Jump to content

VW Tiguan 2.0 TDI/140cp vs. Dacia Duster 1.5 dCI/110cp


V i c t o r
 Share

Postare recomandată

citesc acest topic care deja a ajuns la 4 pagini.ii tot dati inainte cu pretul...frate, pe dacia.ro la configurator faceti si voi o configuratie cat de cat normala si o sa vedeti ca iesit undeva la 17-18000euro.seful meu si-a cumparat un fiat sedici.a dat pe el 16300euro cu o reducere de 5000.are motor diesel 1.9 cu 120cp; geamuri electrice fata/spate; 4x4 sau 4x2; jante aliaj; climatronic; cd cu mp3 plus alte optiuni.la fel am vazut ca se invarte si gamanul sau suzuki sx4.sau tucson sau altele asemenatoare.asa ca nu as da 18000 pe o dacie nici sa mai tai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Eu pana sa imi iau golf 5,am avut 2 logane.Unul de 1.4 si apoi altul de 1.6 16v(amandoua noi).Nu se compara vw cu dacia, fie logan sau duster.Pai cand m-am urcat in golf, m-am urcat in limuzina.Duster-ul e aceiasi marie, dar cu alta palarie.Pai cu 17.000 euro iti iei masina de moare lumea(scuzati expresia).Ce m-a dezamagit la loganele astea a fost tabla.Pai dupa un an de zile, masina era plina de rugina, in comparatie cu golful asta al meu caruia nu i-am gasit punct de rugina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer , am tot citit topicul asta ... l-am tot rasfoit ... si nu vreau sa supar pe nimeni dar , parca nu vad termen de comparatie intre cele doua masini . Dupa parerea mea , Dacia in primul rand ca si calitate a materialelor folosite e o clasa sub VW ( indiferent de model ) . Nu spun ca Dacia Duster nu e o masina ce merita cumparata , sau ca va fi un esec ( cu siguranta va fi un succes ) , dar totusi comparatia dintre Duster si Tiguan nu-si are rostul ( parerea mea ) . Mi se pare unpic cam mult . Fiecare dintre cele doua modele se adreseaza altei categorii de clienti .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect!

- Clientii ce vor sa mearga din punctul A in punctul B vor cumpara Duster

- Clientii ce vor sa mearga CONFORTABIL din punctul A in punctul B vor cumpara Tiguan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa imi zic si eu parerea...

in primul rand versusul nu prea isi are rost pentru ca diferenta de pret e mare intre masini! in general atunci cand ne alegem o masina, primul si primul criteriu este pretul. asadar versusul pica din prima din punctul meu de vedere.

data fiind diferenta de pret maricica ce e de comparat intre ele e doar raportul calitate/pret;

Cand iti iei o masina 4x4, inseamna ca o iei pentru ca ai nevoie de ceva capabil in offroad sau situatii la limita offroadului(sa fim seriosi putini dintre posesorii de tiguan/duster o sa faca offroad adevarat). Pentru ca daca iti iei 4x4 fara sa ai nevoie de el, ci doar pt ca e "cool" si la moda sa ai 4x4 atunci te numesti cocalar....

Iar la capitolul asta,performante 4x4, Duster este peste Tiguan. Asadar daca chiar ai nevoie in primul rand de 4x4 Dusterul castiga.

Chiar daca dusterul e o masina lowcost sunt destul de mirat ca cifrele arata foarte foarte bine in ceea ce priveste capacitatile offroad. Chiar nu ma asteptam la asa ceva.

In rest, nu prea mai e nimic de comparat la masini, poate doar la costurile de intretinere, unde evident la vw sunt clar mult mai mari. Insa e perfect normal, nu poti avea intretinere la o masina de 25.000 ca la una de 15.000.

ci marca dacia, care desi e laudata ca e fiabila... nu prea exista argumente solide...

mai vorbim noi despre loganuri si sandele peste 10 ani sa zicem.

sincer faptul ca duster se bazeaza pe platforma de logan nu mi se pare decat un mare plus. Orice ai zice loganul este o masina cu o fiabilitate peste medie.

Apropo, loganul se vinde de 6 ani. daca erau asa proaste isi facea lumea o parere si nu le mai cumpara dupa 1-2 ani.Dar uite ca si dupa 6 ani de la lansare se vand. si inca bine...si nu doar in romania :).

Modificat de bossake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bossake - Mai poate fi cel putin un motiv pentru alegerea unui SUV , si anume - siguranta - . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce legatura are siguranta cu SUV? Te rog explica...

De acord cu colegul bossake. Nu ai cum sa compari cele 2 masini. Diferenta de pret e prea mare.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in seama.

In primul rand recunosc ca nu am citit toate cele 5 pagini, ci mai mult pe sarite.

Eu consider ca nu se poate compara Duster cu Tiguan. In primul rand ca au fost concepute diferit. Eu mi-as cumpara Duster (fie el si full) din urmatoarele motive:

1. Duster este peste Tiguan in teren accidentat (cel putin teoretic), datorita tehnicii 4x4 pusa pa punct de Nissan (gen suspensie independenta pe spate, diferentiale blocabile, tractiune 4x4 sau 4x2-ma refer la ambele pe aceasi masina, tehnica simpla si robusta, unghiuri de atac, degajare si rampa mai bune). Din punctul asta de vedere se poate compara cu Tuareg, dar diferenta de pret este enorma, asa ca comparatia pica. Deci la VW nu are concurenta.

2. Raportul calitate/pret foarte bun. O masina de teren noua cu asemenea abilitati nu gasesti. In plus pretul de plecate de 10300 de euro este unul foarte mic pentru o asemenea masina. E drept ca nu ai cine stie ce dotari, insa cand o scoti in teren accidentat si vezi cum isi face treaba te gandesti ca ai facut o super afacere cu masina asta. Spatiul interior este mai mare in Duster, iar spatiul mare e pe placul romanilor.

3. Un Tiguan cu dotari aproximativ la fel cu Duster costa cel putin 22000 de euro (deci o diferenta de peste 4000 de euro-sunt niste bani totusi... nu vorbim de masini de peste 30000 de euro unde 4000 de euro sunt mai usor de dat).

4 Garantia poate ajunge pana la 5 ani. Dupa care o vinzi, mai pui ceva bani, cumperi eventual inca unul nou si "te-ai scos" pentru inca 5 ani. ca sa faci asemenea miscare la VW inseamna sa-l vinzi dupa 2 ani (pentru ca VW are garantia 2 ani) si atunci nu ar renta sa-l cumperi nou.

4. Intretinerea mai ieftina. Ma refer aici de la consumabile (vorbesc de piese originale, recomandate de producator), pana la impozite, taxe si consum (ma refer si la consum pentru ca cel mai scump Duster e diesel, iar cel mai ieftin Tiguan e pe benzina). Una e sa platesti impozit pentru un motor de 1.5 sau 1.6 si alta e sa platesti pentru un motor de cel putin 2000 cmc (din cate stiu, Tiguan nu are motorizari mai mici de 2000, daca gresesc va rog sa ma contraziceti).

5. Sa-mi fie cu iertare, dar eu nu consider ca argumentul principal al lui Tiguan nu ar fi calitatea, ci acel "W" argintiu de pe capota.

Acum, de ce mi-as lua Tiguan:

1. Este mai confortabil, se preteaza mai bine la mersul pe asfalt, adica acolo unde merg cel mai mult mai toate masinile 4x4 si este mai stabila (asta e o problema la Sandero si cred ca va fi si la Duster, pentru ca e facut pe platforma de Sandero). Adica are o tinuta de drum mai buna.

2. Siguranta este mai buna: pe langa airbag-uri si ESP (ABS-ul se subantelege) structura de siguranta a masinii cred ca e mai bine gandita la Tiguan.

3. Valoare (mult) mai buna la revanzare (ca sa-l citez pe un tip de la reprezentata VW din Timisoara "Frate, e VW, cum adica sa-ti faca probleme?"-scuze de off topic si ii rog pe cei care se simt vizati sa nu o considere o jignire, dar la marcile nemtesti numai peste asemenea reprezentanti am dat, tipul in cauza nici nu stia ce e ala ESP, deci...-)

Concluzionand as alege Duster, desi nu imi voi cumpara prea curand o asemenea masina pentru ca nu am nevoie de ea. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere , SUV-urile sunt ceva mai sigure decat celelalte categorii de masini . Motivele probabil ca ar fi mai multe , dar eu m-am gandit la unul singur cand am facut aceasta afirmatie :

- Statura masinii ( mai inalta , mai grea , mai " mare " in general ) ii confera dupa parerea mea un plus de siguranta in cazul eventualelor evenimente neplacute ce pot avea loc pe sosea .

Eu ma refeream la SUV-uri ( iar Tiguanul dupa parerea mea nu face parte din aceasta categorie ) , dar pur si simplu nu sunt de acord cu afirmatia facuta de colegul - bossake - cum ca cei care aleg masini 4x4 si nu merg off-road cu ele ( in majoritatea timpului banuiesc ) inseamna ca le cumpara doar pentru a fi " cool " si se numesc " cocalari " ( e o parere personala ) .

Modificat de Hooligan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@LauCalin-da,exista Tiguan 1.4 TSI.

Daca ar fi sa cumparam doar ce e mai ieftin si ofera "aproximativ" aceleasi performante cu produsele mai scumpe lucrurile ar fi clare in toate domeniile(traiasca made in China).

Ca si in cazul altor comparatii,fiecare utilizator are o lista de preferinte, prioritati, o suma de bani si multi "pitici" care uneori il imping sa ia cele mai neasteptate decizii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere , SUV-urile sunt ceva mai sigure decat celelalte categorii de masini . Motivele probabil ca ar fi mai multe , dar eu m-am gandit la unul singur cand am facut aceasta afirmatie :

- Statura masinii ( mai inalta , mai grea , mai " mare " in general ) ii confera dupa parerea mea un plus de siguranta in cazul eventualelor evenimente neplacute ce pot avea loc pe sosea .

:icon_thumright: Mda. Genul asta de gandire il gasesti la multi. Eu unu prefer siguranta ACTIVA celei PASIVE. Siguranta pe care o masina agila, cu care poti feri accidentul, ti-o da. O masina mai mare, cu centru de greutate sus, e mai greu de manevrat si controlat decat un kart. E mai greu de oprit, mai greu de virat. Impresia de "siguranta" e cat se poate de falsa. Este siguranta strutului, care baga capul in pamant, si ce o fi o fi. O masina inalta, gen Tiguan/Touareg nu o sa ia niciodata curbe la viteza pe care bietul meu Passat cu 225/40/18 si suspensie sport le ia fluierand. Indiferent de cat de puternic e motorul, cat de supradimensionate sunt franele, alea 2-2.5 tone masa sint tot acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@echo - Nu te mai aprinde atat de repede ca nu arde nicaieri . Ma refeream la siguranta in cazul unui accident . Nu stiu cat de bine s-ar simti Passat-ul tau intr-un impact ( fie el frontal sau nu ) in care cealalta masina implicata este un Touareg . Nici eu nu sunt " fan SUV " ( dupa cum se poate observa din semnatura mea ) , dar in eventualitatea unui impact , dupa parerea mea SUV-ul iti confera o oarecare siguranta . Dar deja suntem off-topic . Topicul este pentru Dacia Duster si VW Tiguan , iar de aici poti deduce ca replica " bietul meu Passat cu 225/40/18 si suspensie sport ... " nu este tocmai la locul ei .

O zi buna ! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: @Echo - ai condus vreodata Touareg si ti s-a parut instabil in curbe? Ciudat,cred ca am mai spus pe forum,cand am condus Toureg am ramas socat tocmai cat de stabil si usor de manevrat este.Curbele pe care cu passat-ul meu cu jante de 15 si suspensie normala le iau cu 150 cu Touareg (jante pe 17) am intrat cu 170 fara emotii,masina comportandu-se ireprosabil fara sa pun in pericol siguranta mea sau a celor de pe drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu But_Fns . Foarte stabil in curbe Touaregul ( si Tiguanul banuiesc , nu am avut ocazia sa conduc pana acum ) desi este un SUV .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De c
Modificat de echo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@LauCalin-da,exista Tiguan 1.4 TSI.

Daca ar fi sa cumparam doar ce e mai ieftin si ofera "aproximativ" aceleasi performante cu produsele mai scumpe lucrurile ar fi clare in toate domeniile(traiasca made in China).

Ca si in cazul altor comparatii,fiecare utilizator are o lista de preferinte, prioritati, o suma de bani si multi "pitici" care uneori il imping sa ia cele mai neasteptate decizii.

Absolut, altfel am avea \doar cateva marci de masini. Pana la urma fiecare face ce vrea cu banii lui si isi ia ce crede el ca i se potriveste (nu neaparat ce ii trebuie, dar asta e o alta poveste). :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No offence, Tiguanul e masina scumpa de oras, si mica pe interior, nu am condus si nu ma pronunt la stabilitate, am condus X3, si a fost ceva ce nu vreau sa mai fac niciodata, si nu stiu apropo de X3 cu 6 viteze a fost ft nashpa de condus in oras.... cred ca va fii la fel si duster diesel 6 vit, daca am citit bine pe net,,,, asa ca .... da sunt fan duster, dar nu cred ca voi cumpara niciodata.... ca nu am nevoie... si Dusterul... cred ca castiga... pentru raportul pret/calitate.... care la tiguan... chiar daca e calitativ mai sus, pretul e mult mai sus..... asa ca fiecare cumpara ce vrea.... asa ca m-am bagat si eu in seama de partea daciei... care mi se pare draguta... aprope e un filmulet cu duster la teren pe dacia.de.... daca nu cumva l-ati vazut deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu , nu e un etalon. E doar vorba ca daca vrei sa eviti un camion, care vine catre tine, ar fi de preferat ca masina sa reactioneze instantaneu, in cazul acesta, masa suplimentara (din cate stiu eu de la fizica) nu aduce nimic bun. E mai greu sa schimbi traiectoria unei masini de 2 tone fata de una de 1.5. Tot aceeasi masa suplimentara, in teorie, te salveaza in cazul unui impact frontal. In teorie. Pentru ca in practica, multe elemente lucreaza pentru a-ti oferi siguranta. Felul in care caroseria preia si dispeaza energia din accident. Felul in care e gandita cusca de protectie. Numarul de airbag-uri si modul in care ele sunt dispuse si reactioneaza. Designul scaunelor si al centurilor. Inteleg pe cei care vor sa-si ia SUV, in ideea ca vor fi mai in siguranta. In cazul unui accident frontal, mai mult ca sigur ca vor supravietui (asta la viteze rezonabile). Dar, pana sa ajungi intr-un accident frontal, mai faci ceva, ca de aia esti sofer, incerci sa eviti accidentul, nu inchizi ochii.

E totul mult prea relativ să poţi concluziona decisiv ce maşină e mai sigură. Dinamica oricărui accident poate face ca orice maşină să fie nesigură, indiferent c

Modificat de c6t9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei care cred ca daca ai SUV esti mai "tare" decat ailalti, ar fi bine sa se mai documenteze. La inceput s-au facut SUV-uri exact pe acest principiu, ca daca esti mare esti tare. Si au ajuns in final la urmatoarea concluzie:

A safety study indicates that SUVs pose a high fatality risk to their own drivers and those of the vehicles they run into...Unlike cars, which tend to slide sideways when they go out of control, SUVs and pickups, with their high center of gravity, are more likely to flip over. That's important because rollovers are the most lethal accident type, accounting for only about 3% of wrecks but 30% of deaths to vehicle occupants

Depinde de la masina la masina, insa de la Duster chiar nu ma astept la nimic bun in acest sector. By the way, la ce dreaq s-au gandit cand i-au dat numele asta? La drumurile noastre care's praf (dust) :))

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce nu te astepti la nimic bun de la Duster in privinta sigurantei. Daca e sa ne luam dupa EuroNCAP (care apropo, mie mi se par niste teste mai mult de marketing pentru masini) Sandero a luat 4 stele, fiind la 2 puncte de 5 stele. Cel putin teoretic Duster ar trebui sa ia 5. Oricum testele EuroNCAP mi se par o aberatie, adevaratele teste de siguranta se dau pe sosele si din punctul asta de vedere Renault nu se numara printre cei mai buni (dar si asta e o alta poveste).

Oricum una e sa ai un impact frontal cu un SUV si asta e sa ai cu un sedan cand te afli intr-o masina mai mica. In primul rand pentru ca structura de siguranta se deformeaza din partea superioara (la impact cu SUV-va mai amintiti Fiat 500 vs. Q7?)) si exact din fata (la impact cu sedan). Aici este marea problema, pentru ca impactul se amortizeaza foarte diferit. Un singur constructor isi modifica zonele de deformare controlata, punandu-le cat mai sus posibil, astfel incat impactul chiar si cu SUV-urile sa se faca aproximativ la acelasi nivel al caroseriei (nu stiu cat de bine m-am facut inteles). Nu spun cum se numeste (ar fi a doua oara cand nu vorbesc despre VW astazi , dar nu cred ca e greu de dedus.:))

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) Din aceste motive am intrebat si eu la ce se refera colegul nostru cand a spus ca in SUV e mai sigur.

Pe langa ce ati spus mai sus, mai este un aspect...: odata cu masa masinii si impctul creste. Actiune/reactiune.

Evident, sunt multe de discutat pe aceast subiect, dar cred ca o afirmatie genul "Aleg SUV pentru ca e mai sigur" e eronata.

Sunt curios cate stele are Duster-ul. Tiguanul are 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cei care se gandesc la siguranta mai mare in cazul SUV-urilor au in minte impactul frontal cu o masina normala, caz in care bara de protectie fata a SUV-ului este mult peste inaltimea barii de protectie a masinii cu care intra in coliziune. Masina normala va fi mult mai afectata in urma acestui impact. Din pacate, garda la sol mai mare aduce si un centru de greutate mai ridicat, in cazul unui impact lateral SUV-urile fiind predispuse la rasturnare.

Ma indoiesc ca Duster va primi 5 stele in urma testarii de Euroncap, avand in vedere ca ii lipsesc airbagurile cortina, airbagul pentru genunchi, iar partea frontata, patratoasa, va depuncta masina in cazul unui accident cu un pieton. Avand in vedere faptul ca Euroncap a modificat conditiile de acordare a punctajului in mod restrictiv, Duster va primi maxim 4 stele, eu cred ca va primi 3 stele si jumatate.

Ca exemplificare, aveti mai jos punctele obtinute in urma testarii mai multor modele din clasa SUV:

Hyundai Tucson - http://www.euroncap.com/tests/hyundai_tucson_2006/253.aspx

Nissan Qashqai - http://www.euroncap.com/tests/nissan_qashqai_2007/290.aspx

VW Tiguan - http://www.euroncap.com/tests/vw_tiguan_2007/301.aspx

Precizez ca aceste rezultate sunt obtinute in urma evaluarii conform vechilor cerinte, in cazul retestarii aceste modele ar obtine rezultate mai slabe.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca principalul argument al Daciei Duster este pretul, mult mai mic decat al Tiguan-ului (chiar mai bine de jumate). Tehnica 4x4 este discutabila. Intr-adevar Nissan are experienta foarte mare in off-road, dar nici cu 4motion-ul lui VW nu mi-ar fi rusine. Si sa nu uitam cine e campion mondial in ultimii ani la Dakar.

In rest Tiguan castiga clar: calitate, materiale fine si spatiu interior, tehnica moderna, motorizare avansata si puternica, aspect exterior foarte placut, imagine a marcii foarte buna etc etc etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!