Jump to content

Mersul economic


crazyidane
 Share

Postare recomandată

Ca sa eliminam scepticismul se ia una bucata coleg sceptic si se face o proba cu unul dintre colegii cu 1.8T si se noteaza observatiile. Scadem 1% greutatea colegului extra :D.

....

;) Si cine plateste benzina? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • s_c

    13

  • BogMW

    12

  • DORU_14

    12

  • crazyidane

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Doru, pe BC sau consum facut la pompa? Nu de alta, dar poate BC tau e decalibrat... se intampla foarte des. Pe de alta parte la ce bun masina de 150+ CP si sa folosesti doar 60?

Eu in Bucuresti cu Dieselul de 2.5 consumam 10-11. Cu benzinaru de 1.4 cca 10-14 in functie de trafic....

11 - 12% la 1.8T in Bucuresti mi se pare chiar utopie. Fara suparare.

Masina mea a fost testata de 4 pers diferite (toate de meserie ingineri mecanici ce lucreaza in domeniu sau la reprezentanta Skoda) cu ajutorul VAG-Com-ului, teste electronice complete la sange (unul chiar cu un soft OBD). NU exista erori de nici o natura.

Repet pt ultima oara, am verificat consumul afisat de BC la pompa in cateva randuri si eroarea este f mica!

Alta experienta: am pus un anumit nr litri benzina, aproximand sau previzionand consumul masinii in fct de tipologia urmatorului traseu de urmat (si lungimea lui, desigur) si am iesit intotdeauna bine la astfel de teste, mi se aprindea becul exact la intoarcerea in oras. Daca vreun sceptic vrea sa se convinga personal de adevarul afirmatiilor mele, il invit sa ma insoteasca intr-unul din traseele mele (mentionez ca Deceunink, Sefo, Seba si alti cativa prieteni de-ai mei nu mai sunt sceptici de cand au mers cu mine in masina).

Revin si spun ca daca exista bunavointa si deschidere la minte, orice se poate verifica si demonstra. Cine nu reuseste ori nu stie cum o poate face ori nu-l intereseaza. Eu ma adresez primilor...Cunosc acest motor f bine si am si experienta celor 4 ani si 3 motoare identice conduse in acest interval. End of story.

P.S. Niciodata nu vei putea folosi intreaga putere a vreunei masini in traficul din Bucuresti ! Asa ca 60 din 150 sunt suficienti daca asigura un consum scazut.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru, imi pare rau, dar nu mi-e prea clar ce vrei sa spui....

1. Ai prins tu 3 motoare de exceptie la rand si toata lumea se minuneaza.

2. Ai un stil foarte usor si economic de condus cu mers prevazator si fara apasari bruste ale acceleratiei, fara franari si turari inutile ale motrului. (asa numitul mers de pensionar).

3. Nici motorarele nu sunt mai breze decat alte 1.8T si nici sofatul tau nu este cel descris la puntul 2.

Care dintre afirmatiile de mai sus sunt corecte? Eu nu inteleg din ce ai spus tu... si sunt open-minded, colegi de forum pot confirma asta :D

PS: Vorba lui Akebono, esti dispus sa convingi un alt sceptic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru, imi pare rau, dar nu mi-e prea clar ce vrei sa spui....

1. Ai prins tu 3 motoare de exceptie la rand si toata lumea se minuneaza.

2. Ai un stil foarte usor si economic de condus cu mers prevazator si fara apasari bruste ale acceleratiei, fara franari si turari inutile ale motrului. (asa numitul mers de pensionar).

3. Nici motorarele nu sunt mai breze decat alte 1.8T si nici sofatul tau nu este cel descris la puntul 2.

Care dintre afirmatiile de mai sus sunt corecte? Eu nu inteleg din ce ai spus tu... si sunt open-minded, colegi de forum pot confirma asta :D

PS: Vorba lui Akebono, esti dispus sa convingi un alt sceptic?

Azi sunt intr-o pasa f. proasta, nu vreau sa te iau putin "la rost" pt ironie (poate chiar mi se pare si nici nu e ... am boldit oricum textul impricinat), insa cel care a amestecat treburile tind sa cred ca esti tu, eu cred ca am fost clar. Insa cel mai bine ar fi sa mergi cu mine sa-ti faci singur o parere. Nu ma laud, dar multi ar avea de invatat din stilul meu de condus. No offense.

Va mai fac o propunere: sa vina si alti posesori de 1.8T cu masina lor si o conduc eu intr-un traseu de proba, oras si extraurban (minim 25-30 km in ambele variante). Comparam rezultatul final cu ceea ce declara ei ca le este consumul cotidian. Simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau Doru ca iar o dai pe partea asta. Mersul ala chiar e de pensionar, unanim acceptat si in orase aglomerate nu duce dacat la incetinirea inutila a traficului.

Ideea ta cu comparatia e foarte buna si sunt convins ca sceptici (poate toni) ar fi de acord cu o astfel de comparatie. Cred ca este singurul mod de a ne demonstra consumurile respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se rezolva, DORU_14 respect pentru propunerea facuta.

Multumesc, sper ca masinile sa fie in regula dpdv tehnic. Oricum, imi rezerv dreptul sa le inspectez putin inainte, fara suparare.

Imi pare rau Doru ca iar o dai pe partea asta. Mersul ala chiar e de pensionar, unanim acceptat si in orase aglomerate nu duce dacat la incetinirea inutila a traficului.

Ideea ta cu comparatia e foarte buna si sunt convins ca sceptici (poate toni) ar fi de acord cu o astfel de comparatie. Cred ca este singurul mod de a ne demonstra consumurile respective.

La primul paragraf, da-mi voie sa am o opinie proprie deci nu-ti impartasesc pct de vedere.

La al doilea, Toni a primit din partea mea un MP in acest sens (inainte sa purtam aceasta discutie), deci este invitatul meu. Totul e sa ne armonizam timpul liber, la mine acum e f putin, sunt in mutare de domiciliu si poate dura chiar si o luna. Dar, am bunavointa si putem incerca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e destul de clar, am ceas pt turbo si vad cand intra turbina, daca conduc pana in turbo sau pana la o presiune mica masina consuma decent daca o calc consumul creste considerabil

ieri am avut un traseu monstruos: piata operei- mall vitan- grozavesti aprox 25km, consum 14 si este decent luand in considerare ca am facut 1h 48'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De indata ce "preiau" T-ul si gasim o zi libera comuna (eu si Doru_14), il pun la bataie. Pana atunci, poate Toni?

@Doru:

- poate nu "toata lumea", dar ff multi se minuneaza (sincer), myself & altii care au avut tangenta cu 1.8T included

- expresia "mers de pensionar" nu este tendentioasa; ea este universal recunoscuta ca desemnand o anumita metoda de conducere a masinii, de obicei caracterizata de lentoare excesiva (nu ma refer la viteza max, ci la timpii de acceleratie, respectiv de franare); nu ma apuc acum sa dau definitii, pentru ca presupun ca e f. clar ce vreau sa spun

Oricum, @all, sunt convins ca discutia NU va degenera intr-un flame ;)

Multumesc inca o data lui Doru pentru oferta de demonstratie si abia astept sa vedem comentariile unui "ex-sceptic" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e destul de clar, am ceas pt turbo si vad cand intra turbina, daca conduc pana in turbo sau pana la o presiune mica masina consuma decent daca o calc consumul creste considerabil

ieri am avut un traseu monstruos: piata operei- mall vitan- grozavesti aprox 25km, consum 14 si este decent luand in considerare ca am facut 1h 48'

Iti multumesc pt interventie, aceasta este o modalitate (la care apelez si eu) prin care poti tine consumul in frau, indiferent ca esti in oras sau nu. De aceea nu mi-a depasit 13,5-14% niciodata in oras !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DORU_14, ma inveti si pe mine sa scot un consum asa mic? (nu sunt ironic) A mea, in trafic normal, consuma 10.3-11.7 (daca e mai aglomerat)si se duce pana in 12.5% mers bara la bara. Consum sub 10% in oras scot dimineata f devreme cand e drumul liber, prind stopurile pe verde, etc. dar aia e o raritate. Si eu iti pot arata consum instat de 5.4%, dimineata f f devreme cu drumul liber....La ora 7.20 strazile nu mai sunt chiar libere si valorile incep sa creasca.Am BC si cred tot ce indruga ala,nu am inventat nimic

Ca fapt divers, daca te straduiesti f. putin, il bati si pe alexrosiu cu Tdi-ul lui de 130CP...

Intrebare: de ce ti-ai mai luat 1.8T 4x4 daca mergi ca "pensionarii"? Pacat de motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De indata ce "preiau" T-ul si gasim o zi libera comuna (eu si Doru_14), il pun la bataie. Pana atunci, poate Toni?

@Doru:

- poate nu "toata lumea", dar ff multi se minuneaza (sincer), myself & altii care au avut tangenta cu 1.8T included

- expresia "mers de pensionar" nu este tendentioasa; ea este universal recunoscuta ca desemnand o anumita metoda de conducere a masinii, de obicei caracterizata de lentoare excesiva (nu ma refer la viteza max, ci la timpii de acceleratie, respectiv de franare); nu ma apuc acum sa dau definitii, pentru ca presupun ca e f. clar ce vreau sa spun

Oricum, @all, sunt convins ca discutia NU va degenera intr-un flame ;)

Multumesc inca o data lui Doru pentru oferta de demonstratie si abia astept sa vedem comentariile unui "ex-sceptic" :)

S_C, aici sunt sigur ca toti oferim ajutor cu placere, nu impartim injurii. Eu nu doresc flame, ci numai o discutie constructiva si argumentata, purtata intr-un limbaj adecvat. Daca exista bune intentii, restul e floare la ureche. Iti multumesc pt apreciere.

Am boldit o afirmatie de-a ta: am mai spus-o si cu alte ocazii, eu nu bruschez comenzile masinii in general.

acceleratiile sunt progresive, pana la intrarea turbo - in oras in special - mersul lin (este si un stil deprins pt ca sotia mea are ceva probleme la mersul in masina) iar deceleratiile sunt la fel, din timp si uneori cu frana de motor, daca spatiul si traficul o permit. Insa nu dorm in galosi si uneori am "iesiri" sportive cand consider ca se impune o depasire sau ceva similar.

DORU_14, ma inveti si pe mine sa scot un consum asa mic? (nu sunt ironic) A mea, in trafic normal, consuma 10.3-11.7 (daca e mai aglomerat)si se duce pana in 12.5% mers bara la bara. Consum sub 10% in oras scot dimineata f devreme cand e drumul liber, prind stopurile pe verde, etc. dar aia e o raritate. Si eu iti pot arata consum instat de 5.4%, dimineata f f devreme cu drumul liber....La ora 7.20 strazile nu mai sunt chiar libere si valorile incep sa creasca.Am BC si cred tot ce indruga ala,nu am inventat nimic

Ca fapt divers, daca te straduiesti f. putin, il bati si pe alexrosiu cu Tdi-ul lui de 130CP...

Intrebare: de ce ti-ai mai luat 1.8T 4x4 daca mergi ca "pensionarii"? Pacat de motor

La rugamintea ta, oricand, cu placere.

La intrebarea ta, da-mi voie sa pun problema altfel: daca ai avea Gallardo, ai putea sa folosesti toata rezerva motorului in Bucuresti? Cu siguranta ca nu. Insa eu nu circul preponderent in oras, ci in afara lui. Acolo, crede-ma, motorul, tractiunea si masina sunt pe deplin justificate ca peformante pt mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic: poate facem un topic special pentru mersul lent in oras?

Cine merge asa s-a gandit ca undeva in spatele lui altcineva ramane la semafor pt ca masinile din fata se misca prea lent si nu mai apuca si el culoarea verde?

Exemplu: ai coloana in spate si vezi un semafor departe in fata ca e rosu si atunci rulezi usor in frana de motor, fortzandu-i pe cei din spate sa incetineasca si ei. Looser-ul la acest joc este cel din coada coloanei care nu mai apuca sa traverseze intersectia si mai sta o tura la semafor.... si tot asa se duce pe apa sambetei fluiditatea traficului care si asa este indoielinica in Bucuresti. Dar cui ii pasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles exemplul...trebuie sa fortam sa trecem pe rosu, de dragul looserului din spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles exemplul...trebuie sa fortam sa trecem pe rosu, de dragul looserului din spate?

cred ca deja suntem mult offopic :)

Trebuie sa pastram tempo-ul pana la urmatorul semafor, astfel trece si saracul looser si poate inca alti cativa "fericiti".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte adevarat ca prin ce tari "civilizate" am mai fost, in secunda in care se pune verde o zbughesc toti ca din pusca (WOT), nu stau s-o lalaie pana pleaca, sa accelereze in 50sec/suta sau sa franeze de cand au plecat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte corect, dar nici nu se depaseste coloana pe contrasens, ca la semafor sa se bage in fata si sa te injure ca nu ii dai prioritate.Si de aici iese consum mare. Cred ca daca TOTI ar merge stil pensionar, fluiditatea ar fi mai buna decat acum. E imposibil sa te grabesti si sa pui frana peste 200 de metri si sa pretinzi ca nu consumi. Prefer sa fiu looserul care sta inca o tura la semafor decat superlooser care sta la 2-3 ture din cauza ca doi smecheri se fac ca nu stiu ca e interzis la stanga si pe acolo se inghesuie....sau taie benzile fara semnal....deci eu pun frana si pierd impulsul pentru care tocmai am accelerat....Parerea mea e ca nu trebuie sa fii marele pilot cand te duci dimineata la servici sau te intorci....Din pacate majoritatea nu gandeste asa, ceea ce nu inseamna decat tarania acestui mare sat ce se cheama Bucuresti.In orice caz, consumul va creste pana in august, luna de concedii, caci strazile tot asa de inguste sunt...Si daca tinem cont de asfaltarile propuse, si atunci va fi greu pentru cei ramasi aici.Restul sunt performante personale, atunci cand nu te enerveaza nimeni in trafic si te plimbi pur si simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga edi, intre cele 2 extreme exista si o cale de mijloc. E interesant ce ai inteles tu din discutia de mai sus....

Ca sa fiu in ton cu tine: tzaran mai mare decat cel care nu stie cale de mijloc nu cred ca exista.

Aici se discuta despre "mersul economic". Frustrarea ti-o versi aici:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=12324

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de precizari....poate ca am fost offtopic, dar completam ideea din postul anterior....oricum, discutia iesise de ceva vreme din fagas...

Si - cu scuzele de rigoare - problema nu tine de navigarea printre extreme.. Nu stiu ce e interesant despre ce am inteles eu, dar nu varsam frustrari ( e un termen care are o semnificatie exacta, cel putin in limba romana).

Incercam doar sa exprim motive pentru care nu se poate vorbi de mers economic in drumurile zilnice prin Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa readuc putin discutia la subiect, am raspuns invitatiei lui Doru, iar cand va avea ceva timp liber urmeaza sa-mi faca demonstratia si instructajul in materie de mers economic. O sa incerc sa fac si un traseu pana atunci. Va tin la curent.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca daca TOTI ar merge stil pensionar, fluiditatea ar fi mai buna decat acum. E imposibil sa te grabesti si sa pui frana peste 200 de metri si sa pretinzi ca nu consumi. Parerea mea e ca nu trebuie sa fii marele pilot cand te duci dimineata la servici sau te intorci....Din pacate majoritatea nu gandeste asa, ceea ce nu inseamna decat tarania acestui mare sat ce se cheama Bucuresti.

Impartasesc aceeasi parere cu tine. In plus, mentionez ca n-am franat niciodata daca am vazut un semafor pe verde in fata, dimpotriva, accelerez sa pot trece pana se schimba in rosu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca daca TOTI ar merge stil pensionar, fluiditatea ar fi mai buna decat acum.

Te rog frumos sa imi explici si mie fenomenul asta, fiindca nu mi-e clar (vorbesc de mersul in oras, nu de DN1, unde intr-adevar fluiditatea pare sa fie buna cu o viteza relativ redusa). Inteleg ca pe DN vine unul cu 200 si te impinge pe banda 1 => ceilalti franeaza, se strica fluiditatea etc, dar aici vorbim de viteza medie in oras. Aici nu te impinge nimeni sa-i eliberezi banda. Iar cei care fac stanga aiurea si blocheaza intersectia sau parcheaza aiurea sau mai stiu eu ce n-au nici un fel de legatura (directa) cu viteza si promptitudinea cu care trebuie abordat traficul (adica sunt off-topic).

Mi se pare evident ca daca toti merg "prompt", fara s-o lalaie, viteza medie creste => debitul de masini creste.

E imposibil sa te grabesti si sa pui frana peste 200 de metri si sa pretinzi ca nu consumi

OK, si? Cine-a zis ca target-ul e consumul mic? Target-ul este un trafic cat mai fluid.

Modificat de s_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se discuta despre consum mai mic, nu despre fluiditate, ca subiect principal. Cei care fac stanga sau parcheaza aiurea au directa legatura cu mersul meu, care sunt cu 4-5 masini in urma si nu am vizibilitate imediata. Eu sunt nevoit sa opresc fara motiv, in fata este verde, dar nu mai merge coloana. Cred ca nu e prea greu de calculat ca asta reprezinta crestere de consum.Din acest motiv cred ca discutiile despre consum in oras sunt inutile...nu prea depinde de tine , ci de hazard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!