Jump to content

Motul


sorin_balan
 Share

Postare recomandată

Urmeaza sa fac si eu schimbul de ulei.Am decis sa iau Motul 6100 Synergie 10W40.Sunt curios sa vad cum merge cu el,pana acum am folosit Ravenol 10W40 si l-a cam consumat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care au pus in PD ulei fara norma 505.01 ... treaba nu e 100% ok. Un schimb de ulei nu o sa ii faca rau dar data viitoare incercati sa puneti 505.01 sau 507 daca motorizarea o permite. 

 

Iar cei cu 6100.... mai bine il dati jos. E un ulei semi-sintetic, nu e pentru PD-uri. Nici macar in motoare 502/505 nu as baga ulei semisintetic. Depunerile de sludge sunt mult mai mari la semi-sintetic decat la un SHC.

 

Pentru benzinare de la specific la xcess, xclean dar si pentru dieselare.

Pentru PD doar specific si totul e ok. 

 

Marius si pentru tine e valabila afirmatia mea cu semi-sintetic vs sintetic vs full sintetic. Un ulei full saps cu norma motorului tau, SHC va face treaba buna. Eu as fi optat pentru un 8100 x-cess daca alegerea ar fi motul. Personal l-am folosit 3 schimburi si n-am ce sa ii reprosez.Cel putin ultimul schimb a fost chiar ok. 

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei se refera la bezinare simple. Iar la pretul ala, 6100 este foarte bun. E unul din cele mai bune 10W40 chiar. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Kspic singurul lucru de care mi-e teama cu Xcess-ul in motorul PD e sa nu imi atace injectoarele. Uleiurile specifice PD au acel aditiv / compus special care protejeaza injectorul.

Pana acum am vreo 300 km cu masina. Nici nu stiu cum sa procedez, probabil il mai las pana fac 1000 km si apoi il schimb. Pana acum am folosit Mobil 1 ESP formula 5w30 si nu am avut probleme (approx 115000 km are motorul). Care ar fi mai bun intre Motul Xcess 8100 si Motul Specific 505.01?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai bun cel care are aprobare 505.01 ,deja ai unul fara aprobare in motor si te gandesti sa il inlocuiesti cu Xcess tot fara aprobare BRAVO !

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum facem daca de la Motul nu exista niciun 5W30 (pt ca pe norma asta a mers masina pana acum) excluisv pt PD?

 

de ex eu am luat pt 1.9 TDI AVF uleiul asta:

 

http://www.emag.ro/ulei-motor-motul-8100-x-clean-5w30-5l-mot-8100x-clean-5l/pd/DVH12MBBM/

 

e bun sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai bun cel care are aprobare 505.01 ,deja ai unul fata aprobare in motor si te gandesti sa il inlocuiesti cu Xcess tot fara aprobare BRAVO !

My bad vroiam sa zic Xclean

Deci intre Xclean si Specific care e mai bun.

Modificat de axl666
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@waf In gama Motul exista 5w-30 cu norma 505.01 respectiv X Clean FE ulei aprobat VAG pt 505.01

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiuri mediocre si usor accesibile, fara sa fie 100% sintetice (scrie pe bidon dar din fisa reiese ca nu-s). Pt masinile vechi fara filtru de particule cel mai bun ulei ramane de departe 5w40 (afirm asta si cand ma gandesc la temperatura si clima Romaniei).

 

Cauta ceva cu mult zinc (1200 +) si calciu ( 2000+) si cu un tbn cat mai mare, preferabil de la 7 in sus. Lasa-i pe vanzatorii si pe papagalii de uleiuri sa-si raceasca gura dejeaba.  Daca vrei sa te informezi fa-o pe forumurile de specialitate, sau vezi cateva analize cu uleiuri in masini cu 200-300.000 mile.

 

si inca ceva legat de aprobari, niste oameni specializati pe asa ceva, au facut analize sa  demonstreze ce uzura implica anumite uleiuri in motor, si nu e vorba de 1-2 analize ci de cateva zeci/sute, in diferite masini si stiluri de condus. Din analize poti sa tragi o gramada de concluzii utile, ceea ce denota ca e mult mai important ca un ulei sa-si faca treaba bine (in special la masinile care le avem cum le avem, adica majoritatea sunt trecute de 180-200.000km) unde din punctul meu de vedere e mult mai important gradul de protectie al motorului,  decat norma Vw 505.01 care este pur marketing. 

 

Sunt o gramada de uleiuri care n-au nici o treaba dar totusi au norma VW, spre exemplu sa luam Castrol, daca nu avea contract si aprobari cu o gramada de masini, nu-l mai folosea nimeni, asta e marketing pur.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@waf In gama Motul exista 5w-30 cu norma 505.01 respectiv X Clean FE ulei aprobat VAG pt 505.01

 

ok, o sa-l incerc pe acesta data viitoare. Sincer nu stiam ca e pt PD :(

 

Iar referitor la vascozitate, atata timp cat masina a mers din fabrica cu 5w30, si nici nu consuma ulei, eu consider ca e cel mai bine sa merg in continuare pe acelasi tip si sa nu trec la 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w30 este un ulei aditivat special pentru motoarele cu emisii scazute, care implica protejarea unor anumite parti (precum dpf/catalizator s.a) ceea ce pe tine la ARL nu te intereseaza. Pe tine te intereseaza sa ai un tbn cat mai imens si sa schimbi uleiul inainte sa se oxideze, ca sa nu-ti lase depuneri in motor. Fiecare e liber sa aleaga ce vrea. 

 

 

Si sa-ti spun de ce in multe masini se pune 5w30, in special aduse din export. Afara se face un rulaj mai mare in comparatie cu Ro, asa ca multi proprietari prefera sa faca revizia in regim extins, la 30 000km, ca sa nu vina de 2-3 ori pe an la schimb de ulei. 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, vad ca am starnit ceva controverse aici...am citit niste termeni care ma depasesc...pana la urma imi recomadati sa schimb uleiul ala Motul 10w40 de urgenta, sau il pot lasa schimul acesta 15.000km si pe urma sa trec pe 5w30???
M-ati bulversat de tot!  :tuktuk: 
Precizez ca din cartea service reiese ca masinii i-a fost schimbat uleiul la 30.000km numai cu ARAL 5w30 in Germania.

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA ARL, intr-adevar folosesc 5w40, Motul Specific, de care sunt foarte multumit.

 

Insa, mai am un Audi A4 B6, motor 1.9 TDI AVF, si la acea masina s-a folosit doar 5w30 cu interval de schimb regulat la max 10k km (am pe care dovada ca au fost schimburi la un nr mai mic de lm 7-8k km). Si de aceea am zis sa pastrez 5w30, tot de la Motul, numai ca nu stiam exact ce anume ar fi mai bun. Eu am folosit Motul 8100 X-Clean+, dar o sa trec pe cel 8100 X-Clean Fee.

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mariuscbn poti sa il lasi e ok , ai primit raspuns si pe pagina anterioara

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Kaspic, eu am acum in masina pus Motul X-Cess 8100 5w40 (la recomandarea mecanicului). Nu il voi tine insa mult si as vrea sa merg tot pe gama Motul, dar cu norma specifica pentru pumpe dusse (505.01). Am intrebat intre Motul X-Clean 8100 5w40 si Motul Specific 505.01 e mi recomadat pentru motor diesel 1.9 tdi bxe (PD). Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta Xclean 5w40 din fisa tehnica e superioara. L-am avut o singura data intr-un 2.0 cdti iar uleiul s-a comportat foarte bine. 

 

Motul 8100 xclean este superior specificului cu :

- punctul de congerale de -39 fata de -36 in cazul specificului

- indexul de vascozitate de 172 fata de 167 in cazul speicificului.

- TBN cu 0.1 mai mare

- flash point de 234 fata de 215 in cazul speficicului.

- Vascozitatile sunt ceva mai mari

 

Specificul are in schimb HTHS cu 0.1 mai mare 

 

 

Daca in urma discutiei HC vs mineral, sau cu normele de uleiuri a ramas cineva confuz incerc sa clarific cat pot de bine toata incurcatura.

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sunt la al 3- lea schimb cu Motul 8100 X-cess 5W40. Foarte multumit, mai ales in comparatie cu Castrol. Daca e o varianta mai buna de la Motul pentru un AKL cu 250k la bord, va rog sa ma trageti de maneca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1,9 Sdi motor AQM 2001 cu 282000 km reali am pus acum un specific Vw.Am experimentat cu Liqui Moly 10w40 semi si l-am dat jos dupa 6000 km-era negru tuci si se subtiase.Nu a ciupit insa deloc.Merg in continuare pe sintetic si prefer sa ciupeasca un pic,dar sa fie motorul curat.O sa monitorizez consumul pt ca fac multi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu vrei sa-l scoti curat din diesel? La mine se innegreste  in prima mie si asa ramane pana la schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt convins ca nu iese curat.De cate ori am bagat 5w40 nu iesea atat de negru dupa 10000.Acest semi la 6000 arata prea negru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu se compara 5w40 cu mineralul de 10w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum m-am convins.A fost cadou schimbul.Eu nu pun nici la Cielo 10w40.La benzina-gpl Motulul(xclean am acum)iese dupa 10000 curat lacrima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai ca xclean e prea sarac in aditivare pentru generatia cielo. Pentru tine cel mai ok e 8100 xcess. Nu ai nevoie de ulei low saps pentru motor de generatie veche. 8100 x-cess va proteja mai bine motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anii trecuti am folosit 8100.Anul acesta am avut un vreo 20l xclean si am pus si la cielo.Am pus si vreo 500ml 300v de moto 15w50 pt ingrosare si a fost ok.Multumesc de sfat.Cielo este euro 3 motor de Lanos.Acum la schimb o ss pum 8100 sau 6100 ca il am deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a venit azi uleiul comandat de la eMag, 6L de X-Clean 5w40 (167.94 lei) pt masina din semnatura. Made in Italy pe toate cele 6 bidoane :)

Modificat de Edy E
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!