGULA DE AUR. Motorul nu trebuie sa se miste cand se apasa ambreajul. Daca motorul are o deplasare din tampoane spre sofer (fata masini) cand se apasa ambreajul, sigur aveti vibratii la pornire. E destul sa se miste 5-10mm pentru ca apartitia vibratilor sa fie garantata. Celelalte cauze ce produc vibrati la pornire, care au fost descrise mai sus de alti, disc stramb, arcuri rupte, cateii dereglat la placa de presiune, nu produc vibrati asa de puternice ca deplasarea motorului.

Motivul e urmatorul

Soferul apasa ambreajul, motorul se apropie de sofer cu cativa milimetri,placa nu stange discul. Omul baga in viteza I, apoi lasa incet ambreajul.soferul ridica incet piciorul de pe pedala de ambreiaj, iar motorul se duce incet spre spatele masini, avand o tendinta sa tina cablul intins. Deci pedala merge sus, iar motorul spre spatele masini, placa se apropie de disul de ambreiaj. Totul e frumos pana in momentul cand placa atinge un pic discul incepand sa il invarta. Moroul tinde sa invarta discul si axul primar cuplat la roti in sensul de rotire a arborelui cotit, dar in acelasi timp blocul motor are o tendinta de miscare in sens opus.( principiul actiuni si reactiuni, si teorema conservarii impulsului se aplica ambele in acest caz) Datorita tampoanelor defecte sau moi, aceasta tendinta a motorului se transforma in deplasare a lui. Ei bine el deplasanduse, se apropie de spatele masini. Aceasta deplasare are ca efect intinderea cablului de ambreiaj, deoarece cablul e fix ca pozitie in fata masini. In momentul cand cablul s-a slabit, placa se departeaza de disc si ambreierea inceteaza. Din moment ce motorul nu mai ambreiaza, tendinta lui de rotatie in sens invers sensului arborelui cotit, dispare (se diminueaza mult). In momentul cand aceasta tendinta dispare, tampoanele imping din nou motorul spre fata masini. Mergand din nouz spre fata, motorul slabeste cablul de ambreraj, placa din nou se apropie de disc, amreiaza din nou. Cum a ambreiat, cum motorul mergfe iar in spate , iar intinde cablul iara se debreiaza si tot asa. Aceasta e cauza acelor vibrtati teribile. Datorita deplasari motorului, in momentul ambreierii, apar o serie de ambreieri si debrieri succesive, care se transforma in socuri. Daca pedala e lasata brusc, placa strange discul , dar indiferent ca motorul se deplaseaza, nu mai intinde si slabeste cablul de ambreiaj, care e oricum e moale , ca pedala e sus. Deci nu apar vibratii.

De obsevat ca aceste vibrati nu apar la orice masina la care se misca motorul, ci depinde de configuratia ( la motoare transversale nu am auzit sa apara), cele longitudinale sunt pasibile de asa socuri. Apoi trebuie ca tendinta de miscare a motoruluzi in momentul ambreieri sa fie in sensul intinderi cablului de ambreiaj. Daca miscarea motorului in momentul ambreieri e in sensul slabiri cablului, atunci nu se produc vibratii. Depinde de asezare motorului, traseul cablului de ambreiaj, motor in fata sau in spate etc

Oricum broastele sunt pasibile de asemenea socuri. Sa vedeti cum face la pornirea de pe loc un gogosar cu tamponul ala de la cutie care e prins pe puntea spate defec t. Zici ca se rupe busul in doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uau! Explicatia e beton. ;)

Probabil ca sunt eu mai batut in kap, dar cind am citit prima data cele scrise aici mi-am amintit de Iliescu cu recursul la universalitate care nu eludeaza meandrele concretului. ;)

Scuze Bugtuner, n-am nici cea mai mica intentie de a supara pe cineva, dar sunt un spirit rational si-mi place sa inteleg logic fenomenele. Nu mi s-a parut deloc logica ideea ca atunci cind apesi pedala de ambreiaj, motorul sa se deplaseze spre fata masinii, ca doar rulmentul de presiune il impingte in spate, placa si volant facind corp comun. Totusi, cind am citit a patra oara, am inteles ca in cazul in care tampoanele sunt uzate e klar ca se intimpla cum zici tu (adevarul e ca n-ai facut prea multe eforturi sa fii mai explicit). Oricum nu mi-ar fi trecut prin cap ca motorul mentine cablul tensionat in timpul ambreierii miscindu-se spre spate datorita conservarii impulsului (de fapt datorita conservarii momentului cinetic total).

Deci, e klar: la tampoane uzate vibratiile sunt inerente.

Si continuind flotarea logica, la ce foloseste bucla aia blestemata, ca pe mine nu ma mai duce kapul.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca nu am fost mai explicit, dar eu nu stiu acuma daca ai inteles cum sta treaba sau nu. Degeaba razi (sa sti ca nu sunt suparat) dar eu sunt o fire foarte logica si

imi place sa inteleg fenomenele exact datorita cauzelor ce le produc. Eu nu ma iau niciodata dupa explicatia "asa face cand se strica piesa X", eu tot timpul trebuie sa stiu de ce asa face cand se strica acea piesa. Totusi trebuie sa te contrazic. In momentul apasari pedalei de ambreiaj, intreg ansamlul motor cutie de viteza, care sunt rigid legate intre ele are tendinta de a se deplasa spre fata masini. Se deplaseaza doar daca tampoanele sunt defecte, dar indiferent de starea tampoanelor ansamblul motor cutie de viteze are tendinta de a se deplasa spre fata masini. Ca sa nu zici ca iti ofer o explicatie din domeniul fizici bazat pe forte si reactiuni, iti propun urmatorul experiment.

Ia un motor de broasca demontat de pe masina, cupleaza la el o cutie de viteza cu tot de ambreiaj. Aseazale in mijlocul curtii sau garajului si leaga o sarma de 1-1,5 m de pargia unde vine cablul de ambreiaj. Aceasta sarma are rolul de a simula cablul de ambreiaj de pe masina. Ei bine trage puternic de acea sarma in aceasi directie in care ar trage cablul de ambreiaj, daca ansamblul motor-cutie de viteze ar fi pus pe masina. O sa observi ca intreg asamblul se va deplasa sre directia de tragere. Nimeni nu a spus ca in acest timp rulmentul de presiune nu apasa placa-volantul si arborele cotit, care apasa blocul motor. blocul motor are tendinta de a departa motorul de cutia de viteze. Dar tendinta intregului ansamblu motor cutie de viteze este de a se deplasa in directia in care tragi de sarma. Asa se intampla si cand motorul si cutia sunt pe masina.

O alta treaba, faza cu impulsul si momentul cinetic nu am spus-o la ca explicatie ca cablul sta intins, ci ca explicatie la faptul ca daca arborele cotit se -roteste intr-un sens, atunci blocul motor are tendinta de a se roti in sens opus. Cu cat momentul la arborele cotit este mai mare (motor in sarcina), cu atat apasa mai tare blocul motor pe tampoane.

Eu in explicatia mea , deoarece fenomenele se petrec rapid, am considerat c

a pedala de ambreiaj sta nemiscata intr-o pozitia in jurul pozitiei de ambreiere. Considerand pedala nemiscata, poti considera cablul ca si fix in fata masini. Ei , daca cablul e fix in fata masini, e clar ca miscarile inainte si inapoi a ansamblului motor-cutie viteza, datorita tampoanelor uzate, tensioneaza si slabesc cablul de abreaj. Problema e ca atunci cand se tensioneaza cablul, se produce o debreiere, cauza care a dus la tensionarea cablului dispare, motorul merge din nou spre fata, slabind cablul. Cablul slabindu-se provoaca o noua ambreiere, care provoaca o noua deplasare a motorului spre spatele masini, deci o noua tensionare a cablului, si fenomenul se repeta.

Explicatia mea nu trebuie luata ca "cand tampoanele sunt defecte, de aia apar vibratii". Am spus ca nu la toate masinile cu tampoane defecte apar aceste vibrati. Depinde de configuratia motorului,(motor in fata sau in spate, longitudinal sau transversal) de pozitia cablului de ambreiaj,etc

Broscutele prin configuratia lor sunt expuse unor asemenea trepidati datorate miscari

ansamblului motor cutie de viteza.

Sper ca am mai clarificat un pic explicatia, dar nu ma supar daca sunt nelamuriri :banghead:

Pentru Osi, sa inteles sau nu? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!