Jump to content

Cum conducem economic si corect ?


PMG
 Share

Postare recomandată

Mulțumesc pentru efort. Din păcate sunt pe telefon, așa că nu pot urmări linkul tău cum trebuie, dar promit să răspund mâine. Am vaga impresie că tocmai argumentele din acest link se vor întoarce împotriva ta, dar mai multe după ce îl citesc...

Până atunci, te rog să-mi răspunzi la o intrebare:

După părerea ta, o mașină consumă mai mult în WOT (accelerația la podea) în treapta a 3-a de la 2500 rpm în sus, sau în treapta a 5-a tot în WOT și tot de la 2500 rpm?

Evident, eventualul răspuns are legătură cu topicul și poate răspunde cine dorește.

Sent from my S500 using Tapatalk 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca intr-a 5a.

 

Iti ia mult mai mult timp sa ajungi de la 2500RPM la 5000-6000RPM in treapta a 5a decat intr-a 3a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin sustine ca consumi mai mult cu cat ajungi mai repede de la xkmph la ykmph (acceleratie efectiva),  deci intr-o viteza inferioara (cu asta sunt de acord si eu), si ca daca dai talpa (WOT) intr-a 5-a nu se pierde de loc benzina pentru ca nu s-ar pierde benzina aceea pe altundeva decat prin transformare in lucru mecanic (aici am dubii).

 

Eu intreb (in mediocritatea cunostintelor mele limitate in ale motoarelor cu combustie interna, ca nu's nici macar inginer), daca dai talpa (WOT) intr-a 5-a, cu toate injectiile moderne, amestecul de benzina nu este mai bogat (in benzina) decat optim, se produc mai multe noxe, mai putina eficienta, in concluzie consum mai mare? Sau injectiile moderne au grija ca mixul benzina-aer sa fie mereu ideal, atentie, chiar la WOT?

 

LE: am citit sfaturile pentru un condus economic de la VW, am bagat la cap, am incercat sa adopt azi, era cat pe ce sa scot 9, dar cat m-am fatait sa parchez a ajung la 10 din nou :lol: insa am retinut un lucru important, drumurile scurte rup la consum, iar eu cum merg 4km pot sa nu ma mai uit la consum, pacat ca pe BC la G7 poti sa pui temperatura uleiului, dar nu poti pune ceva neutru, ca un ceas sau temperatura de afara :)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codz, depinde foarte mult daca motorul este supra alimentat sau nu. Aspiratul si motorul turbo/ cu compresor mecanic nu functioneaza la fel.

Un turbo raspunde lejer la 2500rpm de exemplu, pe cand un aspirat(daca nu e de cilindree mare, macar 3000cmc) e mort in punctul ala, motiv pentru care va consuma benzina aproape degeaba pana sa ajunge la turatia unde are cuplul necesar si apoi va consuma pana alegi sa ridici piciorul de pe pedala.

Totodata, una e viteza(in km/h) a unui turbo la 2500rpm si alta e cea a unui aspirat. Aici depinde si de etajarea cutiei, respectiv forma de functionare a motorului(clasic, v-tec, etc.).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci WOT intr-a 5-a consuma mai mult doar la un aspirat, la un turbo nu, pentru ca amestecul este compensat de aerul bagat de turbina/compresor mecanic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum la turbo nu se da wot la 30-40kmh intr-a 5a pt ca va fi afectata turbina. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

intrebare: credeti ca toate aceste teorii, pareri si concepte pot fi aplicate de un sofer obisnuit, pe o cutie manuala, zi de zi, indiferent de trafic, vreme, dispozitie, durata traseului, conformatia drumului, situatia familiala, etc?

ca altfel sunt doar vorbe in vant pe care, ocazional, niste soferi mai rasariti si le amintesc si le aplica, apoi uita, iar isi amintesc si tot asa...

Modificat de Jetta20tdiHLDSG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JUG, pacat ca nu te-ai limitat doar la raspunsul la intrebare, pentru ca a fost corect. Insa toate ideile din postul tau urmator sunt incorecte. O sa le reiau pe rand, dar dupa ce iti voi raspunde unde am ramas dator.

 

Pana atunci imi cer scuze tuturor, dar as mai pune o intrebare adresata cui doreste:

Intr-o oarecare treapta de viteza, de la, sa zicem 2500 rpm, acceleratia calcata la WOT, cand masina consuma mai mult (aproximativ, nu neaparat la ml):

a) cand masina merge la vale

b) cand masina merge la deal.

 

Nu aruncati cu rosii, intrebarea este serioasa. 

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JUG, pacat ca nu te-ai limitat doar la raspunsul la intrebare, pentru ca a fost corect. Insa toate ideile din postul tau urmator sunt incorecte. O sa le reiau pe rand, dar dupa ce iti voi raspunde unde am ramas dator.

 

Pana atunci imi cer scuze tuturor, dar as mai pune o intrebare adresata cui doreste:

Intr-o oarecare treapta de viteza, de la, sa zicem 2500 rpm, acceleratia calcata la WOT, cand masina consuma mai mult (aproximativ, nu neaparat la ml):

a) cand masina merge la vale

b) cand masina merge la deal.

 

Nu aruncati cu rosii, intrebarea este serioasa. 

 

Hai, ma, Valentin, astea deja sunt "flotari logice". Bineinteles ca la vale! :D

Dar si aici e cu dus-intors. Depinde totusi daca e aspirat sau turbo si mai depinde si de treapta de viteza.

Modificat de JUG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce banuiesc ca o sa zici ca consuma la fel indiferent daca deal sau vale? :) doar ca rezultatul e ca masina merge 200m la deal si 400m la vale :) iar intrucat consumul e l/km va consuma mai putin la vale :icon_thumleft:

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu sunt flotari. Codz a dat raspunul corect. Ideal ar fi si sa stie de ce pentru ca nu poti raspunde corect daca nu stii ce se intampla acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce consuma mai mult in tr 3 si nu in 5 daca accelerezi maxim de la 2500 rpm pana la 6000 rpm?

Dar intre treapta 1a si treapta a 3a?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor nu ar trebui sa consume la fel la turatia X in orice viteza s-ar afla?

Adica motorul ar trebui sa consume la fel la 4.000 RPM indiferent ca e in viteza 2, 3 sau 5, viteza efectiva a masinii tine de transmisie dar intr-a 5-a sa zicem la 180km/h sau intr-a 3-a la 120km/h motorul tot 5.000 RPM are, nu?

De ce ar arde mai multa benzina la aceeasi turatie intr-a 3 -a decat intr-a 5-a?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati ca eu nu pricep logica in cazul asta. As vrea niste lamuriri.

Ati luat in calcul faptul ca masina de la 2500rpm s-ar putea sa nu aiba cuplu sa urce si, implicit, sa nu avanseze?!

Pe cand la vale, capatand viteza in km/h, va urca in turatie?!


Un motor nu ar trebui sa consume la fel la turatia X in orice viteza s-ar afla?
Adica motorul ar trebui sa consume la fel la 4.000 RPM indiferent ca e in viteza 2, 3 sau 5, viteza efectiva a masinii tine de transmisie dar intr-a 5-a sa zicem la 180km/h sau intr-a 3-a la 120km/h motorul tot 5.000 RPM are, nu?
De ce ar arde mai multa benzina la aceeasi turatie intr-a 3 -a decat intr-a 5-a?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

 

Bogdan, daca motorul ar fi pe un banc de test, da, ar avea acelasi consum la o turatie de 5000rpm, sa zicem, indiferent de treapta.

Pe strada, insa, mai intervine fizica manifestata prin rezistenta la inaintare(aerodinamica), de aici consumul mai ridicat. Atentie, insa, ca nu vorbeam de mers constant, ci de acceleratie dintr-a treia la aceeasi turatie cu acceleratie dintr-a cincea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ritmul asta ma mir ca nu s-a ajuns la 100 de pagini pe topicul asta .. eu ma retrag ca recunosc nu ma pricep, voi citi doar .. respectele mele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si nu asta e raspunsul?

Cel mai mic consum se obtine la cea mai mica rotatie pe care o poti mentine fara sa ai probleme (cuplu prea mic pentru drum, rotatie prea mica - sa nu dea in nas) si cea mai mica rotatie, la o viteza constanta, o obtii in cea mai mare viteza ?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau codz ca doar ai ghicit raspunsul si nu ai aceasta concluzie pe cale logica. :)

 

Desi Rave nu este de acord cu raspunsul, este cel mai aproape (dpdv al rationamentului) de raspunsul corect.  :lol: .

As fi vrut sa raspund mai intai lui JUG, la postul ala de pe forumul fizicienilor, insa o sa raspund la intrebarea cu a 3-a si a 5-a.

Apropo, foarte bun link-ul. Acolo majoritatea celor care au postat stiu despre vorbesc. Insa tu ai inteles gresit si o sa-ti arat unde.

 

P.S. Din pacate JUG, ai dat raspunsul corect, dar rationamentul este complet gresit. Nu aia este cauza (sau nu numai aia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, dar in cazul de fata discutia a pornit si ar fi trebuit sa se refere strict la un motor aspirat.

Iar un astfel de motor la <2000rpm nu indeplineste conditiile pe care le-ai enumerat. Corecte, de altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor nu ar trebui sa consume la fel la turatia X in orice viteza s-ar afla?

Adica motorul ar trebui sa consume la fel la 4.000 RPM indiferent ca e in viteza 2, 3 sau 5, viteza efectiva a masinii tine de transmisie dar intr-a 5-a sa zicem la 

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

 

Ba da. Sunt mai multe feluri de consumuri:

1. consumul specific (o sa vorbesc despre el cand ii raspund lui JUG despre linkul postat)

2. consumul absolut

acesta din urma se poate exprima diferit in:

- consum exprimat in l/100 km (cu ce suntem noi obisnuiti)

- consum exprimat in l/h (l per ora)

- consum exprimat in mg/stroke (adica ce cantitate de combustibil consuma motorul la o rotatie, per ciclu motor)

 

Consumul la WOT la oricare turatie este independenta de treapta de viteza, pentru ca este un consum al motorului. Aici a intuit corect Rave. 

La incepurtul admisiei (sau la sf compresiei, pt diesel) ECU comanda injectorului sa injecteze cantitatea maxima prevazuta in mapa de injectie. Sa zicem ca este de 50 mg benzina/motorina. Aceasta cantitate se injecteza indiferent de treapta, indiferent ce se intampla mai departe, indiferent daca masina merge la deal sau la vale. ECU citeste turatia la care se afla motorul, vede pedala la WOT, se uita in mapa si vede cantitatea pe care trebuie s-o injecteze in cilindru.

 

Ei bine, datorita treptei de viteze mai lungi intr-a 5-a decat intr-a 3-a, masina parcurge o distanta mai mare in treapta a 5-a, decat intr-a 3-a. La o rotatie completa a motorului, masina parcurge o distanta mai mare intr-a 5-a decat intr-a 3-a. Consumul per rotatie (stroke) este acelasi, am vorbit despre el) si este egal cu 50 mg, dar datorita treptei de viteze mai lunga, cand transformm din mg/rotatie in l/100 km consumul intr-a 5-a este mai mic decat intr-a 3-a.

 

Sper ca am fost destul de clar. Sunt curios cine a inteles...

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord, in l/100 km da.

 

Dar cantitatea de carburant necesara pentru a sustine o acceleratie de la 2500RPM la 6000RPM WOT in treapta a 5a este mai mare decat treapta a 3a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord, in l/100 km da.

 

Dar cantitatea de carburant necesara pentru a sustine o acceleratie de la 2500RPM la 6000RPM WOT in treapta a 5a este mai mare decat treapta a 3a.

 

Da, asa este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, dar in cazul de fata discutia a pornit si ar fi trebuit sa se refere strict la un motor aspirat.

Iar un astfel de motor la <2000rpm nu indeplineste conditiile pe care le-ai enumerat. Corecte, de altfel.

Nu inteleg la ce te referi cu conditiile sub 2000 rpm

Nu are importanta despre ce motor vorbim. Aspirat sau supralimentat, tot la fel functioneaza. Diferenta o fac accesorile, dar arderea este identica. Asa cum sunt aspirate de 1,4 l si de 8.0 l, asa sunt aspirate si supraalimentate. Totul este la fel

 

O sa revin la ceea ce discutam, dar e ceva mai lung raspunsul. Astazi o sa-mi fac timp

Perfect de acord, in l/100 km da.

 

Dar cantitatea de carburant necesara pentru a sustine o acceleratie de la 2500RPM la 6000RPM WOT in treapta a 5a este mai mare decat treapta a 3a.

Nu, nu este. :) Concluzia la care ai ajuns tu este inselatoare.

In treapta a 5-a va consuma oricand mai putin decat intr-a 3-a, dar este posibil sa nu se poata ajunge la 6000 rpm (de exemplu din pricina unui deal care nu permite cresterea vitezei intr-a 5-a pana la 6000 rm), dar consumul nu va fi niciodata mai mic intr-a 3-a.

Daca nu ai inteles, mai citeste o data ce am zis. Daca tot nu reusesti, incerc sa reformulez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti de acord cu mine ca un turbo are mult mai mult cuplu la 2000rpm fata de un aspirat? Indiferent de cilindree, arhitectura, etc.

Daca da, atunci esti de acord cu mine ca daca viteza de rotatie pentru a asigura o deplasare corecta(cuplu suficient, lipsa tremurat, etc.) este de 1500rpm pentru un turbo, atunci aceeasi viteza necesara pentru un aspirat este de macar >2000rpm? In cazul in care toate conditiile raman identice.

Altfel nu mai apareau motoarele supraalimentate, nu? Ele au fost dezvoltate astfel incat la o rotatie mai mica sa dezvolte aceeasi putere si cuplu ca un aspirat la turatie mai ridicata. Asadar, un aspirat si un turbo identice, inclusiv d.p.d.v. al cilindreei, nu pot rula optim la aceeasi turatie.

Modificat de JUG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu ce spui, insa revenind la discutia de unde a inceput toul, eu nu am sustinut ca un supraalimentat este mai putin eficient la turatii mici decat un aspirat, sau viceversa. Eu am spus ca, indiferent de tipul alimentarii motorului, eficienta maxima este (de regula) la turatii cat mai mici, dar care pot asigura cuplul necesar, normal.

 

O sa revin la discutia aia, hai s-o incheiem pe asa. E clar ce am spus anterior, sau nu? Bag seama ca nu prea e... 

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!