Jump to content

Mersul economic


crazyidane
 Share

Postare recomandată

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • s_c

    13

  • BogMW

    12

  • DORU_14

    12

  • crazyidane

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

cel putin la mine (2.0 mpi) dupa pornire BC afiseaza consum de 40-60 l/100km, cateodata chiar si 99.9%, dupa cateva secunde scade la 25-40, si abia peste cateva minute bune se "normalizeaza". Deci e foarte posibil ca in primul km sa ai consum de 20-40%, mai ales daca o calci la rece.

Masina e ca o femeie: ca sa mearga bine, ca si unsa, intai trebuie incalzita.

<{POST_SNAPBACK}>

La fel si la mine. Adaug ca chiar si vara, in primii 2-3 km extraurban (cu motorul rece) consumul nu scade sub 15l/100Km.

:D Subscriu si la a doua idee, cu mentiunea ca masina se incalzeste in general intr-o perioada bine delimitata de timp, de fiecare data. :D

Revenind acum la problema noastra, ar trebui comparate 2 situatii in ceea ce priveste consumul raportat la temperatura motorului:

1 - este mai economic sa pleci imediat ce ai pornit motorul rece, cu toate consecintele nefavorabile pe care le are acest lucru, sau

2 - mai bine astepti 2-3 minute (inchizi poarta, stergi geamurile, cureti masina de zapada & so on), plecand la drum cu motorul daca nu la temperatura optima, macar "dezmortit"?

Personal las motorul sa mearga 1-2 minute inainte sa-i dau bice. Poate facem un poll pe tema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte clar ca iarna vei consuma mai multa benzina decat vara, insa 40-60 l/100km, chiar si in primii km, mi se pare aberant.

La fel de clar mi se pare ca trebuie evitate drumurile scurte, atat cele de sub 3 km (zic eu), cat mai ales cele de sub 5 minute. Adika trebuie combinate aceste doua criterii.

Ceea ce nu este clar, dar dupa parerea mea trebuie facut, este a se lasa motorul sa se incalzeasca atunci cand este rece afara, la fel cum spune wabbit.

Altfel daunezi si consumului, dar mai ales motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna 9.7% consum fara AC ziceai. BC-ul ce zice?

Pentru cei pasionati de consum pueti face un user pe www.spritmonitor.de si acolo sa introduceti consumurile periodice si o gramada de alte date. Fiind destul de popular pe forumuri, userii isi introc in semnaturi un link grafic catre acest site.

De exemplu, al meu:

image_122240_1.png

<{POST_SNAPBACK}>

Nu am Bc pe ibiza mea! Din cauza asta imi fac si consumul plin plin. Da consumul este aproape 10% dar masina vede deseori 5000rpm dupa ce incalzesc motorul f bine.

Intre timp am stabilit un nou record la mers cu un plin in bucuresti:426km. Am mers mai calm....m-am saturat sa-mi alerg mashinuta toata ziua si m-am saturat si de orasul asta si de soferii lui. Asa ca nu m-am grabit nicaieri si am facut tot posibilul sa nu incomodez pe nimeni! Pe mine nu ma prea intereseaza cat consuma mashina dar mi s-a parut interesant ca dupa ce am facut revizia la mashina merg cu aproape 40 de km in plus cu un plin.

@Akebono: nu am gasit buton de engleza sau orice alta limba in afara de germana pe situl tau: www.spritmonitor.de

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Akebono: nu am gasit buton de engleza sau orice alta limba in afara de germana pe situl tau: www.spritmonitor.de

<{POST_SNAPBACK}>

Nu este decat germana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu valorile de consum de benzina era interesant de stabilit cu ajutorul vostru care sint cauzele tehnice care duc direct la cresterea consumului si in ce masura, adica:

- clapeta aer cald din carcasa filtrului ?

- sonda lambda ?

- catalizator ?

- injector (mono motronic) ?

- alti senzori - care au o influienta mai semnificativa ?

- ECU ?

si nu in ultimul rind cum este stabilit de constructor consumul urban, ca la "non" traficul din Bucuresti s-ar putea sa ne dorim ceva iluzoriu?

Ce parere aveti ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as vrea sa stiu daca un EGR murdar poate sa imi creasca consumul, pentru ca am senzatia ca am aceasta problema (adica EGR murdar si consum mare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

DECI MA REPET :

1. Daca ar intra o cantitate de benzina mai mare(dublu) in camera de ardere masina ar afuma(fum negru). Practic ii trebuie o cantitate de aer si benzina atata cat sa aiba loc explozia pentru cmc respectivi.

2. Motorul e calculat dinaintea fabricarii sa aibe o ungere consistenta la plaja de turatii cum ar fi relantiul si forja maxima pe care o poate da soferul.

3.Uzura este efectul frecarii. Nu? deci uleiul tre sa fie cat mai bun. dar uzura este mai mare si in functie de viteza corpurilor si de presiunea cu care se freaca intre ele. Si atunci apare dilema : daca merg cu ea turat are frecare mai multa decat cu ea subturat, datorita vitezei de rotatie! Cand este la relanti masina nu are forta ca sa tisneasca de pe loc dac e intr-o treapta superioara dar oare frecarea cuzinetilor e mai mica daca treapta este mai inferioara si avem 3500rpm?(luand in considerare ca se roteste mai rapid si ca forteaza mai tare -are cuplu de forta mare- la 3500rpm)

PRACTICA:

-am facut cu un BMW518 peste 400k km si am condus foarte subturat in oras ajungand de ex. pe timp de vara la un consum de 10% in oras. In afara daca avea a 6-a i-as fi dat-o dar nu avea:)). Motorul nu a patit nimik nu are batai nu a scazut compresia ( avea14 si dupa 6 ani e un pic sub 14 !!).

-deci dupa parerea mea se poate conduce o masina chiar foarte subturat fara probleme privind motorul, ajungand la un consum evident mic( la carburatie conteaza de ex. de cate ori calci pedala , ca baga pompa de sprit dar la injectie , poti sa o calci pana la fund ca nu are cum sa injecteze o cantitate enorma de benzina ca e...injectie!) Avantaj la consum dar dezavantaj la forta- nu are vana!

Ce zic eu este ca 2000 rpm pentru o treapta urmatoare de viteze este suficienta de mare! pentru a avea chiar si forta necesara. Eu am mers cu BMW chiar si sub 1500rpm adeseori mai ales daca nu te grabesti .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca la semnatura ai trecut Golf 4 1.6 74kW (100cp).

In cartea mea apare asa :  Urban-10,4  Extraurban-5,7  Mixt-7,4. Asta din ce am deslusit pt ca e in Germana:(.

<{POST_SNAPBACK}>

Cam in toate manualele militare auto (ce e drept mai vechi un pic ) scrie asa :

1. benzina are consumul: cmc impartit la 2 = consum

2. motorina: cmc impartit la 3 = consum

Cu toata electronica insa se poate ajunge si la consumuri mai scazute. Conteaza si forma aerodinamica si treptele de viteza folosite. Deci imparte si afla-ti cam cat ar trebui sa aibe consumul % masina ta si vei fi f aproape de adevar daca e k masina ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Exista topic-uri unde s-au discutat valorile consumurilor si acesta nu este unul dintre el. Adica sunteti OT. Adica folositi search si discutati unde trebuie, va rog.

EDIT: motivul pentru care poate nu e evident despre ce vorbesc este ca am facut invizibile post-urile OT; posesorii sunt rugati sa-mi trimita pe PM topicul unde doresc se le mut si, daca link-ul este corect, le mut. Daca nu, inseamna ca nu erau prea importante pentru ei. :lol:

Modificat de s_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista EGR din cauza ca nu se vrea sa se arunce in aer gaze fff poluante dar nu are nici o treaba cu consumul masinii ;) din cate cunosc eu. 1,6 e un motor cam mic si probabil ca te forteaza sa urci in ture motorul si de aceea ai consum ceva mai mare, daca consumul e din cale afara fa o testare cu VAG-ul si vezi ce defect da! Incearca un stil mai relaxat de condus si vezi cat ia de le plin la plin (nu pe ceas ca ala e setabil)

Visavis de invisible post OT a cui e vina ca nu se vad? Sigur ca poti sa le muti intr-o grupa unde isi are locul ca sa nu mai caute omu' in 10 locuri lasa la vedere totul!

Eu as vrea sa stiu daca un EGR murdar poate sa imi creasca consumul, pentru ca am senzatia ca am aceasta problema (adica EGR murdar si consum mare).

--------------------

2001 A4 (8D) 1.6 (ALZ), Xenon, Parktronic, Bose

Vand faruri Xenon Audi A4 B5, 1995 - 1999

Exista topic-uri unde s-au discutat valorile consumurilor si acesta nu este unul dintre el. Adica sunteti OT. Adica folositi search si discutati unde trebuie, va rog.

EDIT: motivul pentru care poate nu e evident despre ce vorbesc este ca am facut invizibile post-urile OT; posesorii sunt rugati sa-mi trimita pe PM topicul unde doresc se le mut si, daca link-ul este corect, le mut. Daca nu, inseamna ca nu erau prea importante pentru ei.  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista EGR din cauza ca nu se vrea sa se arunce in aer
Modificat de s_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Sunt de acord cu dreptatea ta :P

Benzina sub 2000rpm = :P (cel mult daca nu-i vreun V8, dar nu e cazul) iar sa o schimbi la 2000 ca sa ajunga la 1200-1400... :P

eu schimb la 2200 si n-am nici o problema de cursivitate... merge... asa merg eu la consum de fapt... usurel la 2200 cat mai constant.. a mea trage si la 1800.. da' sa nu exageram...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea stranie este ca, in aceasta dimineata, am gasit o ruta mai putin aglomerata iar de aer conditionat nu era nevoie. E posibil sa fie din alta cauza. In zilele cu trafic f mare (ultimele 3) aveam deja vreo 350 km facuti si consumul mediu a fost mai greu de influentat de consumul mai ridicat al acestor zile. In schimb ieri am resetat consumul mediu si probabil ca am avut un consum de 9.4 in acesta dimineata.

Mai urmaresc si va tin la curent. Oricum, este clar ca schimbatul la 2000 duce la un consum mai redus dar, daca afecteaza motorul, prefer sa merg un pic mai turat si sa imi protejez masinuta.

Referitor la GPL, a pus cineva GPL pe o masina mai noua? Si daca da, cum merge?

Ciudat....masini noi de peste 10-15 k euro si va intereseaza 1-2 l de benz motorina in plus.... :)

Specificati si voi ca treaba cu 2000-2500 r/min este valabila la anumite capacitati

Nu stiu cum reusiti dar la 2800cc, 6in linie din ''82 am numai in bucuresti intre 10-13/% consum....si in treapta a 5-a de la 1500 accelerez fara probleme, fara trepidatii sau alte simptome.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una peste alta ....consum mic inseamna un condus ''relaxat''. si pe deasupra nu mai faci nici matreatza :D

Iar restul cu a'' ar trebui pe la 2000, ba pe la 2300, ba pe la....'' sunt oarecum eronate pt simplu motiva ca sunt mult prea multe lucruri de care ar trebui sa se tina seama...putere, rapoarte cutie, latzime/presiune cauciucuri, calitate ulei/combustibil...ble ble ble.

Dificil.

Asa ca bafta baieti si daca tot va luati masini noi cu motoare care mai de care, bagati benzina si bucurati-va de placerea de a conduce...ce mai conteaza 1-2 l la suta?...stiti ce ieftin este metroul :)

Sper sa nu supar pe nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca e o prostie sa se discute la modul general de 2000-2300 de ture... eu am cuplu maxim la 4400...daca schimb la 2000 e posibil sa imi moara motorul :( Parerea mea este ca fiecare masina are marja ei de bun simt la schimbat viteze, dar cred ca cu cat mai "sus" cu atat mai bine pt motor (si poate mai rau pt consum, evident). Nu cred ca se recomanda a se schimba vitezele la 2000 de ture la nici o masina pe benzina (ma refer la masini civile, nu bolizi de 3 litri cu 250 CP)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca e o prostie sa se discute la modul general de 2000-2300 de ture... eu am cuplu maxim la 4400...daca schimb la 2000 e posibil sa imi moara motorul :) Parerea mea este ca fiecare masina are marja ei de bun simt la schimbat viteze, dar cred ca cu cat mai "sus" cu atat mai bine pt motor (si poate mai rau pt consum, evident). Nu cred ca se recomanda a se schimba vitezele la 2000 de ture la nici o masina pe benzina (ma refer la masini civile, nu bolizi de 3 litri cu 250 CP)

cum s-a mai zis... conteaza si capacitatea/cutia de viteze... eu schimb la 2200, daca vreau, fara probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

abia acum imi permit sa intru si eu in discutie.. ca mi-am montat turometru alaltaieri :(

Am descoperit ca masina mea, daca nu ma grabesc nicaieri, merge foarte bine daca schimb pe la 1700-1800... cade pe la 1100 si nu tremura nimic.

De tras cu adevarat trage de la 2500 in sus (la mine cuplul maxim e la 2600 parca).

Deci intr-adevar conteaza foarte mult motorul, nu exista o regula.

Inca o ciudatenie la masina mea e ca media de consum iese tot in jur de 10, indiferent de greutatea piciorului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Oare ce consum aveam aici? Eram in treapta a doua... ;)

La mine, pana in 2000 de turatii nici nu se aude motorul :P

Cand il simt ca incepe sa imi pape benzina am schimbat.Asta la mers lejer.Daca ma bag in depasire am schimbat in treapta inferioara si accelerez :) Cuuuuuuuuuum se aude ;) ;)

Calcul plin-plin : 6.8 - 7.3 l/100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Santiago Banuiesc ca acest consum f bun l-ai obtinut extraurban, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

me too

iar a4 1.8T din familie consuma 16 in oras

or fi "distruse" :D

Este un consum mare, intr-adevar. Motorul 1.8T este f sensibil la stilul de condus si la modul de exploatare

(adica la felul in care este ingrijit). Daca vrei, iti pot recomanda cateva modalitati prin care consumul scade usor pe la 11-12%. In condit in care ieri m-am intors la ora 17 pe Trafic Greu (unde am stat in coloana 20 min) si am ajuns acasa c un consum rezonabil (10% numai in oras), eu cred ca solutii exista, daca lasam scepticismul deoparte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru, pe BC sau consum facut la pompa? Nu de alta, dar poate BC tau e decalibrat... se intampla foarte des. Pe de alta parte la ce bun masina de 150+ CP si sa folosesti doar 60?

Eu in Bucuresti cu Dieselul de 2.5 consumam 10-11. Cu benzinaru de 1.4 cca 10-14 in functie de trafic....

11 - 12% la 1.8T in Bucuresti mi se pare chiar utopie. Fara suparare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa eliminam scepticismul se ia una bucata coleg sceptic si se face o proba cu unul dintre colegii cu 1.8T si se noteaza observatiile. Scadem 1% greutatea colegului extra :D.

Am prieten cu 1.8T 4x4 L&K familist linistit si consum mediu urban/extra nu scade nicicum sub 10%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!