Jump to content

Ulei pentru motoare TSI


poe
 Share

Postare recomandată

Ok, pot să îl mai țin până în martie, ținând cont că l-am schimbat acum 3 săptămâni? Anticipez undeva la maxim 3000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc de cativa ani Motul xcess 5w40, dar as trece pe Motul max 0w40 sau Mobil 1 FS 0w40. E totul in regula, in afara de zgomotul motorului mai pregnant.

Tin minte cand am folosit Mobil new life cel putin in prima mie de km era mult mai silentios motorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@laur_vd

Daca ai TSI , nu inteleg de ce ai folosi 5W40 si nu 5W30? Un ulei super pt TSI-uri este Ravenol VMP 5w30.

Sunetul motorului nu reprezinta o garantie a faptului ca motorul este protejat de ulei.Exista anumite componente ale uleiului care au rolul de a reduce zgomotul( ex:Molibdenul)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut in vedere Ravenol mai demult..dar de ce pui accent pe W30? Folosesti acest tip de Ravenol? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La TSI este bine sa fie 100% sintetic uleiul , iar 5W40 nu este 100% sintetic...Nu este doar mitul temperaturii!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un ulei nu e 100% sintetic, cel mai sintetic are 40% ulei de sinteza restul aditivi si hidrocracat.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare. Eu am de curand un 1.8 TSI CDAA cu mari probleme de consum ulei (1l/1000km) la care am completat cu Castrol Edge 5w30 LL de vreo 2 ori si ma gandesc sa completez cu Ravenol sau Motul 5w30 data viitoare.. Ce se poate intampla si ce recomandari aveti? mersi 

Modificat de SuperNiculae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ajuta nici un ulei, trebuie desfacut motorul si reparat total.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Ionescu George

Intr-adevar 1L/1000km e foarte mult. Daca tii mortis la LL atunci Ravenol VMP USVO 5w30 e un ulei de top, peste cele enumerate de tine. Totusi in locul tau as trece pe Ravenol VST 5w40, care e aproape la fel de fluid la rece ca un 5w30, macar un schimb, sa vad ce se intampla, personal am o repulsie totala fata de Castrol.

 

P.S. Sper ca nu te astepti sa schimbi uleiul mai rar de 12 luni/8000km daca mergi in mare parte in oras sau drumuri scurte si sa nu te astepti sa gasesti uleiuri miraculoase cu care sa dispara consumul de ulei.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De ieri am in motor 5w30 Motul X-clean +. Fata de x-cess, este cam la fel, din punct de vedere al silentiozitatii motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am cumparat si eu un Golf 5 cu motor 1.4 TSI 103kw (138 cp). Am citit tot forumul si nu m-am hotarat la un ulei pentru el. 

KM 195000

Am luat masina in decembrie 2018 din Germania si ca tot omul responsabil, in martie 2019 am facut o revizie cap-coada.

Nu stiu cu ce ulei a venit deoarece pana in martie uleiul a ramas la trei sferturi pe joja si la fel de curat ( nu a papat )

De cand am bagat Motul 5w30 8100 X-clean+ ,  mananca la greu, 1l la 1000km (exagerat) si deja ma sperie.

M-am uitat in cartea masinii si am vazut ca pot baga 502 cat si 504 ca norma.

Ce ma sfatuiti?

Mobil1 New Life 0w40 (care este faza cu acel FS)

Mobil 1 ESP Formula 5w30 

Liqui Moly Leichtlauf High-Tech 5w40

Ravenol VST 5w40

Cu masina merg mai mult in Bucuresti. Schimburile le fac pana in 10000k

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod motor? EA888 gen 1 sau 2? Eu am incercat pana acum Motul Specific 504/507 5w30, Liqui Moly 0w40 (ft scump), Motul Xclean+, Shell Helix 5w30, iar acum am Ravenol VMP USVO 5w30. Nici unul din cele enumerate mai sus nu se compara cu Ravenol, poate Liqui cat de cat, numai ca acela era un 502 si la mine (EA888 gen2, cod CDAA) e problema mare cu sludge-ul in segmenti, trebuie sa respect cu sfintenie 504. Consider ca BZB-ul este mai nepretentios la ulei, poate scapi cu un 502 de calitate schimbat mai des. De cand am bagat ravenol pur si simplu sta uleiul curat, nu se mai aud tachetii ca masina de cusut (30-40% reducere acustica) si la ture inalte nu se mai aude acea rezonanta metalica in motor (care sincer ma speria grozav). Mentionez ca motorul la a mea este cel din profil.

Edit: Vorbesc prostii, a ta fiind 1.4 nu este EA888, asa-i? Numai 1.8 si 2.0 sunt din clasa asta parca. (BZB este gen1 la EA888 de 1.8) scuze daca te-am derutat, sper sa iti extragi ce iti e de folos din comment.

Modificat de marin_titus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau @AXE,

Codul motor este BMY , are 140 CP si eu am avut acest tip de motor...Eu am bagat Liqui Molly Top Tec 4200 si mi-a placut cum s-a simtit si cum a mers motorul.De papat ulei nu a papat .

Mai am si un 1.4 TSI cod motor CAXC si folosesc Ravenol VMP dar nu ma pot plange dar nici impresionat nu sunt ....

Iti recomand pt BMY sa ramai pe 5W30 , sunt motoare sensibile la lant si intinzator...nu cred ca 5W40 este ok pt turbina(nici nu cred ca este un ulei ce indeplineste norma necesara motorului) !

Iti trebuie un ulei ce indeplineste norma 504/507 , cat mai sintetic ( 5w40 este un ulei semi-sintetic din ce stiu eu, perfect pt TDI PD)

Poate iti mai spun si altii parerile lor.

Bafta si drumuri bune!

Modificat de SelesanD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lăsați normele pt benzina și mergeți pe uleiurile LL schimbate mai des. Cele cu 507.00 au mult mai multe norme inclusiv cele stricte (porche, MB) și au o bază mai buna, rezista mai mult.

502/504  sunt uleiuri care se baga când treci pe interval fix de 15.000km in timp.ce 507.00 e pt interval flexibil cu schimb la 30.000km, ceea ce înseamnă că 507.00 este mai rezistent.

Pe topicul de uleiuri sunt scrise zeci de pagini despre toate motorizările, cine dorește informații extra sa citească.

Producătorul recomanda o normă tocmai pt că motorul a fost gândit pt o anumită vâscozitate, sunt anumite tolerante care îi obligă să folosească doar un anumit tip de ulei. Vw pe motorizările noi nu prea are nevoie de uleiuri groase pentru că se încing prea tare piesele și uleiul e terminat. Motoarele noi folosesc 5w20, iar cele euro 5 folosesc toate 5w30 sau 0w30 cu norma 507.00. indiferent daca vorbim de diesel sau benzina.  Sunt de acord că e vorba și de protectia mediului, eficienta consumului de carburant, dar un ulei schimbat des e suficient .

Motoarele japoneze folosesc uleiuri subțiri pt a asigura ungere buna la turații inalte. Daca bagi 5w40 Intr un vtec l ai terminat.  Pe motoarele vechi de tipul alh sau PD mergea un ulei gros dar la astea noi exclus.

Dacă aveți consum de ulei cu 5w30 peste 1 L la 10.000km atunci aveți o problema la motor, iar rezolvarea înseamnă recondiționare motor nu turnarea unui ulei 5w40 mai gros, care uzează și mai tare motorul ducând la consumuri și mai mari in timp.

Consumul de ulei crește odată cu vechimea lui. Sunt proprietari aici care sunt în garanție și fac schimburi la 30.000km. după 18-20.000km deja incepe sa consume ulei și să completeze. Asta înseamnă că uleiul e alterat și nu mai are proprietățile inițiale, iar pt protecție maximă ar trebui schimbat. O.valoare safe ar fi max 15.000km.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fosta masina, cc 1.8 tsi am folosit castrol la achizitie apoi titan fuchs apoi valvoline si in final ravenol. Ravenol il gaseam mai repede pe stoc decat valvoline si mi s-a parut la fel de bun ca si valvoline. Insa in ceea ce priveste consumul de ulei, s-a imbunatatit putin dar nu miracol dar la rece s-a simtit imediat mai silentios decat precedentele.

off topic: imi recomanda cineva la un moment dat pentru tsi-urile ce papa ulei sa pun Xado, ulterior unui tratament de la aceeasi marca. Cica un ulei cu nu stiu ce particule care practic acopera orice zona unde este o scurgere (ma rog, ceva de genul). Nu prea am avut incredere la momentul respectiv, ce-i drept in service atunci cand mi s-a recomandat, tocmai stateam de vorba cu un tip care venise la al doilea schimb ulei cu Xado cu un seria 6 si care imi spunea ca inca de la primul schimb nu ii mai consuma ulei intre schimburi (la 8000km). Nu stiu ce sa zic...

dintre cele comerciale, as recomanda Ravenol 5w30 VMP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma sa raman pe 5w30 ?

Cineva mi-a spus ca 5w30 este mai mult pentru cele cu DPF.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ţi s-au făcut nişte recomandări argumentate, acum ce ar trebui să îţi dea copy/paste la  ce au scris mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AXE,

Ramai pe 5W30 , sfatul meu ca si fost proprietar al aceluiasi tip de masina si motor din acelasi an de productie. :) 

Cu 5w40 o sa omori turbo, am trait-o si pe asta :( . Neamtul meu facuse ultimele 3 revizii cu 5W40 iar la mine a murit turbina  , cost 1200 Ron + revizie iar baietii de la reconditionari turbo au zis ca uleiul nu si-a facut treaba,s-a calit axul central in timp si a tasnit uleiul din turbo pe tot motorul .Dupa reconditionare eu si actualul proprietar (un coleg de serviciu cu care ma vad aproape zilnic)am mai facut peste 50.000Km in 3 ani fara probleme( cu schimburi la 10.000 - 11.000 km ) .Uleiuri folosite Castrol 5W30 LL si LM Top Tec 4200 LL .

Nu vreau sa te conving de nimic doar iti spun din propria experienta...

P.S: Motul X-Clean+ e un ulei mediocru spre slab, eu l-am folosit pe Seat 1.4 TSI 122 CP , cod motor CAXC si l-am schimbat dupa 2000-3.000 km , zgomot pronuntat la motor si porniri galagioase dupa schimbarea distributiei ,probleme rezolvate cu Ravenol VMP 5W30.

Recomandarile pt motoarele TSI daca citesti postarile din peste 100 pagini sunt : Ravenol VMP, LM Top Tec 4200, Fuchs , Valvoline , etc toate 5W30 cu schimbat uleiul la max 15.000 KM!!

Consum atat de mare 1L/1000 KM poate evidentia probleme la motor sau pierderi!!!

Modificat de SelesanD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SelesanD 

Iti multumesc pentru sfaturi si celor care au raspuns, am sa raman pe 5w30.

De pierdut nu pierde, il papa. Nu am inteles de ce nu a mancat timp de 3 luni ( ca era iarna ? )

Cand i-am facut revizie totala am gasit o mufa scoasa (undeva prin dreapta sus la admisie)

O fi fost un truc de al neamtului? Stiind ca papa ulei?!

Ca dupa ce am pus acest Motul si am bagat mufa, s-a schimbat povestea de la o extrema la alta. 

O ultima intrebare, la Ravenol sunt mai multe:

VMP

VMP USVO

VMP/SMP

De care spui?

Modificat de AXE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionescu George
23 hours ago, AXE said:

...

Nu stiu cu ce ulei a venit deoarece pana in martie uleiul a ramas la trei sferturi pe joja si la fel de curat ( nu a papat )

De cand am bagat Motul 5w30 8100 X-clean+ ,  mananca la greu, 1l la 1000km (exagerat) si deja ma sperie.

...

Cu masina merg mai mult in Bucuresti. Schimburile le fac pana in 10000k

 

Taranul, pardon neamtul, care ti-a vandut masina a folosit probabil 5w30 cu tratament(pentru crescut vascozitatea) sau 5w40 posibil si el cu aditiv. De asta ai brusc consum de ulei imens, imediat ce ai pus un ulei cu aprobare si vascozitatea corecta si spun asta cu toate ca n-am la suflet Motul, nu uleiul pus de tine e problema. 

Iarasi, schimburile facute la 10.000km pentru o masina folosita in mare parte urban si Bucuresti pe deasupra e cam rar, mai ales la TSI/TFSI care sunt sensibile si la care se umplu supapele de admisie de carbon si tinde sa se formeze marmelada(sludge) in motor. Mai mult de un Ravenol VMP USVO 5w30 n-ai ce sa faci, hai poate un VST 5w40(care nu va elimina consumul, ci doar il va reduce cam la jumatate, maxim o treime daca esti ultra norocos). VST in sezonul cald, in afara de iarna, asta daca faci macar 10-15km dus, 10-15km intors, si doar pana rezolvi problemele mecanice ale masinii. Daca esti genul care merge "sportiv" si nu faci drumuri lungi in oras, uita de 5w40 care va scadea consumul de ulei pe termen scurt pentru ca nu va dura mult pana va incepe sa-l bea si pe ala. 

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu este sa nu treaca la 5W40 de dragul turbinei , daca nu vrei sa o schimbi /reconditionezi.

Colegul Ionescu George a punctat corect situatia, defectul mecanic nu se rezolva din pacate cu alt ulei. Sfatul meu: baga un ulei mai calitativ LM Top Tec 4200, Ravenol VMP sau VMPO USVO, Valvoline,Fuchs apoi urmareste constant consumul de ulei pe joja...In motorul tau intra 3.6 litri dupa 10.000km scoate uleiul intr-o sticla de 5 litrii si vezi consumul exact.

Daca consumul trece de 1 l/10.000 KM mergi la un mecanic pt verificare si posibil re-segmentare motor.Motorul tau are destui kilometrii pt un 1.4 TSI BMY si probabil a fost exploatat necorespunzator :( 

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul din Germania e altceva, cauta un ulei de calitate si provenienta germana, iti recomand Ravenol  5w30 norma recomandata,  ai sa vezi ca se regleaza consumul, nu poate avea uzura asa de mare de la un schimb la altul.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/10/2019 at 9:19 AM, deenman said:

Lăsați normele pt benzina și mergeți pe uleiurile LL schimbate mai des. Cele cu 507.00 au mult mai multe norme inclusiv cele stricte (porche, MB) și au o bază mai buna, rezista mai mult.

502/504  sunt uleiuri care se baga când treci pe interval fix de 15.000km in timp.ce 507.00 e pt interval flexibil cu schimb la 30.000km, ceea ce înseamnă că 507.00 este mai rezistent.

Ma vad nevoit sa te corectez, mai citesc altii si ia de bun.  Este norma 502/505  si 504/507 ,benzina /motorina respectiv interval fix 15000 km/interval flexibil pana la 30000km pentru norma 504/507

Modificat de liviu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionescu George
2 hours ago, calin.g said:

Uleiul din Germania e altceva, cauta un ulei de calitate si provenienta germana, iti recomand Ravenol  5w30 norma recomandata,  ai sa vezi ca se regleaza consumul, nu poate avea uzura asa de mare de la un schimb la altul.

 Oricat sunt eu fan Ravenol si nu am la suflet Motul garantez ca e fals ce ai spus mai sus. Nu are ce sa se regleze, a bagat un ulei mediu sa zicem, iar cu mama VMP-ului USVO consumul poate se va reduce la ceva de genul 500ml/1000km, nu mai visati la miracole facute cu uleiul. Neamtul a dat teapa, e foarte clar ca masina a avut 5w30 cu aditiv pentru cresterea vascozitatii sau minim 5w40. La consumul ala de ulei si mers in Bucuresti nu stiu cat va rezista catalizatorul. Eu as deface furtunele de la intercooler sa verific cat/daca e ulei pe acolo, sa mai elucidez din mister. Daca balteste a ulei prima data trebuie rezolvat turbo.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!