Jump to content

Ulei pentru motoare TSI


poe
 Share

Postare recomandată

Daca e masina din semnatura, atunci ori au spus gresit ori ai inteles gresit.  Pt masinile produse dupa Iulie 2018 se pune ulei care are norma 508.00. Din cate cunosc, inca nu exista 5w30 cu 508.00.

 

Ai cartea tehnica a masinii si ai toate datele trecute in ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ce scrie in carte. Am fost la CT, la reprezentanta, sa iau un litru de ulei. Sa am pt o eventuala completare. Mi-au cerut talonul si mi-au recomandat 5w30. Le-am spus ca, din ce stiu, vine din fabrica cu 0w20. Raspunsul a fost ca la ei apare ca motorul suporta atat 0w20 cat si 5w30, iar cand voi merge la revizie oricum imi vor pune 5w30, ca e mai ieftin. Am luat totusi 0w20, dar presupun ca la revizie, daca nu ceri special, primesti 5w30.

La reprezentanta din Bucuresti, cand am ridicat masina, am intrebat la magazinul lor de ulei si mi-au recomandat tot 5w30. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/31/2020 at 7:07 AM, io_tomcat said:

Pentru 1.5 TSI cu GPF cod motor DADA, știe cineva cu ce norma de ulei vine din fabrica in 2020? Cumva cu vw 508.00, sae 0w20? A cerut cineva 1 l de rezerva când a ridicat mașina și ce ulei a primit? 

 

Eu am 1.5 TSI cu GPF, cod DADA fabricatie 02/2019, a venit cu 5w30 din fabrica iar acum 2 saptamani am facut revizia la Constanta si mi-au pus Castrol 5w30. Din moment ce din fabrica a venit cu 5w30 nu vad de ce sa schimbi formula.

Modificat de BeciAcustic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BeciAcustic de unde știi exact cu ce ulei a venit mașina din fabrică? Scrie undeva?

Eu cand am luat-o, am intrebat dealer-ul si alți angajați si nu a știut nimeni sa-mi spună exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat cand am ridicat masina pentru a sti ce trebuie sa cumpar in caz ca papa ulei pana la schimb si dupa ce au cautat informatia asa mi-au spus, dar nu a fost nevoie sa completez si am ajuns direct la revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul ulei recomandat de vw este 0w20. Nu cred ca la prima umplere ei baga5w30..  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, detin un Golf VII 1.5 TSI 130 CP de la inceputul anului si am fost saptamana trecuta la Darius Motors in Ploiesti pentru un schimb de ulei. Initial am fost sa-i intreb ce tip de ulei ar trebui sa cumpar si mi-au spus ca pentru tipul meu de motor se foloseste numai 0W-20 si mi-au recomandat "Castrol Edge Professional LL IV FE 0W-20 Titanium FST, VW 508.00/509.00", ceea ce am si cumparat. Ce scrie in carte legat de normele vechi sau alte tipuri de vascozitati se utilizeaza doar in cazuri de urgenta pentru completare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Darius Motors Constanța (sper ca am voie sa dau numele) asa mi-au spus. Ca la prima revizie vor pune 5w30. Daca cel de acolo nu stie ce pun in spate, la service..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar te poti uita, te rog, in cartea masinii si vezi ce iti scrie la ulei motor? Acolo trebuie sa apara norma si elucidam misterul... eventual daca pui o poza ar fi si mai bine :) 

Presupun ca ai 504/507 pe interval normal si 508 pe longlife, dar dupa ce ne spui ce scrie in manual, vom afla adevarul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

504/507 este norma long life.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foloseste careva ulei Amsoil in motor? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman asa este, am gresit eu. De fapt pt topicul in cauza ar fi doar 504; 507 fiind longlife-ul pt diesel. 

Din ce am mai citit, se pare ca 502 este interval normal de schimb pt cei fara gpf, 504 longlife si obligatoriu pt gpf, iar 508 este noua norma introdusa in 2018, dar se poate merge in continuare pe 504 (5W-30) asa cum spun cativa colegi ca au primit raspuns de la reprezentante. 

504 si 508 fiind interschimbabile intre ele, nu obligatoriu 508 in detrimentul lui 504.

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala bala portocala,  In 2018 s-au introdus masinile pe benzina cu filtru de particule (Gdf) tot in 2018 s-au introdus primele masini venit din fabrica cu 0w20. Tot in 2018 spre final a aparut si uleiul 0w20 cu norma 508.00.

 

Deci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci? Daca a aparut o norma noua inseamna ca doar aia trebuie folosita? Eu spun ca 504 merge foarte bine in paralel cu 508, amandoua fiind norme pt gpf/dpf. 

Si probabil de aceea si dealerii de la noi pun 5W-30 in motoare care sunt fabricate dupa iulie 2018, pentru ca pot :) 

Aparent in manual apare:

 For variable service VW 508 00 , alternatively VW 504 00

Daca dai pe siteurile de uleiuri sa iti recomande, nu doar castrol, ravenol si altele vei vedea ca iti recomanda 5W-30 pt interval fix (12luni) si variabil (24luni) si 0W-20 pt interval DOAR variabil. Deci ce-am spus initial nu e chiar gresit...

Nu e totul doar alb si negru, sa stii :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana trecuta cand am ridicat masina acelasi lucru am intrebat si eu pe dealer(din Bucuresti), cu ce ulei sa completez daca scade pana la prima revizie? Raspunsul a fost 5w30 sau 0w30. Am ramas un pic in panica ca ma asteptam sa zica si un 0w20, apoi am intrebat de 2 ori sigur nu este 0w20 si mi-a spus ca nu, ci 0w30 care a aparut de curand (cica). Motor 1.5TSI 150cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca merge.....se amesteca ...

Dar pt noile tsi uri mai bine se merge pe 0w20. Eu asa as proceda...dar inca nu am vreun tsi nou.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios cum tine un 0W20 pana pe la 25-30.000km... cum schimba unii dupa interval variabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tine nici un ulei 25-30.000km nici macar ala de camion.

Pentru completat daca o sa cititi manualul ala (care se pare ca pt unii e dejeaba) se specifica ca se poate face completare si cu alta clasa de ulei decat cel din motor cat timp respecta specificatiile date de producator. Daca masina accepta 504, 508 si 502 poti sa le amesteci pe toate la completare. Nu are nici o relevanta cu ce ulei poti sa completezi versus cu ce ulei sa bagi in masina pt ca asa a venit din fabrica.

 

Diferenta de consum la motoarele noi cu GDF este mare, poate sa consume mai putin cu 1-1.5 litri/100km daca se baga 0w20 versus 5w30.  

0w20 este un ulei mai modern, mai calitativ.   Reprezentantele baga probabil 5w30 in motoarele astea pentru ca asta au pe stoc mult si cu asta lucreaza. Sunt sigur ca daca se cere express 0w20 o sa aiba la bidon, nu la butoi.

 

Avem un coleg care a facut prima revizie si i-au bagat 5w30, masina a inceput sa consume cu 1litru + la 100km asa ca a mers inapoi si a bagat 0w20.  Pentru vitezele medii de Romanica, nu se recomanda un ulei vascos. Asta are sens acolo unde se merge turat sustinut (autostrada).

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cerut neaprat la bidon si tot Castrol 5w30(imbuteliat) au pus. Deja ma doare capul, vreau sa pun ce este mai corect si mai bun in masina, nu dupa ureche.

Avand in vedere ca masina este Octavia 3FL 1.5TSI cu GPF si fabricatie 02/2019 ar trebui sa pun 0w20? Sa cer explicatii la reprezentanta de ce nu au pus asa ceva?

Modificat de BeciAcustic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reprezentanta ti-a bagat un ulei ce respecta norma data de producator. Daca vrei doar 0w20 specifica asta, data viitoare. Ori te informezi temeinic si stii ce sa ceri, ori lasa-o balta si lasa-i pe ei sa-si faca treaba.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, deenman said:

Nu tine nici un ulei 25-30.000km nici macar ala de camion.

Pentru completat daca o sa cititi manualul ala (care se pare ca pt unii e dejeaba) se specifica ca se poate face completare si cu alta clasa de ulei decat cel din motor cat timp respecta specificatiile date de producator. Daca masina accepta 504, 508 si 502 poti sa le amesteci pe toate la completare. Nu are nici o relevanta cu ce ulei poti sa completezi versus cu ce ulei sa bagi in masina pt ca asa a venit din fabrica.

Nu tine, si totusi se fac reviziile cu schimb pana spre 30k...

Pentru completat cred ca e f important sa stii si peste ce ulei completezi dpdv al vascozitatii. Pt ca desi masina accepta 502, 504 sau 508 nu e ok sa bagi 5w30 peste un 0w20...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde stii? ai studiat? ai incercat? ai facut analiza de ulei dupa ce ai amestecat doua uleiuri cu vascozitati diferite?

Cei care merg cu masini tunate si nu vorbim aici de 250 cp, fac mix de ulei.  Care este logica cand afirmi asta?

Motorul este conceput sa functioneze cu un anumit tip de ulei care are un minim si un maxim ca la toti parametrii, inclusiv vascozitati. Sa luam de exemplu vascozitatea la 100 C la cald (motoarele normale functioneaza de obicei cu un ulei la o temperatura de 90-110 C, pe circuit ajung si la 130 C+) deci sa luam ca reper valoarea vascozitatii la 100 C pt ca e cea mai apropiata de conditiile reale de functionare.

Sunt motoare care accepta 5w30 si in acelasi timp 5w40. Acum daca e sa respectam norma impusa de producator pt aceste doua uleiuri, o sa aflam ca putem sa ne intindem de la (10.5 mm2/s pana la 14.5 mm2/s). 

Acum ca stim cu aproximatie aceasta plaja de valori, am sa-ti spun ce se intampla cu un ulei dupa ce este rulat in motorizarile de tip mai nou. Se contamineaza cu combustibil (si la diesel si la motorina, in cazul unora producatori alarmant si critic) si uleiul se subtiaza, acest lucru duce la consum de ulei, de asta vezi colegi de forum cu masini noi sub 30.000km care deja consuma ulei, pentru ca in motor au un ulei prea subtire, care este mancat de turbina si alte piese din motor) Daca ai bagat sa zicem un ulei foarte subtire care are 10.7 mm2/s la 100C dupa 15.000km o sa fii sub limita oricarui ulei 5w30 si in momentul acela tu ai in motor un ulei 0w20/5w20 veritabil, care nu mai respecta deloc norma impusa de producator.

Asa ca nu vad de ce nu ai putea sa adaugi un ulei 5w40 peste un ulei 5w30. Pentru ca si daca completezi cu un 5w30 peste un 5w30 cele doua nu vor avea aceasi vascozitate. Si sa fim realisti, nu conteaza doar vascozitatea, sunt multi parametri importanti intr-un ulei. Discutia asta e interminabila, si fara rost. E ca si cum te-as intreba ce ciorapi porti si de ce. Unii isi cumpara uleiul special pe comanda ca se gaseste doar intr-un loc, altii iau ce apuca la promotie din supermarket, sau de la magazinul auto de la coltul blocului. In timp ce altii vaneaza doar oferte online, sau bidoane de 20 litri pe care le impart cu prietenii. Discutia e interminabila si fara rost,, parerea mea. Cine vrea sa aprofundeze, gaseste online forumuri cu analiza detaliata de ulei nou din bidon, ulei uzat dupa un anumit rulaj. Cine vrea sa fie si mai corect, si sa investeasca si mai mult in subiect, preia monstra de ulei uzat si trimite la analiza (avem laborator in tara, cat si afara). Restul sunt doar speculatii, nimic concret, dovedit. 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/31/2020 at 7:07 AM, io_tomcat said:

Pentru 1.5 TSI cu GPF cod motor DADA, știe cineva cu ce norma de ulei vine din fabrica in 2020? Cumva cu vw 508.00, sae 0w20? A cerut cineva 1 l de rezerva când a ridicat mașina și ce ulei a primit? 

 

La mine in carte scrie asa: masina vine cu 0w20, norma 508 si numai daca e specificat clar in compartimentul motor vine cu altceva. Completezi cu ulei cu norma 508, de ce sa te complici inutil? Am vorbit la dealer unde am ramas putin fara grai cand am aflat ca 1 litru de ulei 0w20 VAG costa 150 lei, cand poti gasi online cu 50 lei litrul. Cand i-am intrebat de ulei pentru completare mi-au spus direct 0w20 si pe langa varianta VAG, mai era o varianta la 80 lei litru, parca Motul, dar nu mai retin exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Darius Motors CT am cumparat 1 litru ulei castrol 0w20, norma 508, cu 100 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 13.07.2020 at 11:37, acidone77 a scris:

Sunt curios cum tine un 0W20 pana pe la 25-30.000km... cum schimba unii dupa interval variabil...

Eu zic ca tine bine. Am completat aproximativ 300ml pentru a tine nivelul aproape de maxim pana la prima revizie, 19600 km. Acum am 25000 de kilometri si am completat 100 ml.

Se merge in regim sportiv cu masina.

Pret pbn la castrol 0w20 ll este 110ron :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!