Jump to content

Senzor (G2/G62)/ Indicator temperatura lichid racire motor - probleme


SSorin
 Share

Postare recomandată

Nu stiu sigur, dar mi se pare ceva normal sa fie diferit senzorul pt motoarele pe benzina fata de cel pt diesel. De altfel majoritatea pieselor pt motoarele pe benzina sunt mai ieftine fata de cele similare pt motoarele diesel.

Numai bine.

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit sa zici asa o cudatenie. Poate un experimentat in domeniu poate sa-mi dea o explicatie. Am observat o fluctuatie de turatie in ralanti. Mai exact sa urcat turatia aproximativ la 1100 rot/min pentru o perioada de 5-10s. Acest lucru sa intimplat de vreo 4 5 ori. Scanare Vag-Com, rezultat:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

Miscarea urmatoare, curatat mufa de contact G62/G2. Pus Vag- com resetat eroare, nimic, reaparea din nou. Intrat la "Engine/Measuring block/Grup 1,2,7" si inca citeva unde se afla "Coolant temp", temperatura urca constant fara fluctuatii. Refres aprox 45s. Revenit la eroare, aceasi problema nu-l puteam reseta. :lol:

La o temperatura undeva pe la 60-65 grade am reusit sa sterg eroarea.

Care este explicatia :)

Nu veniti cu ideia ca ECU is face refresul mai des decit cea ce arata pe Vag-com, fiindca am facut miscarea de pe "measuring block" pe "fault codes" de foarte multe ori. Provabilitatea sa nimeresc mereu acelasi situatie este exclusa si nu as-i vedea de ce ar face mai des fiindca diferentele de temperatura intr-o periada asa de scurta este nesemnificativa.

Astept pareri !!! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu alte detalii, referitoare la eroarea:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

Deci, senzorul este o rezistenta variabila in functie de temperatura.

1. Eroarea: "Open" inseamna deschis,intrerupt, drept urmare rezistenta este infinita. Conform graficului atasat ar insemna temperatura foarte joasa cea ce duce la marirea cantitatii de combustibil. Marind cantitate de combustibil automat se mareste turatia in ralanti, avind in vedere ca temperatura motorului nu sa schimbat. Aceasta problema poate sa apara din cauza senzorului defect sau intreruperea circuitului.

2. Eroarea: " short to plus" inseamna scurt la plus, drept urmare rezistenta este 0. Conform graficului atasat ar insemna temperatura foarte ridicata cea ce duce la micsorarea cantitatii de combustibil. Micsorind cantitate de combustibil automat se micsoreaza turatia in ralanti, avind in vedere ca temperatura motorului nu sa schimbat. Aceasta problema poate sa apara din cauza unei scurt pe circuit. Provabilitatea sa apara in timp un scurt in senzor este zero dupa parerea mea, fiindca ar trebui sa se incalzeasca la o temperatura la care sa se topeasca izolatia firului in interior sau sa se frece intre ele pina cind dispare izolatia cea ce este exlus. Iar rezistenta se defecteaza prin intrerupere.

Acum referitor la problema mea, dupa cum am scris mai sus, am curatat mufa de contact si de atunci nu am probleme cu ralanti, este constant. Dar, eroarea apare din cind in cind. Am facut mai multe loguri si am gasit niste fluctuatii mici de temperatura care nu stiu daca sint normale. Le atasezi, a fost facut la un timp dupa oprirea motorului. Vreau sa mentionezi ca am senzor de culoare verde si ca diferenta intre G2 si G62 este foarte mica pina la 1 grad masurat cu Vag-com, care dupa parerea mea este nesemnificativa. Deci de decalibrare nu poate fii vorba, asta ca in paranteza.

Nare nimeni nici o parere?

ECT = Engine Coolant Temperature

post-10843-1214476436_thumb.jpg

LOG_01_002_007_035_scurt.xls

Modificat de stabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele trecute am mers cu masina cateva sute de km si la un moment dat a aparut pe bord martorul care indica probleme la motor, am crezut ca este sonda lambda.Nu Mi-am facut probleme si am continuat drumul.Dupa 2 zile plec iarasi cu masina martorul vad ca se stinge , merg cu masina o scanez si imi da senzor temperatuta G83 parca nu stiu sigur dar 83 este sigur.

Problema este ca in bordul masini temperatuta motorului este indicata la 90 grade iar pe vag-cum 107 credeti ca este o problema mare daca merg asa cu masina ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam mult 107, la temperatura asta trebuiau sa mearga ventilatoarele pe treapta 2. G83 nu e un senzor pe radiator care comanda ventilatoarele? Pune eroarea intreaga asa cum e afisata ea de vag-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca ventilatoarele nu pornesc nici pe treapta 2 dar nici mai mult de 107 nu creste temperatura , dar cu senzorul de pe radiator nu am cum sa il afisez ca nu am vag ci cunostinta mea . El spune ca nu este nici o problema daca nu schimb acel senzor .

Voi ce spuneti este bine sa merg asa cu masina la temperatura de 105-107grade ??Si nu inteleg de ce pe bord imi arata 90 si nu 100sau 110!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia porneste si AC si vezi daca ventilatoarele trec pe turatia 2. Daca trec atunci este in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare Sunt posesorul unui golf IV SDI Diesel si la fiecare testare cu VAG COM-mul imi da o eroare de senzor de temperatura, eroare care o sterg de fiecare data dar la testarea urmatoare reapare. Am citit aici ca, senzorul de temperatura ar avea 4 fire dar la mine acesta are decat doua. Nu de mult mi s-a intamplat ca acul de la bord de la indicatorul de temperatura a cazut la zero, dar si-a revenit dupa 30 de km. Acum functioneaza. Care ar fi rezolvarea in situatia mea, schimbarea senzorului este oare rezolvarea? De ce acesta are 2 fire si nu 4 asa cum am citit aici pe topic-uri. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu trebuie sa schimbi nimic daca nu ai fluctuatii de temperatura, termostatul deschide un pic mai devreme 1,2 grade max. Nu vad nimic grav in asta, condu si nu mai sta cu ochii pe ceas :rolleyes:

Ba trebuie sa schimbe omul ceva ,Acul de temperatura mie cateodata imi urca greu , am banuit ca motorul merge prea rece , apoi am vazut cum coboara brusc , cam in 2 secune aproape la minim , apoi sta ...urca repede tot asa in 2....3 secunde . Testerul VAG asa indica : defect intermitent la indicatorul de masurare a temperaturii dar specifica ca indicarea pentru sofer nu indicarea pentru computerul masinii ( pt functionarea motorului ) .

M-ar interesa daca cineva a mai patit asa ceva * fluctuatii rapide de temperatura indicata * si a remediat ce a remediat ? Contacte in cuple sau chiar senzorul propriu zis ?

Computerul masini tine minte defectul chiar daca s-a manifestat doar sporadic in trecut .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Adi VW , senzorul de temperatura trimite informatii si la instrumentul din bord si la ECU. La mine s-a defectat partea care da informatii la ECU si se manifesta altfel. Parerea mea este sa-l schimbi. Original este de culoare neagra. Cauta sa-l schimbi cu unul verde (50-60-70 lei). ECU stocheaza codul de eroare chiar daca s-a manifestat doar sporadic in trecut. Se sterge cu vag-com, dar asta nu inseamna ca se rezolva problema. Sper ca nu am batut campii :rolleyes: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Adi VW - fluctuatii rapide de temperatura nu exista, dar exista senzor defect. Acest senzor reprezinta un punct slab al acestor masini, fie negru fie verde tot prost este. Deci primul pas cand se joaca indicatorul de temperatura este de a schimba senzorul si in 99% din cazuri problema este rezolvata. Cum scrie mai sus, senzorul costa cca 70 RON + 1L antigel cca 20 RON + 30 min.

Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare pentru cei care au schimbat senzorul : de unde stiti ca senzorul vechi era defect ? Eu banuiesc ca doar contactele intre senzor si cupla cu fire

sunt imperfecte .Bineinteles ca odata cu schimbarea senzorului se remediaza si contacul. De obicei si la simpla scoatere si bagare la loc a culplei se curata contactul .Nu ajunge doar putin spray-contact ?

A luat cineva senzorul sa-l fiarba in ibric cu aparatul de masura cuplat permanent la el si cu un termometru clasic asezat si el in ibric si sa constate

neconcordante intre indicatii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faci un raport intre multele contacte de pe masina si multele probleme reclamate de colegi in legatura cu acest senzor, ar trebui sa te intrebi: De ce atatea probleme acolo ? La masina mea in 4 ani s-au schimbat 2 senzori, iar pe aici scria cineva de 3 senzori (nu mai stiu perioada de timp), deci in majoritatea cazurilor contactele nu au nimic :wub: .

Senzorul se poate verifica, dar nu prea are rost sa te muncesti, mai ales ca multi nu avem nici aparat de masura si nici nu stim ce ar trebui sa indice acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavian_NIcolae
Mersi de info. Am vazut insa k tutorialul de pe VWVORTEX era pentru VR6 si 1.8T parca si avea o alta dispunere.

La mine sunt 3 pipe-uri care duc - una spre bord, una spre MAF si inca una pe care n-am mai urmarit-o.

Cert e ca cea care ducea spre habitaclu, conectata la masa de mecanic cu motorul la relanti => acul - nimik.

Dupa vreo 15 minute de incercari, acul a sarit singur la 90gr.

Dupa inca 2 zile pot spune k are un simptom constant.

Dupa pornire, dupa 5 minute incepe sa urce usor, 60, 65 , 70 (azi chiar a ajuns la 80gr) dupa care cade in 1-2 minute la aproape minim.(nu este chiar minim = 50gr, pt ca oprind si punand contactul succesiv are o f mica variatie - si asa am exclus ceasul - gauge).

Si sta acolo la minim fara sa se fi pornit radiatorul.

Daca drumul e mai lung, dupa inca vreo 10 - 20 minute (asta verificata in 3 zile consecutive), iar sare la 90, sta o per acolo si apoi iar cade si urmeaza acelsi ciclu la intervale aprox egale.

Acum, m-as fi asteptat k acest senzor, care o fi ala k inca nu l-am depistat care e pe ALH, sa nu dea erori in citire chiar asa cu o variatie aroape periodica.

Orisicum, trebuie schimbat si asta o sa fac chiar daca, poate, nu o fi el de vina -dar trebuie sa incep de undeva.

imi poti sa imi spui si mie unde se afla acest senzor ptr vr6?ca imi da si mie o eroare ca am pus vagcom-ul si imi datea eroare la senzorul de temperatura la motor imi arata 140 de grade si cica trebuei schimbat...stii unde e situat?ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

imi poate da si mie cineva o poza cu locul unde este mai exact acest senzor sau o schema ceva ca si mie mi-a aparut eroarea pe vag si e cu intermitent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

in linkul pe care mi l-ai dat sunt poze si scheme doar ptr passat benzina si golf IV care are motorul asezat altfel. daca nu ai observat masina mea este un passat diesel. merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai postat in aria de Golf IV si tu ai Passat ce sa-ti fac? Trebuie sa ghicesc ca defectiunea e la masina din semnatura ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

da acum am inteles. priveam in cu totul alta parte. merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

k. am gasit senzorul l-am scos si prin acea conducta trece motorina. dc spuneau baietii mai sus ca au piedut antigel la schimbarea senzorului? nu inteleg :(. sau nu am fost eu atent si doar mirosea a motorina? oricum stutzul de la senzor avea ceva ulei pe el sau ceva negru oricum. e normal?

Modificat de GL-81-NYK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dc spuneau baietii mai sus ca au piedut antigel la schimbarea senzorului?

Nu are nici o treaba cu motorina. Verifica totusi nivelul antigelului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema / nelamurire legata de temperatura lichidului de racire. In ultima vreme imi variaza in "zona calda" in functie de conditiile de rulare astfel: la semafoare sau pur si simplu daca stau pe loc indicatorul imi sta drept la 90, daca in schimb sunt in miscare constanta cu 2000 rpm acul coboara cu o [cenzurat], de asemenea am senzatia ca urca destul de greu dimineata dupa pornire, astazi de exemplu abia dupa 4-5 km a ajuns in zona calda, si dupa ce am stat la ceva semafoare si inca cativa km a ajuns la 90. La drum intains extraurban variaza pana in 90 si numai daca e foarte cald si merg cu 3000 rpm imi ajunge la 90.

La Leon indicatorul temperaturii are cursa de la 60 la 130 cu 90 la mijloc, iar de la [cenzurat] groasa dintre 60 si 90 si pana la cea dintre 90 si 130 este "zona calda", zona de functionare normala a motorului conform manualului. Stiu ca inainte crestea liniar si ramanea intepenit la 90 chiar si asta iarna cand erau -10 grade in unele zile.

PS: Imi cer scuze ca am postat in aria Golf / Bora insa sper la o mai buna vizibilitate, la Leon / Toledo nu am primit nici un raspuns deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!