Jump to content

Reglaj turbina 1.9 TDI


tziku
 Share

Postare recomandată

  • 2 weeks later...

Salutare!

Am un A4 2004 1,9 TDI de care sunt foarte multumit. As fi si mai tare daca mi-as rezolva odata pentru totdeauna o problema.

Zice mecanicul meu ca datorita uzurii paletelor din turbina aceasta incarca prea mult. Atat incat la un moment dat sa intre in "limp mode". Mi-a recomandat sa facem un reglaj al turbinei, cel mai probabil din tija actuatorului. A avut cineva o asemenea experienta si cum a rezolvat-o? Cum se face? Ce influente are asupra puterii motorului?

...Ca a schimba platoul cu palete e mai simplu, dar mai costisitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ti-a zis mecanicul, ce presiune iti baga acum turbina? Cum a masurat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost solutia pe care mi-a dat-o inainte de a face ceva. Este interesant linkul dat mai sus, posibil ca asa sa se masoare presiunea. Sper sa nu fie vreo abordare empirica... Astept saptamana viitoare sa vad ce-mi zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa, dupa ureche, eu nu l-as lasa sa modifice ceva la turbina (nici tija actuatorului si nici surubul de stop) pt. ca o poate deregla de tot. Eu am lungit tija actuatorului turbinei cu o jumatate de tura in urma cu vreo trei luni (e o poveste un pic mai lunga de ce am facut treaba asta) si turbina scotea 2,5 bari in loc de 2,2 cat e in mapa. Acest lucru l-am verificat cu un log in mers si am scurtat-o inapoi.

Te sfatuiesc si pe tine sa masori cumva presiunea ce o scoate turbina acum (ori cu log in mers ori cu un boost gauge) sa vezi exact daca baga prea mult si cu cat depaseste valorile cerute de ECU. Apoi te poti gandi daca trebuie facut ceva sau nu. Exista pe forum un topic dedicat masurarii parametrilor turbinei cu VAG-COM-ul Loguri - interpretare

(nu e deloc empirica masuratoarea, daca o sa citesti putin prin topic o sa-ti dai seama)

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sal. ma poate ajuta cineva s pe mine cu interpretarea a 2 loguri .. amandoua sunt facute consecutiv in tr 3..numai ca diferentele se vad si se simt ...precizez ca am schimbat debitbetrul ca era defect si am schimbat si actuatorul .. era blocat si am pus altul tot folosit .. http://fbx.ro/0bwtgg16nyzwrls0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al doile log e facut cu debitmerul vechi si actuatorul vechi? in primul log debitmetru arat bine dar turbo se chinue sa ajunga la presiunea specificata, cand ai schimbat actuatorul ai verificat geometria variabila, verifica capsula vacumatica, N75, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cele doua loguri sunt facute cu aceleasi componente (MAF, actuator schimbate) eu banuiesc ca ai o pierdere de vacuum undeva in circuit datorita furtunelor de vacuum vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal . Multumesc de raspun.. dar.. cele 2 loguri sunt facute cu debitmetru defect. Am schimbat doar actuatorul dupa care am facut logurile.. ieri am schimbat si debitmetru .. voi face alt log maine si le voi posta .. si am mai umblat putin la tija d la actuator .. ( am incercat sa o mai reglez) ca-mi dadea eroarea 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation .oricum masina acum merge bine in parametri normali.. cred , dar am observat o valoare la EGR de 85% ...Nu stiu de e bine sau rau..poate ma luminati voi dupa ce postez logul.Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modele mai vechi valoarea EGR la talpa trebuie sa fie 4,8% iar la unele model mai noi in jur 90% , verifica electrovalva care comanda EGR si furtunele de vacum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o problema...am un passat din 2002 1.9 tdi 131 cp....dar nu trage de 131cp....am schimbat debitmetru , trage mai bine dar tot nu trage cum ar trebui.....uneori in mers nu-mi mai intra turbina, tre sa opresc si sa pornesc din nou. cineva mi-a zis ca se blocheaza turbina si ca ar trebui sa o curat. are careva vreo idee?? ce ar trebui sa fac si cat m-ar costa? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand puneo pe testar si fa un log in mers, din ce descri tu acolo e turbo de vina, mai exact agata geometria variabila, trebuie data jos si curata , facuta planeitatea vanelor, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

De ceva timp masina(golf 4 alh) intra in limp mode cam la 160 km/h, am incercat sa misc tija la actuator dar e intepenita.Masina are demaraj dar dupa 1900 rotatii, atunci simt ca trage cum trebuie.Consumul nu depaseste 6 mixt.Va rog niste sfaturi cu ce sa incep sa rezolv problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log in mers sa vedem cum lucreaza turbo, mai mult ca sigur ca geometria variabila e gripata, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare,

Acum cateva zile am schimbat actuatorul turbinei( la cel vechi s-a spart membrana), schimbarea am facut-o prin comparatie cu cel vechi ( am masurat desitanta tijei cu sublerul), totul parea OK .

Am observt insa ca in treapta a-4-a la 3000 - 3500 rot(numai in treapta a -4 a si numai intre aceste turatiii) imi intra intr-un fel de limp mode adica nu mai trage ( fenomenul este identic cu cel din momentele in care actutorul meu nu functiona ), daca opresc motorul si il repornesc totul revine la normal.

Am verificat furtunele de vacum , totul este ok.

Este posibil ca reglajul tijei sa nu corespunsa cu cel original de pe masina ? Care este fenomenul prea multa presiune in turbina su prea putina ?

Masina este cea din semnatura 1.9 TDI ALH

Modificat de PH09NYU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Cel mai bine ar fi sa faci un test in mers ca sa-ti dai seama daca e vorba de presiune prea mare sau prea mica. Ai putea sa vezi asta si pe loc dar nu e 100% ok testul.

Trebuie sa intri cu vagcom pe grupul 011 si sa compari cele 2 campuri cu valori de presiune. In functie de aceste valori reglezi tija respectiva.

Repet, cel mai bine se vad valorile facand un Log in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PH09NYU la fel am patit si eu aseara , problema e ca actuatorul vechi poate sa nu fii iesti de tot si reglajul deviaza

Eu am luat si reglat aproape la milimetru si cand am iesit de am accelerat mai sanatos la 3500 m-a pus in cap, geometria e noua si actuatorul la fel

M-am chinuit de numa si pana la urma si cu ceva degete arse am reusit sa il reglez sa obtin 2250 si masina cere 2203

Acum urc la 4500 si il pot tine acolo ca nu taie pedala

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, PH09NYU

Te rog, daca ai rezolvat problema spune-mi si mie cum. Am aceeasi problema. Se rezolva doar cu VAG-ul

Modificat de samariteanul70
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

hai salut am si eu un golf am citit tot ce ati scris voi pe aici dar eu sunt mai incepator la mn mia sa stricat turbina si am cumparat alta de la dezmenbrari dar can am luato nu am gasit de golf am luat una de polo pareau indentice doar ca tija este mai lunga putin dar de can am puso pe masina nu mai trage si nu imi intra o singura data a intrat un pic si dupaia imi dadea in nas (intra o sec dupaia numai si tot asa dar la 4500 de ture )ce as putea sa fac si as mai vrea sa stiu daca se poate strica ceva?astept raspunsurile voastre va rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai citit posturile de mai sus? Iti trebuie un VCDS sa faci log in mers si in functie de cum iese logul scurtezi sau lungesti tija.

Ai aici o lista cu cei care fac asa ceva. Poate gasesti pe cineva din Galati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.mi-a dat un cod pe tester 17964-reglaj presiune turbo,ce poate fi?

01423-senzor acceleratie laterala-G2 defectiune electrica in circuit.am schimbat bieleta de directie,este posibil sa trebuiasca sa fac directia?ms,salutare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare .am si eu o intrebare .tija aia are un semn cu al pe ea nu?azi mam uitat la tija si surubuala nu era la semn la pus la semn si parca masina parca trage mai bine .si am scapat de golu de putere care il aveam intre 2000 si2200?cum vad presiune de la turbo ?multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

SAlutare,

imi poate spune si mie cineva ce presiune are un alh stock? dar dupa un chiptuning?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stoc are in jur de 1950 iar dupa chiptuning..........Dumnezeu stie :lol: . Depinde de cel care a facut modificarea daca a avut "mana larga". Dupa parerea mea cresterea ar trebui sa fie in jur de 150 mBar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!