Jump to content

Motul


sorin_balan
 Share

Postare recomandată

505.00-tdi non PD, 505.01-tdi PD, 502.00 benzina.

Fuchs titan a fost o optiune dar se pare ca e facut in special pentru motoarele cu PD.

Despre Ravenol parerile sunt impartite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, mi-au ramas in cap valorile mici de HTHS de la 5w30 de la motul, 3.1 respectiv 3.5, unele motoare merg foarte bine cu uleiuri mai putin vascoase la 150grade, un exemplu ar fi motoarele Ford. Treaba e ca la Vw se aud tachetii instant daca bagi un ulei mai subtire, in special la diesel, respectiv ALH. Recomandarea mea este un ulei 5w40 mai vascos.

 

Valori HTHS:

 

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/68453/original/Specific_913D_5W-30_(GB).pdf?1380211890

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/54/original/8100_X-clean_5W-30_(GB).pdf?1418142806

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru explicatii, am mai invatat ceva despre uleiul de motor. Alegerea finala este Motul 5w40 x-cess. Sa vedem cum se comporta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu e prea mare deranjul, scrie aici impresiile tale dupa schimb si pe parcurs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relevant ar fi de stiut si uleiul folosit pana acum si numarul de KM ai motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 30.08.2016 at 0:15 PM, CristianH said:

Salutare, pentru SOT 2006 cu ALH, 160000 km studiez si eu peste tot ce ulei ar fi mai bun cu norma 505.00. La ultimele 5-6 schimburi am folosit Castrol Edge 5w40 dar parca motorul suna tot mai tare. Consumul de ulei la 15000 km a fost de 200-300 ml. M-am gandit la Motul x-cess 5w40 si de acum inainte sa fac schimbul la 10000 km (media anuala este de 15-16000 km, din care mai mult de jumatate extern). M-am gandit bine sau exista variante superioare?

Cam astea ar fi datele. Cred ca la 45000 am folosit mobil 1, in rest doar Castrol 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am facut 4000 km, aproximativ 2600 km pe autostrada. Impresii:

- la rece motorul suna parca un pic mai tare, dar mai gros. Parca mormaie. Nici un sunet metalic.

- la drum, cu motorul cald, sunetul este mai linistit fata de ce auzeam inainte. La 3000 de ture, 140 km/h pe GPS, sunetul este mult mai placut, reactia motorului la acceleratie imi pare mai buna, peste 3500 de ture motorul suna normal, destul de tare. Mi-am dorit a 6-sea.

- si la viteza mica, in trepte joase, motorul pare mai elastic; poate e placebo...

- consum de ulei la 4000 km, cam un mm. Nu e concludent pentru ca mecanicul a pus cam mult ulei (pana la partea de sus a partii indoite pe joja). Astept sa vad dupa inca 4-5 mii de km.

- pornirea este foarte OK dimineata; am garaj.

- deocamdata sunt foarte multumit de alegerea facuta. Sa mai vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Motul Specific inca este fabricata in Franta ( Specific 505.01 si Specific 507.00) . Restul din cele vazute de mine ( Xlcean si Xcess) sunt din Italia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma n-am constatat diferente in exploatarea motorului intre x-cess 5w40 de la cele 2 fabrici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu o sa observi fiindca au aceleasi standarde si acelasi management.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 8/14/2016 at 9:24 AM, alins said:

Salutare la toata lumea!

Ma bag si eu in discutie, in sensul ca de curand am folosit si eu pt. prima data la revizia de 10 kkm, ulei Motul 8100 x-cess 5w40.

Masina este un seat Toledo 1.6 16v BCB, 123 kkm, an 2004 si ce pot sa va spun ca pana spre 90 kkm am folosit Castrol Magnatec pe care il bea cu multa placere ( aprox. 1,5 litri la schimb ), dupa aceea am folosit Mobil super 3000 5w40 pe vara si Mobil1 0w40 pe timpul iernii ( consum de ulei insesizabil intre schimburi. ceva de genul a max. 2-300 gr., cat sa se cunoasca putin pe joja. - foarte multumit!!! ).

Daca este sa ma iau dupa specificatiile tehnice, ma refer in special ca Motul 8100 x-cess este full sintetic, vascozitate care la rece 40 gr. este undeva la 85, la cald 100 gr. este 14,2 si TBN undeva la 10,7 la o cantitate de cenusa de sulf de numai 1,1% fata de mobil cu 1,3 %,  liqui moly baga pana la 1,6%, pot afirma ca este peste toate uleiurile 5w40 cu norma A3/B3/B4, vw 502.00 - 505.00, bmw LL-01 etc. dar sa vedem in timp daca marketing-ul corespunde cu realitatea.

Motul am bagat acum vreo 2500 km din pura curiozitate dar si din opinia formata citind despre el lucruri foarte bune pe mai multe forumuri nationale si straine. Ce pot sa va zic, dupa un drum de mare, munte + invarteala prin Craiova si judetul Dolj, nu mi-a mancat strop, motorul suna la fel ca inainte, culoarea uleiului este tot galbuie, nu-mi ramane decat sa va tin la curent cu evolutia lucrurilor pana  la urmatorul schimb de ulei, care estimez ca va fi in primavara, deci o sa prind si iarna pentru a-mi forma o parere cat mai concludenta.

 

Cu stima!

 

Salutare din nou!

Revin asa cum am promis cu impresii formate dupa 9800 km efectuati cu Motul 5w40 x-cess. Credeam initial ca o sa trec de iarna, dar de cand mi-am montat gpl, "m-am mutat" de tot in masina :) si nici nu stiu cand am ajuns la km astia:

- nu mi-a mancat ulei absolut, dar absolut deloc si asta in conditiile in care ultimii 3500 sunt facuti pe gpl, iar in afara am frecvent varfuri de peste 180 km/h, ca si viteza obisnuita 110 -120 km h plus mersul prin orasul Craiova cu destul de multe drumuri scurte

- culoarea nu este inca neagra si pare destul de curat cand il pun pe un servetel alb

- niciodata in toti acesti km parcursi cu Motul nu mi-au tzacanit tachetii la pornirea de dimineata ( cu Castrol era la ordinea zilei, mai rar cu Mobil )

- Ca si zgomot pot spune ca nu am simtit diferenta nici la relanti, nici in mers fata de celelalte doua uleiuri Castrol si Mobil

Concluzia este ca urmatorul schimb va fi tot cu Motul 5w40 X-cess pe care vi-l recomand din toata inima. Se pare ca oamenii de acolo aleg sa faca cu adevarat treaba si mizeaza mai putin pe reclama si marketing mincinoase.

Modificat de alins
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus asta si foarte multumit.Filtrele no fata de man diferenta mare.Vara 5w40 xclean cel mai putin consumat la mine 300+k.

Imag002.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu folositi purflux la filtru de ulei  (in rest da). Nu amorseaza cum trebuie si nu trece uleiul prin hartia sintetica asa cum trece prin cea clasica de celuloza, am facut eu prostia sa pun purflux si l-am schimbat dupa 2 saptamani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toata lumea.

Detin un Passat B6 2.0 PD cod motor BMP.

Recent (500 km) am schimbat si eu uleiul la motor trecand de la Castrol 5w30 (DPF) la Motul 5w30 Specific 504/507.

Motorul a fost recent refacut complet. Dupa refacerea motorului a fost pus Castrol 5w30 aprox 1000 km. Schimbat tot cu Castrol 5w30, facut aprox 10.000 km.

Ce pot sa zic in ultimi 500 km de cand sunt pe Motul este ca motorul porneste mai ok dimineata, parca a scazut trepidatia de la pornire, care oricum nu e mare, doar zic comparativ...

Cand motorul e rece sunetul este mai infundat decit cu Castrol .. cu Castrol parca avea un sunet metalic la rece. Acum suna mai ok.

La drum lung inca nu am apucat sa merg, dar per ansamblu sunt mai multumit momentan de Motul decit de Castrol. O sa vad in timp consumul de ulei care oricum nu prea era nici cu Castrol.. dar sa vedem. Mai spre primavara revin cu pareri.

Seara buna la toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, deenman said:

Nu folositi purflux la filtru de ulei  (in rest da). Nu amorseaza cum trebuie si nu trece uleiul prin hartia sintetica asa cum trece prin cea clasica de celuloza, am facut eu prostia sa pun purflux si l-am schimbat dupa 2 saptamani.

domnu.... oricum uleiul rece nu trece prin filtru la nicio masina, trece prin supapa... nu are nicio treaba hartia sintetica, cu celuloza... si oricum la tot ce inseamna filtre pentru VAG pana in 2010, si purflux le face tot din celuloza... 

ca sa nu mai zic ca la multe motoare VAG, fitlrele de ulei Purflux erau echipare OE

13 hours ago, Marius-Dan said:

Eu am pus asta si foarte multumit.Filtrele no fata de man diferenta mare.Vara 5w40 xclean cel mai putin consumat la mine 300+k.

Xclean FE ala nu e deloc recomandat pentru un benzinar. La motorul ala merge un XCESS. sau daca chiar vrei 5w30, macar pune XCLEAN+

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei,am avut pus si xcess-toate ok consum mare stiu trebuie rep.motorul.In configuratorul Motul imi da 1-xclean fe,2-xclean+(ambele5w30) si 3-xclean 5w40(cel mai putin consumat la mine).Xcess e pe locul 7.Evaluarea/recomandarea mea e din practica dupa consum la joja,sunet motor si km facuti cu 5 litrii la axp-ul meu.Mai am de probat xclean+ da nu scrie 502 pe el...??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe X-Cess, cum a spus si colegul de mai sus. 5w40. E placebo cu consumul, singurele diferenta le observi la sunetul motorului, cum face turele, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge si 5w30 chiar foarte bine, si eu am bagat 5w30 xlean FE vw502 si 5w30 xlean+ vw504 si merg foarte bine, imi plac mai tare decat xcess 5w40 (zgomot si consum mai mic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut colegii,

Dupa mult timp de Castrol, m-am decis sa trec la MOTUL, insa nu stiu ce sa aleg pt al meu 1.9 PD BKC fara DPF, Motul Specific sau X-clean, vad ca ambele indeplinesc norma de 505.01, si bineinteles 5w40, cat despre X-cess, nu cred ca este combatibil cu motorizarea mea, deci il excludem.

 

O parere, o lamurire ?

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi diferenta de pret si diferentele de caracteristici din fise, parerile sunt subiective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as recomanda Specific 505.01. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Urmeaza sa fac schimbul de ulei,avand in vedere ca prin martie cel tarziu voi schimba uleiul + ca fac 70% drumuri scurte am hotarat sa trec ep 5w-30 la 1.9 ATD.

Ce parere aveti despre X-clean FE? 

off topic: sau mai bine Fuchs gt1  aceeasi vascozitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!