Jump to content

Golf 4 Variant "OCEAN"


bbogdanmircea

Postare recomandată

Ravenol e foarte laudat pe forum pentru ca sunt multi fani ai acestui ulei pe forum :) si in specificatiile lui (ma refer aici la Ravenol VMO ce are norma 505 01) in engleza apare ca are ceva PAO (grupa IV) in compozitie. Cand comuti pe germana nu mai apare nici o mentiune de genul asta.  Eu am Ravenol VMO acum in motor...nu pot sa zic ca e ceva in neregula cu el, doar ca nu mi se pare asa de grozav pe cat e de laudat. Eu personal am avut inainte Aral 5W-40...despre care se spune ca e destul de slab..dar sincer nu am observat nici o diferenta pozitiva de cand am pus Ravenolul. La mine s-a comportat acceptabil si Aral-ul. Acuma cica Aral-ul ar face depuneri in motor...pe cand Ravenolul il lasa luna/bec de curatenie :)

 

Despre Liqui Moly, varianta care e recomandata la motoare PD fara DPF, adica Top Tec 4100 e un ulei cu tehnologie de sinteza (grupa III ), iar pe Ravenol pe bidon apare Vollsynthetisches, de aceea lumea considera ca Ravenolul ar fi mai bun.

 

@Bwwlan, in Germania ce se aude despre Ravenol? Este considerat mai slab ca si Liqui Moly ?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu

Sincer, despre Ravenol am auzit prima data aici pe forum, ceea ce nu spune nimic despre calitatile lui, ci, cel mult, despre cunostintele mele limitate din domeniu :) am citit cate ceva despre el, lumea pare sa vorbeasca preponderent de bine de el, insa grosul opiniilor pozitive ale celor care "pleaca" de la un ulei recomandat de producator (gen Castrol - de VW) merg spre Liqui Moly.

E facut aici, scrie "Made in Germany" pe el, nu "Made in the EU" si din ce informatii am gasit despre el si feedback de la utilizatori, pare a fi bun spre foarte bun.

Repet: nu am pretentia de a fi un utilizator super-informat si cu vaste cunostinte tehnice; eu relatez despre ce am vazut pe net pe-aici.

 

Acum am luat TopTec 4200 5W-30 si mi-am luat si un aditiv de ulei pe baza de grafit tot de la ei si totul, cu transport inclus, 5 litri (uleiul) si 200 ml. (aditivul), a costat cam 240 lei, ceea ce e OK, zic eu.

Link către comentariu

Nu e problema de bani ci de obisnuinta motorului ptr mine.

Deocamdata cu Castrol Made in EU a mers bine ultimii 100000.

Deja va scriu de la hotel din Austria, am mers destul de greu de la 8.30 la 21.30

s-a mers tare rau pe Romania.

Din pacate nu a disparut vibratia, am cheltuit 700 ron de pomana

se pare.

Am o banuiala ca e ovalizat un disc de frana deoarece se amplifica

vibratia cand franez tare...

Link către comentariu

faci naveta ro-g ?

pai de ce nu ai mentionat de franare, posibil sa fie disaul... vibreaza volanul si cand nu franezi ? rotile echilibrate? ai placute tocite inegal / janta fierbinte dupa drum lung?

Link către comentariu

Vibreaza si cand nu franez si pe liber dar vibreaza volanul

cand franez destul de tare.

Am ajuns cu bine dupa inca 2000 de km.

Chiar si ci vibratia asta am mers cu 140-160 unde era liber pe

Germania.

Austria si Ungaria s-a mers super.

La discuri nu m-am gandit ptr ca sunt ATE puse anul trecut,

si n-am avut niciodata probleme cu ele...

Nu stiu ce sa -i mai fac sincer, doar sa iau 2 discuri fata sa le schimb

sa vad,

Link către comentariu

Incearca mai intai o geometrie...dupa care iesi putin cu masina pe autostrada...ma rog...autobahn...si tragei cateva franari mai serioase...de la viteze mari...pana pe la 50/60...cv de genul...

Eu merg foarte mult in oras...si cand ieseam afara tremura la viteze mari....dupa un Dealu negru si o transalpina si-au mai revenit franele....

Incearca si varianta asta...e cea mai ieftina;)

Sent from Lwr-itza using Tapatalk

Link către comentariu

O sa incerc, vibreaza tare volanul la franari .

Faza ca discurile sunt noi puse anul trecut...

Am avut o faza naspa un bou la o vulcanizare a lasat

masina pe discul de frana...sa se fi ovalizat atunci?

Singura varianta sa iau niste discuri de aici si sa le schimb eu,

sa vad daca dispare...

Link către comentariu

Ca sa detaliez faza de la care cred ca pana la urma am vibratiile la viteze peste 130 kmh pe autostrada...

Cand am venit prima oara in Germania eram stresat cu anvelopele ca sunt prea uzate, asa ca in ultima zi

am mers la o vulcanizare de unde am luat 2 cauciucuri Debica noi cu 500 ron.

Dup-aia am zis hai sa aleg din cele 4 pe care le avem 2 care erau mai bune si sa le pun pe spate.

Ghinionul a facut ca sa trebuiasca scoase rotile pe diagonala masinii...

Si uite cum omuletul de la vulcanizare, cum era data jos roata fata si masina statea pe cricul hidraulic,

numai vad ca apasa parghia de la cric, si masina cade pe discul de frana stanga direct pe ciment !!!!!

Normal ca am tipat la el si era sa-l strang de gat, el nuuu ca n-are nimic ca am mai facut asa ....

 

Dup-aia la mers pe autostrada am inceput sa simt acele vibratii la care nu le-am dat de capat inca.

 

Am mai simtit si acele clinchete la decelerari, dar acelea foarte posibil sa fi fost din planetare care aveau un mic joc spre cutie...

 

Ce pot sa cred ca atunci cand masina a cazut pe disc, care nu era prins in prezoane si in mod normal se misca liber, probabil ca s-a indoit un pit discul si de asta vibreaza, sau poate s-a indoit fuzeta pe care sta discul, oricum e clar ca undeva ceva s-a descentrat indoit si de asta cauzeaza aceste vibratii...

 

Pana la 130 se poate merge relativ ok cu masina, chiar la 100 nu se simte nimic, dar peste 130 e deja deranjant, plus ca ma enerveaza pe mine la culme.

 

Ma gandeam sa cumpar o pereche de discuri mai ieftine si sa le schimb eu, am gasit pe lott.de pe la 40 de euro setul, pe ahw-shop sunt 100 de euro setul...

 

Sau doar sa dau jos discul de pe stanga si sa vad poate doar sta stramb sau ceva si nu mai trebuie sa schimb nimic ?

 

Pot sa dau eu jos discul in parcare singur pe cric sau trebuie sa merg in service ?

 

Astept niste sfaturi referitor la cum ar fi mai bine sa procedez, si ce discuri sa cumpar eventual ... ieftine sau ahw-shop ...

 

Ce mi-e si mai ciuda e ca discurile pe fata sunt ATE luate pe original anul trecut la 100 de euro setul ... asa patesti cand lasi masina pe mana tampitilor ...

Link către comentariu

ce inseamna discuri mai ieftine? cumpara ceva calumea ca nu le schimbi la saptamana. sau daca ale tale sunt bune (grosime) si ai de unde sa pui un set de discuri de proba de la cineva sa vezi daca dupa schimb iti mai vibreaza.

poti verifica doscul, ochiometric (daca sta bine pe butuc, daca se vede vreo urma de la cazatura din vulcanizare)

poti da jos singur discul, nu este dificil.

Link către comentariu

Merci de raspuns. Eu am cod la frane 1LS si discurile fata au cod 1J0615301E

Pai originale pe ahw-shop.de sunt 82 de euro insa daca iau original-eco asta nu mai stiu ce inseamna ...

In schimb pe ebay.de am gasit FERODO la 47 de euro cu tot cu trimitere ...

 

Avand in vedere ca nu stiu exact daca e discul sau altceva stramb, probabil ca mai bine as cumpara ceva mai ieftin sa probez sa vad daca se

rezolva, daca nu le pun la vanzare inapoi pe ebay ...

Sau nu stiu cum sa fac.

O solutie intr-adevar ar fi sa gasesc undeva niste discuri de schimb, dar nu prea am unde sa gasesc asa ceva pe aici.

 

Cam ce chei am nevoie sa scot discurile fata singur ?

Din ce m-am uitat pe net, trebuie sa desfac suportul pe care sta caliper-ul care e prins in 2 suruburi, surubul de ghidaj de la disc e rupt, cam atat ar fi nu ?

Link către comentariu

discul sta pe butuc prins in acel surub mic (la tine, rupt), in rest nu este prins in ceva.

gasesti tutoriale si pe youtube sa iti faci o parere.

Link către comentariu

Mi-au venit discurile azi!

Sunt de la FERODO si am dat 47 de euro cu tot cu transport.

Sper sa le pot schimba azi, trebuie sa gasesc o parcare unde sa nu atrag prea mult atentia :D

 

Din ce am vazut ar trebui sa dau doar roata jos si apoi am doar 2 suruburi care tin etrierul ?

Discurile celelalte sunt practic noi deci ar trebui sa nu fie nevoie sa imping pistonul sau sa bat cu ciocanul pe acolo.

 

Sper din tot sufletul sa fie discul stramb si sa scab de vibratiile la viteze mari...daca nu nu stiu ce ar mai putea fi.

 

M-am facut si eu member ADAC Plus, pot sa beneficiez de tractare si in Austria, Ungaria, Romania etc. plus multe alte beneficii

 

Pentru mine si partenera costa doar 97 de euro pe an, dar decat sa faci o pana pe AB si sa vina ADAC-ul si sa platesti cat nu face, mai degraba sa fii asigurat.

E super ok ca e asigurare pe persoane nu pe masini.

Link către comentariu

ce e asa super? pe masina mi se pare normal sa fie, indiferent cine o conduce sa poata beneficia de asistenta

Link către comentariu

http://www.adac.de/mitgliedschaft/leistungen/

 

Nici n-am stat sa traduc toate chestiile de acolo, dar faptul ca iti repara masina sau te remorcheaza sau iti dau masina la schimb in caz de probleme deja mi se pare super.

 

Pentru banii astia nu merita sa stai cu morcov ca iti pica nush ce pe autostrada si dai sute de euro ca sa tractezi masina pana la service.

 

Incep si eu sa inteleg unele aspecte ale civilizatiei din Germania :)

Link către comentariu

Ultimele 2 zile au fost foarte interesante:

 

Ieri mi-au venit discurile si le-am si montat intr-o parcare mai pustie asa la viteza.

Inca nu am reusit sa le fac o proba sa vad daca mai vibreaza la franari din astea mai tari. Le mai las un pic sa se mai aseze discurile si dup-aia o sa bag niste franari sa vad daca mai vibreaza volanul.

 

Astazi am avut o experienta si mai interesanta. Trebuia un prieten sa repare ceva la o masina, dar pentru ca ne era cam frica sa ne apucam pe strada din cauza ca era cu lichide pe jos si din astea.

 

Eram noi un pic cam disperati asa ca nu avem ce sa facem cand mi-am adus aminte ce mi-a spus Bwwlan despre hobby Werkstatt:

 

Asa ca am cautat pe net si am gasit un MietWerkstatt, am dat 1 telefon si peste 15 minute eram acolo.

 

 

 

Am platit 12 euro pe ora, timp de 3 ore pentru garaj si un set de scule profi de la Mannesmann.

Ca sa nu mai zic de elevatoare, compresor, scule pentru cauciucuri, aparat de sudura etc etc

 

Cum ar veni poti inchiria intreg garajul tu trebuie doar sa te pricepi la mecanica.

Bineinteles ca au si mecanicul lor in caz ca ai nevoie de asistenta, dar trebuie platit.

 

Foarte tare !!!!

 

Cred ca o sa mai trec si eu pe acolo pentru anumite operatiuni, nu merita pentru 12 euro pe ora sa risti sa iti iei ditamai amenda in Germania pentru poluare sau din astea.

Link către comentariu

Super ! mi-ar placea sa existe si la noi, iar ca sa pastram anumite proportii ar trebui sa fie 12 lei / ora .

De unde atata bine ? :))

Link către comentariu

Exact asta vroiam sa fac eu...afacerea mea :D dar cel care venea cu banu nu a avut incredere ca o sa mearga si am renuntat...

pretul la ei... intr-adevar...mi se pare cam foarte mare dar ca si idee...este super

Link către comentariu

Ar fi o idee buna de afacerr dar cred ca ramai fara atelier si scule

in mai putin de o zi.

Alta tara alti oameni.

Poate imi fac si eu un schimb de ulei pe acolo.

Am uitat sa zic cat e manopera 59 euro ora unde am intrebat noi

de unde am luat piesele.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu

http://www.adac.de/mitgliedschaft/leistungen/

 

Nici n-am stat sa traduc toate chestiile de acolo, dar faptul ca iti repara masina sau te remorcheaza sau iti dau masina la schimb in caz de probleme deja mi se pare super.

 

Pentru banii astia nu merita sa stai cu morcov ca iti pica nush ce pe autostrada si dai sute de euro ca sa tractezi masina pana la service.

 

Incep si eu sa inteleg unele aspecte ale civilizatiei din Germania :)

 

Salut,

 

Chestia asta mi se pare foarte OK si mie...daca ofera asistenta in toata Europa. Poti sa te faci membru Adac daca locuiesti in Romania si sa platesti online pe site-ul lor? Sau trebuie rezidenta germana neaparat? Cum si masina mea are deja o varsta....nu prea merita sa-i mai fac CASCO cu asistenta rutiera, pentru ca ma costa in jur de 600 EUR pe an, asa ca ar fi mult mai rentabil sa platesc doar 97 EUR pe an. In Romania nu cred sa existe ceva de genul, sa poti face o asigurare doar pentru asistenta rutiera, fara CASCO (poate nu sunt eu suficient de informat).

Link către comentariu

Nush ce sa zic, in sensul ca in DE cand cumperi orice, chiar trebuie sa citesti foarte bine contractele si sa vezi ce prevad.

Ce stiu sigur este ca masina mea la 282000 de km, chiar daca merge foarte bine si am schimbat preventiv foarte multe chestii, este posibil

sa se strice pe autostrada in Germania, sau pur si simplu sa fac o pana.

In acest caz costurile de tractare sau reparatie pe autostrada depasesc 200 de euro cu siguranta.

Am inteles ca e posibil sa faci membership ADAC pe loc in unele cazuri, in altele nu, depinde de cat de informat esti si cat de bine vorbesti germana.

 

Eu am zis sa fiu prevazator si totusi sa am membership dinainte, daca nu-l folosesc asta e, dar mai bine sa fie totusi.

 

Relativ la ajutorul pe autostrada in Ungaria, Austria sau Romania, dupa cum spuneam trebuie citite foarte bine termenele.

Ma indoiesc ca de 100 de euro pe an poti sa beneficiezi de prea multe chestii, dar orice ajutor e binevenit, mai ales in Ungaria unde  e mai greu sa te

descurci in caz de Doamne Fereste.

 

In Romania nush daca merita, nu avem autostrazi si in caz de ceva suni un prieten sa te remorcheze si iesi mai ieftin cu siguranta.

 

Azi am mers ceva mai tare cu masina si pot sa zic ca nu mai vibreaza, am si franat de la 160 la 100 pe autostrada si nu mai tremura volanul, deci cred ca

pot concluziona ca atunci cand masina a fost trantita pe disc acesta s-a strambat sau ovalizat ...

 

Din pacate din cauza unui prost de la vulcanizare acum trebuie sa arunc la fier vechi 2 discuri ATE originale practic noi ...

 

Cam atat deocamdata, daca mai ajung pe la MietWerkstatt va anunt :P, s-ar putea sa merg sa dau cu aspiratorul prin masina ca arata in ultimul hal la interior, dar poate gasesc la vreun peco mai ieftin.

 

Alta chestie ca s-au terminat masinile ieftine si bune din Germania.

Prietenii mei au cautat vreo 4 zile pana au gasit o masina cat de cat, au mers vreo 2000 de km cu Golful si pana la urma tot a mai trebuit reparat pe la ea ca sa fie in regula. Plus ca acum si numerele temporare s-au scumpit la vreo 170 de euro parca, asadar nu mai e nici o afacere, te costa aproape 500 de euro doar drumul, numerele temporare, hotelul si nervii...

 

De asta cara oamenii mai nou cu platforma tot ce prind ieftin prin Germania.

Link către comentariu

In Romania nu primesti asistenta ADAC.Daca locuiesti in Romania nu poti sa devii membru ADAC,din cate stiu eu.Mebru implica sa primesti scrisori constant de la ei,sa te informeze cu reducerile pe care le au,sa te faca sa iti faci asigurare(sanatate,viata,masina) la ei,sa te informeze despre starea drumurilor,sa fii abonat la revista si asta nu prea cred ca se poate in Romania,pentru ca trebuie sa ai adresa in Germania.Io sunt cam de doi ani mebru si platesc cam 100 de euro pe an.

Modificat de stevee
Link către comentariu

Cred ca stevee are dreptate.

Trebuie sa ai Anmeldung in Germania ca sa poti face ADAC, ca ei sa-ti poata trimita cardul si restul scrisorilor prin posta la adresa la care stai.

 

E o placere sa merg cu masina de cand am schimbat discurile, nu mai vibreaza nimic la franare mai ales, everything is back again dupa atatia nervi facuti.

Azi am mers cu 170 in bord pe Autobahn si chiar a fost foarte ok, normal ca vajaie destul de tare, dar nici o vibratie si se putea si mai mult dar nu stiu cauciucurile cat pot sa duca cu siguranta asa ca ma limitez la acesta viteza.

 

Am 2 Semperituri pe fata cam la 5 mm si 2 Dunlopuri pe spate tot cam asa, din pacate cred ca am si 2 petece la interior pe 2 din ele asa ca nu ma aventurez la viteze mai mari.

 

So far so good, chiar o sa-mi para rau dupa masina asta ...

Link către comentariu

vezi DOT si indice viteza ca sa iti faci o parere cat de repede poti merge cu ele.

discurile vechi le arunci sau le tii poate le refaci pe strung?

Link către comentariu

Referitor la discuri:

 

http://www.ebay.de/itm/121195053674?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649#ht_189wt_1239

 

Pentru masina viitoare ma gandeam la un motor pe benzina dar sa aiba cuplu de diesel, candidatele ar fi 1.6 EcoBoost de la Ford si

1.8 TSI de la VAG.

 

M-am uitat la consumuri pe spritmonitor la S-MAX si Superb cu motoarele astea si m-am cam speriat de consumul mediu care e undeva la 10 l/100 km.

 

Parca vad ca pana la urma tot 2.0 TDI de 170 CP iau :P, asta macar are un consum mediu undeva in jur de 7 .

 

Sau ar fi varianta unui Forester sau altceva asemanator pe Autogas care ar avea consum mediu de 10-11 x 0.7 Euro ajung la pret de dieselar.

 

Voi ce parere aveti ?

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!