Jump to content

Probleme cutie viteza


BOGDANXTREM
 Share

Postare recomandată

Sorin Petrescu

Salut,

Eu am avut o problema oarecum similara. Din 1 in 2 sau din 3in 2 imi agata cam pe la 3300-3500 de ture. O perioada am incercat sa schimb numai in 3000 si totul a fost ok.

In 3-4 luni situatia s-a agravat. Ajunsesem sa schimb in 2600-2700 ca sa nu mai agate.

Binenteles ca toti "mecanicii" mi-au zis ca e sincronul de a 2-a si sa ma gandesc serios la o cutie SH sau sa ma pregatesc de o investitie majora in caz ca vreau sa o repar.

Am avut marele noroc sa cunosc un adevarat mecanic care m-a sfatuit sa o iau incet si sa schimbam mai intai uleiul din cutie desi la acel moment masina avea 98.000 de km REALI.

Zis si facut. Am luat 2 litri de ulei de la Porche (pret 172 de ron) si l-am schimbat. In mod normal trebuia sa intre 1,8 litri in cutia de la 1,9 TDI.

A intrat doar 1,3 litri (atat am scos). Restul de 500 de ml cred se transformasera in mal/mazga groasa. Pur si simplu nu a mai curs nimic desi mecanicul a incercat sa bage aer comprinmat doar doar o mai cadea ceva.

Dupa ce am plecat in test-drive am remarcat instant ca vitezele intrau aproape singure ^_^ Era ceva extraordinar. Efectiv schimbatorul nu opunea nici cea mai mica rezistenta. Impingeam cu unghia.

Binenteles ca problema initiala s-a rezolvat si pana am vandut masina la 124.000 de km (dupa 2 ani) nu a mai aparut.

Asa ca sfatul meu este sa incerci sa schimbi uleiul . Daca am citit eu bine tu ai destul de multi km (parca 140.000).

Cost ulei+manopera este ff mic (172-180Ron + 50-100 de ron manopera).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu, mai stii ce fel de ulei ai folosit ptr schimbare (nume, cod, etc) ?... se pare ca avem acelasdi motor ....intreb ptr ca eu am luat masina sh de la nemti si prin cartuliile pe care le-am primit n-am vazut sa fie scris tipul de ulei...Multumesc!

Modificat de criv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu

din pacate nu si vreau sa-ti spun ca eu am avut o problema. La service-ul amicului meu pe codul meu de motor la ei in program dadeau 2 tipuri de ulei.

Pentru a nu risca m-am dus special la Porche Romania si dupa talon si luna de fabircatie mi-au dat exact ce-mi trebuia mie.

Am dat dublu pe el, dar decat sa risc am preferat sa iau de la nesimtitii aia de Porsche.

Pe bidoanele de la porsche nu scria decat norma ww dar nu-mi aduc aminte :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceiasi problema am si eu, absolut aceleasi sintome.

ne poate oferi cineva un raspuns ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am un b6 din 2006 si am o mare problema cu el. imi intra si imi iese foarte greu din treapta 1, 2 si marsarier. nu tot timpul,are momente si momente. trag de schimbator de am impresia ca se rupe. am schimbat tot ce tine de ambreiaj. pompa ,rulment,disc,volant.nu mai stiu ce sa fac sa ii dau de cap. la rece intra fara probleme. ms anticipat!

Mare gresala ai facut ca ai schimbat exact ce nu trebuia problema ta este la cutia de viteze ,

eu am schimbat cutia de viteze cu aceiasi sintome ca a ta este vb de sincroanele 1 si 2. Kitul de reparatie la cutia ta la PBN costa in jur de 5500 roni.

Sau o cutie sh la 500 euro

Sa imi zici cum ai rezolvat problema.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: La un VW Passat 2.0 TDI 140cp,2006 daca am cod motor BMP,pot sa pun o cutie de pe un alt cod motor(BKP sau altul),daca este tot de 140CP,6+1 trepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-mi agata si mie din a1a- in a2a si am schimbat uleiul din cutie si e totul perfect acuma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se manifesta unele probleme. Uneori dupa ce merg mult timp prin trafic nu vrea sa intre in treapta I, decat daca cuplez a 2-a. In ultimul timp nu a mai facut deoarece nu am mai mers prin aglomeratie. In schimb agata in treapta a 3-a, nu mereu, dar prea des. Daca las schimbatorul pe neutru, ar trebui doar sa imping in fata si sa intre. Cand bag in a 3-a trebuie sa mai fac mici ajustari dreapta-stanga sa nu agate.

In fine, am fost azi la PBN si am cumparat 2 litri de ulei la 46 RON litrul. Sa vad cand am timp sa il schimb. Stiti careva procedura?

Modificat de Caal-Shto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Poate sa spuna cineva ce fel de ulei trebuie pentru o cutie de viteze 5+1 motor 1.9 tdi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am si eu o problema cred ca legata de cutia de viteze. Ar fi bine sa nu fie asa, dar sa vedem. Ea merge bine in toate treptele de viteze, insa cand bag a 5-a se aude un huruit in mers cand merg accelerat, similar "cu mersul Daciei fara burduful de la carburator". Daca decelerez nu se aude nimic, totul este normal. Masina are 59 mii km, o am de noua, totul schimbat la zi, mai precis trebuie sa schimb acum uleiul si filtrele. O fi pierdut ulei din cutie sau n-o fi avut :vaidecapulmeu: , Doamne fereste. Am mai auzit pe aici pe un baiat care n-a avut in Haldex ulei de loc masina noua, deci se poate, oricum ei n-ar recunoaste. Sunetul a aparut progresiv (mi s-a parut parca ceva acum vreo 3 mii de km) si s-a accentuat astazi venind de la Bucuresti spre Alexandria. Cand am redus viteza mi s-a parut ca face galagie mare si am oprit CD-ul si asa era. Dupa aia am venit numai cu a4-a si merge OK. Am pus-o in parcare. Sa vedem maine. Voi ce ziceti? As vrea sa ma duc sa verific uleiul in cutie.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut toate verificarile posibile, cutia a avut ulei in ea. Am dat-o jos, desfacut si are spart pinionul mare de la a 5-a. Calitate nu gluma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, la mine uruie treaapta a 5a cand iau piciorul de pe acceleratie. Am schimbat uleiul care era destul de negru la 88000. Am bagat MOBIL SHC dar nu e bun de nimic. Pe frigul asta nu mai intra bine vitezele parca cupleaza metalic, e praf si nu am rezolvat nici problema cu uruitul. Nu am vazut la nimeni ce ulei a bagat in cutie. Eu am 6 trepte si intra fix 2 litri. Daca stie cineva exact ce ulei trebuie sa scrie aici.Ma doare capul cu masina asta, m-am saturat de problemele ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomand Motul dar specificatiile trebuie sa le cauti in manualul de utilizare. am luat in vara un golf din Germania care avea probleme similare: agata la schimbarea treptelor de viteza si avea un murmur constant la rulare in tr a 5-a ce se amplifica oarecum in frana de motor...

toate au disparut dupa schimbul uleiului din CV. initial am vrut sa pun Castrol dar la recomandarea unui prieten am incercat, destul de sceptic recunosc, Motul si am fost surprins!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa puneti ulei original. Dupa ce am reparat cutia am pus Castrol TAF X .... si nu mai stiu, era conform specificatiilor originale si nu este bun de nimic, cutia maraie cand este calda si mergi cu viteza mica si rotile bracate (am gasit problema similara pe aria Golf V Jetta). Acum am luat original de la Midocar 42 lei litrul (dar nu l-am schimbat ca n-am avut timp), fata de 72 lei litrul de Castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine a aparut problema cu "maraitul" chiar avand uleiul original din fabrica. S-a rezolvat prin schimbarea sa cu alt ulei tot original dar cu alta specificatie. Din fericire, aceasta nu poate fi considerata o problema adevarata, doar o chestie enervanta pe care o auzi ocazional cand iei o curba mai stransa in viteza 1... Tzine de jocurile si tolerantele pe care le au piesele din cutia de viteza, apare random si nu exista o rezolvare clara decat schimbarea tipului de ulei din cutie. E o chestie mai veche la VAG, de pe vremea Golfului 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se manifesta acest zgomot, cand iau un viraj cu treapta 1, cu volanul invartit se aude un huruit... Ce legatura are volanul cu cutia de viteze? a disparut zgomotul dupa schimbarea uleiului? cati litri intra in cutie? ne dati o specificatie a uleiului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o mica problema cu contactul care aprinde lampa de mers inapoi.

Poate cineva sa-mi spuna unde este localizat si cum pot sa-l schimb (ce trebuie sa demontez ca sa ajung la el)?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ar fi de la sonda de marcharriere, ca sa ajungi la ea sa verifici, trebuia sa dai bateria jos, suportul bateriei si este acolo pe partea superioara a cutiei printre comenzile timoneriei, se vede ca are fire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

salut! am un b6 din 2006 si am o problema cu el. imi intra si imi iese foarte greu din treapta 1, 2 si marsarier. nu tot timpul,are momente si momente. trag de schimbator de am impresia ca se rupe. imi spunea cineva ca ar putea fi placa de presiune. ms anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.. spuneti mi si mie va rog.. al meu passat intra foarte greu in trapta a 5 a atunci cand sta pe loc ( cu / fara ambreiaj calcat).. in schimb in timpul mersului abolut nici o agatatura/ piedica., in nici o trapta... sa fie ceva dereglat? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o problema. Si la mine viteza a 5-a intra pun mai fortat cand masina sta pe loc. O sa observi ca daca schimbi mai repede intra fff usor. Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica sa schimbe mai repede, trebuie sa intre mereu la fel. Mai mult ca sigur e putin dereglata timoneria. Incearca sa muti tija pe soclu putin in fata sau in spate in functie de ce simti la schimbator. Cred ca 2-3 ganguri e suficient. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt raspunsuri.. dar cum ajung la aceste tije? trebuie sa scot imitatia aia de piele sau cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tijele se regleaza de la cutie. scoti filtrul de aer si bateria cu suport cu tot. Vei gasi acolo cremaliera si reglajele. Dar daca nu te pricepi deloc mai bine te duci la un mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa tijele asa cum sunt, nu umbla la timonerie pentru ca masina nu are nimic ... Daca intra bine in toate treptele cand esti in mers nu umbla la timonerie ... Sincroanele din cutie actioneaza ca un ambriaj si au nevoie pentru a functiona corect ca cei doi arbori sa fie in miscare ...

PS: Ca sa te linistesti, a mea nu intra in treapta a V-a de pe loc de cand e noua si cutia merge impecabil in mers si in 6 ani si 130 000 km nu s-a schimbat nimic in comprtamentul ei si deca te vei urca ina alte masini care au aceeasi cutie ca a ta vei observa acelasi lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!