Jump to content

Reglaj turbina 1.9 TDI


tziku
 Share

Postare recomandată

catalin e cam exagerata intrebarea la care tu astepti un raspuns... poate perfect.

 

Intai trebuie  diagnosticat de ce nu ce presiune si dupa ce ai eliminat toate eventualitatile care duc la reducerea presiunii, atunci poti incerca ceva cu  reglarea tijei, dar de recomandat este sa iei mana de pe reglajele turbo deoarece e o jucarie scumpa.

 

Cel mai corect este sa faci niste loguri BS si log in mers ptr a sti exact despre ce este vorba  altfel vei continua sa " Revii din nou cu o problema " pana te vei plictisi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva.Am un passat b6 2010 140cp 2.0tdi 16v si i am schimbat recent capsula vacumatica pt ca era gaurita si nu mai tragea ca inainte plus ca imi dadea limp mode.masina a mers ok isi revenise numai ca dupa cativa km a inceput sa mi apara si sa mi dispara de f multe ori pana cand mi a aparut si robinetul si mi a ramas in bord,dar masina tragea normal nu se mai taia.am mers cu ea inapoi la service si dupa ce mi a reglat o de la surub a apasat o putin mai jos si eroarea a disparut din bord.mi a spus mecanicul ca trebuie sa o fixeze in pozitia aia ca sa nu mai apara si dupa ce a terminat cu fixatul am plecat cu ea iar dupa cativa km a inceput iar sa dea eroarea cu arcul care palpai iar dupa ce a aparut si s a stins de cateva ori mi a aparut iar robinetul si care a ramas in bord.eroarea cu arcul dispare cand o repornesc.Daca ma poate ajuta cineva care se pricepe sau a mai trecut prin asta cu un sfat sau o solutie ? multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Arcul/robinetul" aprins+martori ma duce cu gandul la EGR/filtru de particule(o diagnoza ar"face lumina").

Ca sa vezi reglajul turbinei faci un log in BS pe grupul 011(cauti pe forum ca o sa gasesti cum se face un log in BS) si atunci o sa stii exact ce ai de facut.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti de curand am schimbat  si eu turbina la masina din semnatura si de atunci masina mea parca nu mai este ce a fost nu  mai trage si consumul este marit nu cu mult dar este si parca intra turbina ceva  mai greu in jur de 2000 rpm sau mai mult chiar peste 2000  .. stiu... multi vor spune regleaza capsula vacumatica din tija ca de acolo este  si cred si eu ca de acolo este de ce?cand a venit turbina cea "noua" am masurat lungimile filetelor la actuator (capsula) si am vazut ca difera reglajele la cea noua este mai desfiletata sa zic asa si la cea veche e mai stransa .....intrebarea mea cea mai mare  si care va rog sa-mi raspunde-ti daca stiti :daca pun eu capsula cea veche ca este buna pe turbina noua (cea veche mai are sigiile pe ea  si nu sa umblat la filete) influenteaza cu ceva? revine la setarile originale ? sau fiecare turbina  lucreaza altfel e cu reglajul ei la capsula chiar daca e noua.mar interesa sa stiu daca pun capsula veche pe turbina noua fiind identica  mai trebuie sa umblu la reglajele alea. va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log in mers vezi cum arata si dupa aia reglezi(daca trebuie).Nu are rost sa pui actuatorul vechi pe turbina noua.

Modificat de Fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce mecanici am eu in zona mie tare frica :)


turbina a venit echipata cu actuator si reglata cred dar nu e ce trebuie cred ca ereglata doar pe banc iar mai trebui un reglaj  si pe masina


dar merge capsula pusa fara alt reglaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am scris si mai sus un BS in grupul 011 si o sa te lamuresti daca e dereglata tija actuatorului sau surubul de stop al geometriei nu este"reglat"cum trebui.

Zi frumoasa tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

 

La Golful meu 4, 1.9 TDI AHF 110 CP, 81 KW, aveam si eu mai multe probleme: fluierat turbina, limp mode in peste 80% din timpul in care conduceam samd.

Ce am facut (la service, nu de capul meu): curatat turbina Garrett, refacut geometria variabila, curatat EGR, schimbat actuator (cel vechi avea pamant in loc de cauciuc si rugina mai peste tot), schimbat tot ce inseamna furtunase la motor.

Azi am mers cu ea de la ora 17:00 pana pe la ora 19:00. Nu numai ca tragea cum n-am crezut eu ca poate vreodata, dar am avut consum de 6.4 in oras, in conditiile in care am schimbat numai dupa 2500-3000 rpm (treptele 2,3 si rar 4, ca n-aveam unde). 

Acum o ora, dupa ce masina a stat 2-3 ore bune linistita, am fost cu ea in oras. Am mers 10 minute extrem de calm, ca sa se incalzeasca motorul, sa urce uleiul etc. A mers la fel de bine, pret de 4-5 minute, apoi a intrat instant in limp mode, din care n-a mai iesit pana am ajuns acasa.

Ma gandesc ca nu poate fi decat actuatorul schimbat. Turbina arata foarte bine si are restul circuitului curatat/schimbat. 

Ce parere aveti?

 

Va multumesc.

Gabi B.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi de dimineata am luat-o in teste si timp de o ora n-a mai avut nicio problema. Mi-am sunat mecanicul si i-am zis. Mi-a spus ca n-are ce sa cauzeze asa ceva in afara de actuator si ca o sa puna testerul pe ea luni sa vada ce valori ii da in VAG.

Modificat de yapy28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, de curând am curățat turbo la golful meu 85kw, motor ajm. Am găsit actuatorul blocat. L-am schimbat, dar mecanicul a făcut reglajul apoi fără sa tina cont de reglajul inițial. Concluzii acum iau mereu limp la fiecare accelerare peste 3200 sau la viteza de peste 110. Am făcut test în mers iar turbo baga presiune cu 300 mb peste valoarea ceruta de calc. Ce fac pt ca ma dispera situația. Mecanicul e de negăsit de o săptămână prob plecat în vacanta, și ma gândeam sa lungesc eu tija actuatorului puțin, ce spuneți?

Mai adaug ca la ralanti debitmetrul arata valoare de aproximativ 480 și aceasta creste odată cu apăsarea accelerației. Am făcut test cu un altul de pe alta masina care e garanta bun și valorile sunt la fel!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

E cam migaloasa treaba. Trebuie sa incerci de multe ori pana nimeresti. Cel mai bine ar fi sa ai un vcds. Reglezi, faci log in mers, iar reglezi si tot asa. Pana ajungi la parametrii ideali. Cu nimereala nu prea faci treaba.

E cam migaloasa treaba. Trebuie sa incerci de multe ori pana nimeresti. Cel mai bine ar fi sa ai un vcds. Reglezi, faci log in mers, iar reglezi si tot asa. Pana ajungi la parametrii ideali. Cu nimereala nu prea faci treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa încerc dimineață sa lungesc tija cu doua filete și o să-i fac teste în mers. Dacă e mai bine voi cauta un vcds ppentru test. Revin mâine cu constatările

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este putin,incearca cam 1mm si numara spirele sa stii exact cate infasori la o repriza de reglaj.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am si eu problema cu acest fenomen "SURGE" abia am schimbat turbina cu una reconditionata si masina sta in "limp mode" dar unul ca nu da voie sa accelerez mai mult de 2000-2500 ture si mult mult fum negru,daca incerc sa trag de ea mai tare apare un ,, clancanit" ca un mers in 3 dar mai ascutit si pronuntat plus mult fum, dupa daca o las moale scoate mai putin fum si trage ca un magarus.Am aflat numele acestui fenomen (SURGE) hoinarind pe forum.

Treaba sta asa :

Motor bkc (105 cp) remapat cu egr off.stage 1

Passat b6 din 2006

Surge imi facea si mai demult dar rar si masina se plafona pana la 2000-2300 ture dupa care intra turbina dadea un fum negru si mergea.au fost niste incercari cu softul pentru remapare dupa care a inceput sa fac din ce in ce mai des si in final sa lasat cu fum albastru,si turbina cu axul care danseaza LAMBADA. bun, am schimbat turbina cum ,am mai zis si fum tot dadea dar am pus seama pe uleiul ramas in evacuare si catalizator infundat.am ajuns acasa cu limp mode si fum am dat jos catalizatorul l-am golit, l-am dus la sudat , l-am montat si ma asteptam sa rupa randurile in schimb nik, tot asa limp mode fum , clancanit daca o turez tare (si in stationare) si SURGE LA DECELERARE.maine pun vagul pe ea sa vad ce da dupa care postez aici.oricum banuiesc ca log in mers nu pot face cu limp mode? Daca o opresc si o pornesc intra turbina si merge dar tot da fum negru dupa vreo cateva secunde intra iar in limp.la motorul meu cica nu ar fi n75 ci o alta valva cu cod 6Q0 906 625.am sa verific furtunele si tot ce mai pe acolo, intre timp daca aveti vreo idee, as fi bucuros sa o aud.salutari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema mea inca nerezolvata.am pus vagul pe ea si nu imi da nici o eroare.nimic de presiune sau altceva.la turbina veche actuatorul e mai''strans'' sa zic asa, la asta noua raman 8 filete ca si spatiu pana la capatul parghiei si la cea veche raman 5.acum ma intreb daca o mai desfiletez pe cea de pe masina 3 filete sa o aduc ca si cea veche? Nu stiu cum se regleaz turbina dupa masina sau ea vine reglata de pe banc? Inca o chestie la relanti se aude turbina mergand, e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema mea.

AM verificat toate furtunasele de vacum si admisie pe care am ulei, banuiesc ca imi vine din intercooler (ulei ramas de la turbina defecta care am scimbato).am pus vagul pe ea si nu imi da nici o eroare.presiunea la relanti e foarte aproape de cea specifica si totusi masina nu se tureaza si scoate fum negru.imi da ulei si pe la turbina , mai exact pe partea de evacuare dar mie din nivelul uleiului nu im scade, si curge de lasa balta.acum vreau sa demontez inercoolerul sa il curat dar nu stiu cum se da jos, trebuie data bara jos? Pentru ca am vazut ca intercooler-ul vine intre radiatorul de apa si aer conditionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manyx,

 

presiunea turbo  masurata daca este egala cu cea specificata NU spune absolut nimic despre starea turboului!!, daca vrei sa stii ceva despre reglajele turboului numai un log Basic Setings 011, si un log in mers 3,10,11  te poate ajuta.

 

Daca ai rabdarea sa citesti postari ceva mai vechi pe acest topic vei gasi absolut toate informatiile necesare , cum se face un log, cum se interpreteaza, cum se regleaza corect etc...asa ca decat sa faci acest monolog mai bine ai investi acest timp in a citi posarile recomandate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina nu se tureaza mai mult de 2000 ture cum sa fac eu log in mers? Crede-ma ca am citit nu numai topicul asta ci absolut tot ce e legat de turbo actuatoare etc.gasesc ulei pe traseul de la intercooler la admisie si invers.cred ca schimb alta turbina pana la urma...mersi oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal se incepe cu Basic setings  si apoi daca rezultatul in BS nu este satisfacator se apeleaza la  logul in mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am facut scanare ,m-am uita uitat pe toate canalele 3,8,10,11 si tot asa..nu sunt expert in diagnostic dar vreo eroare trebuia sa imi dea.pe langa toate sa stricat si pc-ul si nu am cum sa pun aici ce am salvat.imi da mult ulei din turbina, la imbinatura spre evacuare si nivelul din baie nu scade.e posibil sa dea pe acolo uleiu adunat in intercoler de turbina veche? Aici toate service-urile sunt inchise pana in septembrie.inca o chestie tampita care nu o inteleg e de ce nu stocheaza eroare cand limiteaza acceleratia pentru nu se aprinde nici un bec si nici la scanare nu da nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Trebuia sa-ti dea eroarea cu "negative deviation" pe Engine (actuator prost reglat, furtune sparte, etc)

Turbina functioneaza inca de la pornirea motorului,deci la relanti e normal sa functioneze.

Asa cum ti-am spus mai sus ...e greu sa nimeresti reglajul tijei actuatorului doar prin bajbaite.

Cel mai bine faci loguri in mers, urmaresti presiunile specificate si cele actuale si urmaresti si procentajul n75. 

Un reglaj ideal inseamna ca valorea "actual" sa fie mai mare cu maxim 150 mbar fata de cea specified, iar ciclul n75 sa se invarta in jurul valorii de 75 % la WOT.

Reglezi, faci log in mers, iar reglezi...pana ajungi la valorile acestea. 

In mod normal o turbina vine cu actuatorul reglat din fabrica. Dar daca tu ai pus acelasi tip de turbina si zici ca lungimea actuatorului nou e mult mai lunga atunci e clar, trebuie reglat. Turbina e noua sau sh?

 

 

L.E:Aoleu pai eu am citit ca tie iti curge ulei din turbina de iti lasa balta. Atunci nu ai ce sa reglezi. Dute la mecanic si vezi care e problema. Probabil nu s-a montat corespunzator noua turbina...sau cine stie. Din pacate asta doar vizual se poate face. Dupa ce e in regula totul cu turbina pe partea mecanica.....atunci mai vedem daca trebuie reglata. 

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos pentru raspuns.turbina e una reconditionata,dar totusi are un mic joc in ax (nu mult dar are).eu acum am doua ecu pentru masina mea, unul de a3 care a fost resoftat si nu se pupa cu masina mea (in sensul ca nu merge aerul, stau stopurile aprinse si nu merge tempomatul) dar masina tragea de rupea si mai am ecu al masinii.daca pun ecu de a3 face la fel masina dar se mai deblocheaza in sensul ca isi da drumul si merge ok dupa care iar se inadusha.cu ecu meu original , remapat si el nu se tureaza si fum negru mult fara sa isi dea drumu la mers nici un pic.problema mea pe langa tot e de unde naibii vine uleiul ala pentru ca din baie nu im lipseste si am balta sub masina, inca o chestie ar fi ca are un fasait puternic dar daca blochez egr-ul dispare si masina merge si mai rau.din ce am vazut pe vag presiunea ar fi mai mare cu ecu de a3 la relantiu peste 10 si cu ecu original pana in 10-, 9.4.imi e teama sa nu dereglez actuatorul dar maine il reglez exact ca celalat ca de schimbat e aiurea tare pozitia si nici nu inteleg cum scot siguranta.

Modificat de manyx86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

ca sa gasesti eroarea stocata pui testeru pe ea atunci cand ai luat limp si nu ai oprit motorul. dupa repornire eroare dispare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa fac si asta.nu stiam ca se sterge eroarea la repornire.klumea ca acum nici pc nu mai am...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

ca sa gasesti eroarea stocata pui testeru pe ea atunci cand ai luat limp si nu ai oprit motorul. dupa repornire eroare dispare

Eroarea nu dispare dupa repornire. Ramane stocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!